آموزش رویت

ساختمانچی

امروزه طراحی آشپزخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. بدون شک ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها به یک طراحی زیبا در آشپزخانه دست یابید.

آشپزخانه ها براساس نوع سبک و سلیقه صاحب خانه طراحی می شوند و می توان آن را به شکل مدرن، کلاسیک و یا سنتی طراحی نمود. شما از چه ایده هایی برای طراحی آشپزخانه استفاده کرده اید؟ به نظر شما برای طراحی آشپزخانه از چه راهکارهایی می توان استفاده کرد؟

استفاده از کدام رنگ ها می تواند در زیبایی آشپزخانه نقش داشته باشد؟ در ادامه این مطلب از ساختمانچی راهکارها و ایده های هیجان انگیزی در جهت طراحی آشپزخانه در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

انواع سبک ها در طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه به سبک مینیمالیسم

استفاده از ایده های مینیمال می تواند از بهترین راهکارها در طراحی آشپزخانه باشد. نکته کلیدی در انجام این کار استفاده از متریال طبیعی می باشد. استفاده از متریال طبیعی در عین سادگی می تواند نمای بسیار زیبایی در آشپزخانه ایجاد نماید.

سبک مینیمالیسم اعتقاد به ساده گرایی در عین شیک و منحصربفرد بودن دارد. در این سبک معمولا از رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری و مشکی استفاده می شود. می توان برای کاهش سردی این رنگ ها از یک یا دو المان تزئینی با رنگ های مختلف نیز استفاده نمود

سبک مینیمالیسم

طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

استفاده از ایده های سبک صنعتی می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در طراحی آشپرخانه باشد. برای مثال این امکان وجود دارد که از آجر برای طراحی دیوار غالب استفاده نمایید.

استفاده از یک جزیره در ابعاد بزرگ نیز از دیگر ایده هایی است که می توانید در طراحی آشپزخانه های اپن مورد استفاده قرار دهید. به کارگیری چوب نیز از جمله راهکارهایی است که می توانید در این زمینه بکار برید.

طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

طراحی آشپزخانه به سبک مدرن

از ویژگی های بارز طراحی سبک مدرن، سادگی می باشد. استفاده از ایده های منحصربفرد نکته مهمی است که باید در طراحی سبک مدرن به آن توجه کنید.

برای مثال استفاده از کانتر سنگ مرمر یا کوارتز می تواند ایده خوبی برای استفاده در طراحی آشپزخانه به سبک مدرن باشد. استفاده از ایده های سبک مدرن در طراحی آشپزخانه کوچک می تواند به بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه نیز کمک کند.

استفاده از ایده های تزئینی ساده و در کنار آن به کارگیری المان هایی که از رنگ متالیک در طراحی آن ها استفاده شده است، می تواند ایده خوبی برای طراحی آشپزخانه های کوچک باشد.

طراحی آشپزخانه به سبک مدرن

ایده های طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه بزرگ

بدون شک طراحی آشپزخانه های بزرگ نسبت به انواع کوچک تر آن ها آسان تر می باشد. اگر فضای آشپزخانه بزرگ باشد، به شما این امکان را می دهد که به راحتی از فضای آن برای آشپزی و هم نشینی با خانواده استفاده کنید.

در طراحی آشپزخانه های بزرگ این امکان برای شما وجود دارد که از رنگ های تیره برای طراحی آشپزخانه استفاده نمایید، چرا که انجام این کار باعث ایجاد هرج و مرج در فضای آشپزخانه نخواهد شد.

طراحی آشپزخانه بزرگ

طراحی آشپزخانه کوچک

اگر شما در دسته افرادی هستید که آشپزخانه ای کوچک در اختیار دارید، بدون شک به مشکلاتی که در هنگام طراحی آن ممکن است برای شما پیش آید، واقف هستید.

طراحی آشپزخانه کوچک نسبت به آشپزخانه بزرگ با چالش بیش تری رو به رو می باشد و در انتخاب المان و اجرای طراحی آن باید هوشمندانه عمل کنید.

آن چه در طراحی آشپزخانه کوچک حائز اهمیت می باشد، ایجاد فضایی باز و به دور از هرج و مرج می باشد. استفاده از تنها یک رنگ در طراحی آشپزخانه های کوچک نکته مهمی است که می تواند در اجرای این ایده کمک کند.

به کارگیری ایده های ساده، انتخاب رنگ مناسب مانند رنگ های خنثی نیز می توانند ایده های خوبی در این زمینه باشند. عدم ایجاد هرج و مرج و استفاده از وسایل زیاد نکته مهمی است که باید در طراحی آشپزخانه های کوچک به یاد داشته باشید.

طراحی آشپزخانه کوچک

طراحی آشپزخانه لوکس

طراحی یک آشپزخانه بزرگ و لوکس یکی از سخت ترین طراحی ها در دکوراسیون داخلی تلقی می شود. دکوراسیون و طراحی یک آشپزخانه لوکس چیزی فراتر از انتخاب کابینت و کانتر گران قیمت می باشد.

با شروع انجام این کار به طور قطع متوجه این مساله خواهید شد. زمانی که به دنبال انتخاب کابینت لوکس هستید، بهتر است بیش ترین بودجه ای که می توانید برای انجام این کار صرف کنید را در نظر بگیرید.

در طراحی آشپزخانه های لوکس، استفاده از کابینت های لوکس اولین نکته ای است که باید در ایجاد تغییر در آشپزخانه در نظر بگیرید و از انواع با کیفیت، بادوام و لاکچری استفاده کنید.

لوکس ترین انواع کابینت ها آن هایی هستند که از چوب درخت گردو برای ساخت آن ها استفاده شده است. همچنین کابینت ممبران و هایگلاس از شیک ترین کابینت ها محسوب می شوند.

آشپزخانه لوکس

طراحی آشپزخانه ال شکل

هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید به مکان قرارگیری سه المان اصلی سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال فریز که مثلث طلایی نام دارد توجه نمود. یک کدبانوی خانه دار باید به راحتی بتواند از این تجهیزات استفاده کند، بدون آن که دچار زحمت شود.

این قانون در تمام آشپزخانه ها خصوصاً آشپزخانه های ال شکل باید رعایت شود، از این رو طراحان همواره آن را مد نظر قرار می دهند. امروزه آشپزخانه های ال شکل از محبوب ترین طرح های آشپزخانه محسوب می شود.

این سبک اغلب با یک کانتر، جزیره یا میز ناهارخوری کوچک طراحی می شود و علاوه بر ایجاد فضایی مطلوب برای استفاده، سطح وسیعی را برای انجام فعالیت های آشپزی و غذاخوردن فراهم می کند.

فضای آشپزخانه ال، موقعیت بیشتری را به منظور چیدمان در اختیار طراح قرار می دهد و می توان تعداد کابینت های بیشتری را در این محل نصب نمود.

عکس جذابترین ایده های طراحی آشپزخانه[ال،لوکس،مدرن و مینیمالیسم]

انتخاب کابینت مناسب

مهم ترین نکته ای که در طراحی آشپزخانه باید به یاد داشته باشید، انتخاب کابینت مناسب می باشد. کابینت از جمله مهم ترین المان هایی است که در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد و انتخاب صحیح آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

امروزه انواع مختلفی از کابینت ها که در ساخت آن ها از متریال متفاوت استفاده شده و در قیمت های مختلف قابل خریداری هستند، وجود دارند. برای مثال انواع کابینت های چوبی، هایگلاس، ممبران و ام دی اف از جمله کابینت هایی هستند که می توانید در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار دهید.

انتخاب کابینت مناسب

کابینت تیره رنگ

استفاده از رنگ های تیره در طراحی آشپزخانه های کوچک چندان توصیه نمی شود. اگر انجام این کار به خوبی صورت پذیرد، می تواند نتیجه خوبی داشته باشد.

برای مثال استفاده از کابینت های تیره رنگ که نمایی براق دارند می تواند ایده خوبی برای استفاده باشد. در کنار استفاده از این کابینت باید به فکر استفاده از رنگ های متالیک مانند طلایی، نقره ای و رزگلد نیز باشید.

عکس جذابترین ایده های طراحی آشپزخانه[ال،لوکس،مدرن و مینیمالیسم]

کابینت براق مدرن

استفاده از کابینتی که از سطح براق برخوردار است، می تواند ایده خوبی برای استفاده در طراحی آشپزخانه کوچک باشد. به کارگیری کابینتی با این ویژگی مانند کابینت هایگلاس، در طراحی آشپزخانه های مدرن به شما کمک خواهد کرد. در کنار استفاده از این کابینت به فکر استفاده از المان های مات نیز باشید. این ترکیب بدون شک نمایی زیبا ایجاد می کند.

کابینت براق

انتخاب کفپوش مناسب

استفاده از یک کفپوش مناسب در طراحی آشپزخانه کوچک می تواند نکته مهم و حائز اهمیتی باشد. کفپوشی که از رنگ های سیاه و سفید در طراحی آن استفاده می شود، نه تنها در زیبا سازی فضای آشپزخانه، بلکه در ایجاد بافت در این فضا نیز می تواند به شما کمک کند. استفاده از چنین کفپوشی در انواع طراحی ها امکان پذیر می باشد. به همین دلیل می توان در کنار سایر رنگ ها از این رنگ استفاده کرد.

انتخاب کفپوش مناسب

استفاده از رنگ مناسب

استفاده از رنگ سفید

رنگ سفید در طراحی آشپزخانه کوچک یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید انتخاب نمایید، چرا که این رنگ در بزرگ تر و روشن تر نشان دادن فضای آشپزخانه به شما کمک خواهد کرد.

نکته مهمی که در استفاده از رنگ سفید در طراحی آشپزخانه باید به یاد داشته باشید، استفاده از المانی با رنگ غالب می باشد. به کارگیری این روش از ایجاد فضایی یکنواخت جلوگیری به عمل می آورد.

رنگ سفید در طراحی آشپزخانه کوچک

استفاده از رنگ خاکستری

اگر تصمیم به استفاده از رنگ خاکستری در طراحی آشپزخانه دارید، پیشنهاد ما استفاده از انواع مختلف طیف های این رنگ در کنار یکدیگر می باشد. استفاده از المان و رنگ هایی که در کنار این رنگ کنتراست ایجاد کند نیز می تواند در زیبایی آشپزخانه نقش داشته باشد.

بخوانید!  بازسازی و تغییر در دکوراسیون خانه های قدیمی

استفاده از این رنگ می تواند در بزرگ تر نشان‌دادن فضای آشپزخانه به شما کمک کند. بکارگیری طیف روشن این رنگ باعث ایجاد حس سرزندگی در فضای آشپزخانه می شود.

استفاده از رنگ خاکستری

استفاده از رنگ آبی

کاربرد طیف تیره رنگ آبی در کنار المان های چوبی مانند کابینت و کفپوش چوبی با ایجاد کنتراستی زیبا می تواند نمای بسیار منحصربفردی در آشپزخانه ایجاد نماید.

استفاده از رنگ آبی

استفاده از رنگ زرد

رنگ زرد یکی از پرطرفدار ترین رنگ ها در طراحی آشپزخانه محسوب می شود. استفاده از این رنگ باعث روشنایی فضا می شود و به همین خاطر از طیف های مختلف این رنگ در طراحی آشپزخانه استفاده می شود.

از این رنگ می توان برای صندلی های آشپزخانه، لوازم تزئینی، کانتر و دیگر المان ها استفاده کرد. بکارگیری رنگ زرد برای کانتر و کابینت ها یکی از راهکارها برای دستیابی به آشپزخانه ای رویایی می باشد.

اگر تصمیم به استفاده از کابینت های زرد رنگ دارید، بهتر است استفاده از کابینت هایگلاس را فراموش نکنید. این امکان وجود دارد که برای کابینت از رنگ های دیگری که با رنگ زرد تطابق دارند، استفاده کنید و از رنگ زرد برای المان های دیگر مانند لوازم تزئینی استفاده نمایید. یکی دیگر از راهکارها، استفاده از رنگ زرد برای کانتر آشپزخانه می باشد.

استفاده از رنگ زرد

استفاده از رنگ سیاه

توجه به جزئیات نکته مهمی است که در انواع طراحی های داخلی باید به آن توجه کنید. استفاده از المان های سیاه رنگ در طراحی آشپزخانه های کوچک در کنار رنگ های روشن می تواند ایده خوبی باشد.

استفاده از رنگ سیاه

استفاده از رنگ های مکمل

آیا تا به حال به استفاده از رنگ های مکمل در طراحی آشپزخانه فکر کرده اید؟ بدون شک استفاده از رنگ های مکمل در طراحی آشپزخانه می تواند در ایجاد جذابیت دیداری به شما کمک کند.

برای این کار باید از دو رنگ مکمل که در کنار یکدیگر هارمونی زیبایی ایجاد می کنند، استفاده نمایید. در استفاده از رنگ ها جسارت داشته باشید و از رنگ هایی با کنتراست بالا استفاده کنید.

استفاده از رنگ های مکمل

استفاده از تم رنگی در طراحی آشپزخانه

در صورتی که تمایل به استفاده از رنگ های مختلف در طراحی آشپزخانه دارید، بهتر است از رنگ هایی که با یکدیگر تطابق دارند استفاده کرده و در جهت ایجاد تعادل در فضای آشپزخانه از رنگ های خنثی مانند رنگ سفید یا خاکستری نیز در کنار آن ها استفاده نمایید.

برای مثال استفاده از رنگ هایی مانند زرد، نارنجی و سبز می تواند نمای زیبایی ایجاد نماید. پیشنهاد ما استفاده از این ایده در طراحی آشپزخانه های بزرگ می باشد و بهتر است برای طراحی آشپزخانه های کوچک از رنگ های خنثی استفاده نمایید، چرا که استفاده از رنگ های خنثی با طیف روشن می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه به شما کمک کند.

استفاده از تم رنگی در طراحی آشپزخانه

انتخاب سینک مناسب

انتخاب سینک مناسب نیز از جمله عوامل تاثیرگذار در زیبایی آشپزخانه محسوب می شود. سینک ظرفشویی انواع مختلفی داشته و شما می توانید با توجه به سبک طراحی نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایید.

اگر فضای آشپزخانه این اجازه را به شما می دهد بهتر است از انواع سینک های بزرگ در آشپزخانه استفاده نمایید. استفاده از چنین سینکی می تواند آن را به نقطه کانونی در اتاق تبدیل نماید.

انتخاب سینک مناسب

استفاده از چوب در طراحی آشپزخانه

چوب نمونه ای از بهترین المان های طبیعی است که می توان در طراحی داخلی از آن استفاده کرد. استفاده از این المان در آشپزخانه بدون شک نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند و یکی از المان های طبیعی تاثیرگذار در این قسمت از خانه شناخته می شود.

استفاده از چوب در جهت القای گرما به فضای آشپزخانه به شما کمک خواهد کرد. هم چنین از دیگر مزیت های این المان می توان به تطبیق پذیری آن و قابلیت استفاده در انواع سبک های طراحی اشاره کرد.

برای مثال سبک بوهمیا از جمله سبک هایی است که استفاده از چوب در آن از مشخصه های اصلی می باشد. در صورت استفاده از چوب از نورپردازی مناسب نیز استفاده نمایید.

استفاده از چوب در طراحی آشپزخانه

استفاده از آینه بزرگ

ارزان ترین و آسان ترین راه برای بزرگ تر جلوه‌دادن فضای یک آشپزخانه کوچک، قرار دادن یک آینه بزرگ بر روی دیوار است. با این کار نور در فضای آشپزخانه منعکس می شود و فضا روشن تر به نظر می آید. همچنین می توان درب کابینت ها را از جنس آینه درست کرد.

این یک راهکار عالی برای بزرگ تر نشان‌دادن فضای آشپزخانه است، بنابراین این ایده برای آشپزخانه های اپن ایده آل به نظر می رسد. کاربرد کاشی های سفید در کنار میز کار مشکی سیاه و سفید ظاهر مدرنی به محیط می دهد.

عکس جذابترین ایده های طراحی آشپزخانه[ال،لوکس،مدرن و مینیمالیسم]

استفاده از بافت های مختلف در کنار یکدیگر

استفاده از بافت های مختلف در کنار یکدیگر، باعث ایجاد نمای منحصر بفردی در آشپزخانه می شود. همچنین استفاده از این ایده می تواند در ایجاد عمق در فضای آشپزخانه نیز به شما کمک کند.

به یاد داشته باشید که تنها از دو یا سه بافت در کنار یکدیگر استفاده کرده و در انجام این کار زیاده روی نکنید. به این منظور می توانید از یک فرش و پرده مناسب استفاده نمایید.

استفاده از بافت های مختلف در کنار یکدیگر

استفاده از کاشی در طراحی کانتر

کانترهایی که در طراحی آن ها از کاشی استفاده می شود، نیز می تواند باعث ایجاد نمایی زیبا در آشپزخانه شود. استفاده از این کانتر در طراحی آشپزخانه هایی به سبک مینیمالیسم و مدرن کاربرد زیادی دارد. آن چه که در استفاده از این کانتر مهم می باشد، سیلر زدن به سطح آن به طور مداوم می باشد.

استفاده از کاشی در طراحی کانتر

استفاده از کاشی های طرح دار از دیگر ایده هایی است که می توان در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. استفاده از این کاشی ها در طراحی دیوار بین کابینتی می تواند نمای بسیار زیبایی در آشپزخانه ایجاد کند. این کاشی ها در انواع طرح موجود می باشند و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایید.

کاشی های طرح دار

استفاده از شلف های دیواری

استفاده از شلف های دیواری در طراحی آشپزخانه از جمله ایده های مناسب شناخته می شود. از این شلف ها می توان برای قرار دادن وسایل تزئینی در جهت ایجاد فضای زیبا استفاده کرد.

استفاده از شلف های دیواری در آشپزخانه های کوچک می تواند جنبه کاربردی داشته و در جهت قرار دادن وسایل آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از شلف های دیواری

استفاده از لوستر مناسب

نورپردازی مناسب یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در زیبایی آشپزخانه می باشد. استفاده از لوستر مناسب در این جهت می تواند کمک شایانی به شما داشته باشد. انتخاب لوستر باید با توجه به سبک طراحی آشپزخانه صورت پذیرد. لوستر به عنوان المانی غالب می تواند در زیبایی آشپزخانه به شما کمک کند.

استفاده از لوستر مناسب

استفاده از لامپ های ال ای دی

استفاده از لامپ های ال ای دی یکی از تکنیک هایی است که می توان از آن در طراحی آشپزخانه استفاده کرد. انتخاب رنگ لامپ های ال ای دی به سلیقه و رنگی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار داده‌اید، بستگی دارد.

از لامپ های ال ای دی می توان در قسمت های مختلف استفاده نمود. این گونه لامپ ها از لحاظ مصرف انرژی نیز مقرون به صرفه می باشند.

استفاده از لامپ های ال ای دی

استفاده از طراحی ساده

بدون شک همه ما با این قانون که زیبایی در سادگیست، آشنایی داریم. استفاده از این راهکار در طراحی آشپزخانه نیز می تواند تاثیرگذاری فراوانی داشته باشد. آن چه که در استفاده از طراحی ساده باید به یاد داشته باشید، ایجاد فضایی دنج و استفاده از المان هایی است که باعث القای گرما به فضای آشپزخانه می شود.

استفاده از طراحی ساده

استفاده از سنگ مرمر

در جهت طراحی آشپزخانه ای لوکس می توانید در کنار رنگ سفید در آشپزخانه به فکر استفاده از سنگ مرمر برای طراحی دیوار بین کابینتی نیز باشید. استفاده از همان سنگ در قسمت بالایی کابینت باعث ایجاد قرینه در فضای آشپزخانه می شود و می تواند نمای زیبایی ایجاد کند.

استفاده از سنگ مرمر

یکی از ایده های کاربردی در طراحی آشپزخانه های لوکس، استفاده از چوب و سنگ مرمر در کنار یکدیگر می باشد. استفاده از کانتر آشپزخانه سنگ مرمر در کنار کابینت های چوبی بدون شک نمای زیبایی ایجاد می کند.

بخوانید!  جادوی رنگ یاسی در طراحی دکوراسیون داخلی

سنگ مرمر نمونه ای از بهترین متریالی است که می توان در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. در کنار آن چوب باعث القای گرما به فضای آشپزخانه می شود و از سردی سنگ مرمر می کاهد.

چوب و سنگ مرمر

استفاده بهینه از فضای آشپزخانه

استفاده بهینه از فضای آشپزخانه های کوچک نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. ایجاد فضایی دنج در گوشه ای از آشپزخانه به وسیله ایجاد فضای نشیمن می تواند ایده خوبی باشد. کاربرد رنگ ها برای طراحی این قسمت را فراموش نکنید.

استفاده بهینه از فضای آشپزخانه

استفاده از جزیره کوچک

یک جزیره آشپزخانه در ابعاد کوچک می تواند از ایده های مناسب در طراحی آشپزخانه های اپن در نظر گرفته شود. استفاده از جزیره ای در ابعاد کوچک می تواند در بزرگ تر کردن فضای آشپزخانه به شما کمک کند. نمونه ای که از طول زیادی برخوردار است و عرض کمی دارد، می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

استفاده از جزیره کوچک

استفاده از ایده های خلاقانه

استفاده از ایده های خلاقانه نیز می تواند در ایجاد فضایی زیبا به شما کمک کند. برای مثال به این منظور می توانید از جزیره ای با طراحی متفاوت و منحصربفرد استفاده نمایید.

به یاد داشته باشید که بهتر است در اجرای ایده های خلاقانه نیز استفاده از رنگ ها و بافت ساده را در نظر داشته باشید. استفاده از ایده های خلاقانه می تواند در شخصی سازی فضای آشپزخانه اپن به شما کمک کند.

استفاده از ایده های خلاقانه

طراحی دیوار بین کابینتی

به کارگیری یک طراحی مناسب برای دیوار بین کابینتی می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در طراحی آشپزخانه هایی باشد که از رنگ سفید در آن ها استفاده شده است. به این منظور می توانید از انواع رنگ ها استفاده نمایید.

برای مثال رنگ خاکستری می تواند گزینه ای مناسب برای انجام این کار باشد. استفاده از کاشی شیشه ای خاکستری رنگ در جهت طراحی دیوار بین کابینتی می تواند ایده خوبی باشد. این کاشی در کنار رنگ سفید بدون شک نمای زیبایی ایجاد می کند.

طراحی دیوار بین کابینتی

استفاده از کاشی های زمردی

آیا تا به حال به استفاده از کاشی هایی به رنگ زمرد فکر کرده اید؟ استفاده از این کاشی ها بدون شک نمای بسیار زیبایی در طراحی آشپزخانه ایجاد می کنند و باعث عمق بخشی به فضای آشپزخانه می شوند.

به این منظور می توانید برای طراحی دیوار بین کابینتی از کاشی هایی به این رنگ استفاده نمایید. استفاده از کاشی های شیشه ای زمردی رنگ بدون شک نمایی بسیار متفاوت و چشم گیری در آشپزخانه ایجاد می کنند.

استفاده از کاشی های زمردی

استفاده از المان های متالیک

می توان از کاشی های متالیک که در طراحی دیوارپوش بین کابینتی از آن استفاده می شود، استفاده نمایید. به کارگیری این ایده بدون شک نمای بسیار متفاوتی ایجاد می نماید و می تواند به نقطه کانونی در طراحی آشپزخانه تبدیل شود. استفاده از کاشی هایی با این ویژگی می تواند با بازتاب نور باعث ایجاد فضایی روشن تر در آشپزخانه شود.

عکس جذابترین ایده های طراحی آشپزخانه[ال،لوکس،مدرن و مینیمالیسم]

انتخاب صندلی مناسب

استفاده از صندلی هایی که در طراحی آن ها از رنگ هایی به غیر از سفید استفاده می شود، می تواند نمای زیبایی در آشپزخانه ایجاد کند. نمونه حصیری و چوبی این صندلی ها نیز می تواند نمای زیبایی در کنار رنگ سفید ایجاد کند.

انتخاب صندلی مناسب

استفاده از گیاهان طبیعی

بکارگیری المان های طبیعی مانند گیاهان در طراحی آشپزخانه ای که از رنگ سفید در آن استفاده شده است، می تواند فضایی سرزنده ایجاد کند و از ایجاد یکنواختی در فضای آشپزخانه جلوگیری به عمل آورد. استفاده از این ایده می تواند در جهت القای رنگ به فضای آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از گیاهان طبیعی

رنگ آمیزی کابینت

رنگ آمیزی کابینت، یکی از ساده ترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین ایده هایی است که می توانید در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار دهید.

تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید قابل رنگ آمیزی بودن کابینت ها می باشد. برای دستیابی به یک نتیجه خوب بهتر است قبل از اقدام به انجام این کار با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

رنگ آمیزی کابینت

رنگ آمیزی دیوارها

رنگ آمیزی دیوارها با استفاده از یک رنگ جدید و متفاوت می تواند ایده ای مناسب برای ایجاد تغییر در آشپزخانه شود. این ایده نیز یکی از مقرون به صرفه ترین ایده هایی است که می توان مورد استفاده قرار داد. انتخاب رنگ مناسب باید با توجه به رنگ سایر المان ها صورت پذیرد.

عکس جذابترین ایده های طراحی آشپزخانه[ال،لوکس،مدرن و مینیمالیسم]

استفاده از شیرآلات زیبا

اجازه ندهید شیرآلات قدیمی، آشپزخانه شما را دچار انحراف کند. خوشبختانه شیرآلات انواع متعدد و نمونه های بسیار جذابی دارند و شما در انتخاب یک شیر آب شیک و مدرن مشکلی ندارید و می توانید بدون دردسر و دغدغه محصول موردنظر خود را انتخاب نمایید.

برای ایجاد فضایی مدرن و زیبا سعی کنید از شیرآلاتی که طراحی ساده ای دارند مانند شیرآلات لمسی و یا شیرآلات هوشمند چشمی استفاده کنید.

عکس جذابترین ایده های طراحی آشپزخانه[ال،لوکس،مدرن و مینیمالیسم]

ایجاد فضای اضافی برای قراردادن وسایل

استفاده از خلاقیت در جهت ایجاد فضایی برای نگهداری از وسایل می تواند ایده خوبی برای طراحی آشپزخانه باشد. به یاد داشته باشید که مرتب نگه‌داشتن کانتر به خودی خود می تواند باعث ایجاد تغییر چشمگیری در آشپزخانه شود.

در جهت اجرای این ایده استفاده از شلف های دیواری می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد. استفاده از قلاب ها نیز می تواند ایده خوبی در این زمنیه باشد.

ایجاد فضای اضافی برای قرار دادن وسایل

طراحی یک دیوار غالب

استفاده از یک کاغذ دیواری مناسب برای طراحی یک دیوار به شکل غالب می تواند ایده مناسبی برای استفاده در تغییر دکوراسیون آشپزخانه باشد. تنها نکته ای که باید بدانید، استفاده از کاغذ دیواری می باشد که برای استفاده در آشپزخانه تولید می شود و رطوبت تاثیر مخربی بر روی آن ندارد.

طراحی یک دیوار غالب

استفاده از المان های تزئینی

استفاده از المان های تزئینی مناسب باعث ایجاد تغییر در آشپزخانه می شود. بکارگیری این المان ها بر روی شلف ها می تواند ایده خوبی برای ایجاد تغییر در آشپزخانه باشد و به زیبایی این محیط بیافزاید.

استفاده از المان های تزئینی

استفاده از تابلوهای رنگی

انواع تابلوهایی که در طراحی آن ها از رنگ های مخلتف، شاد و سرزنده استفاده می شود، نمای متفاوتی در آشپزخانه ایجاد می کند. استفاده از انواع تابلوهایی که از رنگ های مکمل در آن ها استفاده شده است، باعث ایجاد نمایی چشمگیر در آشپزخانه می شود.

استفاده از تابلوهای رنگی

استفاده از میزهای چرخ دار

این میزها فضای مناسبی برای نگهداری از وسایل فراهم می کنند. میزهای چرخ دار در سایزهای متفاوتی قابل دسترس می باشند؛ بنابراین شما می توانید با توجه به اندازه آشپزخانه خود انواع مناسب آن را خریداری نمایید. پیشنهاد ما به شما استفاده از انواع کوچک آن که به راحتی در هر گوشه ای جا می شود، می باشد.

استفاده از میزهای چرخ دار

 استفاده از نور پردازی زیرکابینتی

شما می توانید از لامپ های کوچک ال ای دی در زیر صفحات کابینت و یا حتی داخل آن ها استفاده کنید. ایجاد یک نورپردازی مناسب در زیر کابینت ها و کانتر می تواند در کنار نورپردازی کلی، فضایی زیبا و ایده آل را در آشپزخانه بوجود آورد.

نور پردازی زیرکابینتی

استفاده از المان های سیاه

در بسیاری از طرح های معروف مینیمالی از کابینت مشکی با کفپوش کاشی و یا چوبی برای گرم تر کردن فضا استفاده شده است. در بعضی طرح های مدرن تر نیز از چهارپایه های براق و فلزی با رنگ های تیره در آشپزخانه مورد استفاده قرار گرفته است.

اگر به چیزهایی غیر از فولاد ضد زنگ برای تزیین آشپزخانه علاقه دارید، بهتر است از کابینت و وسایل مشکی در کنار وسایل مسی استفاده کنید.

استفاده از وسایل سیاه

نکات پایانی

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده های ساده و در عین حال تاثیرگذار در طراحی آشپزخانه می باشد. به نظر شما استفاده از کدام یک از ایده های ارائه‌شده می تواند تاثیرگذاری بیشتری در طراحی آشپزخانه داشته باشد؟

استفاده از کدام یک از ایده ها و راهکارها با سلیقه شما هماهنگی دارد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه را با ما و همراهان ساختمانچی به اشتراک بگذارید.

در انتها تعدادی دیگر از جذاب ترین طراحی های آشپزخانه را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید و جهت ایده‌گرفتن استفاده نمایید.

عکس جذابترین ایده های طراحی آشپزخانه[ال،لوکس،مدرن و مینیمالیسم]
آشپزخانه مدرن زیبا
مدل اشپزخانه زیبا
طراحی آشپزخانه شلوغ
آشپزخانه دلباز
طراحی مدرن
آشپزخانه ساده مسی
عکس جذابترین ایده های طراحی آشپزخانه[ال،لوکس،مدرن و مینیمالیسم]
آشپزخانه چوبی
عکس جذابترین ایده های طراحی آشپزخانه[ال،لوکس،مدرن و مینیمالیسم]
طراحی آشپزخانه
رنگ قرمز
المان های چند منظوره
آشپزخانه مدرن
لوستر مناسب
رنگ آشپزخانه
طراحی ساده
لوستر