آموزش رویت

ساختمانچی

نصب و راه اندازی سیستم امنیتی وایرلس در خانه به راحتی ساخت یک لگو می باشد. آن چه که در انجام این کار باید به یاد داشته باشید نصب تمامی اجزا به طرز صحیح می باشد. در این صورت در انتها همه چیز آن طور که باید انجام می شود.

اگر شما از جمله افرادی هستید که به دنبال آشنایی با سیستم های امنیتی وایرلس برای محافظت از خانه خود هستید، با این مطلب از ساختمانچی همراه باشید. در این جا به معرفی برخی از این سیستم های امنیتی می پردازیم.

نصب و راه اندازی حسگر درب و پنجره

درب ساختمان و پنجره هایی که در طراحی خانه به کار رفتند، از جمله قسمت هایی هستند که به راحتی شکسته یا قفل آن ها باز می شود. می توان گفت درب و پنجره ها از جمله قسمت هایی هستند که می توان نسبت به نصب سیستم امنیتی برای آن ها اقدام کرد.

با نصب حسگر در گوشه درب و پنجره ها، می توان از باز شدن یا وارد شدن هرگونه آسیب به آن ها آگاه شد. استفاده از سنسورها امنیت شما را در طول روز و زمانی که در خانه یا بیرون از آن هستید، فراهم می کند.

سنسورهایی که بر روی درب نصب می شوند، شامل دو قطعه می باشند. قطعه بزرگ تر آن شامل فرستنده بی سیم است و قسمت کوچک تر خاصیت مغناطیسی دارد.

وجود این دو قطعه در کنار هم جریان را کامل می کند. نحوه کار این دستگاه به این صورت می باشد که به محض این که قفل درب باز شود جریان در هم شکسته و شروع به آژیر کشیدن می کند.

این امکان وجود دارد که به عنوان جایگزین، از حس گرهای حرکتی در هر اتاق استفاده کنید. با استفاده از این روش در صورتی که فردی تلاش کند از طریق پنجره ها به خانه ورود کند، هشدار به پنل کنترل گر انتقال اطلاعات خواهد شد.

نصب و راه اندازه حسگر حرکتی

حس گرهای حرکتی نقش های متفاوتی دارند. برای مثال می توان از آن ها در طول شب و زمانی که خواب هستید و یا هنگامی که در خانه نیستید، استفاده کرد.

بخوانید!  چطور آب آکواریوم را تخلیه کنیم؟[دستی و اتوماتیک]

برخی از سنسورهای حرکتی نسبت به تغییر دما حساسیت داشته و با ایجاد تغییر در آن، عمل می کنند. باید از قرار دادن آن ها در مقابل پنجره و مکان هایی که با باز شدن پنجره دمای اتاق سرد یا گرم می شود، خودداری نمایید.

  • اگرچه از حسگرهای حرکتی که از تکنولوژی مادون قرمز در آن ها استفاده می شود، در جهت تشخیص ایجاد تغییرات دمایی استفاده می شود، با این وجود این حسگرها به دمای بدن سگ های کوچک حساسیت ندارد و عملکرد آن ها تغییر نخواهد کرد. این گونه حسگرها کارآمدی کافی برای تشخیص وزن کمتر از چهل پوند را ندارند. در صورتی که از سگ یا هر حیوان خانگی بزرگ در خانه مراقبت می کنید، بهتر است از حسگرهایی که بر روی درب و پنجره استفاده می شوند، استفاده کنید و از استفاده این نمونه خودداری نمایید.
  • برای نصب و راه اندازی ردیاب های حرکتی، در ابتدا باید نقطه ای که دید خوبی نسبت به سایر قسمت های اتاق را دارد، انتخاب نمایید. برای راه اندازه این سیستم از یک صفحه نصب به عنوان الگو استفاده کنید و از آن برای علامت گذاری هدایتگرها و نصب سنسورها استفاده نمایید.
سیستم وایرلس

استفاده از حسگر شیشه

عملکرد این سیستم به گونه ای است که زمانی که فردی شیشه را می شکند و قصد ورود به خانه را دارد، فرکانس ایجادشده از شکست شیشه سنسور را به راه می اندازد و سیستم امنیتی آژیر می کشد.

نصب و راه اندازی سیستم های حسگر دود و گرما

برخلاف هدایت گرهای دود که در اکثر خانه ها نصب می باشد، سیستم های امنیتی حساس به دود و گرما می توانند ابتدایی ترین نشانه های آتش سوزی را شناسایی کنند. زمانی که یکی از این حس گرها عمل کند، نزدیک ترین آتش نشانی مطلع می شود و به محل اعزام خواهد شد.

بخوانید!  آموزش رنگ آمیزی ام دی اف

نصب سیستم های حسگر آب

عملکرد این گونه سیستم ها به شکلی است که در صورتی که لوله آب در داخل خانه دچار شکستگی و آسیب دیدگی شود، هشدار می دهد. در این صورت آسیب های ناشی از شکست لوله آب به حداقل خواهد رسید. همچنین با فعالیت آن ها جریان برق به صورت خودکار قطع می شود.

دوربین مداربسته

استفاده از دوربین مداربسته از جمله تدابیر امنیتی است که می توان نسبت به نصب آن اقدام کرد و با برنامه ریزی آن از طریق تلفن های همراه هوشمند، آن را کنترل کرد.

برنامه ریزی پنل کنترل

زمانی که تمام حس گرها نصب شد، نوبت به برنامه ریزی پنل کنترل می رسد. در صورت نیاز کنترل‌کننده را به یک پریز برق و خط تلفن ثابت وصل کنید.

روش و راهکارهای برنامه نویسی سیستمی که مورد استفاده قرار دادید را با دقت دنبال کنید. در صورتی که در قسمتی خطایی رخ دهد، تمامی مراحل باید دوباره انجام شوند. به محض این که سیستم برنامه ریزی شد، در صورت فعالیت سنسور آژیر به صدا درآمده و شما را آگاه می سازد.

  • زمانی که به تخت خواب می روید یا قصد ترک خانه را دارید، سیستم حس گر درب و پنجره را روشن نمایید.
  • بسیاری از سیستم های امنیتی ریموت کنترل هایی برای استفاده کننده ها دارد. می توان با استفاده از آن ها آژیر را به راحتی قطع کرد.

قیمت دوربین مداربسته

قیمت دوربین مداربسته به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال برند محصول می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته باشد. از دیگر موارد تاثیرگذار می توان به لنز به کاررفته و کیفیت تصویر آن نیز اشاره کرد.

کلام پایانی

امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت ببرید و به اطلاعات ارزشمندی در زمینه چگونگی راه اندازی سیستم امنیتی وایرلس دست پیدا کنید. در صورت تمایل می توانید نظرات خود را در این باره با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.