آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با سبک کلاسیک مدرن آشنایی دارید؟ همه شما این روزها کلمه دکوراسیون داخلی را بارها شنیدید، خصوصاً اگر خانه ای جدید خریدید و یا تصمیم به بازسازی خانه خود دارید.

طراحان و معماران از ایده ها و سبک های متفاوتی برای زیباسازی منازل استفاده می کنند که هر کدام با توجه به فضای موجود، بودجه افراد و سلیقه آن ها انتخاب می شوند.

در نوشته های پیشین به معرفی رایج ترین سبک های دکوراسیون داخلی پرداختیم. هم اکنون در این نوشته قصد داریم به معرفی جدیدترین سبک که با نام سبک کلاسیک مدرن معروف است، اشاره نمائیم. قبل از معرفی این سبک بهتر است ابتدا با سبک کلاسیک آشنا شوید. پس با ساختمانچی همراه باشید.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک از جمله سبک هایی است که در گذشته مورد استقبال افراد با ذوق و اهل هنر قرار می گرفت. در این سبک از رنگ های گرم که فضایی دنج و آرام ایجاد می کنند استفاده می شود. در این سبک دیوارها با کاغذ دیواری کلاسیک پوشانده می شوند و پانل های چوبی برای تزئین آن ها به کار می روند.

تزئین سقف نیز با استفاده از گچ کاری های زیبا به رنگ های سفید، کرمی و یا شیری صورت می گیرد. طراحی دکوراسیون کلاسیک از فرهنگ اروپایی و سبک هایی نظیر سبک آرت دکو و سبک ویکتوریایی نشات می گیرد.

همچنین می توان گفت یونان و رم نیز از پیشتازان سبک کلاسیک می باشند. در حال حاضر با تغییر ایده ها و تمایل افراد به سمت استایل های مدرن، سبک کلاسیک رنگ و رویی مدرن گرفته و به عنوان سبکی جدید مورد استقبال واقع شده است.

در واقع می توان گفت طراحی کلاسیک و طراحی مدرن با یکدیگر ترکیب می شوند و نتیجه این ترکیب خلق دکوراسیون داخلی کلاسیک مدرن اروپایی است.

مبلمانی که در این سبک از دکوراسیون داخلی استفاده می شوند ترکیبی از سبک های کلاسیک و مدرن با یک سبک مینیمالیسم یا ترکیبی از چند سبک مدرن با استایل های ساده می باشد. این مبلمان خیلی مدرن محسوب نمی شوند، اما در حال حاضر مورد استقبال قرار می گیرند.

بخوانید!  بهترین مکمل های رنگ قهوه ای در طراحی داخلی

مبلمان کلاسیک بسیار ساده است و هیچ منحنی یا خمیدگی در آن ها نمی باشد. اگر بخواهیم به رنگ مبلمان کلاسیک اشاره کنیم می توانیم رنگ های قهوه ای، بژ، سیاه و قهوه ای شکلاتی را نام ببریم.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک مدرن

استفاده از رنگ مناسب

برای داشتن دکوراسیون ترکیبی با سبک کلاسیک و مدرن، باید به رنگ که المانی بسیار مهم و اصلی است حتماً توجه شود. در دنیای مدرن امروزی رنگ های شیک و جذاب مانند خاکستری، نقره ای، سفید، سیاه، شکلاتی تیره و آبی خاکستری بسیار پرطرفدار هستند و یک پالت رنگی بی نظیر ایجاد می کنند که چشم هر بیننده را به خود جذب می نمایند.

سبک کلاسیک مدرن

استفاده از وسایل دکوراتیو

یک فضای کلاسیک را می توانید با استفاده از وسایل مختلف مزین کنید. اما از به کاربردن وسایل اضافی بپرهیزید، زیرا وجود اسباب و اثاثیه زیاد در یک مکان هرج و مرج ایجاد می کند و صلابت دکوراسیون را در هم می شکند.

برای دکوراتیو نمودن فضا و افزایش جذابیت آن می توان از یک گلدان گل، یک نقاشی بزرگ بر روی دیوار، کوسن های زیبا با الگوهای هندسی و… استفاده نمود. در سبک کلاسیک مدرن، پنجره ها بدون پوشش باقی می مانند و از پرده برای آن ها استفاده نمی شود.

پنجره های بدون پرده نور را وارد اتاق می کنند و حسی گرم و صمیمی به فضا می بخشند. لازم به ذکر است که در صورت تمایل به ایجاد حریم خصوصی و یا جلوگیری از ورود نور اضافی می توان برای پنجره پرده حریر ساده نصب کرد.

مدل سبک کلاسیک مدرن

استفاده از الگوها و بافت های گوناگون

همانطور که گفتیم، سبک کلاسیک مدرن ترکیبی از سبک کلاسیک و سبک مدرن است و رنگ اصلی ترین و موثرترین المان در این سبک از دکوراسیون می باشد. رنگ آمیزی دیوار را با یک رنگ انجام دهید.

اگر به الگو و بافت علاقه دارید، آن ها را در المان هایی نظیر کوسن اعمال کنید. در فضایی که تمام رنگ های مورد استفاده در آن خنثی هستند، یک دسته گل زیبا جذابیت فضا را دوچندان می کند. گل ها باید از یک نمونه گل انتخاب شوند و در گلدانی زیبا قرار گیرند.

سبک کلاسیک و سبک مدر

استفاده از کفپوش چوبی

در طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک مدرن، کفپوش چوبی به عنوان اولین انتخاب در نظر گرفته می شود و در برخی موارد برای ایجاد گرما و صمیمیت بیشتر در فضا، فرش های نرم با بافت زیبا در کف اتاق کاربرد دارند.

بخوانید!  طراحی دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی

رنگ کفپوش در چنین فضایی خنثی است، از این رو پهن‌کردن فرش روی آن به فضا بافت می افزاید و سردی فضا کمی از بین می رود.

طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک مدرن

استفاده از مبلمان مناسب

بهتر است مبلمان و عناصر اصلی دکوراسیون خانه را از یک سبک انتخاب نمایید. به طور مثال، اگر مبلمان کلاسیک می پسندید، بهتر است سایر المان ها مانند پرده، میز نهارخوری و… را نیز از این سبک انتخاب نمایید.

برای بهتر دیده‌شدن سبک مدرن در این خانه نیز می توانید میزهای چوبی مدرن، آباژور مدرن و… را در کنار مبلمان کلاسیک خود بکار برید.

البته انتخاب مبلمان می تواند به سلیقه شما خریداری شود و هیچ قانونی و بایدی در این کار وجود ندارد. اما انتخاب المان های اصلی به یک سبک، سبب می شود تا از شلوغی و هرج و مرج در خانه جلوگیری شود.

در صورت تمایل در این سبک از طراحی می توانید در کنار مبلمان کلاسیک خود از اکسسوری ها و وسایل تزئینی مدرن استفاده نمایید. استفاده از کوسن های مدرن با رنگی متضاد با رنگ مبلمان می تواند ایده جالب و زیبایی باشد.

همچنین در انتخاب پرده نیز می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و از پارچه های مدرن و ساده در کنار پارچه های گل دار یا کلاسیک استفاده نمایید.

مبلمان در سبک کلاسیک مدرن

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی سبک کلاسیک مدرن و نکاتی که در طراحی خانه با این سبک نیاز است، پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده و به ایده های جذاب و قابل قبولی دست پیدا کرده باشید.

در صورت تمایل نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این نوشته و به منظور بهبود کیفیت مطالب سایت، با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.