آموزش رویت

ساختمانچی

رنگ بژ نمونه ای از تطبیق پذیرترین رنگ ها به شمار می آید. رنگ بژ طیفی از رنگ قهوه ای کم رنگ به همراه طیفی از کرمی می باشد. این رنگ به عنوان رنگی کلاسیک در طراحی داخلی به حساب می آید. بژ خنثی است و می توان از آن در اتاق نشیمن و سایر قسمت های خانه استفاده کرد.

از سویی دیگر برخی بر این باورند که این رنگ، نمونه ای از رنگ های کسالت آور می باشد. در مقابل طراحان داخلی بر این باورند که استفاده از این رنگ در طراحی داخلی تاثیرگذاری بسیار خوبی دارد.

راز استفاده صحیح از این رنگ در پاسخ به این سوال ها نهفته است: در کدام قسمت از این رنگ استفاده کنیم؟ کدام رنگ تلفیق مناسبی با آن ایجاد می کند؟ در ادامه این نوشته از ساختمانچی به توضیح در مورد این رنگ زیبا خواهیم پرداخت.

رنگ بژ

چگونه از این رنگ در طراحی داخلی استفاده کنیم؟

رنگ بژ به عنوان رنگی که در طبیعت نیز می تون آن را یافت شناخته می شود. برای مثال رنگ شن و ماسه ای نمادی از رنگ بژ می باشد. از آن جایی که رنگ بژ نمونه ای از رنگ های خنثی بوده و تطبیق پذیری خوبی با سایر رنگ ها دارد، می توان به راحتی آن را در کنار سایر رنگ ها مورد استفاده قرار داد. به همین خاطر از این رنگ در بیشتر مکان ها استفاده می شود.

بژ در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ بژ در اتاق نشیمن

از آن جایی که اتاق نشیمن محلی برای هم نشینی افراد خانواده در نظر گرفته می شود و وجود محیطی آرام بخش در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، استفاده از بژ گزینه مناسبی برای این قسمت از خانه می باشد. استفاده از این رنگ باعث بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق نیز می شود. از این رو انتخاب مناسبی برای فضای کوچک می باشد.

استفاده از بژ در نشیمن

استفاده از رنگ بژ در اتاق خواب

استفاده از این رنگ در اتاق خواب نیز نتیجه بسیار خوبی در پی خواهد داشت. ترکیب متریال طبیعی مانند چوب و بافت های مختلف با این رنگ باعث ایجاد نمای زیبایی در اتاق خواب می شود.

استفاده از رنگ بژ در اتاق خواب

استفاده از رنگ بژ در آشپزخانه

استفاده از این رنگ در آشپزخانه نیز انتخاب مناسبی می باشد. اگر تمایل دارید از این رنگ در طراحی آشپزخانه استفاده کنید، باید توجه داشته باشید که از صندلی چوبی و کفپوش های تیره رنگ چوبی استفاده نمایید. استفاده از رنگ شن و ماسه ای برای رنگ آمیزی دیوارها در کنار رنگ بژ تلفیق مناسبی ایجاد می کند.

استفاده از رنگ بژ در آشپزخانه

چه رنگ هایی با رنگ بژ تطبیق پذیری دارند؟

رنگ بژ نمونه ای از رنگ های خنثی می باشد و از این رو به راحتی با رنگ های دیگر تلفیق می شود. با این حال انتخاب هر رنگی برای ترکیب با این رنگ ممکن است نتیجه چندان خوبی در پی نداشته باشد. در ادامه به معرفی رنگ هایی که تطبیق پذیری بهتری با این رنگ دارند، می پردازیم.

  1. طیف رنگی کرمی مانند رنگ شیری
  2. رنگ آبی
  3. رنگ زرد کم رنگ مانند رنگ کره ای
  4. رنگ شکلاتی
  5. رنگ قهوه ای
  6. رنگ سیاه و سفید
بخوانید!  مناسب ترین رنگ اتاق خواب کودک دختر و پسر

ترکیب رنگ های بژ و آبی کم رنگ

نمونه ای از ترکیب این دو رنگ در طبیعت را می توان در دریا و ساحل دید. رنگ آبی دریا و رنگ شن و ماسه ها نمونه ای زیبا از رنگ هایی که در طبیعت مشاهده می شود، می باشد.

استفاده از این دو رنگ در طراحی حمام نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند. استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر باعث بزرگ تر نشان دادن فضای حمام نیز می شود.

اگر تمایل به استفاده از این دو رنگ در اتاق خواب دارید بهتر است از طیف تیره تر این رنگ ها استفاده کنید. در طراحی اتاق خواب با استفاده از این دورنگ می توانید برای رنگ آمیزی دیوارها از رنگ بژ و برای پرده ها و فرش از رنگ آبی استفاده نمایید.

ترکیب رنگ های بژ و آبی کم رنگ درطراحی داخی

ترکیب رنگ های خاکستری و بژ

استفاده از این دو رنگ به نوعی باعث القای سردی در فضای اتاق می شود. بکارگیری این دو رنگ در اتاق نشیمن و حتی فروشگاه های لباس بسیار مناسب می باشد. استفاده از دو رنگ خاکستری و بژ باعث می شود رنگ های پس زمینه به خوبی خود را نشان دهند. وسایل فلزی و آینه در کنار این دو رنگ نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد کرد.

ترکیب رنگ های خاکستری و بژ

ترکیب رنگ‌های بژ و قهوه ای

ترکیب این دو رنگ برای اتاق خواب بسیار مناسب می باشد. استفاده از بژ در کنار المان های چوبی باعث ایجاد فضایی دلنشین و دنج در اتاق خواب می شود. از این دو رنگ می توان برای کابینت آشپزخانه نیز استفاده کرد.

ترکیب رنگ های بژ و قهوه ای

ترگیب رنگ های بژ و سبز

رنگ سبز زیتونی در کنار رنگ بژ باعث ایجاد سرزندگی در فضای اتاق می شود. برای مثال می توان برای رنگ آمیزی دیوارها از رنگ بژ و در کنار آن برای انتخاب المان هایی مانند پرده ها، فرش و کوسن ها از رنگ سبز استفاده نمایید. از این ترکیب می توانید در اتاق خواب، اتاق نشیمن و لابی استفاده نمایید.

ترگیب رنگ های بژ و سبز

ترکیب طیف رنگ صورتی و بژ

استفاده از این ترکیب برای اتاق کودک و اتاق دختران بسیار مناسب می باشد. ترکیب این دو رنگ باعث ایجاد فضایی گرم و آرام بخش در اتاق خواب می شود.

ترکیب طیف رنگ صورتی و بژ

ترکیب رنگ های روشن و بژ

استفاده از بژ همیشه به روز است و هیچ گاه قدیمی نمی شود. استفاده از رنگ هایی مانند رنگ طلایی و نقره ای در کنار این رنگ  باعث ایجاد فضایی لوکس می شود.

بخوانید!  دکوراسیون اتاق کودک و نوزاد[دخترانه و پسرانه]

به همین منظور می توانید از المان های تزئینی طلایی و نقره ای رنگ در کنار این رنگ استفاده نمایید. در کنار این رنگ ها بهتر است از المان های چوبی نیز استفاده کنید. استفاده از رنگ های روشن در کنار رنگ بژ باعث بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق می شود.

ترکیب رنگ های روشن و بژ

ترکیب رنگ بژ با رنگ های سیاه و سفید

رنگ های سفید و سیاه همیشه از رنگ های پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی بوده و هستند. سبک مدرن از جمله سبک هایی است که استفاده از این دو رنگ در آن زیاد به چشم می خورد.

این دو رنگ نمونه ای از رنگ هایی هستند که به راحتی با سایر رنگ ها تلفیق شده و ایجاد فضایی زیبا می کند. برای مثال نمونه ای از این رنگ ها، رنگ بژ می باشد. بژ در کنار رنگ های سیاه و سفید فضایی مدرن به ارمغان می آورد.

ترکیب رنگ بژ با رنگ های سیاه و سفید
مدل رنگ بژ

همان گونه که در این تصاویر مشاهده می کنید، آن چه که باعث زیبایی این فضا شده است، عدم ایجاد هرگونه هرج و مرج به واسطه استفاده از وسایل زیاد می باشد.

استفاده از تنها سه رنگ در این طراحی آن را به سبک مینیمال نیز نزدیک کرده است. نکته مهمی که در روند ترکیب رنگ ها باید در نظر داشت، ایجاد تعادل و هماهنگ در استفاده از رنگ ها می باشد.

بژ
بژ در اتاق
استفاده از رنگ بژ در دکوراسیون

نکات پایانی

بژ از جمله رنگ های زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی برشمرده می شود و به عنوان رنگی زیبا برای پس زمینه به حساب می آید. استفاده از این رنگ هیچ گاه کسل آور نمی شود و استفاده از آن در هر قسمتی باعث ایجاد فضایی لوکس می شود. رنگ بژ از جمله رنگ هایی است که می توان در کنار آن از بافت های مختلف استفاده کرد.