آموزش رویت

ساختمانچی

برای داشتن خانه ای زیبا باید به جزئیات نیز دقت کنید؛ جزئیاتی مانند رومیزی. شاید تاکنون به تاثیر رومیزی در زیبایی خانه دقت نکرده باشید، اما توجه به همین جزئیات کوچک است که در انتها سبب ایجاد خانه ای زیبا می شود.

هر میزی که در خانه دارید از میز جلو مبلی و عسلی تا میز غذاخوری و کنسول نیاز به تزئین دارند. به منظور انتخاب المانی شکیل و هوشمندانه برای این المان ها می توانید به سراغ رو میزی های زیبا و جذاب بروید.

شاید رومیزی کوچک ترین و پیش افتاده ترین انتخاب برای شما باشد، اما انتخاب صحیح آن می تواند تاثیر مثبتی در زیبایی دکوراسیون منزل شما داشته باشد.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی به معرفی انواع رومیزی و ویژگی های آن ها می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

کاربرد رومیزی

کاربرد رومیزی‌ها در دکوراسیون داخلی به شرح زیر می باشد:

  • میز جلومبلی
  • میز عسلی
  • میز ناهارخوری
  • کانتر آشپزخانه
  • اپن یا جزیره آشپزخانه
  • دکور و ویترین
  • شلف ها
  • میز کنسول یا میز آینه شمعدان
  • میز آرایشی
  • میز کار
  • میز کامپیوتر
  • میز یا استند گلدان

انواع رومیزی

رومیزی ترمه

اگر فردی هستید که به طراحی های سنتی علاقه دارید، احتمالا رو میزی های ترمه را می پسندید. رومیزی‌های ترمه یکی از بهترین گزینه ها برای تکمیل چیدمان منازل ایرانی به سبک سنتی می باشند.

اگر در دکوراسیون خانه خود از فرش های ایرانی و لوازم و المان های سنتی استفاده کرده اید، می توانید رومیزی های ترمه که دارای طرح های بته جقه می باشند را مورد استفاده قرار دهید.

رومیزی ترمه

رومیزی تور

رومیزی‌هایی که از جنس تور می باشند معمولا دارای طرح های زیبا و بسیار ظریفی می باشند و جلوه منحصربفردی به میز شما می بخشند. رومیزی‌های تور معمولا در خانه هایی به سبک کلاسیک استفاده می شود.

این رومیزی‌ها معمولا دارای زمینه شیری یا سفید رنگ می باشند و بر روی هر رنگ و مدل میزی می توانند جلوه زیبایی داشته باشند. از این رومیزی‌های توری معمولا بر روی میزهایی با پایه های بلند استفاده می شود تا لبه های تزئینی رومیزی آویزان باشد و خودنمایی کند.

رومیزی توری

رومیزی چند تکه

مدل دیگری از رومیزی وجود دارد که می توانید آن را با هر طرح و رنگی هماهنگ کنید. رو میزی های چند تکه از ترکیب و دوخته‌شدن چندین پارچه با شکل و رنگ های گوناگون تولید می شود. این رومیزی‌ها اصولا بر روی میز غذاخوری استفاده می شود.

این رومیزی‌ها معمولا کار دست بوده و اگر علاقه داشته باشید می توانید به راحتی نحوه دوخت آن ها را بیاموزید و با طرح و رنگ و مدل دلخواه خود، نمونه ای از آن ها را درست کنید.

رومیزی‌های چند تکه با توجه به نوع شکل و طرحی که در دوخت آن ها بکار رفته، می توانند در سبک های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

رومیزی چند تکه

رومیزی ساتن

رومیزی‌های ساتن از ظاهر براق و زیبایی برخوردار می باشند و معمولا برای میزهای دکوری و کنسول مناسب می باشند. این رومیزی‌ها در مدل های چند رنگ و تک رنگ موجود می باشند که هرکدام زیبایی خودشان را دارند.

برخی از رومیزی‌های ساتن دارای تزئیناتی از جمله تور، مروارید و… می باشند و برخی دیگر از چند لایه تشکیل می شوند. رومیزی های ساتن معمولا با سبک های کلاسیک و یا سلطنتی می توانند ارتباط برقرار کنند و ترکیب زیبایی را در محیط بوجود آورند.

رومیزی ساتن

رومیزی راه راه

انواع رومیزی‌های راه راه معمولا شکیل نیستند اما سادگی زیبایی دارند. رومیزی‌های راه راه معمولا از دو یا چند رنگ مختلف تولید می شوند که می توانید بنابر دکوراسیون محلی که مورد استفاده قرار می دهید، رنگ بندی آن را انتخاب نمایید. از رومیزی‌های راه راه معمولا بر روی میز نهار خوری یا کانتر آشپزخانه هایی به سبک روستیک، مدرن و کلاسیک استفاده می شود.

رومیزی راه راه

رومیزی هندی

رومیزی‌های هندی معمولا دارای زرق و برق های فراوانی می باشند که از فرهنگ و تمدن کشور هند سرچشمه می گیرند. به این رو میزی های هندی، “رومیزی ساری” نیز می گویند. ‌این نام به این دلیل بر روی این رومیزی‌ها گذاشته شده که شباهت زیادی به “ساری” هایی دارند که هندی ها می پوشند.

رومیزی هندی

رومیزی طلایی

برخی افراد همیشه به دنبال انتخاب های خاص تری می باشند. در صورتی که شما هم از جمله این افراد می باشید پیشنهاد ما به شما استفاده از رومیزی‌های طلایی رنگ شکیل و زیبا می باشد.

بخوانید!  طراحی و ایجاد نشیمن دنج در زیر پنجره

این رومیزی ها با ظاهر سلطنتی و خیره کننده خود نظر هر فرد خوش سلیقه ای را به خود جلب می کنند. استفاده از این رومیزی‌ها در سبک کلاسیک و سلطنتی می تواند ایده منحصربفردی محسوب شود.

رومیزی طلایی

رومیزی قلاب بافی شده

رومیزی‌های قلاب بافی شده اصولا برای دکوراسیونی با سبک کلاسیک یا وینتیج مناسب می باشد. اگر خودتان هنر قلاب بافی را بلدید، می توانید براساس سلیقه خود، طرح و نقش و رنگ مورد علاق خود را ببافید. استفاده از این رو میزی ها بر روی میز ناهارخوری سبب دنج تر و گرم تر شدن دکوراسیون داخلی شما می شوند.

رومیزی قلاب بافی شده

رومیزی کتانی

مدل های کتانی رومیزی از جمله پرطرفدارترین انواع رومیزی محسوب می شوند که دارای ظاهری ساده و شیک هستند و با هر سبک و سیاقی در دکوراسیون داخلی مطابقت و هماهنگی دارند. این رومیزی‌ها عموما بدون طرح هستند و یا این که در آن ها گل دوزی ها و نقوش ریز و ظریفی به کار رفته است.

رومیزی کتانی

رومیزی گل دار

طرح های گل دار از گذشته تاکنون همواره مورد توجه افراد قرار داشته اند. این رومیزی‌ها قدیمی نمی شوند و طرح های آن ها از مد نمی افتد.

از رومیزی‌های گل دار می توان بر روی میز آشپزخانه، میز نهارخوری و یا بالکن استفاده نمود. رومیزی های گلدار در انواع گل های رنگی ریز و درشت در بازار موجود می باشند و دارای طرح های بسیار شاد و سرزنده ای هستند.

بهتر است در انتخاب رو میزی های گل دار به المان های اطراف آن مانند گلدان، مبلمان و… نیز توجه کنید و طرحی را بکار بردی که دیگر وسایل خانه هماهنگی داشته باشد.

به طور مثال اگر اطراف میز شما شلوغ و پر از بافت های گوناگون است، بهتر است از رو میزی با گل های کم و درشت استفاده نمایید و اگر دکوراسیون اطراف میز شما ساده بود، بهتر است از طرح های گل دار ریز و شلوغ استفاده کنید؛ این گونه نوعی بافت نیز به فضا اضافه کرده‌اید.

رومیزی گل دار

رومیزی مخمل

مخمل از دیگر انواع پارچه می باشد که می توان در ساخت رو میزی از آن استفاده نمود. پارچه مخمل سبب زیبا و شکیل‌شدن میز شما می شود و ظاهری رسمی به آن می بخشد.

از این رومیزی‌ها بهتر است بر روی میز جلومبلی و عسلی استفاده نمایید که به پذیرایی از مهمانان تعلق دارد. رومیزی‌های مخملی در انواع ساده و نقش دار وجود دارند و می توانید مطابق با میل خود، نمونه ای مناسب از آن را انتخاب نمایید.

بخوانید!  انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

رومیزی‌های طرح دار مخمل در کنار سبک کلاسیک و سبک های تلفیقی جلوه زیبایی را به نمایش می گذارند، اما انواع ساده تر آن را می توان با سبک های مدرن و امروزی نیز تطبیق داد.

رومیزی مخمل

رومیزی نخی

رومیزی‌های نخی در تنوع بی نظیری از طرح و رنگ در بازار موجود می باشند و انتخابی آسان را پیش روی شما قرار می دهند. در صورتی که از قلاب بافی سررشته ای دارید، می توانید بر روی این رو میزی های نخی را با اشکال و طرح های زیبا قلاب دوزی کنید.

رومیزی های نخی نگهداری و مراقبت آسانی دارند. برای تمیزکاری می توانید به راحتی آن ها را درون لباسشویی قرار دهید و درجه شستشو را بر روی شستشوی نرمال تنظیم کنید تا آسیبی به بافت پارچه وارد نشود.

رومیزی نخی

رو میزی پلی استر

رومیزی‌های پلی استر در واقع از ترکیب نخ با پلی استر تولید می شوند که دوام و مقاومت بالایی دارند و از لحاظ ظاهری به رومیزی‌های نخی شباهت دارند. البته قیمت رومیزی های نخی به مراتب گران تر از رومیزی‌های پلی استر می باشد.

رومیزی پلی استر

رانر

امروزه استفاده از رانرها بر روی میز ناهارخوری و میزهای مبل محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از رانر ها می توان علاوه بر استفاده به عنوان پوششی بر روی میز، به عنوان یک دکور و المان تزئینی نیز استفاده نمود. رانر ها به خوبی زیبایی سطح میز را حفظ می کنند و آن را زیباتر از قبل جلوه می دهند.

رومیزی رانر

رومیزی فانتزی

رومیزی‌های فانتزی دارای اشکال خاص و زیبایی می باشند و طرح های فانتزی گوناگونی دارند. این رو میزی ها معمولا برای میز نهارخوری، میز عسلی و جلومبلی و میزهای اتاق کودکان و دخترها و پسرهای جوان مناسب می باشد. این رومیزی ها همچنین مناسب دکوراسیون مدرن نیز می باشند و می توانند جلوه خوشایندی در محیط ایجاد کنند.

رومیزی فانتزی

رومیزی مناسب میز ناهارخوری

میز ناهارخوری معمولا جزو بخش های مهم در خانه محسوب می شود و دکوراسیون این قسمت می تواند تاثیر زیادی در زیباتر دیده شدن سایر قسمت های خانه بگذارد. رومیزی ناهارخوری می تواند نقش بسزایی در زیبا شدن این میزها بگذارد.

به منظور انتخاب رومیزی ناهارخوری باید به نکاتی از جمله جنس و ابعاد رو میزی و همچنین شکل رانر دقت فرمایید. رومیزی‌های ناهارخوری معمولا در اشکال گرد، بیضی، مربعی و مستطیلی تولید می شوند.

رومیزی که برای میز غذاخوری انتخاب می نمایید باید ابعادی بزرگ تر از میز داشته باشد، به گونه ای که از هر طرف میز حداقل در حدود 20 تا 25 سانتی متر از رومیزی آویزان باشد. این گونه رومیزی‌ها جلوه زیباتری به میز شما می بخشند.

کلام پایانی

آن چه در این نوشته از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه نکاتی در خصوص انواع رومیزی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی خانه می باشد. همانطور که گفتیم رومیزی‌ها عناصری جزئی می باشند، اما توجه به آن ها می تواند در زیبایی محیط خانه تاثیر بگذارد.

امیدواریم با مطالعه این نوشته از ساختمانچی با انواع مدل های رومیزی و جنس های آن ها آشنا شده باشید. شما از رومیزی بر روی کدام یک از میزهای خانه خود استفاده می کنید؟ رومیزی مورد استفاده شما از چه جنس و مدلی می باشد؟ در صورت تمایل نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.