آموزش رویت

ساختمانچی

دیوارپوش ضد آب یکی از انواع دیوارپوش می باشد که در برابر نم و رطوبت مقاومت بالایی دارد و دچار ترک خوردگی و پوسیدگی نمی شود و برای مکان های مرطوب مناسب است.

این دیوارپوش ها مناسب حمام می باشند. حمام و سرویس بهداشتی از جمله قسمت هایی از ساختمان محسوب می شوند که با عنصر آب ارتباط مستقیمی دارند.

انتخاب دیوارپوش ضدآب مناسب برای این بخش از خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوارها و اثرات ناشی از نم و رطوبت، دیوارپوش را باید به گونه ای انتخاب نمود که مانع از نفوذ آب به لایه زیرین شود.

این دیوارپوش ها از متریال های مختلفی تولید می شوند و به راحتی در حمام و دستشویی قابل نصب هستند. ورق های پلاستیکی، کاشی، سنگ، پانل هایی از جنس لمینت، PVC، اکریلیک و شیشه جزء دیوارپوش های ضد آب محسوب می شوند. این موارد در ادامه ذکر می شوند و به توضیحی مختصر در ارتباط با هر کدام می پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع دیوارپوش های ضد آب

ورق های پلاستیکی

شما می توانید برای پوشش دیوار حمام از ورق های پلاستیکی استفاده کنید. این نوع دیوارپوش ضد آب بوده و در تنوعی از رنگ و مدل به بازار عرضه می شود.

استفاده از ورق های پلاستیکی ساده ترین و ارزان ترین روش برای پوشش دیوار حمام است و اکثر مردم برای جلوگیری از مرطوب شدن دیوار حمام از آن ها استفاده می کنند.

دیوارپوش ورق های پلاستیکی

کاشی

کاشی نوعی دیوارپوش در طرح و رنگ متنوع است که برای پوشش دیوار حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

اکثر مردم کاشی را نسبت به ورق های پلاستیکی ترجیح می دهند، زیرا ظریف تر و گران تر به نظر می رسند. اگر کل دیوار حمام را با کاشی پوشش دهید حمام شما ضد آب خواهد شد و آب به لایه زیرین کاشی نفوذ نخواهد کرد.

کاشی

کاشی ها علاوه بر پوشش دیوار به عنوان کفپوش نیز استفاده می شوند. کاشی ها نه تنها در جنس های مختلف به بازار عرضه می شوند بلکه از نظر نوع طرح، سایز، شکل و رنگ نیز با هم متفاوت هستند.

بخوانید!  اصول دکوراسیون پذیرایی [+جدیدترین عکس های اتاق پذیرایی]

استفاده از کاشی مناسب به جای ساده و خلوت نشان دادن فضای حمام، آن را به مرکز توجه تبدیل نموده و مکانی زیبا و شیک ایجاد می نماید.

دیوارپوش اکریلیک

اکریلیک رایج ترین متریال ضد آب برای دیوار حمام است. شما می توانید پانل های اکریلیک را از بازار خریداری نموده و دیوار اطراف دوش و وان حمام خود را با آن ها پوشش دهید. این پانل ها در قیمت ها، اشکال و مدل های متفاوتی در بازار به فروش می رسند.

از ویژگی پانل های اکریلیک می توان به نصب آسان آن ها اشاره نمود. اکریلیک علاوه بر این که در ساخت پانل های دیواری مورد استفاده قرار می گیرد در ساخت وان حمام و ورق های پلاستیکی نیز کاربرد دارد.

دیوارپوش سنگی

سنگ از جمله متریالی است که طول عمر بالایی دارد، به همین دلیل بعضی افراد ترجیح می دهند دیوارپوش و کفپوش حمام و دستشویی خانه خود را از جنس سنگ انتخاب کنند. دیوارپوش سنگی ظاهری طبیعی و زیبا به حمام شما می بخشد، کاملاً ضد آب بوده و خیلی خنک به نظر می رسد.

سنگ های طبیعی گران هستند و نصب آن ها با توجه به نوع سنگ کمی مشکل است. بنابراین به راحتی می توان کاشی های سنگی را از بازار خریداری کرد و در حمام نصب نمود.

بیشتر افراد سنگ گرانیت و مرمر را برای دیوارپوش حمام انتخاب می کنند، زیرا ارزش و زیبایی آن ها نسبت به سایر دیوارپوش ها بالاتر است.

دیوارپوش سنگی

دیوارپوش فلزی براق

تایل های فلزی ظاهری مدرن و زیبا به حمام و سرویس بهداشتی شما می بخشند و فضای آن را بسیار لوکس جلوه می دهند.

فلزات مورد استفاده در این مکان را می توان در اندازه های مختلف و با استفاده از پایه جنس رزین و پوشش متالیک استفاده نمود. این دیوارپوش ها به دلیل خاصیت فلزی که دارند ممکن است پس از مدتی در اثر رطوبت اکسید شوند و زنگ بزنند.

دیوارپوش شیشه ای

روشی دیگر برای ضد آب نمودن دیوارهای حمام استفاده از دیوارپوش شیشه ای است. شیشه متریالی ضد آب بوده و نمایی بسیار خنک و زیبا در فضای حمام ایجاد می کند.

بخوانید!  عایق نانو مولتیزو را بشناسید!

اکثر مردم از شیشه به عنوان محفظه ای برای دوش یا وان حمام استفاده می کنند، اما شما می توانید از آن به عنوان دیوارپوش برای کل دیوارهای حمام نیز استفاده نمائید.

دیوارپوش شیشه ای

دیوارپوش لمینت

لمینت نوع دیگری از دیوارپوش حمام محسوب می شود که به صورت کاشی یا ورق مورد استفاده قرار می گیرد. لمینت متریالی ضد آب است که در طرح و رنگ متنوع تولید می شود.

از مزیت های این دیوارپوش این است که می توان کفپوش و دیوارپوش حمام را با دیگر قسمت های ساختمان هماهنگ نمود.

دیوارپوش PVC

دیوارپوش پی وی سی صد در صد ضد آب است و برای حمام و سرویس بهداشتی گزینه ای ایده آل محسوب می شود. این مدل به راحتی با یک دستمال مرطوب تمیز می شود و در کوتاه ترین زمان ممکن می توان آن را نصب نمود.

دیوارپوش PVC

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی انواع دیوارپوش های ضد آب که می توان از آن ها در حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد، پرداختیم. همانطور که گفتیم دیوارپوش های پی وی سی، لمینت، پلاستیکی، کاشی، سنگ و … از انواع دیوارپوش های ضد اب و مقاوم در برابر رطوبت می باشند.

امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت ببرید و به اطلاعات ارزنده ای دست یابید. در صورت تمایل می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این نوشته با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.

سوالات متداول

ویژگی دیوارپوش های مناسب سرویس بهداشتی و حمام چیست؟

دیوارپوش هایی که در برابر نم و رطوبت مقاومت بالایی دارند و دچار ترک خوردگی و پوسیدگی نمی شوند، برای مکان های مرطوب مناسب هستند.

انواع دیوارپوش ضد آب کدامند؟

ورق های پلاستیکی، کاشی، سنگ، پانل های لمینتی، PVC، اکریلیک و شیشه جزء دیوارپوش های ضد آب محسوب می شوند.

رایج ترین نوع دیوارپوش حمام کدام است؟

از گذشته تاکنون کاشی ها رایج ترین دیوارپوش ها در حمام محسوب می شوند و از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشند.