آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تاکنون نام سبک سوئدی را شنیدید و یا طراحی دکوراسیون داخلی خانه ای به این سبک را دیدید؟ همانطور که می دانید کشور سوئد زمستان های بسیار طولانی با هوای سرد و روزهای کوتاه دارد.

در فصل زمستان خورشید زود غروب می کند و کمبود نور طبیعی یکی از عوامل خسته کننده در این فصل است که طراحان و معماران را بر آن داشته تا به نحوی دست به طراحی داخلی منازل بزنند که حتی الامکان نور کافی را برای فضای خانه تامین کنند.

دکوراسیون به سبک سوئدی انعکاس دهنده نور طبیعی است. رنگ های روشن و کم رنگی که در طیف رنگ های آبی، خاکستری، کرم و سفید می باشند عاملی موثر برای ایجاد فضایی روشن در طراحی داخلی به سبک سوئدی است.

دلیل استفاده از رنگ های روشن خصوصا رنگ سفید به عنوان رنگ غالب دکوراسیون داخلی، نورپردازی با نور طبیعی است. در کنار رنگ های روشن استفاده از رنگ های گرم و شاداب مانند قرمز یا نارنجی باعث زیباتر شدن دکوراسیون داخلی می شود.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با نکات مهم در طراحی خانه به سبک سوئدی آشنا شوید.

نکات مهم در طراحی خانه به سبک سوئدی

طراحی پذیرایی به سبک سوئدی

بارزترین ویژگی دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی استفاده از رنگ های روشن و خنثی است. از جمله مکان هایی که با رنگ خنثی رنگ آمیزی می شوند می توان به سقف، کف و دیوارها اشاره نمود.

علت استفاده از رنگ خنثی در این مکان ها بازتاب نور طبیعی و ایجاد یک نورپردازی ایده آل است. برخلاف رنگ های روشنی که برای مکان های نامبرده مورد استفاده قرار می گیرند، بهتر است در چیدمان مبلمان و سایر وسایل از رنگ های شاداب و سرزنده استفاده نمود.

دکوراسیون سوئدی با رنگ خنثی

کفپوش

برای طراحی به سبک سوئدی برای پوشش کف خانه می توان از کفپوش لمینت با رنگ روشن استفاده نمود. کفپوش های لمینت بسیار مقاوم بوده و قابل شستشو می باشند. این کفپوش ها هماهنگی زیادی به سبک سوئدی دارند و زیبایی بی نظیری به مکان مورد نظر می دهند.

کفپوش در سبک سوئدی

پوشش دیوار

برای پوشش دیوارها نیز می توان از نقاشی یا چوب طبیعی با زمینه روشن استفاده نمود. انتخاب مبلمان، قفسه کتاب، فرش و… نیز باید بر اساس رنگ های روشن صورت گیرد.

بخوانید!  ایده های طراحی اتاق مطالعه در منزل

اکسسوری

استفاده از رنگ های غالب مانند قرمز و سبز در قالب وسایلی مانند کوسن، گلدان، آباژور، رومیزی و… می تواند گرمابخش محیط باشد و به فضای موردنظر روح و جان ببخشد و آن را از یکنواختی خارج کند.

سبک سوئدی

بکاربردن رنگ های دیگر مانند رنگ سبز و آبی نیز در دکوراسیون سوئدی نمایی زیبا ایجاد می کند. مبلمان و اثاثیه در این سبک معمولا صاف و یکنواخت هستند و دارای پایه هایی ظریف و نازک می باشند.

مبلمان سبک سوئدی

نورپردازی

منبع روشنایی در دکوراسیون سوئدی می تواند با استفاده از لوستر کریستالی یا چراغ های فلزی تامین شود و چراغ های دیواری به عنوان المانی دکوراتیو در سالن پذیرایی مورد استفاده قرار گیرد. در این سبک طراحی، بیشتر لوازم دکوراتیو دارای اشکال بیضی، دایره ای، قلبی و لوزی می باشند.

لوستر در سبک سوئدی

فضای باز

گاهی نیز از دسته گل و گلدان های گندم در این دکوراسیون استفاده می شود. فضای باز، شاخصه این سبک است، به همین دلیل هر چه تعداد مبلمان و وسایل کمتر و با فاصله از یکدیگر باشند، محیط دلبازتر و روشن تر می شود. در این سبک، نور را به عنوان عنصر شاخص و نقطه کانونی در خانه در نظر بگیرید.

دلباز بودن سبک سوئدی

طراحی اتاق خواب سوئدی

در این سبک طراحی بیشتر از تخت خواب های سایبان دار استفاده می شود. برای اتاق خواب هایی که از رنگ سفید یا خاکستری برای پوشش دیوار استفاده می شود، می توانید از روتختی و بالش هایی با ترکیب رنگ سفید و آبی استفاده نمایید. در اتاق خواب های سوئدی دو عنصر روتختی و ملحفه، در تعیین سبک و رنگ اتاق بیشترین تاثیر را دارند.

دکوراسیون سوئدی اتاق خواب

طراحی آشپزخانه سوئدی

در طراحی و دیزاین آشپزخانه به سبک پرطرفدار سوئدی، بهتر است از رنگ های روشن برای کابینت استفاده نمایید. استفاده از رنگ های روشن و خنثی مانند آبی و خاکستری در طراحی جداره ها و دیوارهای بین کابینت، می تواند جلوه ای بسیار زیبا و منحصربفرد را به نمایش بگذارد.

بخوانید!  تزیینات درخت کریسمس با وسایل ساده

در دکوراسیون داخلی به این سبک، استفاده از گل و گیاهان سبز بسیار رواج دارد و می تواند چهره خانه را زیباتر نماید. برای پوشش پنجره ها در آشپزخانه بهتر است از پرده هایی نازک مانند حریر استفاده نمایید تا مانع از ورود نور به داخل آشپزخانه نشوند.

دکوراسیون سوئدی آشپزخانه

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی یکی از سبک های پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی به نام سبک سوئدی پرداختیم. همانطور که گفتیم این سبک فضایی گرم و صمیمی و سرشار از نور و انرژی در خانه بوجود می آورد.

ترکیب رنگ های خنثی مانند رنگ سفید و خاکستری با سایر رنگ های غالب مانند سبز، آبی و قرمز می تواند به تعادل رنگی در فضا کمک کند و در نهایت محیطی زیبا را برای شما بوجود آورد.

امیدواریم از مطالعه این عکس نوشته لذت برده باشید. در صورت تمایل می توانید از عکس ها و نکات گفته شده در این نوشته ایده بگیرید و دکوراسیون داخلی سوئدی خود را طراحی نمایید. همچنین می توانید عکس های جذاب دکوراسیون سوئدی خانه خود را برای ما ارسال نمایید.

گالری عکس های سبک سوئدی

اتاق خواب سوئدی
اتاق خواب طراحی شده به سبک سوئدی
استفاده از رنگ های خنثی در طراحی سالن پذیرایی به سبک سوئدی
استفاده از رنگ های خنثی در طراحی سالن پذیرایی به سبک سوئدی
طراحی اتاق نشیمن دلباز و سرشار از انرژی و نور به سبک سوئدی
طراحی اتاق نشیمن دلباز و سرشار از انرژی و نور به سبک سوئدی
طراحی نشیمن به سبک سوئدی
استفاده از رنگ های سفید، کرمی، قهوه ای و مشکی در طراحی سالن نشیمن سوئدی
طراحی آشپزخانه دلباز و بزرگ به سبک سوئدی
طراحی آشپزخانه دلباز و بزرگ به سبک سوئدی و استفاده از کفپوش لمینت برای کف آشپزخانه
طراحی اتاق خواب سوئدی
طراحی اتاق خواب سوئدی با استفاده از رنگ های خنثی، لوستر مدرن و کفپوش چوبی
وسایل تزئینی در سبک سوئدی
استفاده از الماری ساده و مدرن و قرار دادن اشیاء دکوراتیو در آن در خانه ای به سبک سوئدی
طراحی آشپزخانه مدرن و مینیمال به سبک سوئدی
طراحی آشپزخانه مدرن و مینیمال به سبک سوئدی و استفاده از رنگ های غالب به منظور ایجاد بافت در آشپزخانه