آموزش رویت

ساختمانچی

در طراحی داخلی ساختمان علاوه بر این که کاربرد فضای مورد نظر باید مورد توجه قرار گیرد، حس و تاثیری که آن فضا بر فرد می گذارد نیز باید در نظر گرفته شود. درواقع توجه به نیازهای روحی و روانی افراد موضوعی است که در طراحی دکوراسیون منزل باید به آن پرداخته شود.

در طراحی داخلی عواملی چون نقشه داخلی، نور محیط، تفکیک پلان ها، پوشش دیوارها، سقف و کف، مبلمان و سایر لوازم جانبی باید مورد توجه قرار گیرند. تا انتها با ساختمانچی همراه باشید تا با نکات و ایده های مهم در دیزاین و طراحی داخلی خانه آشنا شوید.

نکات مهم در طراحی داخلی ساختمان

نقشه داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی نحوه تفکیک پلان ها بسیار اهمیت دارد. اگر نقشه داخلی به گونه ای طراحی شود که از لحاظ چیدمان وسایل و مبلمان تنوع زیادی وجود داشته باشد، این نقشه ایده آل محسوب می شود و آرامش و رضایت را برای ساکنین آن فضا به ارمغان می آورد.

نور محیط

عامل اصلی زیبایی یک محیط انعکاس نور در المان های آن محیط می باشد. بدون نور هیچ عنصری معنا پیدا نمی کند. از این رو نورپردازی نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی منازل ایفا می کند.

نورپردازی در یک فضا باید به شیوه ای اصولی انجام شود. تنها وجود نور کافی نیست بلکه زوایای تابش نور و اجرای نورپردازی صحیح نیز مهم می باشد. نحوه پردازش نور در بزرگ نمایی و یا کوچک نمایی فضا تاثیر می گذارد.

رنگ

انتخاب رنگ مناسب در طراحی داخلی از جمله مواردی است که تاثیر روحی و روانی نیز به دنبال دارد. استفاده از رنگ های ملایم و مناسب، حس آرامش را به ساکنین منتقل می کند. آشنایی با تاثیر رنگ‌ ها و استفاده از آن‌ ها در جای مناسب یکی از اصلی‌ ترین نکات در دکوراسیون داخلی است.

رنگ‌ ها به دو دسته گرم و سرد تقسیم می‌ شوند. رنگ های گرم باعث افزایش آدرنالین و بالا رفتن فشار خون، افزایش درجه حرارت و احساس گرما می‌ شوند. رنگ‌ های قرمز، زرد و نارنجی جزء رنگ‌ های گرم هستند.

اما رنگ های سرد ضربان قلب را کم کرده، ماهیچه‌ ها را ریلکس و دمای بدن را پایین می‌ آورند و حس سرما می‌ دهند. از جمله رنگ های سرد می توان به رنگ سبز و آبی اشاره کرد.

تفکیک پلان ها

با توجه به نقشه، شکل و کاربرد فضا، از ابزارهای مختلفی می توان برای تفکیک پلان ها استفاده کرد. تفکیک فضای خانه و پارتیشن بندی را می توان با دیوار، قفسه، کانتر و… انجام داد.

پوشش دیوارها، سقف و کف

نوع پوششی که برای سقف، دیوارها و کف به کار می رود، به نوع فضا و کارکرد آن بستگی دارد. مثلا برای سقف ها می توان از رنگ، کناف و انواع پوشش های تزیینی استفاده نمود.

برای دیوارها نیز استفاده از رنگ روغنی، کاغذ دیواری، سنگ آنتیک و سایر سنگ ها و مواد پوششی استفاده کرد. پوشش کف نیز اصولا با سرامیک و پارکت انجام می شود.

مبلمان و سایر لوازم جانبی

انتخاب فرش، مبلمان، تابلوهای تزیینی و سایر وسایل جانبی در نمای کلی منزل تاثیر فوق العاده ای دارد. به عنوان مثال انتخاب پرده و مبلمان با طیف رنگی روشن در روشنایی منزل تاثیر دارد.

در نتیجه در چیدمان وسایل جانبی باید دقت لازم صورت گیرد تا از شلوغی و تاریک شدن بیش از حد فضا ممانعت شود.

ایده های طراحی داخلی خانه

استفاده از وسایل مناسب

انتخاب هوشمندانه وسایل مختلف در دیزاین خانه از جمله نکاتی است که باید به آن توجه کنید. از جمله نکات کلیدی که در هنگام انتخاب وسایل باید بخاطر بسپارید، استفاده از انواع المان ها با رنگ روشن می باشد.

استفاده از رنگ های تیره برای انتخاب وسایل باعث ایجاد فضایی سنگین می شود. بنابراین از وسایلی که از رنگ روشن در ساخت آن ها استفاده می شود نه و هم چنین وزن سبکی دارند، استفاده نمایید.

استفاده از وسایل مناسب

استفاده از مبلمان

مبلمان باید به صورت گروهی چیده شود تا میهمانان را برای گفت و گو دعوت نماید. اگر دقت کنید این روش چیدمان در اکثر خانه ها و لابی هتل ها دیده می شود.

انجام این کار حسی از صمیمیت و تعادل را در فضا ایجاد می کند. شما نباید تمام مبل ها را به عقب ببرید و به دیوار تکیه دهید بلکه آن ها را در کنار هم یا روبه روی هم به منظور ایجاد یک فضای نشیمن عالی برای گپ و گفت طراحی کنید.

استفاده از مبلمان

استفاده از کاشی های تزئینی

استفاده از کاشی های تزئینی نمایی بسیار خیره کننده در فضای مورد نظر ایجاد کرده و باعث القای بافت و عمق می شود. این کاشی ها در انواع طرح و نقش موجود می باشند و این امکان را فراهم می کنند که با توجه به میزان بودجه، سلیقه و سبک طراحی مورد نظر، نمونه ای مناسب از آن ها را تهیه نمایید.

از جمله قسمت هایی در خانه که امکان استفاده از این کاشی ها در آن ها وجود دارد دیوار بین کابینتی، سطوح میز و حتی به عنوان کفپوش و برای تزئین دیوار می باشد.

استفاده از کاشی های تزئینی

استفاده از المان های متالیک

استفاده از انواع المان های متالیک از وسایل تزئینی تا مبلمان، نمایی بسیار زیبا در خانه ایجاد خواهند کرد. انواع رنگ های متالیک که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید، رنگ های نقره ای، طلایی، رز گلد و المان هایی که در ساخت آن ها از برنج استفاده شده است، می باشد. استفاده از این المان ها باید هوشمندانه صورت پذیرد و از استفاده زیاد از آن ها پرهیز شود.

استفاده از فرش مناسب

کاربرد انواع فرش به عنون المانی لوکس می تواند تاثیرگذاری زیادی در زیبایی خانه داشته باشد؛ بنابراین شاید تعویض فرش ایده مناسبی برای ایجاد تغییر کلی در ظاهر خانه باشد. بکارگیری یک روفرشی کوچک نیز از دیگر ایده هایی است که می توانید در این راستا مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از فرش مناسب

استفاده از رنگ ها در جهت ایجاد انسجام

استفاده از رنگ ها در طراحی داخلی اگر به درستی صورت پذیرد، نتیجه بسیار خوبی در پی خواهد داشت. آن چه که در استفاده از رنگ ها باید بدانید، بکارگیری آن ها در جهت ایجاد انسجام در فضای مورد نظر می باشد.

براساس نظریه طراحان داخلی، استفاده از سه رنگ می تواند می تواند تاثیرگذاری خوبی داشته باشد. اما بهتر است بیشتر از سه رنگ در طراحی داخلی استفاده نکنید.

استفاده از رنگ ها در جهت ایجاد انسجام

استفاده از المان های تزئینی

استفاده از المان های تزئینی از دیگر ایده ها و ساده ترین راهکارهایی است که در مقابل شما قرار دارد. انتخاب نمونه ای مناسب از این المان ها و استفاده صحیح از آن ها می تواند نقش بسزایی در زیبایی خانه شما داشته باشد.

استفاده از المان های تزئینی

طراحی دیوار گالری مانند

ایده طراحی دیواری به شکل گالری سال هاست مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی قرار گرفته است. یکی از مزیت های استفاده از این ایده در تنوع المان هایی است که می توانید به این منظور مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از قاب عکس هایی در اندازه های مختلف می تواند در ایجاد انسجام نیز به شما کمک کند. دقت کنید که برای انتخاب فریم، همه یک شکل باشند، چرا که در غیر این صورت نمای زیبایی ایجاد نخواهد شد.

طراحی دیوار گالری مانند

استفاده از یک تابلو هنری در ابعاد بزرگ

استفاده از یک تابلو هنری در ابعاد بزرگ و به عنوان المانی غالب می تواند تاثیرگذاری فراوانی در این زمینه داشته باشد. اگر فکر می کنید خرید چنین المانی ممکن است هزینه زیادی در بر داشته باشد، می توانید با استفاده از خلاقیت فردی خود نسبت به ساخت چنین المانی اقدام نمایید.

استفاده از یک تابلو هنری در ابعاد بزرگ

استفاده از طیف های مختلف رنگ سبز

استفاده از رنگ هایی که در طبیعت موجود می باشند، تاثیرگذاری فراوانی در طراحی داخلی دارند. در این میان رنگ سبز نمونه ای از بهترین رنگ هایی است که می توانید مورد استفاده قرار دهید. رنگ سبز رنگی آرام بخش می باشد و استفاده از طیف های مختلف آن تاثیرگذاری خوبی در دیزاین خانه دارد.

استفاده از طیف های مختلف رنگ سبز

استفاده از المان های دایره ای شکل

در تازه ترین ایده های طراحی داخلی استفاده از شکال هندسی طرفداران زیادی پیدا کرده است. در میان این اشکال استفاده از المان هایی که به شکل دایره هستند می توانند تاثیرگذاری فراوانی در دیزاین خانه داشته باشند.

برای مثال  استفاده از آینه های دایره ای شکل، وسایل روشنایی، کوسن و کاغذ دیواری هایی که از طرح دایره در آن ها استفاده شده است، می توانند گزینه های مناسب برای استفاده باشند.

استفاده از المان های دایره ای شکل

استفاده از آینه

استفاده از آینه دکوراتیو، علاوه بر زیبایی جنبه کاربردی نیز دارند. آینه باعث بازتاب نور شده و همین نکته می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق به شما کمک کند. آینه ها در اندازه و شکل های متفاوتی وجود دارند و می توانند تمامی سلیقه ها را پاسخگو باشند.

استفاده از آینه

نصب شلف زیر پنجره

بکارگیری شلف زیر پنجره می تواند ایده خوبی برای دیزاین خانه باشد. بکارگیری این ایده برای پنجره آشپزخانه و قراردادن گلدان گیاه بر روی آن نمای زیبایی در آشپزخانه ایجاد می کند. استفاده از این ایده زمانی امکان پذیر می باشد که از پرده برای پنجره استفاده نشود.

نصب شلف زیر پنجره

استفاده از انواع بافت های طبیعی

بافت هایی که از الیاف طبیعی در تولید آن ها استفاده می شود، گزینه ای مناسب برای استفاده می باشد. برای مثال استفاده از فرشی با الیاف طبیعی و المان هایی از این دست می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

استفاده از انواع بافت های طبیعی

استفاده از کاغذ دیواری گل دار

استفاده از طرح گل در قالب های مختلف، از جمله راهکارهایی است که در تازه ترین ایده های طراحی داخلی توجه ویژه ای به آن شده است. این طرح می تواند باعث ایجاد فضایی سرزنده شود.

برای مثال این امکان برای شما وجود دارد که از کاغذ دیواری که این طرح در طراحی آن بکاررفته، استفاده نمایید.

استفاده از کاغذ دیواری گل دار

استفاده از الگوهای مناسب در طراحی داخلی

استفاده از الگوها از نکاتی است که باید در طراحی داخلی به آن توجه کنید. آن چه که در تازه ترین ایده های طراحی داخلی و دیزاین خانه باید بخاطر بسپارید، استفاده از الگوهایی است که از طرح حیوانات در آن استفاده شده است.

برای مثال استفاده الگوی زبرا نمونه ای از این الگوها می باشد. استفاده از این ایده در طراحی های سبک مدرن بیشتر به چشم می خورد.

استفاده از الگوهای مناسب در طراحی داخلی

استفاده از وسایل روشنایی مناسب

بکارگیری وسایل روشنایی مناسب نکته مهمی است که در تزیین خانه باید به آن توجه کنید. استفاده از نورپردازی و وسایل روشنایی مناسب، در ایجاد فضایی گرم به شما کمک می کند.

بخوانید!  نکات خرید سرویس خواب نوزاد

استفاده از روش نورپردازی مناسب، نکته مهمی است که در اجرای ایده های طراحی داخلی باید به آن توجه کنید. اگر نورپردازی به طرز صحیحی انجام پذیرد می تواند در ایجاد انسجام میان المان های مختلف به شما کمک کند.

استفاده از وسایل روشنایی مناسب

استفاده از چوب در دیزاین خانه

استفاده از چوب با طیف های مختلف رنگی می تواند در جهت ایجاد عمق به فضای مورد نظر به شما کمک کند. از دیگر مزیت های استفاده از چوب،، القای گرما به فضای موردنظر می باشد.

استفاده از طیف و انواع مختلف چوب می تواند در القای بافت به فضای مورد نظر نیز به شما کمک کند و فضایی دنج به وجود آورد.

استفاده از چوب در دیزاین خانه

استفاده از رنگ ارغوانی در دیزاین خانه

بکارگیری رنگ ارغوانی در دیزاین خانه می تواند نمایی بسیار زیبا به وجود آورد. استفاده از این رنگ در کنار رنگ های خنثی و در کنار آن استفاده از المان های طلایی رنگ باعث ایجاد نمایی فاخر و بسیار چشم نواز خواهد شد. در کنار استفاده از این تم می توان از گل های طبیعی نیز استفاده کرد که همین امر بر زیبایی طراحی بیشتر می افزاید.

استفاده از رنگ ارغوانی در دیزاین خانه

استفاده از رنگ های پاستیلی و طلایی

استفاده از رنگ های پاستیلی باعث ایجاد فضایی سرزنده در خانه می شود. تاثیر استفاده از این رنگ ها زمانی بیشتر می شود که در کنار آن از رنگ های متالیک مانند طلایی استفاده نمایید. المان های طلایی رنگ در کنار رنگ های پاستیلی باعث ایجاد تعادل در فضای خانه می شوند.

استفاده از رنگ های پاستیلی و طلایی

استفاده از المان های منحنی شکل

استفاده از انواع مبلمان با طراحی منحنی شکل، ایده مناسبی برای استفاده می باشد. المانی به این شکل می تواند به بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق نیز کمک کند. استفاده از مبلمانی با این ویژگی در طراحی سبک مدرن کاربرد فراوانی دارد.

استفاده از المان های منحنی شکل

استفاده از طرح های غالب

بکارگیری طرح های غالب از ایده های تاثیرگذار در طراحی داخلی می باشند. استفاده از طرحی با این ویژگی در قالب های مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

برای مثال استفاده از کاغذ دیواری که از این ویژگی در آن استفاده می شود می تواند نمای زیبایی در فضای مورد نظر به وجود آورد.

استفاده از طرح غالب

استفاده از رنگ های منحصربفرد

رنگ هایی مانند صورتی براق و یا آبی فیروزه ای نمونه ای از رنگ های منحصربفرد هستند که می توانید در دیزاین خانه از آن ها استفاده نمایید. استفاده از این رنگ ها باعث القای گرما به فضای خانه می شوند و نمایی زیبا به وجود می آورند.

اگر تا به امروز از جادوی استفاده از این رنگ ها خبر نداشتید، بهتر است همین حالا به فکر استفاده از آن ها باشید و تاثیرگذاری آن ها را مشاهده نمایید. استفاده از این رنگ ها در کنار رنگ های خنثی بدون شک نمای زیبایی در خانه به وجود می آورد.

استفاده از رنگ های منحصربفرد

استفاده از رنگ های روشن و خنثی برای دیوارها

یکی از رایج ترین ایده های طراحی خانه استفاده از رنگ های خنثی بر روی دیوار است. برای ایجاد حسی از تردد هوای خنک، رنگ های خنثی در خانه خود به کار ببرید. این رنگ ها برای کف خانه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از سایه رنگ های خاکستری و بژ کمک بگیرید.

اگر خانه شما دو اتاق بزرگ در مجاور یکدیگر دارد، آن ها را با یک رنگ خنثی رنگ آمیزی کنید تا فضا بزرگ تر به نظر بیاید. اما اگر علاقمند هستید یک تفاوت ظریف بین اتاق ها ایجاد شود سایه رنگ ها را کمی پررنگ یا کمرنگ به کار ببرید. انجام این کار فضایی مشابه اما از نظر بصری کمی متفاوت ایجاد خواهد کرد.

استفاده از رنگ های روشن و خنثی برای دیوارها

استفاده از نور خورشید

اگر دقت کرده باشید در اکثر خانه های مدرن از نور طبیعی حداکثر استفاده صورت می گیرد. وقتی نور خورشید در اتاق می تابد در فضای آن حسی از آرامش و گرما ایجاد می شود.

پرده هایی که برای پوشش پنجره مورد استفاده قرار می گیرند باید زیبا و کاربردی باشند. بهترین جنس برای انواع مدل پرده، پارچه های حریر می باشد که پنجره های تمام قد را پوشش می دهد.

ترکیب پارچه های ابریشمی و کتان نیز برای دوخت پرده نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند، خصوصاً وقتی از بالا تا پایین پنل های شیشه ای را پوشش می دهد.

اگر می خواهید اتاق شما حداکثر استفاده را از آفتاب ببرد علاوه بر نصب پرده های حریر نازک می توانید دکوراسیون اتاق را با رنگ روشن طراحی کنید.

استفاده از نور خورشید

ایجاد نقطه کانونی

ایجاد نقطه کانونی یکی از مواردی است که برای طراحی دکوراسیون تمام خانه ها پیشنهاد می شود. خانه های تابستانی بهترین استفاده را از این مکان صورت می دهند.

این نقطه بخشی از خانه است که چشمان افراد را به طور ناخودآگاه به سمت خود جذب می کند. بهترین مکان برای ایجاد یک نقطه کانونی درست رو به روی ورودی اتاق است.

سایر اشیاء و هر آنچه که در اطراف آن قرار می گیرند باعث تکمیل دکوراسیون خواهند شد. این مکان از اتاق، شما را به سمت جایی که می خواهید بروید هدایت می کند.

علاوه بر آن اگر روزی تصمیم به تغییر دکوراسیون منزل خود گرفتید این نقطه از خانه به شما کمک خواهد کرد تا راحت تر این کار را انجام دهید.

ایجاد نقطه کانونی

بلندتر کردن سقف با استفاده از جلوه های بصری

سقف کوتاه فضا را کوچک، گرفته و کم جا نشان می دهد. یکی از ایده های طراحی دکوراسیون خانه تابستانی استفاده از راهکارهایی است که باعث می شوند سقف بلندتر به نظر بیاید. برای مثال از پرده هایی که ارتفاع آن ها از پنجره بلندتر است استفاده کنید.

این کار باعث می شود بدون این که یک کار عجیب و غریب صورت گرفته باشد سقف بلندتر دیده شود. خطوط افقی نیز سقف را بلندتر نشان می دهند. خطوط و آینه هایی که بر روی دیوار نصب می شوند همه اثری شگرف بر ارتفاع سقف و دیوار می گذارند.

بلندتر کردن سقف با استفاده از جلوه های بصری

استفاده از سبدهای حصیری

سبدهای حصیری بهترین وسیله برای نگهداری اشیاء و لوازم مورد نیاز بدون ایجاد شلوغی و هرج و مرج در فضا می باشند. این سبدها بسیار زیبا بوده  و از نظر اقتصادی مقرون بصرفه هستند.

بر اساس بودجه خود می توانید سبدهایی با طرح، جنس و سایز مختلف خریداری نمائید. هر چیزی را می توان در این سبدها ذخیره و نگهداری کرد؛ از جمله کتاب، میوه، سبزی، عروسک و پتو.

با توجه به فضای مورد نظر، آن ها را در خانه خود قرار دهید. از کانتر گرفته تا زیر صندلی و کنسول، مطمئن باشید در هر خانه ای فضای مناسب برای قرار دادن آن ها وجود دارد.

بافت سبد حصیری بسیار منظم و زیبا است و هماهنگی بی نظیری با طراحی به سبک معاصر پیدا می کند. علاوه بر آن افزودن بافت به دکوراسیون فضا را نرم تر و منعطف تر نشان می دهد.

استفاده از سبدهای حصیری

ترکیب الگوها و بافت ها

اشیاء قدیمی را در کنار اشیاء نو و الگوها را در کنار رنگ ها به کار ببرید. وسایل آنتیک و عتیقه وقتی در کنار مبلمان جدید مورد استفاده قرار گیرند بسیار شیک به نظر خواهند آمد. سعی کنید بهترین روش استفاده از تضاد و المان های معاصر را پیدا کنید.

در مورد این که چگونه می توان اشیاء را با فاصله از یکدیگر قرار داد به نحوی که با هم در ارتباط باشند فکر کنید و با ایده های شخصی خود دکوراسیونی بی نظیر و کاربردی ایجاد کنید و از حضور در آن لذت ببرید.

این ایده ها را برای انتخاب مبلمان، فرش، آثار هنری، مجسمه، رنگ ها، بالشتک ها و هر چیز دیگری که فکرش را می کنید به کار ببرید.

ترکیب الگوها و بافت ها

استفاده از کفپوش مناسب

سعی کنید بهترین کفپوش را برای خانه خود انتخاب کنید. بامبو و تخته چوب بهترین گزینه برای پوشش کف خانه می باشند، زیرا آنها نه تنها زیبایی فوق العاده ای دارند بلکه نسبت به آسیب نیز مقاوم هستند.

در انتخاب کفپوش این نکته را مد نظر داشته باشید که متریال مورد نظر در برابر گرد و غبار، شن و رطوبت استحکام بالایی داشته و زیبایی را برای دکوراسیون داخلی به ارمغان بیاورد. از یک اتاق نشیمن زیبا گرفته تا آشپزخانه ساحلی، مناسب ترین متریال را برای کفپوش انتخاب کنید.

استفاده از کفپوش مناسب

استفاده از پنل های چوبی

زیبایی اتاق های شما مدیون پنل های چوبی است. این پنل ها نمایی منحصر بفرد به اتاق می بخشند و فریبندگی ساحل زیبای دریا را تداعی می کنند. این پنل ها را می توان با رنگ های ساحلی و ترکیبی رنگ آمیزی نمود و با استفاده از آن ها در اتاق یک منظره ساحلی به تصویر کشید.

استفاده از پنل های چوبی

استفاده از گل و گیاه طبیعی

حضور گل و گیاهان طبیعی در خانه حال و هوای طبیعت را وارد فضای آن می کند. گیاهان علاوه بر نقش مهمی که در تصفیه هوا ایفا می کنند، زیبایی و لطافت را نیز به خانه وارد می کنند. حضور گیاهان سبز باعث می شود هوا خنک تر شده و آرامش بیشتری در فضا حس شود.

استفاده از گل و گیاه طبیعی

ایجاد آشپزخانه تابستانی

آشپزخانه را با رنگ های تند و شاد آراسته کنید. استفاده از ظروف، صندلی و ابزارهای رنگی در آشپزخانه تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون می گذارد. با استفاده از المان های رنگی فضای آشپزخانه را دگرگون نمائید.

اگر رنگ دیوارها و کابینت شما تیره است در صورت امکان از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی آن ها استفاده نمائید. دکوراسیون روشن و رنگارنگ حال و هوای تابستان را وارد آشپزخانه می کند.

ایجاد آشپزخانه تابستانی

ایجاد فضای نشیمن در بالکن

در فصل تابستان اکثر افراد ترجیح می دهند غذای خود را در محیط باز میل کنند و از عصرها و شب های خنک تابستان لذت ببرند. بنابراین در فضای حیاط یا بالکن خانه خود یک فضای نشیمن تابستانی طراحی کنید. با قرار دادن میز و صندلی و پهن نمودن یک قالیچه فضا را گرم و صمیمی تر نشان دهید.

ایجاد فضای نشیمن در بالکن

استفاده از انواع پارچه مناسب

استفاده از انواع پارچه برای انواع مدل پرده و روکش مبلمان کاربرد دارد. برای یک انتخاب صحیح بهتر است از انواع پارچه که شستشوی آن ها راحت بوده و از طول عمر بالایی برخوردار است، استفاده نمایید.

استفاده از انواع پارچه مناسب

استفاده از تِم مناسب

در انتخاب نوع تِم دقت کنید. برای مثال استفاده از یک تِم غربی شلوغ نتیجه چندان خوبی نخواهد داشت. استفاده از وسایل گوناگون و ایجاد فضایی شلوغ باعث ایجاد سردرگمی می شود. پیشنهاد ما به شما استفاده از تِمی است که تا مدت ها قدیمی نشود.

استفاده از تِم مناسب

استفاده از ایده های خلاقانه

استفاده از ایده های خلاقانه باعث شخصی سازی طراحی می شود. شما می توانید از این ایده ها در طراحی قسمت های مختلف خانه استفاده نمایید.

بخوانید!  8 مدل پارتیشن متحرک پر مخاطب

برای مثال آن چه که در این تصویر مشاهده می نمایید، استفاده از شیشه های خالی برای نگهداری حبوبات می باشد. بدون شک ایده های زیادی در این زمینه در ذهن شما وجود دارد. شاید وقت آن رسیده است که اکنون نسبت به اجرایی کردن آن ها اقدام نمایید.

استفاده از ایده های خلاقانه

استفاده از الگوی راه راه

اگر تمایل به استفاده از الگوهای مختلف در طراحی داخلی دارید، پیشنهاد ما استفاده از الگوی راه راه می باشد. این امکان وجود دارد که از این الگو برای سقف یا دیوار استفاده نمایید.

حتی استفاده از یک فرش که در ان از این الگو استفاده شده است نیز تاثیر مشابهی دارد. انتخاب رنگ این الگو به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد. برای مثال می توانید از دو طیف متفاوت و تیره و روشن یک رنگ استفاده نمایید.

استفاده از الگوی راه راه

طراحی فضایی دنج

اگر طراحی خانه به شکلی است که می توانید از گوشه ای از آن برای طراحی فضایی دنج استفاده نمایید، بهتر است همین حالا نسبت به انجام آن اقدام نمایید. به این منظور می توانید از یک صندلی راحت و کوسن های رنگی استفاده نمایید.

هم چنین می توانید در کنار آن یک میز کوچک نیز قرار دهید. استفاده از یک فرش کوچک و قراردادن چند کتاب بر روی میز باعث ایجاد فضایی دنج می شود و بدون شک از استفاده آن لذت خواهید برد.

طراحی فضایی دنج

استفاده از شلف در آشپزخانه

بکارگیری یک شلف در آشپزخانه این امکان را برای شما فراهم می کند که از آن برای قراردادن وسایل و یا هر آن چه که نیاز دارید در دسترس شما قرار گیرد، استفاده نمایید. به این منظور بهتر است از انواع شلف های رنگی استفاده کنید. برای انتخاب رنگ این گونه شلف ها نیز پیشنهاد ما استفاده از رنگ های روشن می باشد.

استفاده از شلف در آشپزخانه

استفاده از تخته سیاه در آشپزخانه

از ایده هایی که شاید کم تر کسی به استفاده از آن فکر کرده باشد، استفاده از یک تخته سیاه در آشپزخانه می باشد. شما می توانید از این تخته برای یادداشت کارهای روزانه استفاده نمایید.

استفاده از تخته سیاه در آشپزخانه

ترکیب المان های قدیمی با جدید

اگر از سبک مدرن در طراحی خانه خود استفاده کرده اید، می توانید با استفاده از المان های قدیمی و ترکیب آن ها با طراحی مدرن به یک نمای زیبا در خانه دست یابید.

استفاده از این المان ها در چنین فضایی باعث ایجاد کنتراست می شود و همین امر می تواند باعث ایجاد فضایی زیبا گردد. استفاده از المانی به این شکل می تواند آن را به نقطه کانونی در اتاق تبدیل نماید.

ترکیب المان های قدیمی با جدید

تزئین فضای خانه با شمع

انواع شمع با رایحه ها و رنگ های متفاوت زیبایی بی نظیری به فضا می بخشند. دلایل بی شماری برای علاقمند شدن به این تزئینات وجود دارند. یکی از این دلایل دکوراتیو بودن آن هاست.

این شمع ها در هر قفسه یا روی هر کانتر بسیار زیبا و دوست داشتنی به نظر می آیند. علاوه بر آن شمع ها حسی آرامش بخش به شما منتقل می کنند و فضا را آرام تر نشان می دهند.

طرفداران فنگ شویی در چیدمان خانه خود شمع قرار می دهند، زیرا معتقدند انرژی های منفی را از خانه دفع می کند.

تزئین فضای خانه با شمع

چیدمان میز قهوه خوری

اگر همواره روی میز قهوه خوری شما روزنامه به چشم می خورد، وقت آن رسیده که جلوه ای جدید به میز بخشیده و آن را متفاوت نشان دهید.

شما می توانید دو الی سه عدد کتاب کوچک روی میز بگذارید یا یک سینی زیبا را با شمع مزین نموده و میز خود را جذاب تر نشان دهید. با انجام این کار نه تنها میز شما خلوت تر به نظر می آید بلکه چیدمان جدید آن به فضا روح و جان می بخشد.

چیدمان میز قهوه خوری

استفاده از پرده در طراحی خانه

آیا شما از آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنید استفاده از پرده در دیزاین خانه اهمیت چندانی ندارد؟ بر اساس نظریه بسیاری از طراحان داخلی به واقع این چنین نیست و استفاده از این المان می تواند تاثیر زیادی در زیبایی خانه داشته باشد.

استفاده از پرده در طراحی خانه

استفاده از پرده به عنوان نمونه ای بافت، تاثیرگذاری فراوانی در ایجاد عمق در فضای مورد نظر خواهد داشت. پرده ها انواع مختلفی دارند و شما می توانید بر اساس نیاز و سلیقه شخصی نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایید.

استفاده از یک کاناپه

کاناپه در طراحی اتاق نشیمن تاثیرگذاری فراوانی دارد. استفاده از این المان یکی از نیازهای اساسی هر اتاق نشیمنی تلقی می شود.

اگر تمایل دارید از کاناپه در جهت القای بافت به فضای مورد نظر استفاده نمایید، بهتر است نمونه ای از آن ها که رنگی غالب داشته و از پارچه منحصربفرد و زیبایی در طراحی آن استفاده شده است، استفاده نمایید.

استفاده از یک کاناپه

تزئین فضای بالای شومینه

اگر طراحی اتاق نشیمن به گونه ای است که در آن شومینه ای وجود دارد، تزئین طاقچه بالای شومینه را فراموش نکنید. این امکان وجود دارد که از انواع المان های تزئینی به این منظور استفاده نمایید. این کار می تواند در جهت القای بافت به فضای اتاق و شومینه به شما کمک کند.

تزئین فضای بالای شومینه

استفاده از میز عثمانی

یک میز عثمانی نیز از دیگر گزینه هایی است که می تواند در جهت القای بافت به فضای مورد نظر به شما کمک کند. استفاده از این میز هم از جنبه کاربردی و هم زیبایی در طراحی داخلی به شما کمک می کند.

استفاده از میز عثمانی

استفاده از پارچه مخمل در طراحی داخلی

مخمل به عنوان نمونه ای از انواع پارچه های فاخر شناخته می شود. استفاده از این پارچه می تواند در قالب استفاده از انواع مبلمان با این ویژگی صورت پذیرد.

پارچه های مخمل رنگی و حتی نمونه الگودار آن ها می تواند در اجرای یک طراحی زیبا و تاثیرگذار به شما کمک کند.

استفاده از پارچه مخمل در طراحی داخلی

استفاده از لوستر مناسب

استفاده از لوسترها را فراموش نکنید. به کارگیری این المان نه تنها از جنبه نورپردازی بلکه از لحاظ زیبایی شناسی نیز اهمیت ویژه ای دارد. لوستر در انواع مختلفی تولید می شود که می توانید مطابق با سبک طراحی داخلی خانه خود، نمونه مناسبی از آن را استفاده نمایید.

استفاده از لوستر مناسب

استفاده از سنگ و آجر در طراحی داخلی

آیا تا به حال به استفاده از آجر برای طراحی یک دیوار غالب در خانه فکر کرده اید؟ استفاده از این ایده نمونه ای از ایده های مدرن در طراحی داخلی شناخته می شود.

هم چنین استفاده از انواع سنگ های طبیعی مانند سنگ مرمر نیز نمای بسیار زیبایی در خانه ایجاد خواهد کرد. استفاده از این متریال در جهت القای بافت به فضای مورد نظر نیز تاثیرگذار خواهد بود.

استفاده از سنگ و آجر در طراحی داخلی

استفاده از کفپوش براق

کفپوشی که از سطح براقی برخوردار باشد، از دیگر نکاتی است که می توان در طراحی فضایی شاد و سرزنده مورد استفاده قرار داد.

استفاده از کفپوشی با این ویژگی در کنار سایر المان ها باعث ایجاد کنتراست شده و همین امر در زیبایی هرچه بیشتر فضای مورد نظر به شما کمک خواهد کرد.

نکته مهم در به کارگیری این ایده، انتخاب المان هایی ساده در طراحی می باشد. انجام این کار باعث می شود، کفپوش به نقطه کانونی در طراحی اتاق خواب تبدیل شود.

استفاده از کفپوش براق

استفاده از صندلی های حصیری

استفاده از صندلی های حصیری می تواند نمای کلی اتاق نشیمن را به طور کامل تغییر دهد. این تغییر زمانی چشمگیر و زیبا خواهد بود که از یک میز چوبی نیز در کنار آن ها استفاده نمایید.

استفاده از یک نیمکت چوبی می تواند ایده خوبی باشد. این صندلی ها در انواع سبک های دکوراسیون داخلی امکان پذیر می باشد و به راحتی می توان از آن ها در کنار سایر وسایل استفاده کرد.

استفاده از صندلی های حصیری

استفاده از رنگ زرد

رنگ زرد نمونه ای از رنگ های گرم می باشد. استفاده از این رنگ باعث ایجاد فضایی نشاط آور و پر انرژی می شود. نکته مهمی که در استفاده از این رنگ در طراحی داخلی باید به یاد داشته باشید، استفاده از رنگ های خنثی در کنار این رنگ برای ایجاد تعادل در فضای مورد نظر می باشد.

استفاده از رنگ زرد

برای مثال استفاده از رنگ هایی مانند سیاه، سفید و خاکستری می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

استفاده از پشتی سنتی

پشتی هایی که دارای حاشیه قرمز رنگ با الگوهای بسیار زیبا در وسط حاشیه هستند می توانند به عنوان عنصری دکوراتیو برای تزئین فضای اتاق نشیمن مورد استفاده قرار گیرند.

در خانه های مدرن امروزی پشتی برای مزین نمودن تخت های نشیمن به کار می رود و به دلیل زیبایی و راحتی که برای نشستن به همراه دارند مورد پسند افراد هنرمند و پیرو سبک های سنتی قرار می گیرد.

استفاده از پشتی سنتی

استفاده از فرش دستباف

فرش دستباف ایرانی در سراسر دنیا به عنوان بهترین فرش شناخته شده است. این فرش ها دارای طرح ها و نقشه های متفاوتی بوده و زیبایی و ظرافت هنر ایرانیان را به معرض نمایش می گذارند.

فرش ایرانی در ابعاد مختلف و به صورت گرد، مربع و مستطیل بافته شده و فضای خانه را مزین می کنند. قدمت بافت فرش دستباف بسیار طولانی است و زیبایی و ظرافتی که در طرح و نقش این فرش به چشم می خورد از نظر زیبایی شناسی بی نظیر است.

قیمت فرش دستباف در مقایسه با فرش های ماشینی بالاست؛ زیرا این فرش ها زائیده هنر دست هنرمندان ایرانی بوده و ارزش و بهای بالاتری را به خود اختصاص داده اند.

عکس زیباترین عکس ها و مدل های طراحی داخلی خانه های مدرن و جدید

نکات پایانی

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه دیزاین خانه می باشد. این ها تنها بخشی از راهکارهایی است که می توانید در زمینه طراحی خانه مورد استفاده قرار دهید. استفاده از ایده ها و نقطه نظرات شما می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

طراحی داخلی
طراحی داخلی خانه
طراحی داخلی منزل
طراحی داخلی اشپزخانه
طراحی داخلی هال
طراحی داخلی حمام
طراحی داخای اتاق خواب
طراحی داخلی نشیمن
طراحی داخلی سرویس بهداشتی
طراحی داخلی اتاق
طراحی داخلی پذیرایی
عکس طراحی داخلی اتاق خواب
مدل طراحی داخلی
عکس طراحی داخلی
دیزاین آشپزخانه
دیزاین اتاق غذاخوری