آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با ایده های مناسب برای رنگ دیوار اتاق خواب آشنایی دارید؟ شاید شما نیز از جمله افرادی هستید که به دنبال اجرای تغییر در دکوراسیون اتاق خواب خود بوده و در این جهت تمایل دارید نسبت به تغییر رنگ آن اقدام نمایید.

بدون شک ایجاد تغییر در اتاق خواب و تغییر رنگی که در طراحی از آن استفاده کرده‌اید، باعث ایجاد فضای جدید و نشاط آوری می شود.

در این میان رنگ های فراوانی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده نمایید. در ادامه این نوشته از ساختمانچی همراه باشید و با ایده های مناسب برای رنگ دیوار اتاق خواب آشنا شوید.

استفاده از رنگ خاکستری در اتاق خواب

رنگ خاکستری نمونه ای از رنگ های خنثی بوده و نمونه ای از رنگ های پرطرفدار در طراحی داخلی می باشد. از این رنگ می توان در طراحی قسمت های مختلف خانه مانند اتاق خواب استفاده کرد.

بدون شک رنگ خاکستری نمونه ای از بهترین رنگ هایی است که می توان در طراحی اتاق خواب مورد استفاده قرار داد. اگر به دنبال اجرای سبک مدرن در طراحی اتاق خواب هستید، استفاده از طیف تیره رنگ خاکستری می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد.

استفاده از المان های کریستال در کنار استفاده از این رنگ می تواند نمای بسیار زیبایی ایجاد کند. از آن جایی که رنگ خاکستری نمونه ای از رنگ های خنثی می باشد، به راحتی می توان آن را با سایر رنگ ها ترکیب کرد.

برای مثال استفاده از رنگ های آبی و صورتی در کنار رنگ خاکستری نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند. در ادامه به بیان ایده هایی در زمینه طراحی اتاق خواب با استفاده از رنگ خاکستری می پردازیم:

استفاده از طیف گرم رنگ خاکستری

رنگ خاکستری نیز مانند سایر رنگ ها از طیف گسترده ای برخوردار می باشد. این امکان برای شما وجود دارد که به راحتی از این رنگ در کنار سایر رنگ ها استفاده نمایید. استفاده از رنگ زرد و قهوه ای در کنار این رنگ در طراحی اتاق خواب باعث القای گرما به فضای اتاق خواب می شود.

استفاده از طیف گرم رنگ خاکستری

ترکیب رنگ خاکستری با رنگ صورتی

ترکیب رنگ های خاکستری و صورتی نمونه ای از بهترین ترکیب رنگ هایی است که می توان از آن در طراحی اتاق خواب استفاده کرد. استفاده از المان های تزئینی متالیک در کنار این و رنگ باعث ایجاد نمای بسیار لوکس و زیبایی می شود. استفاده از این تم در طراحی اتاق خواب دخترانه طرفداران زیادی دارد.

ترکیب رنگ خاکستری با رنگ صورتی

ترکیب رنگ های سبز لیمویی و خاکستری

همان طور که قبلا اشاره شد، رنگ خاکستری نمونه ای از رنگ های تطبیق پذیر می باشد و می توان به راحتی آن را در کنار رنگ های دیگر مورد استفاده قرار داد. رنگ سبز لیمویی از جمله رنگ هایی است که ترکیب آن با رنگ خاکستری نمایی بسیار زیبا در اتاق خواب ایجاد می کند.

ترکیب رنگ های سبز لیمویی و خاکستری

استفاده از رنگ خاکستری در سبک روستیک

آن چه که در طراحی سبک روستیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است، استفاده از المان های چوبی می باشد. استفاده از رنگ خاکستری در کنار المان های چوبی و در طراحی سبک روستیک نمونه ای از بهترین گزینه ها برای انتخاب می باشد.

استفاده از رنگ خاکستری در سبک روستیک

ترکیب رنگ های آبی و خاکستری

استفاده از رنگ های آبی و خاکستری در کنار یکدیگر بدون شک نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند. استفاده از طیف رنگ خاکستری که به آبی نزدیک می باشد و در کنار آن به کارگیری رنگ آبی می تواند نمای زیبایی در طراحی اتاق خواب ایجاد کند.

بکارگیری کوسن های آبی رنگ در کنار استفاده از رنگ خاکستری برای رنگ آمیزی دیوار می تواند از ایده های جذاب برای استفاده باشد.

ترکیب رنگ های آبی و خاکستری

استفاده از پرده خاکستری گل دار

استفاده از رنگ خاکستری روشن برای رنگ آمیزی دیوار و در کنار آن استفاده از پرده های خاکستری تیره گل دار می تواند نمای زیبایی ایجاد کند. رنگ صورتی در کنار این طراحی می تواند نمای زیبایی ایجاد کند.

استفاده از پرده خاکستری گل دار

استفاده از تخت خواب خاکستری رنگ

استفاده از یک تخت خواب خاکستری رنگ از دیگر ایده هایی است که می توان در جهت استفاده از رنگ خاکستری در طراحی اتاق خواب مورد استفاده قرار داد.

بکار بردن انواع کاغذ دیواری که در طراحی آن از رنگ طلایی استفاده شده است، در کنار تخت خوابی به این رنگ نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند.

استفاده از تخت خواب خاکستری رنگ

استفاده از المان های تزئینی متالیک در کنار خاکستری

استفاده از المان های تزئینی نقره ای رنگ باعث ایجاد نمای چشم نواز و زیبایی در کنار رنگ خاکستری می شود. روتختی مخمل آبی رنگ در اجرای این ایده می تواند باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی در اتاق خواب شود.

استفاده از المان های تزئینی متالیک

استفاده از رنگ های غالب در کنار رنگ خاکستری

استفاده از رنگ های تیره مانند رنگ سیاه در کنار رنگ خاکستری باعث ایجاد فضایی دراماتیک در اتاق خواب می شود. برای ایجاد تعادل استفاده از المان های تزئینی به رنگ صورتی می تواند نمای بسیار زیبایی ایجاد کند.

استفاده از رنگ های غالب در کنار رنگ خاکستری

استفاده از رنگ سبز در اتاق خواب

همه ما می دانیم که رنگ سبز رنگی فراموش نشدنی است و از نظر زیبایی بی نظیر می باشد. مردم معتقدند که این رنگ نه تنها آرامش و تعادل را به زندگی انسان ها می آورد بلکه خوشبختی را نیز جذب می کند.

رنگ لیمویی و رنگ سبز لجنی در گذشته هم در صنعت اتومبیل و هم در دکوراسیون داخلی استفاده می شدند. در حال حاضر طراحان مد در حال استفاده از رنگ سبز برای طراحی اتاق خواب و بافت های آن هستند تا به اتاق آرامش و تازگی ببخشند.

شما می توانید رنگ سبز و سفید را با یکدیگر ترکیب کنید تا به دیزاین داخلی خود نمایی پرانرژی و تازه ببخشید. علاوه بر آن ترکیب رنگ های آبی و سبز را می توان در اتاق استفاده کرد و طبیعت زیبا را به خانه آورد.

اگر در خانه خود تن های مختلف رنگ سبز را نداشتید، می توانید از بالشت های سبز رنگ و یا تعدادی وسایل سبز در اتاق خواب استفاده کنید تا تازگی و سرزندگی را وارد فضا نمائید.

اتاق خواب شما اگر به رنگ سبز  باشد ممکن است از فضاهای دیگر خانه جدا شود. همچنین شما می توانید با رنگ بنفش فضای اتاق سبز خود را جذاب تر کنید.

همچنین برای چهارچوب تخت خود از چوب بامبو استفاده کنید و گیاهان دریایی را به صورت هنری در فضا قرار دهید، بدین طریق به اتاق خواب خود اثر استوایی خواهید بخشید. 

استفاده از رنگ سبز در اتاق خواب

استفاده از گیاهان آپارتمانی

اگر به دنبال دکوراسیون سبز رنگ برای اتاق خواب خود هستید اما نمی خواهید هزینه زیادی در این راه صرف کنید، می توانید تعدادی گیاهان آپارتمانی بخرید.

این گیاهان نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شوند بلکه اتاق خوابی سبز و مدرن برای شما بوجود می آورند. تعدادی گل و گیاه آپارتمانی در ابعاد کوچک خریداری کنید و در اتاق خواب خود قرار دهید.

گل و گیاه آپارتمانی یک نمای زیبا و سالم برای اتاق شما فراهم می کنند. اگر از این گیاهان مراقبت کنید و مراقب رشد آن ها باشید، انرژی مثبتی به شما می دهند.

در طول روز، این گیاهان اکسیژن در فضا منتشر می کنند که خود باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود. گیاهان آپارتمانی بزرگ را داخل اتاق خواب خود قرار ندهید، زیرا آن ها در طول شب از اکسیژن استفاده می کنند.

گیاهان آپارتمانی کوچک ایده های خوبی برای داشتن یک اتاق خواب سبز رنگ هستند، چرا که باعث کاهش هزینه های شما می شوند و همین طور سلامت شما را تامین می کنند.

استفاده از گیاهان آپارتمانی

استفاده از رنگ سبز روشن

مردم رنگ سبز را نماد امنیت، باروری و ثروت می دانند. این به خاطر این است که انسان ها در گذشته در طبیعت زندگی می کردند. رنگ سبز در طبیعت ما را احاطه کرده است. این رنگ باعث آرامش فکری انسان می گردد.

به خاطر بسپارید که تنها طیف های روشن سبز به اتاق خواب یا حمام شما آرامش می بخشند. اگر از طیف های سبز لیمویی استفاده کنید، احساس آرامش نمی کنید بلکه احساس می کنید که در اتاق خواب خود محبوس شده اید.

استفاده از رنگ سبز روشن

رنگ سبز در طراحی اتاق خواب سبک روستیک

اگر در طراحی اتاق خواب از سبک روستیک استفاده کرده اید، استفاده از رنگ سبز باعث ایجاد عمق در اتاق خواب می شود. استفاده از این رنگ در کنار المان های چوبی که رنگ تیره ای دارند، نمای زیبایی ایجاد می کند و باعث ایجاد انسجام در فضای اتاق خواب می شود. نکته کلیدی در استفاده از این رنگ در طراحی سبک روستیک، به کارگیری طیف تیره این رنگ می باشد.

رنگ سبز در طراحی اتاق خواب سبک روستیک

انتخاب رنگ سبز به عنوان رنگ غالب

انتخاب طیف مناسب رنگ سبز به سایر المان هایی که در اتاق خواب از آن ها استفاده شده است، بستگی دارد. این امکان وجود دارد که از این رنگ در کنار الگوهای دیگر استفاده کنید و از رنگ های خنثی در کنار آن استفاده نمایید.

استفاده از این رنگ در کنار رنگ های خنثی باعث می شود این رنگ به عنوان رنگ غالب نمایش داده شود. هم چنین این امکان وجود دارد که یک طیف از این رنگ را انتخاب کنید و آن را در تمامی اتاق استفاده نمایید. بکارگیری این ایده باعث ایجاد فضایی سرزنده در اتاق خواب می شود.

انتخاب رنگ سبز به عنوان رنگ غالب

استفاده از پارچه مخمل سبز رنگ

استفاده از رنگ سبز زمردی در طراحی اتاق خواب باعث ایجاد فضایی لوکس می شود. از این رو برای ایجاد فضایی لوکس این امکان نیز وجود دارد که از مخمل سبز زمردی برای تزئین تخت خواب استفاده نمایید.

بخوانید!  ویژگی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی

استفاده از چند کوسن الگو دار به رنگ های خنثی می تواند ایده خوبی در کنار استفاده از این رنگ باشد. این ایده در طراحی اتاق خواب کلاسیک می تواند نتیجه بسیار خوبی در پی داشته باشد.

استفاده از این راهکار باعث می شود تخت خواب به نقطه کانونی در اتاق خواب تبدیل شود و توجه همگان را به خود جلب نماید.

استفاده از پارچه مخمل سبز رنگ

استفاده از صندلی به رنگ سبز

به طور کلی می توان گفت کلیدی ترین اصل در طراحی اتاق خواب با استفاده از رنگ سبز، انتخاب طیف مناسب این رنگ می باشد. نمونه ای از طیف های مناسب این رنگ که در صورت تطابق آن با سایر المان ها می توانید مورد استفاده قرار دهید، رنگ سبز لیمویی می باشد.

این رنگ نمونه ای از رنگ های غالب و سرزنده شناخته شده و در کنار رنگ های خنثی می تواند نمای زیبایی ایجاد کند. برای مثال می توانید از یک صندلی به این رنگ در طراحی اتاق خوابی که از رنگ خاکستری یا سفید در آن استفاده شده است، استفاده نمایید.

استفاده از صندلی به رنگ سبز

استفاده از المان های هنری سبز رنگ

یکی از راهکارهای استفاده از رنگ سبز در طراحی اتاق خواب، استفاده از یک تابلو هنری به این رنگ می باشد. طراحی این تابلو بستگی به سبک طراحی اتاق خواب شما دارد. بد نیست بدانید که استفاده از رنگ سبز در طراحی اتاق خواب، باعث می شود فضای اتاق بزرگ تر نشان داده شود.

استفاده از المان های هنری سبز رنگ

استفاده از کوسن سبز رنگ

از دیگر روش هایی که می توانید با استفاده از آن به استفاده از رنگ سبز در اتاق روی آورید، استفاده از این رنگ در انتخاب کوسن می باشد.

به این منظور می توانید از یک روتختی به رنگ خنثی استفاده کرده و از کوسن های سبز رنگ برای طراحی آن استفاده نمایید. به کارگیری این ایده باعث می شود، فضای اتاق روشن شده و در صورت تمایل تعویض آن ها نیز بسیار راحت می باشد.

استفاده از کوسن سبز رنگ

ترکیب رنگ های سبز و صورتی

اگر طیف صحیح از رنگ های صورتی و سبز انتخاب شوند، مکمل های خوبی برای یکدیگر خواهند بود. استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر باعث ایجاد کنتراست شده و همین امر نمای زیبایی ایجاد می کند.

به این منظور می توانید از یک کاغذ دیواری به این رنگ استفاده کرده و برای انتخاب اکسسوری ها از رنگ صورتی استفاده نمایید.

ترکیب رنگ های سبز و صورتی

استفاده از الگوهای مختلف

استفاده از الگوها در طراحی دکوراسیون داخلی یک اصل شناخته شده و در عمق بخشی به فضا نقش دارد. به این منظور می توانید در طراحی اتاق خواب از روتختی سبز که در آن از الگوی مورد علاقه شما استفاده شده است، استفاده نمایید.

هم چنین این امکان وجود دارد که از یک کاغذ دیواری سبز که در طراحی آن الگویی خاصی بکار رفته است، استفاده نمایید.

استفاده از الگوهای مختلف

ترکیب رنگ های سبز و آبی

استفاده از رنگ های آبی و سبز در کنار یکدیگر نمای زیبایی ایجاد می کند. به کارگیری این دو رنگ در کنار یکدیگر در طراحی سبک گرمسیری نیز استفاده زیادی دارد. انتخاب طیف مناسب از هر دو رنگ نکته کلیدی در استفاده از آن ها می باشد.

ترکیب رنگ های سبز و آبی

استفاده از رنگ مشکی در طراحی اتاق خواب

رنگ مشکی همیشه از جمله رنگ های جذاب در طراحی دکوراسیون داخلی بوده است که استفاده از آن در طراحی به سبک مدرن زیاد به چشم می خورد. اگر به دنبال طراحی اتاق خوابی مدرن و جذاب هستید، رنگ مشکی می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

استفاده از رنگ مشکی در طراحی اتاق خواب

ترکیب رنگ سیاه با سایر رنگ ها

اگر قصد استفاده از رنگ مشکی در دکوراسیون اتاق خواب خود را دارید، بهتر است از رنگ های روشن نیز در کنار آن استفاده نمایید تا تیرگی و خفه بودن اتاق را خنثی کند.

استفاده از رنگ سفید می تواند بهترین ایده در اتاق خواب به رنگ سیاه باشد. رنگ سیاه در واقع رنگی خنثی محسوب می شود، بنابراین در انتخاب رنگ دیگر به عنوان مکمل محدودیتی نخواهید داشت و می توانید هر رنگی را که دوست داشتید در این اتاق خواب بکار برید.

رنگ مشکی در دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از وسایل روشنایی و براق در اتاق خواب سیاه

زمانی که از رنگ سیاه به عنوان رنگ اصلی در طراحی اتاق خواب استفاده می کنید، استفاده از وسایلی مانند آینه دکوراتیو و انواع وسایل روشنایی می توانند در جهت القای نور به فضای اتاق مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال استفاده از یک آینه مناسب می تواند ایده خوبی در این زمینه باشد.

استفاده از وسایل روشنایی و براق در اتاق خواب سیاه

استفاده از کفپوش سیاه

آیا به دنبال یافتن راهکاری جدید برای استفاده از این رنگ مشکی در طراحی اتاق خواب هستید؟ پیشنهاد ما در این زمینه استفاده از یک کفپوش سیاه رنگ می باشد.

در کنار استفاده از این کفپوش می توانید از یک تخت خواب سفید رنگ استفاده نمایید. استفاده از این ایده در طراحی سبک مدرن کاربرد فراوانی دارد و بدون شک نتیجه ای شگفت انگیز به دنبال خواهد داشت.

استفاده از کفپوش سیاه

استفاده از رنگ سیاه در اتاق خواب پرنور

بهتر است زمانی از رنگ سیاه به عنوان رنگ غالب استفاده نمایید، که اتاق خواب از نور طبیعی کافی برخوردار باشد. در این صورت نتیجه کار بسیار رضایت بخش خواهد بود.

استفاده از رنگ سیاه در اتاق خواب پرنور

استفاده از رنگ زرد در طراحی اتاق خواب

از نظر روانشناسی، رنگ زرد حسی سرشار از خوشحالی، شادی و سعادتمندی را منتقل می کند و وجود این رنگ در اتاق خواب انرژی و اشتیاق ایجاد می کند. سایه روشن های این رنگ جذاب می تواند بر ذهن افراد اثر بگذارد و خلاقیت آن ها را بالا ببرد.

ترکیب زرد با رنگ های خنثی

اتاق خواب زیر به سبک معاصر طراحی‌شده و خاکستری رنگ غالب دکوراسیون آن محسوب می شود. استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ های سفید، مشکی و خاکستری فضای این اتاق را زیبا و منحصر به فرد کرده است.

ترکیب زرد با رنگ های خنثی

ترکیب سه رنگ زرد، مشکی و سفید در رنگ آمیزی روتختی و پرده ها زیبایی دکوراسیون اتاق زیر را دوچندان کرده است. قرار دادن روتختی گلدار با این ترکیب رنگ بر روی تخت مشکی عاملی موثر در منحصربفرد بودن طراحی این اتاق به شمار می رود. همانطور که دیده می شود از رنگ زرد به صورت تک رنگ در میزهای کنار تخت و قاب آینه استفاده شده است.

استفاده از رنگ زرد و سفید و مشکی

ترکیب رنگ زرد با آبی

اگر به دنبال استفاده از رنگ های روشن و فضایی آرام بخش در کنار رنگ زرد هستید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ های آبی می باشد. رنگ آبی نمادی از رنگی آرام بخش است و در مقابل رنگ زرد باعث ایجاد انرژی مثبت می شود. استفاده از این ترکیب رنگ در جهت ایجاد انرژی مثبت در اتاق به شما کمک می کند.

ترکیب رنگ زرد با آبی

استفاده از رنگ سفید در طراحی اتاق خواب

رنگ سفید به تنهایی حسی تهی و خالی منتقل می کند. به همین دلیل اصولاً در ترکیب با سایر رنگ ها به کار می رود. این رنگ فضای خانه را بزرگ تر و تمیزتر نشان می دهد و آرامش بی نظیری در فضا ایجاد می کند.

این رنگ قابلیت آن را دارد که هر رنگی را در کنار خود بپذیرد. در واقع زمینه سفید مانند یک بوم نقاشی است که می توان هر طرح و نقشی را بر روی آن پیاده نمود. امروزه اکثر اتاق خواب ها را به رنگ سفید طراحی می کنند که بسیار مدرن می باشد و جلوه ای شیک و مینیمال دارد.

استفاده از رنگ سفید در طراحی اتاق خواب

ترکیب رنگ های سفید و صورتی

ترکیب طیف تیره رنگ صورتی و رنگ سفید نمونه ای از ترکیب رنگ های مناسب در طراحی دیوار اتاق خواب مدرن سفید به شمار می رود. این ترکیب رنگ برای طراحی دیوار اتاق خواب دخترانه بسیار مناسب می باشد.

استفاده از رنگ صورتی برای ایجاد فضایی سرزنده و در کنار آن استفاده از رنگ سفید برای ایجاد تعادل در فضای اتاق خواب ترکیب بسیار مناسبی ایجاد می کند.

ترکیب رنگ های سفید و صورتی

استفاده از رنگ سفید و طلایی

رنگ های سفید و طلایی از جمله رنگ هایی هستند که ترکیب بسیار مناسبی در کنار یکدیگر ایجاد می کنند. از این دو رنگ می توان در طراحی اتاق خواب استفاده کرد.

قرارگرفتن رنگ طلایی در کنار رنگ سفید از سردی فضای اتاق کاسته و باعث القای گرما می شود. در ادامه فیلم طراحی دیوار اتاق خواب با دو رنگ سفید و طلایی را برای شما قرار می دهیم.

استفاده از رنگ های طلایی و متالیک در طراحی اتاق خواب

استفاده از رنگ طلایی و رنگ های متالیک مانند نقره ای و رزگلد می تواند باعث ایجاد نمایی متفاوت و درخششی بی نظیر در اتاق خواب شود. این امکان وجود دارد که از این رنگ ها برای انتخاب المان های تزئینی، الگوهای کاغذ دیواری و پارچه هایی مانند روتختی و پرده استفاده کرد.

هم چنین انتخاب آینه ای که در آن از قاب طلایی استفاده شده باشد نیز می تواند باعث زیبایی اتاق خواب شود. یکی از ایده هایی که می توانید در کنار رنگ طلایی اجرا کنید، استفاده از رنگ هایی مانند صورتی و قرمز در کنار این رنگ می باشد. رنگ قرمز و طلایی در کنار یکدیگر نمایی لوکس ایجاد می کنند.

بخوانید!  انواع مدل دستگیره کابینت جدید[سرامیکی،دکمه ای و مخفی]
استفاده از رنگ های طلایی و متالیک

استفاده از رنگ بنفش در طراحی اتاق خواب

رنگ بنفش جزء رنگ های فرعی در چرخه رنگ ها به شمار می رود و از ترکیب رنگ های قرمز و آبی حاصل می شود. از نظر روانشناسی این رنگ حالتی معنوی و سرشار از آرامش در فرد ایجاد می کند. این رنگ شاد می تواند دکوراسیونی بی نظیر، جذاب و خلاق در اتاق خواب به وجود آورد.

استفاده از رنگ بنفش در کنار رنگ متالیک

استفاده از رنگ بنفش در کنار رنگ متالیک زیبایی بی نظیری به فضای اتاق می بخشد. این ترکیب رنگی فضای اتاق را مدرن و شیک نشان می دهد.

کاربرد رنگ بنفش در تاج تخت و بالشتک در کنار آینه نقره ای رنگ و میزهای پاتختی به رنگ متالیک دکوراسیونی لوکس و خلوت ایجاد نموده که مورد پسند افراد با روحیه آرام قرار خواهد گرفت.

استفاده از رنگ بنفش

استفاده از رنگ بنفش در اتاق خواب کوچک

اگر اتاق خواب شما بسیار کوچک است و می خواهید آن را به اتاقی زیبا برای میهمان تبدیل کنید بهتر است از رنگ بنفش استفاده نمائید.

رنگ سفید دیوارها باعث شده فضای اتاق بسیار دلگشا به نظر بیاید و فرشی که در کف اتاق پهن شده بافتی دوست داشتنی در دکوراسیون پدید آورده است.

پالت رنگ های به کاررفته در دکوراسیون این اتاق از رنگ های سفید، بنفش و خاکستری تشکیل می شود و فضای آن را به مکانی دنج و فارغ از هرج و مرج تبدیل می کند.

بنفش در اتاق خواب

استفاده از رنگ قرمز در طراحی اتاق خواب

رنگ قرمز از جمله رنگ هایی است که استفاده از آن در دیوار اتاق خواب باعث القای گرما به فضای اتاق می شود. اگر اندازه اتاق خواب کوچک است بهتر است از استفاده بیش از حد از این رنگ پرهیز کنید. چرا که انجام این کار باعث ایجاد هرج و مرج در فضای اتاق می شود.

استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ قرمز باعث ایجاد تعادل در فضای اتاق می شود. بنابراین به یاد داشته باشید که رنگ قرمز را به تنهایی در طراحی اتاق به کار نبرید.

استفاده از رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری در کنار رنگ قرمز باعث ایجاد هارمونی در اتاق خواب می شود.

استفاده از رنگ قرمز در طراحی اتاق خواب

استفاده از رنگ صورتی در طراحی اتاق خواب

رنگ صورتی از جمله رنگ های پرطرفدار در میان دختران می باشد، از این رو گزینه ای مناسب برای استفاده در دیوار اتاق خواب دختران می باشد.

رنگ سفید در کنار این رنگ باعث ایجاد نمای متفاوتی در دیوار اتاق خواب می شود و نتیجه خوبی در پی دارد. استفاده از یک لوستر کریستالی در کنار استفاده از این رنگ جلوه ای زیبا به اتاق خواب می بخشد.

استفاده از رنگ صورتی در طراحی اتاق خواب

استفاده از رنگ سفید و سیاه در طراحی اتاق خواب

دو رنگ سفید و سیاه نمونه ای از رنگ های پرطرفدار در طراحی داخلی و در سبک مدرن می باشند. هم چنین در این میان افراد بسیاری به استفاده از این دو رنگ در طراحی دیوار اتاق خواب علاقمند هستند.

نکته ای که در استفاده از این دو رنگ باید به یاد داشته باشید توجه به عدم القای گرما ناشی از استفاده از این دو رنگ در مقایسه با سایر رنگ های خنثی مانند قهوه ای و بژ می باشد.

این دو رنگ هر دو رنگ های خنثی می باشند. بنابراین در صورت تمایل به استفاده از این دو رنگ در طراحی اتاق خواب باید از المانی که باعث در هم شکستگی یکنواختی فضای اتاق شود استفاده نمایید.

برای مثال استفاده از پنل های دیواری طرح دار که در طراحی آن ها از رنگ های سیاه و سفید استفاده شده باشد می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

استفاده از رنگ سفید و سیاه در طراحی اتاق خواب

رنگ سیاه و سفید در طراحی اتاق مینیمالیست

استفاده از این دو رنگ در طراحی دیوار اتاق خواب سبک مینیمالیست کاربرد فراوانی دارد. آن چه که باید در استفاده از این دو رنگ به یاد داشته باشید، به کارگیری المان هایی است که باعث ایجاد جذابیت دیداری در طراحی اتاق خواب شود.

برای مثال استفاده از یک لوستر مناسب یا کاغذ دیواری که از طرحی زیبا در آن استفاده شده است، می تواند گزینه ای مناسب باشد.

رنگ سیاه و سفید در طراحی اتاق مینیمالیست

تناسب استفاده از رنگ مشکی و سفید

از دیگر ایده هایی که می توانید در استفاده از این دو رنگ در طراحی دیوار اتاق خواب مورد استفاده قرار دهید، استفاده از آن ها به یک تناسب می باشد.

استفاده از کوسن هایی که در طراحی آن ها از این دو رنگ استفاده شده است و یا انتخاب فرشی با این ویژگی می تواند در ایجاد عمق بخشی به فضای مورد نظر نیز به شما کمک کند.

استفاده از رنگ سفید به عنوان غالب و رنگ سیاه به عنوان مکمل

یکی دیگر از ایده های منحصر بفردی که می توانید با استفاده از این دو رنگ به کار ببرید، انتخاب تمامی المان ها به رنگ سفید و در کنار آن استفاده از رنگ سیاه برای انتخاب برخی از المان های تزئینی مانند تابلو هنری و یا رو تختی می باشد.

استفاده از رنگ سفید به عنوان غالب و رنگ سیاه به عنوان مکمل

استفاده از الگوهای سیاه سفید

زمانی که دو رنگ سیاه و سفید را برای طراحی دیوار اتاق خواب استفاده کردید، می توانید با استفاده از خلاقیت فردی و استفاده از الگوها نسبت به ایجاد فضایی زیبا اقدام نمایید. استفاده از الگوهای هندسی نمونه ای از بهترین الگوها برای استفاده می باشند.

استفاده از الگوهای سیاه سفید

استفاده از رنگ سیاه و سفید در سبک معاصر

ساده ترین راهکار برای به تصویرکشیدن ظاهری مدرن تر این است که رنگ سیاه را رنگ غالب قرار دهیم و از رنگ سفید و رنگ های اضافی در پس زمینه استفاده کنیم.

حس و حال مدرنیته می تواند با استفاده از الگوهای راه راه به دست آید. این حالت را با اضافه کردن وسایل تزئینی با تن رنگی مشکی و خاکستری ایجاد کنید.

برای طراحی با ظاهر صنعتی از قطعات فلزی در سرتاسر اتاق استفاده کنید. به شما پیشنهاد می شود استفاده از کاغذ دیواری های غیر معمول و لوازم تزئینی را فراموش نکنید.

استفاده از رنگ سیاه و سفید در سبک معاصر

برخی ترکیب رنگ های پرطرفدار دیگر

ترکیب رنگ های قرمز و آبی فیروزه ای

آیا به دنبال ایجاد فضایی سرزنده و انرژی زا در طراحی اتاق خواب خود هستید؟ رنگ قرمز نمونه ای از رنگ های گرم و انرژی زا بوده و ترکیب آن با رنگ آبی فیروزه ای که رنگی آرام بخش می باشد، نمایی بسیار زیبا در اتاق خواب ایجاد می کند. استفاده از این ترکیب رنگ در طراحی فضایی با استایل ویژه به شما کمک می کند.

ترکیب رنگ های قرمز و آبی فیروزه ای

ترکیب رنگ های قهوه ای شکلاتی و کرمی

رنگ قهوه ای نمونه ای از رنگ هایی است که در طبیعت یافت می شود. از این رو استفاده از این رنگ در طراحی دیوار اتاق خواب باعث القای گرما به فضای اتاق خواب می شود.

ترکیب رنگ قهوه ای و کرمی نمونه ای از زیباترین انواع ترکیب هایی است که می توانید در طراحی دیوار اتاق خواب مورد استفاده قرار دهید.

اگر به دنبال طراحی فضایی دنج در طراحی این قسمت از خانه خود هستید، پیشنهاد ما استفاده از این ترکیب رنگ می باشد.

ترکیب رنگ های قهوه ای شکلاتی و کرمی

ترکیب رنگ های یاسی و زرد نئونی

رنگ یاسی نمونه ای از رنگ های آرام بخش محسوب می شود. ترکیب این رنگ با رنگ زرد نئونی می تواند نمای زیبایی ایجاد نماید. استفاده از این ترکیب رنگ برای طراحی اتاق خواب مستر می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

ترکیب رنگ های یاسی و زرد نئونی

ترکیب رنگ های سبزآبی و نارنجی

اگر به دنبال ایجاد فضایی شاد و سرزنده در طراحی دیوار اتاق خواب خود هستید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ های سبزآبی و نارنجی می باشد. رنگ سبز آبی نمونه ای از رنگ های آرام بخش می باشد.

از آن جایی که در ترکیب این رنگ از رنگ سبز که نمادی از طبیعت می باشد استفاده می شود، حس آرامش را با خود به همراه دارد.

در کنار این رنگ استفاده از رنگ نارنجی که نمونه ای از رنگ های گرم و انرژی زا می باشد، می تواند باعث القای گرما به فضای اتاق شود و در ایجاد فضایی آرام بخش به شما کمک کند.

ترکیب رنگ های سبزآبی و نارنجی

ترکیب رنگ های هلویی و عاجی

ترکیب رنگ های هلویی و عاجی در ایجاد فضایی تاثیرگذار به شما کمک می کند. استفاده از این ترکیب رنگ در طراحی فضایی آرام بخش قابل استفاده می باشد.

ترکیب رنگ های هلویی وعاجی

ترکیب رنگ های بنفش و متالیک

آیا به دنبال اجرای یک طراحی فاخر و لوکس در اتاق خواب خود هستید؟ استفاده از رنگ های متالیک مانند طلایی و بنفش می تواند در این زمینه به شما کمک کند. رنگ بنفش نمونه ای از رنگ های سلطنتی برای دیوار اتاق خواب برشمرده می شود.

استفاده از رنگ طلایی نیز در زیبا نشان دادن فضای اتاق نقش کاربردی و اساسی دارد. از این رو به کارگیری این دو رنگ در کنار یکدیگر باعث ایجاد فضایی چشمگیر و لوکس می شود.

ترکیب رنگ های بنفش و متالیک

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم ارائه ایده هایی در زمینه استفاده از رنگ های متنوع در طراحی دیوار اتاق خواب می باشد.

امیدواریم مطالعه این نوشته به شما در انتخاب رنگ و تم مورد علاقه برای اتاق خواب کمک کرده باشد. استفاده از ایده های مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند.