آموزش رویت

ساختمانچی

فرش گرد و بیضی شکل از جمله جدیدترین و مدرن ترین انواع فرش می باشد که ظاهری متفاوت و شیک به دکوراسیون داخلی خانه شما می بخشد. به طور معمول وقتی صحبت از خرید فرش می شود، اکثر مردم ذهنشان به سمت مدل های مستطیل و مربع شکل می رود.

در اکثر دکوراسیون داخلی منازل که از فرش برای تزیین کف اتاق استفاده می شود، اصولاً اشکال مستطیلی و مربع به چشم می خورند. در حقیقت برای اکثر مردم فرش واقعی مدلی است که چهار گوشه داشته باشد.

اگر به فرش دستباف و ماشینی دقت کنید متوجه خواهید شد که اکثر آن ها به شکل مربع یا مستطیلی شکل هستند. در مقابل نمونه های گرد نه تنها ظاهری کاملاً متفاوت و یونیک به فضای اتاق می دهند، بلکه نمای متفاوتی از مد و زیبایی را در معرض نمایش می گذارند.

مدل های گرد اگر در جای مناسب قرار گیرند دکوراسیونی جذاب تر نسبت به فرش هایی با اشکال منظم ایجاد می کنند. این مدل ها زیبایی خاص خود را دارند، اما باید به این نکته توجه کنید که آن ها را در مکانی قرار دهید که باعث ایجاد ناهماهنگی و عدم تعادل در طراحی داخلی نشوند.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی جزئیات بیشتر در خصوص این نوع فرش ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

فرش گرد

نکات کاربردی در انتخاب و استفاده از فرش های گرد

  • از فرش گرد یا بیضی شکل می توان در مرکز اتاق استفاده نمود.
  • انتخاب فرش گرد برای دکوراسیونی با مبلمان و صندلی های گرد و دایره ای گزینه مناسبی خواهد بود.
  • از فرش گرد می توان به عنوان جداکننده یک مکان از مکانی دیگر استفاده نمود. دلیل این نوع کاربرد، شکل ناب آن می باشد که باعث می شود آن محل مستقل از سایر محل ها به نظر برسد.
  • استفاده از فرش های گرد در دکوراسیون های مینیمالیستی و مدرن بسیار رواج دارد و به فضای بصری خانه، رنگ و بافتی خوشایند می بخشند.
  • چیدمان متقارن فرش های گرد حس تعادل زیبایی را به دکوراسیون داخلی خانه می بخشد.
چیدمان متقارن فرش های گرد
  • از فرش های گرد و بیضی شکل برای پر کردن گوشه های خالی اتاق نیز می توان استفاده نمود.
  • اگر در اتاقتان از فرش چهارگوشی استفاده کرده اید که به اندازه دلخواه شما بزرگ نیست، بهترین راهکار استفاده از فرش گرد مطابق با رنگ و نقش فرش چهارگوش شما می باشد.
  • استفاده از فرش های دایره ای شکل در اتاق کودکان بسیار مطلوب می باشد. کودکان از خطوط منحنی و اشکال دایره ای لذت زیادی می برند و این اشکال برای آن ها آرام بخش خواهد بود.
  • استفاده از فرش گرد در ورودی منزل می تواند ترکیب زیبایی را ایجاد کند.
  • از فرش های بیضی شکل می توان در راهروهای کوچک استفاده نمود.
  • از فرش گرد می توانید به عنوان لایه دوم در اتاق هایی که از موکت دارد، استفاده نمایید.
  • اندازه فرش باید آن قدر بزرگ باشد که در فضا گم نشود و مبلمان اصلی در ارتباط با آن قرار گیرند. در این صورت چیدمانی منظم خواهید داشت.
فرش گرد دکوراسیون داخلی

استفاده از فرش گرد در دکوراسیون داخلی

در نگاه اول، تعیین مکان مناسب برای قراردادن فرش دایره ای شکل کمی سخت است، خصوصاً وقتی می خواهید برای اولین بار دکوراسیون خانه خود را طراحی کنید.

بخوانید!  چطور بهترین کمد لباسی پارچه ای را انتخاب کنیم؟

این فرش ها ظاهری جذاب و فریبنده دارند و شما به آن ها با هر الگو و طرحی که دارند علاقمند می شوید، اما نمی دانید چگونه و کجا از آن ها استفاده کنید.

علاوه بر آن اکثر اتاق ها چهار گوشه دارند به همین دلیل مدل های مربعی یا مستطیل شکل به راحتی در اتاق ها قابل استفاده هستند. این مدل فرش ها از نظر بصری هماهنگی بی نظیری در فضای اتاق ایجاد می کنند، اما فرش های گرد متفاوت به نظر می رسند و گاهی اوقات باعث ایجاد کنتراست در دکوراسیون نیز می شوند.

برای انتخاب انواع فرش گرد و قراردادن آن در دکوراسیون خانه خود هراسی به دل راه ندهید. لزومی ندارد این مدل به تنهایی در خانه قرار گیرد، شما می توانید به راحتی ترکیبی از طرح های گرد، مستطیل و یا مربع شکل را در خانه خود به کار ببرید.

مدل فرش گرد

یکی از ساده ترین راه های استفاده از طرح گرد این است که اطمینان حاصل نمائید تمام قسمت های وسایل یا مبلمانی که در نظر گرفتید روی فرش قرار گیرند. این کار باعث ایجاد انسجام در دکوراسیون اتاق می شود.

به عنوان مثال یک فرش دایره ای شکل می تواند تا لبه مبل های بزرگ، صندلی های تکی، میز عسلی و یا هر چیز دیگری که فرش را در بر می گیرد گسترش یابد. هدف اصلی این کار ایجاد حسی از هارمونی و تعادل در فضای دکوراسیون است.

استفاده از فرش گرد و بیضی در اتاق خواب

فرش های گرد و بیضی شکل گزینه ای مناسب برای پوشش کف فضاهای شخصی مانند حمام یا اتاق خواب می باشند. آن ها انتخابی ایده آل برای ایجاد فضایی شیک و منحصربفرد می باشند و تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون دارند.

بخوانید!  کاربرد کفپوش سه بعدی در ساختمان

مطمئناً شما می توانید کف اتاق خود را با فرش های مستطیل شکل به طور کامل پوشش دهید تا حدی که فضای زیر تخت نیز پوشیده شود. در صورتی که خواهان اتاقی جذاب و خاص هستید از فرش های بیضی شکل در اتاق استفاده کنید.

استفاده از فرش گرد و بیضی در اتاق خواب

استفاده از فرش گرد در نشیمن

استفاده از فرش های بیضی و گرد را صرفاً به اتاق خواب محدود نکنید، بلکه از آن ها در سایر مکان ها مانند راهرو و اتاق نشیمن نیز استفاده نمائید. اگر اتاق نشیمن شما بزرگ است بدون تردید فضایی مجزا برای نشیمن در آن در نظر بگیرید.

فرش بیضی شکل با طرح و نقش زیبا برای چنین فضایی عالی بوده و حسی بصری در تشخیص فضاهای مجزا ایجاد می کند. از فرش گرد در پذیرایی می توانید برای زیر میز عسلی، زیر میز کنسول یا حتی زیر مبلمان نیز استفاده نمایید.

فرش گرد در نشیمن

استفاده از فرش گرد در آشپزخانه

یکی از بهترین کاربردهای فرش گرد یا بیضی شکل در آشپزخانه ها می باشد. شما به راحتی می توانید از یک فرش گرد یا بیضی در وسط آشپزخانه استفاده کرده و زیبایی و جذابیت را به این محیط ببخشید.

در صورتی که از میز نهارخوری در آشپزخانه استفاده می کنید، آن را بر روی فرش گرد قرار دهید. نکته قابل توجه این است که فرش باید زیر میز و تمام صندلی ها را بپوشاند و بزرگ تر از آن ها باشد.

فرش گرد آشپزخانه

استفاده از فرش گرد برای تفکیک فضای غذاخوری از نشیمن

از فرش گرد می توان برای تفکیک یک فضا از فضای دیگر استفاده نمود. به عنوان مثال همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید محل قرارگیری میز نهارخوری از سایر فضاهای اتاق نشیمن جدا شده است. همچنین فرشی دایره ای شکل که کنتراستی ملایم با الگوی رنگ اتاق دارد در زیر میز و صندلی پهن شده است.

از فرش های گرد به عنوان عنصری برای جداسازی فضاها استفاده کنید و یک نقشه بصری از فضاهای مختلف خانه خود در ذهن مهمانان ایجاد نمائید.

استفاده از فرش گرد

کلام پایانی

امیدواریم نکات ارائه شده در این نوشته از ساختمانچی به شما کاربران عزیز در شناخت و انتخاب فرش گرد و بیضی شکل در دکوراسیون داخلی منزل کمک کرده باشد. در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در این خصوص با اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.