آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تاکنون به استفاده از آجر سفید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود فکر کرده اید؟ هنگامی که مردم به یک دیوار آجری فکر می کنند، اصولاً تصویر خانه های قدیمی به ذهن آن ها خطور می کند و تصوری از وجود چنین دیواری در خانه مدرن ندارند.

هر چند دو سبک مدرن و سنتی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند، اما گاهی اوقات آن ها مکمل یکدیگر هستند و به خوبی در کنار هم جلوه پیدا می کنند. در واقع استفاده از المان های قدیمی و سنتی در طراحی داخلی خانه های امروزی می تواند نمایی بسیار جذاب ایجاد نماید.

یک دیوار آجری داخلی به فضای ساختمان بافت اضافه می کند و آن را زیباتر نشان می دهد. در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بررسی این المان زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی می پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی های آجر سفید

آجر سفید یک متریال کلاسیک در دکوراسیون داخلی است و به خانه حس و حالی دوست داشتنی می دهد. این متریال از جمله مصالح ساختمانی است که هم در نمای خارجی و هم در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

یک دیوار آجر نما حسی از تاریخ را در فضای مدرن منتقل می کند. این مدل دیوار بیننده را به یاد زمان های گذشته می اندازد و فضا را بسیار راحت نشان می دهد. علاوه بر آن استحکام و دوامی که این دیوار به نمایش می گذارد، باعث می شود فرد احساس امنیت و آرامش کند.

ظاهر دیوارهای آجری زیبایی منحصر بفردی به فضای اتاق می بخشد و آن را متفاوت از سایر سبک ها نشان می دهند. در واقع حضور آجر در فضای داخلی نماد سنت، قدرت و هویت است.

به جای استفاده از یک دیوار شیشه ای که همواره ترس از شکست آن وجود دارد، می توان از آجر به علت دوام و استحکام بالا استفاده نمود.

آجر نما با سایر مصالح ساختمانی به خوبی همخوانی پیدا می کند، از این رو متریالی ایده آل برای اضافه شدن به دکوراسیون داخلی می باشد. آجر علاوه بر اینکه در سبک های مدرن و سنتی مورد استفاده قرار می گیرد، در سبک صنعتی نیز جایگاه ویژه دارد.

برخی از افراد در مورد اینکه آیا آجر را در خانه خود به کار ببرند مردد هستند؛ زیرا گمان می کنند این متریال برای فضای داخل مناسب نیست، اما در واقع ظاهر قهوه ای و یا قرمز رنگ آجر دکوراتیو نقش مهمی در طراحی داخلی خانه آن ها ایفا می کند.

بخوانید!  30 عکس جذاب تم تولد دخترانه[کودک،نوجوان و بزرگسال]

در کدام قسمت های خانه می توان از آجر سفید استفاده کرد؟

آجر سفید

استفاده از آجر سفید در اتاق خواب

یک دیوار تکی ساخته شده با آجر سفید مکانی مناسب برای قرار دادن تخت خواب در اتاق فراهم می کند. برای اینکه طراحی اتاق خواب را کلاسیک نشان دهید، از یک قاب چوبی برای تخت خواب استفاده کنید و حسی سنتی تر به فضا ببخشید.

به نظر شما چه ایده های دیگری می توان برای دکوراتیو نمودن تخت اعمال نمود. به جای اینکه تنها به رنگ سفید توجه کنید می توانید از رنگ بژ و یا سایه های رنگ خاکستری استفاده کنید.

اینکه تمام تخت خواب را با رنگ سفید انتخاب کنید ایده خوبی است، اما این کار باعث می شود رنگ سفید تخت خواب با رنگ سفید دیوارها یکپارچه به نظر برسد و زیبایی را به نمایش نگذارد.

فراموش نکنید از رنگ های بژ و خاکستری در سایر المان های موجود در اتاق نیز استفاده کنید از جمله فرش، قاب عکس ها و آباژور. در کل رنگ های تیره به خوبی در کنار رنگ سفید کنتراست ایجاد می کنند، اما رنگ های روشن با آن همخوانی و سازگاری دارند.

استفاده از آجر سفید در اتاق خواب

استفاده از آجر سفید در آشپزخانه

در حال حاضر سبک روستیک برای طراحی آشپزخانه بسیار رایج شده و استفاده از آجر در این سبک نیز به وفور دیده می شود. این سبک فریبنده و رمانتیک است. رنگ سفید نماد پاکی و خلوص است، از این رو آجرهای سفید با بافت زیبای خود پاکیزیگی فضا را دوچندان می کنند.

از قفسه هایی که بر روی این دیوارها نصب می شوند می توان برای نگهداری ادویه ها و گلدان های گل استفاده نمود؛ زیرا رنگ های متنوع آن ها وقتی در کنار دیوار سفید رنگ قرار می گیرند جلوه بی نظیری پیدا می کنند. برای جذابیت بیشتر دیوارهای آجری سفید در آشپزخانه می توان از سنگ مرمر برای کانتر استفاده نمود.

استفاده از آجر سفید در آشپزخانه

استفاده از آجر سفید در اتاق نشیمن

برای ایجاد کنتراست رنگی و بافت به فضایی که یکی از دیوارهای آن با آجر سفید ساخته شده می توان از مبلمان تیره استفاده نمود. زیبایی این دیوار را با انتخاب رنگ بژ برای سایر دیوارها تکمیل کنید.

علاوه بر آن شما می توانید تزئین دیوار شومینه را با آجر انجام دهید و آن را به یک نقطه کانونی تبدیل نمائید. مبلمان سفید یا خاکستری فضای اتاق را بسیار چشمگیر نشان می دهند.

استفاده از آجر سفید در اتاق نشیمن

ایده های استفاده از آجر سفید در دکوراسیون داخلی

باز بودن فضای محیط باعث زیبایی و آرامش آن می شود. از درب ها و پنجره های شیشه ای برای یک طرف دیوار و برای طرف دیگر از دیوار سفید استفاده کنید. همچنین استفاده از کفپوش چوبی در چنین اتاقی زیبا به نظر می رسد.گ

اجر سفید

این اتاق نشیمن با داشتن یک تلویزیون که بر روی دیواری با آجر سفید نصب شده است، باعث صرفه جویی در فضای اتاق شده و جلوه ای زیبا را بوجود آورده است. می توانید از یک نیمکت به جای مبل راحتی و نرم در گوشه ای از اتاق استفاده کنید.

پذیرایی با اجر سفید

این اتاق نشیمن باز، دارای دیواری از پنجره ها و درهای شیشه ای است که به حیاط خانه و استخر منتهی می شود. این قسمت، با نواری بزرگ از چوب گردو مخلوط می شود تا باعث ایجاد بافت و گرما شود..

مدل دیوار سفید

دیوار آجری سفید در این اتاق خواب از یک ظاهر فرسوده و خنک برخوردار است که به آن شخصیت زیادی می بخشد. کمدهای اتاق و حتی کف آن سفید است که ظاهری کاملا واضح و خالص را ایجاد می کند. رنگ های برجسته، پاستیلی هستند و این حالت معمولی و آرامش بخشی به اتاق می بخشد.

عکس جادوی آجر سفید در دکوراسیون داخلی

نقش دیوار آجری سفید در قاب شومینه، باعث ایجاد نشاط و آرامش و تازگی می باشد. این دیوار همه کارها را انجام می دهد و شگفت آور است که چگونه یک چیز ساده می تواند چنین تأثیری در یک فضا داشته باشد.

شومینه اجری

یک دیوار آجری سفید می تواند در آشپزخانه ای که معمولاً در ایجاد فضای گرم و دنج چالش برانگیز است، بسیار عالی به نظر برسد. این دیوار حتی می تواند عکس پس زمینه باشد.

اشپزخانه اجری

در این دکوراسیون، یک راه پله شناور دارای پس زمینه دیوار آجری سفید بسیار شیک است که بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسد.

اجر راه پله

کلام پایانی

دیوار آجری سفید کلاسیک به نظر می رسد و برای هر نوع طراحی داخلی مناسب است. این دیوارها یک پس زمینه عالی برای فضای مورد نظر ایجاد می کنند و شما می توانید از آن به بهترین شکل برای انتخاب سایر المان ها استفاده نمائید.

بخوانید!  کابینت انزو چیست؟[آشنایی با مدل های جدید]

برای ایجاد یک نمای صنعتی می توانید از لوستر و اشیاء شیشه ای در کنار دیوار سفید رنگ استفاده کنید. برای آن که زیبایی دیوار آجری را دوچندان کنید باید اصل نورپردازی را رعایت نمائید.

شما چه ایده های دیگری در دکوراسیون داخلی با استفاده از آجر سفید به ذهنتان می رسد؟ در صورت تمایل ایده های خود را با اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.