آموزش رویت

ساختمانچی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با حضور در جلسه ای که در خصوص طرح ارتقاء کیفیت بتن آماده برگزار شد اظهار نمود: ما نباید محصولی که فاقد اصول فنی است را تولید کنیم و بحث کیفیت در ساختمان سازی باید نظام مند بوده و تحت استانداردهای لازم صورت گیرد تا نتیجه کار کاملاً بدون عیب و ایراد باشد. 

 بنا بر اظهارات رضا رجب زاده، بناهایی که عمر بالای 30 سال دارند هنگام وقوع زلزله آسیب نمی بینند در حالی که ساختمان های نوساز تخریب می شوند. به گفته وی دلیل اصلی این امر عدم استفاده از مصالح با کیفیت و نظارت نداشتن بر امور ساخت و ساز است. وی گفت: یکی از مهمترین مسائل در افزایش رشد اقتصادی ساخت و ساز، به کارگیری مصالح باکیفیت و استاندارد است و باید راهکارهای لازم در خصوص جلوگیری از تولید مصالح نامرغوب اعمال شود. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: رشد علم و تکنولوژی که امروزه شاهد آن هستیم منجر به تخصصی شدن مشاغل شده است به همین دلیل مهندسین نقش اساس و بسیار مهم در اجرای پروژه های ساخت و ساز بر عهده دارند. در پایان این نشست، تفاهم نامه ای بین اداره کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان در خصوص طرح ارتقای کیفیت بتن آماده در خراسان شمالی امضا گردید.