آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با ایده های تغییر در دکوراسیون خانه سنتی آشنایی دارید؟ همانطور که می دانید امروزه بحث دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای در بین طراحان و معماران برخوردار است، زیرا اولین ملاک برای انتخاب منزل طراحی داخلی آن می باشد.

در طراحی منزل از سبک های متفاوتی استفاده می شود از جمله سنتی، مدرن، کلاسیک، مدیترانه ای، باروک، ساحلی و… . سبک سنتی از نمونه سبک هایی است که فضایی گرم و صمیمی در خانه ایجاد می کند و یادآور حال و هوای زمان های گذشته است.

در طراحی به سبک سنتی از پالت رنگی با تن های روشن کرمی رنگ استفاده می شود و استفاده از تاقچه های جفت، پنجره های دو طرف شومینه و شمعدانی ها از ویژگی های بارز سبک سنتی محسوب می شود.

در دکوراسیون سنتی می توان با استفاده از عکس های خانوادگی و قراردادن گل و گیاه فضایی زنده و سرشار از آرامش ایجاد نمود. اگر خانه شما به سبک سنتی است و می خواهید تغییر و تحول در آن ایجاد کنید با ساختمانچی همراه باشید.

در این بخش ایده های مختلف تغییر دکوراسیون به شما ارائه می شود. با استفاده از آن ها می توانید با کمترین هزینه دکوراسیون خانه خود را متحول کنید. با ما همراه باشید.

ایده های تغییر در دکور خانه های سنتی

کتاب های خود را در جهت افقی و عمودی بچینید

کتاب ها اصولاً به صورت عمودی در کتابخانه قرار می گیرند اما برای ایجاد کمی تحول و دستیابی به نمایی مدرن، چیدمان آن ها را به صورت افقی انجام دهید. علاوه بر آن اگر خواهان نمایی فوق مدرن هستید به شما پیشنهاد می شود کتاب ها را با تلفیقی از چیدمان افقی و عمودی در قفسه قرار دهید.

کتاب های خود را در جهت افقی و عمودی بچینید

از ظروف مسی برای تزئین استفاده نمایید

استفاده از فلز مس از قدیم تا کنون در کشور ایران بسیار رواج داشته و تقریبا المانی مهم در دکوراسیون های سنتی محسوب می شود. شما می توانید از ظروف مسی ساده، قلم زنی، میناکاری، فیروزه کوبی و… استفاده نمایید و دکوراسیون خانه خود را هر چه بیشتر در سبک سنتی فرو برید.

بخوانید!  معرفی مبل چستر چرمی[مشکی و سفید]

همچنین می توانید از ظروف پخت و پز و پذیرایی مسی در آشپزخانه استفاده کنید تا حس و حال سنت های قدیمی را در خانه خود زنده نگهدارید.

رنگ های روشن را با هم ترکیب کنید

یکی از ساده ترین روش های ایجاد تغییر و تحول در خانه تلفیق رنگ های روشن است. رنگ زرد روشن حسی مدرن ایجاد می کند در حالی که سبز نعنایی ملایم نمایی سنتی اما جوان پسند به خانه می بخشد. رنگ آبی نیز آرامش را در فضا پراکنده می کند و حس ناب زندگی را به ارمغان می آورد.

رنگ های روشن را با هم ترکیب کنید

از رنگ های یکپارچه استفاده کنید

الگوهای سه بعدی بعد از مدتی تکراری می شوند، به همین دلیل اگر می خواهید فضای خانه خود را مدرن کنید استفاده از طرح ها و رنگ های یکدست بهترین روش است. از بافت، روکش ها، فلزهای ترکیبی و وسایل خوش فرم برای ایجاد الگو و جذابیت بهره ببرید.

از رنگ های یکپارچه استفاده کنید

تصاویر هنری متفاوت بر روی دیوار نصب کنید

نمایش یکسری تصاویر هنری چاپی از یک مجموعه هنری یکی از ویژگی های دکوراسیون سنتی است. زمانی که این تصاویر مشابه باشند نوعی جسارت در فضا به چشم می خورد. برای در هم شکستن دکوراسیون سنتی و ایجاد تغییر می توان از تصاویر کلاسیک و یا سایر آثار هنری غیر مشابه استفاده نمود.

تصاویر هنری متفاوت بر روی دیوار نصب کنید

از پشتی های سنتی استفاده کنید

اگر به دنبال تغییرات اساسی در دکوراسیون خانه خود هستید تا محیط را به شکلی سنتی طراحی کنید، بهتر است مبلمان کلاسیک، مدرن یا سلطنتی خود را جمع کنید و به جای آن از پشتی های سنتی استفاده نمایید.

از این پشتی ها و نشیمن های سنتی هم می توانید بر روی زمین استفاده کنید و هم می توانید آن ها را بر روی مبلمان و تخت های چوبی سنتی قرار دهید.

یک فضای غیر منتظره ایجاد کنید

اصولاً اکثر ما انتظار داریم یک میز کنسول یا یک آینه در پایین راه پله ها ببینیم، اما نظرتان در مورد یک جفت صندلی چیست؟ علاوه بر آن برای تزئین فضای پایین پله ها می توان از یک سکو برای تکیه‌دادن آثار هنری و یک گلدان سبز استفاده نمود. فضا را با تزئینات غیر معمول مزین کنید و از دکوراسیون آن لذت ببرید.

یک فضای غیر منتظره ایجاد کنید

یک طرح منحصربفرد خلق کنید

قرار دادن یک تخت خواب در وسط اتاق کوچک ایده ای ست که به ذهن کم تر کسی خطور می کند مگر این که شما یک طراح داخلی باشید. این ایده بسیار جالب است و فضایی دنج در اتاق ایجاد می کند.

یک طرح منحصر بفرد خلق کنید

کتاب های شعر شاعران بزرگ را در گوشه ای از دکور خود جای دهید

علاقه به شعر نسل در نسل در ایران از کهن تا کنون وجود داشته و ما آثار بسیار زیبا و غنی از اشعار را در کشور خود داریم. بهتر است برای ایجاد حسی نوستالژی و سنتی در خانه، چند عدد از کتاب های اشعار مانند شاهنامه، گلستان و بوستان را در گوشه ای از دکوراسیون خود جای دهید.

بخوانید!  نکات مهم و ایده های کاربردی در طراحی مهد کودک

با الگوها بازی کنید

یکی از آسان ترین روش های ایجاد تغییر، بازی با الگوهاست. یک طراح سنتی برای اتاق تاقچه طراحی می کند، اما یک طراح مدرن میز پایه بلند برای طراحی دکوراسیون اتاق انتخاب می نماید.

با الگوها بازی کنید

 از قالیچه ها و فرش های دستباف سنتی ایرانی استفاده کنید

ایران، زیباترین و ارزشمندترین فرش های دستباف را تولید می کند که ارزش و قیمت بالایی دارند. اگر می خواهید دکوراسیون سنتی خانه خود را تکمیل کنید و به معنای واقعی دکوراسیونی سنتی داشته باشید، فرش های مدرن خود را جمع کنید و از قالیچه یا فرش دستباف در خانه خود استفاده نمایید.

آثار هنری بر روی دیوار نصب کنید

استفاده از آثار هنری تحولی عظیم در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند. انتخاب تابلوها براساس الگوهای هنری دکوراسیون خانه را زیباتر و جذاب تر نشان می دهد.

آثار هنری بر روی دیوار نصب کنید

کلام پایانی

امیدواریم نکات و ایده های ارائه شده در این نوشته از ساختمانچی توانسته باشد شما را در جهت ایجاد و تغییر در دکوراسیون خانه سنتی یاری کرده باشد. شما چه ایده های دیگری در این زمینه دارید که ما در مقاله بالا مطرح نکردیم؟ در صورت تمایل ایده های خود را با ما اهالی ساختمانچی به اشتراک بگذارید.