آموزش رویت

ساختمانچی

دیوارپوش چوبی از جمله المان هایی است که امروزه در بیشتر طراحی های دکوراسیون داخلی مورد استفاده می گیرد و بسیار محبوب و لوکس است. استفاده از پنل های چوبی نه تنها باعث زیبایی فضای اتاق می شود، بلکه می تواند از آسیب به دیوار نیز جلوگیری به عمل آورد.

استفاده از این گونه دیوارپوش ها در انواع سبک های دکوراسیون داخلی ممکن بوده و می تواند نمایی متفاوت در اتاق ایجاد نماید. در ادامه این مطلب از ساختمانچی تصاویری از استفاده این دیوارپوش ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

کاربرد دیوار پوش های چوبی

از دیوارپوش ها و پنل های چوبی معمولا در دکوراسیون داخلی ساختمان ها استفاده می شود. این دیوارپوش ها با نام دیوارکوب نیز شناخته می شوند. می توان از آن ها علاوه بر فضای داخلی مسکونی، در مکان های اداری و تجاری نیز از آن ها استفاده نمود.

به طور معمول در دکوراسیون داخلی می توان از دیوار پوش های چوبی و پنل ها برای تزئین دیوار شاخص استفاده کرد.

برای مثال از این المان در اتاق خواب برای تزئین دیوار پشت تخت و در اتاق نشیمن برای دیوار پشت تلویزیون استفاده می شود. همچنین در طراحی راهرو نیز می توان از پنل های چوبی برای دیوارها استفاده کرد.

دیوارپوش چوبی

از دیوارپوش های چوبی ضدآب نیز می توان در قسمت هایی از آشپزخانه برای دکوراتیو کردن دیوارها استفاده نمود. دیوارپوش های چوبی ایده ای مناسب در طراحی دیوارها در لابی ساختمان ها و هتل ها محسوب می شوند و نمایی مدرن و بروز به ساختمان می بخشند.

مزایای استفاده از دیوارپوش چوبی

  • دیوارپوش های چوبی اگر به صورت اصولی مورد استفاده قرار گیرند، می توانند فضای بی روح دیوارها را به شکل بسیار زیبا و خاصی طراحی نمایند.
  • دیوار پوش های چوبی از قابلیت رنگ آمیزی برخوردارند و می توانند با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ شوند.
  • این دیوارپوش ها دارای نقش و طرح های بسیار متنوع و منحصربفردی می باشند و از قابلیت های زیادی برخوردار می باشند.
  • پنل های چوبی دارای روکش هایی می باشند که آن ها را در برابر نور خورشید و اشعه های مضر حفظ می کند و از رنگ پریدگی آن ها جلوگیری به عمل می آورد.
  • همچنین روکش های مورد استفاده در این پنل های چوبی سبب می شوند تا این دیوارپوش ها در برابر آب و رطوبت نیز مقاوم شوند و به راحتی آسیب نبینند.
  • چوب متریالی طبیعی است و از زیبایی بکری برخوردار می باشد. به همین دلیل می توانید از آن ها در انواع سبک های طراحی از جمله سبک مدرن، کلاسیک، سنتی یا روستیک استفاده نمایید.
  • دیوار پوش های چوبی به دلیل استحکام بسیار بالایی که دارند، در برابر انبساط و انقباض مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و به راحتی از بین نمی روند.
دیوارپوش چوبی زیبا

معایب دیوارپوش های چوبی

  • اگرچه استفاده از روکش می تواند مقاومت خوبی در برابر رطوبت از خود نشان دهد. اما اگر دیوارپوش به مدت زیادی در معرض رطوبت قرار گیرد و یا این که قسمتی از روکش دچار مشکل شود و رطوبت به لایه های چوبی برسد، امکان بادکردن و نابودی ظاهر زیبای دیوارپوش وجود دارد.
  • دیوارپوش های چوب طبیعی قیمت بسیار بالاتری نسبت به دیوار پوش های چوب مصنوعی و دیگر انواع دیوارپوش ها مانند پی وی سی و لمینت دارند.
بخوانید!  نکات مهم در طراحی اتاق خواب

ایده های استفاده از دیوارپوش چوبی

دیوارپوش چوبی پارتیشن

از دیوار پوش های چوبی می توان برای تزئین دیوارجداکننده یا پارتیشن استفاده نمود. همچنین می توان دیوار پشت کتابخانه را با این دیوارپوش های چوبی تزیین کرد و ظاهری زیبا به این بخش از خانه بخشید.

دیوارپوش چوبی مینیمال

استفاده از دیوارپوش ام دی اف

امروزه بسیاری از دیوارپوش های چوبی را با چوب ام دی اف می سازند که قیمت بسیار کمتری نسبت به چوب طبیعی دارد. در کنار یک نورپردازی مناسب، استفاده از دیوارپوش های ام دی اف می تواند ظاهری زیبا و منحصربفرد را بوجود آورد.

دیوارپوش چوبی نورپردازی شده

استفاده از دیوارپوش چوبی در دیوار پشت تلویزیون

همانطور که در بالا گفتیم، استفاده از دیوار پوش های چوبی در دیوار پشت تلویزیون می تواند این بخش از خانه را به نقطه کانونی در دل دکوراسیون داخلی تبدیل نماید. این دیوارپوش ها بافت و گرما را به محیط داخلی شما القا می کنند و فضای اطراف تلویزیون شما را بسیار لوکس جلوه می دهد.

شما می توانید بر روی این دیوارپوش از شلف های دیواری و قفسه بندی های زیبا استفاده نمایید. همچنین با قرار دادن اکسسوری های مناسب و یا عکس های خانوادگی بر روی شلف ها، بر زیبایی این قسمت بیافزایید.

دیوارپوش چوبی پشت تلویزیون

استفاده از دیوارپوش چوبی در دیوار پشت تخت خواب

همانطور که گفتیم از مهم ترین خواص این دیوارپوش ها این است که دیوار ساده و بی روح خانه را به دیوار شاخص و غالب تبدیل می نماید. یکی از محل هایی که نیاز به دیوار غالب دارد، اتاق خواب می باشد.

بخوانید!  ماوریک، سبکی بی قید و شرط در طراحی داخلی منزل

شما می توانید دیوار پشت تخت خواب را با پنل های چوبی بپوشانید و از زیبایی و گرمایی که به اتاق خواب می بخشد لذت ببرید.

دیوارپوش چوبی در اتاق خواب

دیوارپوش های چوبی با طرح های فانتزی و سه بعدی

دیوار پوش های چوبی را هم می توان با اشکال ساده و هم با طرح و نقش های مختلفی تولید کرد. طرح های فانتزی و مدل های سه بعدی این دیوارپوش ها امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

همچنین شما می توانید مطابق سلیقه خود، نوعی از دیوارپوش چوبی که به آن علاقه دارید را سفارش دهید و خریداری نمایید.

دیوارپوش چوبی پشت میز ناهارخوری

کلام پایانی

امیدواریم نکات ارائه شده در این نوشته از ساختمانچی توانسته باشد اطلاعات مفیدی را در خصوص انواع مدل ها و ایده های استفاده از دیوارپوش های چوبی در دکوراسیون داخلی در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهد.

در انتهای این عکس نوشته، تعدادی از زیباترین عکس های پنل های چوبی را با شما به اشتراک می گذاریم . امیدواریم از دیدن آن ها لذت ببرید و جهت ایده پردازی، آن ها را بکار برید.

دیوار چوبی
مدل دیوارپوش
دیوارپوش چوبی مدرن
دیوارپوش پشت تلویزیون زیبا
دیوارپوش پشت مبل
مدل دیوارپوش چوب
دیوارکوب چوبی
دیوار چوبی
دیوارپوش چوبی اتاق خواب
دیوارپوش چوبی طوسی
دیوارپوش چوبی پشت تخت خواب
دیوارپوش چوبی سه بعدی
دیوارپوش چوبی طرح دار
دیوارپوش طرح دار چوبی
دیوارپوش چوبی طرح آجر
دیوارپوش چوبی طرح دار سه بعدی
دیوارپوش طرح پتینه
دیوارپوش چوبی حمام
دیوارپوش چوبی مدرن پشت تخت خواب
دیوارپوش ساده چوبی
دیوارپوش چوبی مدرن و ساده
دیوارپوش
دیوارپوش چوبی رنگی