آموزش رویت

ساختمانچی

در طراحی دکوراسیون منزل از المان ها و متریال های مختلفی از جمله گلدان استفاده می شود. استفاده از گل و گیاه و چیدمان آن ها در خانه فضا را دگرگون و حس سرزندگی و شادابی ایجاد می کند. گیاهان علاوه بر ایجاد شادابی باعث تصویه هوا می شود و ریه های شما را از هوای تازه پر می کنند.

استفاده از گل های آپارتمانی آرامش خاصی به وجود می آورند و پرورش آن ها حسی خوب به ساکنین می دهد، در واقع ورود گیاهان تزئینی به فضای خانه می تواند به عنوان سرگرمی برای افراد تلقی شود.

در این نوشته از ساختمانچی به کاربرد گل و گیاه در دکوراسیون داخلی خانه می پردازیم و ایده های جدیدی برای استفاده از این عنصر دکوراتیو پاک در خانه ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.

ایده های استفاده از گلدان در دکوراسیون داخلی

استفاده از گلدان های ساده

شما می توانید تعدادی گلدان ساده و زیبا را خریداری کنید و بر روی اپن، شلف، میز مبل، میز عسلی و یا هرجایی که دوست داشتید قرار دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

گلدان های ساده هزینه زیادی را در بر نمی گیرند و خرید آن ها از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه می باشد. با توجه به ترجیحات فردی، می توانید ظروف فلزی مدرن، گلدان های پلاستیکی، سنگی یا سرامیکی را انتخاب کنید.

گلدان ساده

جاگلدانی های طبقه ای و آویز

قرار دادن گلدان های گل در آویزهای مخصوص و طبقات عمودی جلوه ای بسیار زیبا در گوشه خانه شما ایجاد می کند. این نوع آویزها و طبقات به دلیل قرارگیری در کنج خانه فضای زیادی اشغال نمی کنند و باعث بهینه سازی فضای منزل می شوند.

گلدان آویز

جاگلدانی های کوتاه و بلند

استفاده از جاگلدانی هایی که ارتفاع متفاوتی دارند نمایی بسیار زیبا در فضا ایجاد می کنند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید قرار گرفتن گلدان ها بر روی جاگلدانی های کوتاه و بلند باعث می شود تا آن ها به راحتی در محدوده دید افراد قرار گیرند و نوعی نظم و هماهنگی در فضا ایجاد شود.

گلدان کوتاه و بلند

استفاده از استند گل

گاهی در نظرگرفتن یک استند گل در گوشه ای از اتاق برای قرار دادن گلدان های متنوع ایده ای بسیار زیبا محسوب می شود. در واقع با انجام این کار شما کلکسیونی از گل های مختلف را یک جا در یک مکان دارید و مراقبت و نگهداری از آن ها در یک مکان انجام می شود.

استفاده از استند گل

تراریوم

تنگ ها و استوانه های شیشه ای روشی دیگر برای نگهداری گل و گیاهان آپارتمانی محسوب می شوند. این جاگلدانی های شیشه ای در ابعاد متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل نمایش فضای ماورای شیشه زیبایی بی نظیری دارند.

بخوانید!  چه مدل آباژوری برای اتاق خواب و پذیرایی مناسب است؟[پایه بلند،فانتزی و دیواری]

سیستم تراریوم که متشکل از گلدان های شیشه ای و انواع گیاهان آپارتمانی است، مناسب ترین سیستم نگهداری گل و گیاه در آپارتمان می باشد.

تراریوم

جاگلدانی پلکانی

شما می توانید گلدان های خانه را بر روی استندهای پلکانی قرار دهید و مجموعه ای از گل ها را در یک مکان داشته باشید. این استندها در مدل ها و رنگ بندی های متنوعی وجود دارند و قابل استفاده در هر فضایی از خانه می باشند.

جاگلدانی پلکانی

گلدان های دیواری

استفاده از گلدان های دیواری روشی دیگر برای قرار دادن گل و گیاه در منزل است. این گلدان ها توسط آویز بر روی دیوار نصب می شوند و نمای خانه را بسیار زیبا می کنند.

گلدان دیواری

ساخت دیوار سبز

امروزه ساخت دیوار سبز و دیوار گیاهان بسیار مدرن می باشد. به منظور زیباسازی آپارتمان های مدرن می تواند از گیاهان بر روی دیوار استفاده نمود و در اصطلاح دیوار را با گیاهان پوشاند.

این کار زیبایی بسیار خاص و منصربفردی را ایجاد می نماید و جلوه ای بی نظیر و طبیعی به دکوراسیون خانه شما می بخشد.

دیوار سبز

ساخت باغچه در خانه

اگر فضای مناسبی در خانه دارید، می توانید قسمتی از آن را برای ساخت باغچه استفاده نمایید. با استفاده از سنگ، آجر یا بتن قسمتی از خانه را به باغچه تبدیل کنید و گل و گیاهان را درون آن قرار دهید. شک نکنید که این ایده زیبایی بسیاری را به خانه شما می بخشد.

باغچه خانگی

استفاده از باکس های چوبی

شما می توانید گلدان های چوبی که به شکل باکس طراحی شده‌اند را خریداری نمایید و گل های کوچک و مینیاتوری را درون آن ها بکارید. همچنین می توانید از انواع کاکتوس ها در این نوع گلدان ها استفاده کنید.

این باکس ها قابلیت اتصال به صورت افقی یا عمودی به دیوار را دارند و همچنین می توانید از آن ها بر روی میز یا شلف نیز استفاده نمایید.

گلدان چوبی

استفاده از گلدان های مرمری

گلدان های ساخته‌شده با سنگ مرمر جلوه بسیار زیبا و لوکسی دارد و نمای خانه شما را بسیار شیک می کند. نکته قابل توجه در استفاده از گلدان های مرمری این است که این گلدان ها از وزن بالایی برخوردار هستند.

بخوانید!  آیا طراح داخلی حرفه مناسبی برای شماست؟

استفاده از گلدان های مرمر بر روی سطوح شیشه ای و یا آویزان‌کردن آن ها بر روی دیوار می تواند کار اشتباهی باشد. در هنگام قرار دادن این گلدان ها حتما سطح زیرین آن را به دقت بررسی نمایید.

گلدان مرمری

استفاده از گلدان های فلزی

استفاده از گلدان های فلزی امروزه در سبک مدرن و مینیمال بسیار رواج دارد. این گلدان ها در انواع طرح و مدل های هندسی و فانتزی تولید می شوند و به دلیل وزن پایینی که دارند، به عنوان آویز نیز می توان از آن ها استفاده نمود.

گلدان فلزی

نکات مهم در نگهداری گیاهان آپارتمانی

  • هنگام انتخاب گیاهان برای داخل خانه، باید توجه داشت که دمای محیط نباید به زیر 12-15 درجه برسد.
  • علاوه بر دمای پایین، گیاهان تحمل نوسانات زیاد دما را ندارند.
  • اجازه دهید گیاهان داخلی در آستانه پنجره یا رادیاتور قرار بگیرند.
  • اکثر گیاهان مکان های با نور مناسب و بدون نور مستقیم خورشید را ترجیح می دهند.
  • گیاهان گلدار برای داخل خانه مناسب ترند.
  •  گیاهانی که دارای برگ های سبز هستند، به نور بیشتری احتیاج دارند.
  • اثر نور می تواند توسط یک دستگاه داخلی مانند لامپ تقویت شود.
  • در آشپزخانه و حمام که دما و رطوبت بسیار متغیر است، لازم است گیاهانی انتخاب شوند که این شرایط را تحمل کنند.
  • آبیاری گیاهانی که در خاک رشد می کنند باید متناسب با دمای اتاق تعیین شود. 
  • سطح خشک زمین ملاکی نیست که گیاه به آبیاری نیاز داشته باشد. بنابراین باید تا عمق 5 تا 7 سانتی متری گلدان را حفاری کنید و قبل از آبیاری گیاه، رطوبت موجود در خاک را بررسی کنید.
گلدان های دیواری

کلام آخر

امیدواریم نکات ارائه در این عکس نوشته از ساختمانچی توانسته باشد شما را با انواع گلدان هایی که می توانید در دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار دهید، آشنا کند.

شما از کدام مدل گلدان در خانه خود استفاده می کنید؟ در صورت تمایل می توانید عکس های جذاب آن را با ما به اشتراک بگذارید.

در انتها ایده های ناب دیگری از استفاده از گلدان در دکوراسیون داخلی را برای شما قرار می دهیم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید و جهت ایده‌گرفتن آن ها را بکار برید.

گلدان رومیزی
دیوار سبز زیبا
استفاده از گلدان در خانه
استفاده از گلدان در پشت پنجره
گلدان بزرگ
مدل گلدان
گلدان مینیمال
گلدان رنگی
چندین گلدان زیبا