آموزش رویت

ساختمانچی

امروزه با محبوب شدن سبک مدرن، استفاده از رنگ تیره نیز در دکوراسیون داخلی افزایش یافته است. اکثر افراد رنگ های تیره را دوست ندارند و فکر می کنند خانه ای که با رنگ های تیره دیزاین شود، بسیار دلمرده و غمناک است.

اما در واقع اینگونه نیست؛ رنگ های تیره اگر به شکل اصولی مورد استفاده قرار گیرند، می توانند بهترین نتیجه را برای خانه مدرن شما به ارمغان بیاورند.

با این مقدمه، در ادامه این عکس نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا شما را با ایده هایی در زمینه استفاده از رنگ های تیره در طراحی دکوراسیون داخلی خانه آشنا کنیم.

ایده های طراحی دکوراسیون خانه با استفاده از رنگ های تیره

دکوراسیون تیره رنگ خانه شماره 1

رنگ تیره در خانه

اولین محلی که برای طراحی باید در نظر بگیرید، سالن پذیرایی است. در خانه مدرن بالا از رنگ های مشکی، خاکستری و مسی برای طراحی استفاده می شود. مبل ال شکل در مرکز این سالن نشین قرار دارد که با فرش مدرن کوچک از سایر قسمت ها جدا می شود.

ایده های استفاده از رنگ تیره در طراحی خانه مدرن

مبلمان ال رو به روی دیواری پوشیده از تایل های مشکی اکسترودشده قرار دارد. بر روی دیوار دیگر، یک تابلوی هنری بزرگ قرار دارد. نورپردازی متمرکز سبب می شود تا قاب عکس به نقطه ای کانونی در نشیمن خانه تبدیل شود.

ایده استفاده از رنگ تیره در طراحی خانه مدرن

زمانی که پرده ها را می کشید یا هوا تاریک می شود، هر قطعه نورپردازی متمرکز سبب می شود تا جای مشخصی از خانه روشن شود و سایه ها در اطراف نور، پراکنده گردند. استفاده از نورپردازی متمرکز سبب می شود تا محیط مناسبی برای نمایش صفحه سینمای خانگی بوجود آید.

استفاده از رنگ تیره در طراحی خانه مدرن

در پشت مبلمان، میز و صندلی غذاخوری قرار دارد که منتهی به آشپزخانه ای با جزیره مرمری می شود. کفپوش چوبی به رنگ روشن انتخاب می شود تا رنگ تیره سایر المان ها را به خوبی نشان دهد.

رنگ تیره در طراحی خانه مدرن

میز و صندلی غذاخوری به گونه ای قرار دارد که بدون رفتن به سالن نشیمن، می توانید به راحتی به صفحه نمایش سینمای خانگی دسترسی داشته باشید. به این ترتیب می توانید هنگام غذاخوردن با خانواده به تماشای فیلم های مورد علاقه خود بپردازید.

ایده های استفاده از رنگ تیره در طراحی خانه

در آشپزخانه این خانه، از جلوه های مسی رنگ بسیار زیبایی استفاده می شود. شیرآلات مسی، یراق آلات کابینت مسی و قاب مسی آویزان از سقف که گلدان های زیبا درون آن قرار دارد، نمایی بسیار مدرن و مینیمال را به آشپزخانه می بخشد.

ایده های استفاده از رنگ تیره در طراحی

دو لوستر فلزی مشکی و براق، تمام سطح میز غذاخوری را پوشش می دهند. سه رومیزی کوچک و یک اندازه به رنگ تیره بر روی میز قرار دارد. بشقاب و قاشق هایی با رنگ های روشن، جلوه ای زیبا به آن ها می بخشد.

ایده های استفاده از رنگ تیره

رنگ خاکستری دیوار، کنتراست ظریفی در مقابل کابینت های مشکی آشپزخانه ایجاد می کند. سه صندلی بار آشپزخانه که در جزیره مرکزی صف آرایی شدند، طوسی هستند تا در مقابل جزیره سنگ مرمر مشکی، برجسته نشان نمایان شوند.

 استفاده از رنگ تیره در طراحی خانه

دکوراسیون اتاق خواب با رنگ های مشکی، خاکستری و طوسی طراحی می شود. دو چراغ آویز کره ای که در دو طرف دیوار پشت تخت خواب قرار دارد، جلوه زیبایی را بوجود می آورد.

بخوانید!  طراحی دکوراسیون دفتر کار در خانه و اداره[مدرن، کلاسیک و ساده]

دکوراسیون تیره خانه شماره 2

ایده های رنگ تیره در طراحی خانه مدرن

دومین خانه تیره ای که می خواهیم ایده های طراحی آن را برای شما بیان کنیم، دارای متراژ بالایی می باشد که با استفاده از پارتیشن بندی، به بخش های کاربردی و کوچک تر تبدیل می شود.

ایده های استفاده از تیره در طراحی خانه مدرن

لامپ های کف یک انتخاب محبوب برای نورپردازی ملایم مبل می باشد. این قسمت نشیمن همچنین دارای نور معلق از سقف، لامپ های دیواری هنری و نور ملایم در قفسه ها و قفسه کتاب مجاور است. پوستر دیواری، منظره ای رویایی در پشت مبل ایجاد کرده است.

ایده های استفاده از رنگ تیره در خانه مدرن

ده ها چراغ آویز به شکل گوی، مانند خاویارهای سفید غول پیکر، در مرکز یک میز غذاخوری در آشپزخانه قرار دارد.

ایده های استفاده از رنگ تیره در طراحی مدرن

کابینت های مشکی آشپزخانه، رو به روی میز ناهارخوری قرار دارد و دیوارپوش بین کابینتی سنگ مرمر سفید، آشپزخانه را به مدرن ترین و لوکس ترین حالت ممکن درآورده است.

ایده استفاده از تیره در طراحی خانه مدرن

روکش میز ناهارخوری با سنگ مرمر طراحی می شود که هارمونی زیبایی با دیوارپوش بین کابینتی ایجاد کرده است. صندلی های مخمل سبز با پایه هایی به رنگ قهوه ای، به زیبایی میز مرمر افزوده است.

ایده استفاده از تیره در طراحی مدرن

تخت آبی نفتی در وسط این اتاق خواب قرار دارد. آویزهای دکوراتیو به شکل حلقه در دو طرف دیوار مرمری نصب شدند.

استفاده از تیره در طراحی مدرن

دیوار پشت تخت خواب با دیوارپوشی به طرح سنگ مرمر تزئین شده است. وجود تابلوی هنری، لامپ های آویز، بالش ها و کوسن ها و شال تخت بر زیبایی این بخش از خانه افزوده است.

ایده های تیره رنگ در طراحی خانه مدرن

کمد دیواری لوکسی در راهروی این خانه وجود دارد که از کابینت های شیشه ای با قاب های چوبی تیره و قفسه بندی تشکیل می شود.

استفاده از رنگ تیره در طراحی

حمام و سرویس بهداشتی این خانه دارای دکوراسیون شگفت انگیزی نسبت به سبک تیره دیگر بخش های خانه می باشد و از سنگ مرمر سفید پوشیده شده است.

رنگ تیره در طراحی مدرن

این خانه دارای حمام و سرویس بهداشتی دیگری نیز می باشد و همانطور که می بینید طرح حمام دوم به روند دکوراسیون تیره برمی گردد.

در حمام دوم از کاشی هایی به رنگ سبز تیره استفاده می شود و سقف حمام، مشکی می باشد. همچنین کفپوش این حمام دارای یک الگوی چشمگیر سیاه و سفید زیبا است.

دکوراسیون تیره خانه شماره 3

دکوراسیون تیره

بیایید به یک سبک تیره دیگر بپردازیم. دیوارهای مشکی مات، جلوه ای قدرتمند را به نمایش می گذارند و رنگ های قهوه ای ظریف تر را که در سرتاسر خانه استفاده می شود، از بین نمی برند و مکانی راحت و زیبا برای استراحت با دوستان و خانواده ایجاد می کنند.

سبک تیره

قسمت پذیرایی با مبل راحتی و ال شکل به رنگ خنثی و فرشینه ای ساده و مدرن، به سادگی طراحی می شود. در کنار این فضای مدرن، میز و صندلی ناهارخوری قرار دارد که با استفاده از المان های سبک صنعتی مانند فلزات طراحی می شود و ریسک تضاد با دیگر بخش ها را به خوبی قبول کرده است. اما می بینید که زیبایی آن خارق العاده است و سبب ناهماهنگی در خانه نمی شود.

سبک تیره رنگ

رنگ های تیره در چیدمان های باز و بزرگ مانند این عکس به خوبی کار می کنند. اتاق های بزرگ به نور اجازه می دهند تا از فضای داخلی عبور کند، در حالی که فضاهای کوچک تر می توانند در اثر حجم زیاد دیوارهای تیره، احساس خفگی کنند و در نهایت خانه، کوچک تر به نظر آید.

رنگ های تیره در چیدمان های باز

روحیه در اتاق خواب اولویت اول را دارد. افراد کم و خاصی به رنگ های تیره برای اتاق خواب علاقه دارند و این رنگ ها به صورت محدود در اتاق خواب استفاده می شوند، زیرا انرژی را از اتاق خواب می گیرند. به همین دلیل باید علاقه زیادی به دکوراسیون های این سبک داشته باشید تا از نتیجه کار راضی شوید.

بخوانید!  طراحی دکوراسیون به سبک اسپانیایی

استفاده از رنگ های تیره در این اتاق به خوبی با یکدیگر هماهنگ می شوند و فضایی مینیمال و مدرن را برای دوستداران خاص این سبک و رنگ به ارمغان می آورد.

استفاده از رنگ های تیره

روشنایی غیر مستقیم در گوشه های دیوار، لایه دیگری از زیبایی را به فضا اضافه می کند و شیب های پیچیده ای را در دیوارهای سیاه و ابریشمی ایجاد می نماید.

دکوراسیون تیره خانه شماره 4

دکوراسیون تیره خانه

این خانه برای مسابقه ای که توسط شرکت کاشی و سرامیک Keramin هماهنگ شده، طراحی شده است. دکوراتور آن این سرزمین عجایب آرامش بخش سیاه و یاسی را ایجاد کرده است.

طراحی رنگ تیره دکوراسیون

طراحی این خانه تاریک است، اما قطعاً کسل کننده نیست. استفاده از مبلمانی با خطوط صاف، سبب بوجودآمدن یک نتیجه بصری متفاوت از هر زاویه می شود.

طراحی مدرن خانه تیره

بسیاری از جزئیات این خانه در مرزی بین سبک مدرن، کلاسیک و معاصر قرار دارند. لوستر شیشه ای اسپوتنیک و کفپوش تیره جذاب، از جمله این المان ها محسوب می شوند.

سبک مدرن تیره

در راهرو، شیشه مات با نور پس زمینه بنفش می درخشد. این نور، راهی هوشمندانه برای تبدیل یک ویژگی ذخیره سازی روزمره به یک نقطه کانونی منحصربفرد می باشد.

دکور خانه تیره

زمینه ها و قسمت های اصلی خانه، ساده باقی می مانند. این آشپزخانه مستقیماً به نقطه اصلی می رسد؛ بنابراین طراحی آن باید تا حد امکان ساده باشد تا با دکوراسیون قسمت های دیگر ناسازگار نباشد.

دیزاین خانه تیره

حرکت به سمت اتاق خواب، یک عقب نشینی تاریک و آرامش بخش را نشان می دهد که مجللانه برای یک عصرانه آرامش بخش با کتاب یا فیلم انتخاب می شود.

اتاق خواب تیره رنگ

لایه های بافت، این فضا را خاص کرده است. تنوع المان ها شامل یک دیوار مات، روکش چوبی ابریشمی بر روی دیوار، کاشی های تیره کف و سرپوش مخمل تخت می باشد.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی ایده های طراحی 4 خانه مدرن به رنگ تیره پرداختیم. امیدواریم از مطالعه و تماشای این عکس نوشته لذت ببرید. در صورت تمایل می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این مطلب با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.