آموزش رویت

ساختمانچی

یکی از سبک های ساده در دکوراسیون داخلی سبک اسکاندیناوی می باشد. از برجستگی های این سبک می توان به استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ غالب اشاره کرد. بنابراین اگر به خانه ای علاقمند هستید که رنگ سفید و نور در آن طنازی کند، به سبک اسکاندیناوی فکر کنید.

طراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی هنر و سلیقه را به تصویر می کشد. در تصویر زیر اتاقی را با طراحی دکوراسیون اسکاندیناوی مشاهده می کنید.

چنین اتاقی مانند یک گل با گلبرگ های نرم، خالص است. ممکن است چنین اتاقی غیر قابل سکونت به نظر برسد، اما در واقع واقعیت این است که این اتاق برای سکونت حاضر است و کاملاً طبیعی به نظر می رسد.

جادوی اسکاندیناوی فضایی بسیار عاشقانه را برای اولین بار در زندگی پدید می آورد. کشور سوئد باید برای ما مثالی از پاکیزگی و نظم باشد که آن را در طراحی داخلی به کار گیریم و از دیزاین سوئدی نحوه تبدیل سادگی یک فضا به مکانی خاص با اضافه کردن تعدادی رنگ و تزیینات شیک را یاد بگیریم.

با این مقدمه در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی این سبک طراحی داخلی می پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

طراحی به سبک اسکاندیناوی

طراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی از طبیعت و عشق الهام می گیرد. در استفاده از این سبک سعی می شود از نکات مهم در دکوراسیون داخلی برای بهبود کیفیت روزانه استفاده شود.

سبک اسکاندیناوی یک مفهوم جدید نیست و در اوایل دهه 30 میلادی توسط گروهی از طراحان با استعداد پایه ریزی شد.

بعضی از صاحب خانه ها برای دستیابی به ایده های طراحی داخلی، غیر ممکن را ممکن می کنند و بعضی ها نیز از این ایده ها دوری می نمایند. اما این کار باعث نمی شود استفاده از سبک اسکاندیناوی برای خانه های امروزی کم طرفدار شود.

سبک اسکاندیناوی هنوز هم از لحاظ مدیریت فضا به عنوان تمیز ترین و روشن ترین استایل شناخته می شود و هم در آن از مصالح طبیعی و هماهنگ با محیط زیست بسیار متنوعی استفاده می شود.

چنانچه شما طرفدار خطوط تمیز، اشکال هندسی ساده و دسترسی به نور طبیعی هستید، دیزاین اسکاندیناوی می تواند راه حلی ایده آل برای شما باشد.

برای دستیابی به دکوراسیون اسکاندیناوی مدرن و بازآفرینی زیبا و شفاف خانه، بهترین کار استفاده از مصالح طبیعی و زمینی است.

اولین شاخصه سبک اسکاندیناوی توجه عمیق به طبیعت و کار دستی است. به همین دلیل است که دکوراسیون اسکاندیناوی نمی تواند بدون وجود چوب های خوش رنگ، آهن چکش کاری و آلومینیوم خام و لعاب بندی شده ماهیت خارجی داشته باشد.

طراحی به سبک اسکاندیناوی

کفپوش چوبی

اکثر افراد توجه خاصی به کف زمین نمی کنند، اما هنگامی که دیزاین اسکاندیناوی را مد نظر داریم، این بی توجهی اشتباه بزرگی است. به جای پوشاندن همه چیز با فرش که امروزه عادت شده باید از کفپوش چوبی ماندگار استفاده کنیم.

این کفپوش ها گران قیمت نیستند و نصب دشواری ندارند. اما زیبایی آن ها بی نظیر است و نمای اتاق را به کلی دگرکون می کنند.

کفپوش چوبی

خطوط معماری منظم

هنگامی که می خواهید خانه ای را با سبک اسکاندیناوی مدرن کنید، باید از ایده های سبک مینیمال اما کابردی استفاده کنید.

شما به عنوان مالک یک خانه برای اجرای سبک اسکاندیناوی باید معماری ساده و واضح را برای خانه خود انتخاب کنید و این کار را برای مبلمان و سایر وسایل انجام دهید. تزئینات ظریف و دکورهای پیچیده حقیقتاً برای خلق ظاهری لوکس و زیبا در نهایت به ما کمکی نمی کنند.

خطوط معماری منظم

نور در دکوراسیون اسکاندیناوی

اگر علاقمند به داشتن دکوراسیون اسکاندیناوی در خانه هستید، به نور و روشنایی فضا توجه ویژه کنید. همانطور که همه می دانیم، کشورهای اسکاندیناوی به خاطر موقعیت جغرافیایی مدت زمان طولانی از نور محروم هستند. به همین خاطر است که ساکنین آن ها سعی می کنند از طراحی داخلی روشن و گرم استفاده کنند تا به هر قیمتی فضای خانه را دلپذیرتر سازند.

برای انجام این کار و پیروی از طرح های اسکاندیناوی، ما به شما پیشنهاد می کنیم مقداری نور به فضای خود اضافه کنید. یعنی این که در کف زمین یا بر روی میز چراغ بگذارید، یا از چراغ های آویزان استفاده کنید تا نور در کل فضا به خوبی پخش شود.

بخوانید!  عکس انواع حفاظ تزئینی شومینه برای به روز رسانی آسان شومینه ها

نکته ای که باعث محبوبیت سبک اسکاندیناوی می شود این است که در این سبک عملکرد و استایل با یکدیگر ترکیب می شوند تا یک طراحی داخلی کابردی، خوشایند و قوی ایجاد کنند.

این قانون شامل هر دیزاین دیگری در این فضا می شود؛ از جمله دیزاین مبلمان اسکاندیناوی، اما مهم ترین بخش دیزاین نورپردازی خانه است.

اگر مطمئن نیستید برای اتاق پذیرایی اسکاندیناوی خود چه انتخابی کنید، “الماس های کمیاب” را انتخاب کنید. این الماس ها دیزاین های غیر چمعمول و سایزهای قابل ملاحظه ای پدید می آورند.

نور در دکوراسیون اسکاندیناوی

استفاده از رنگ های مناسب

رنگ غالب در دکوراسیون اسکاندیناوی رنگ سفید ساده است. اگر شما واقعا علاقمند به ایجاد تنوع در دیزاین داخلی خانه خود هستید، می توانید رنگ سفید را با خاکستری روشن ترکیب کنید.

استفاده از رنگ های مناسب

نکته قابل توجه در مورد طراحان اسکاندیناوی این است که این افراد دیوارها، سقف و کف زمین را به عنوان یک بوم نقاشی می دانند که بر روی آن می توان آثار هنری خلق کرد. بنابراین جای تعجب ندارد که از چراغ ها و مبلمان لوکس با رنگ های به شدت زنده و شاد استفاده کنید تا اتاق پذیرایی شما بسیار خاص شود.

طراحی زنده و شاد

دیزاین اسکاندیناوی بر اصل تضاد استوار است. طراحان در خلق فضای خاص و پر جنب و جوش بر روی یک پس زمینه ساده بسیار مهارت دارند.

رنگ اصلی را می توان سفید انتخاب کرد، اما می توان قالیچه ها، گلدان ها، روکش مبلمان، کوسن ها و مبلمان را رنگارنگ انتخاب کرد.

برای دستیابی به یک طراحی معمول اسکاندیناوی می توان از هر چیزی که روشن و خاص است، استفاده نمود. با این کار به دکوری ایده آل در منزل دست خواهید یافت.

اکثر مواقع انتظار می رود از رنگ های آبی و خاکستری پررنگ استفاده شود تا فضای طبیعت اروپای شمالی به خانه ها افزوده گردد.

طراحی زنده و شاد

لایه ها و بافت ها

یکی دیگر از ویژگی های دکوراسیون اسکاندیناوی ماهیت سرد آن است. برخلاف انتظار اکثریت، مردم اسکاندیناوی آب و هوای سخت و سردی که در آن زندگی می کنند را دوست دارند. به همین خاطر در ساخت یک خانه اسکاندیناوی از انواع مصالح طبیعی استفاده می کنند.

به طور معمول در یک اتاق پذیرایی که با سبک اسکاندیناوی طراحی شده، می توانید خز، چرم، پنبه، کتان و… پیدا کرد که هم لوکس به نظر می رسند و هم فضا را بسیار صمیمی و راحت می کنند.

بافت یک نکته ی مهم دیگر است که باید در سبک اسکاندیناوی بازآفرینی شود. شما می توانید پارچه های روی مبل را با بافتنی های زیبا و پوست گوسفند مزین کنید.

لایه ها و بافت ها

پنجره های مینیمال

همان طور که قبلاً توضیح دادیم، روشنایی طبیعی برای خوشایند کردن فضای خانه های اسکاندیناوی بسیار ضروری است. به همین خاطر اگر بخواهیم پنجره ها را بپوشانیم باید به آن ها روکشی مینیمال بدهیم. همچنین می توان پنجره ها را خالی گذاشت یا از پارچه های سبک استفاده کرد تا مانعی برای تابش نور به درون خانه نباشد.

پنجره های مینیمال

نکته قابل توجه این است که افراد حتی در طول شب نیز پنجره را بدون پرده می گذارند و اجازه می دهند نور ماه خانه اسکاندیناوی آن ها را روشن کند و زیبایی نفس گیری پدید آورد.

استفاده از سادگی

خانه های اسکاندیناوی در درجه اول ساده هستند و شما قسمت اغراق آمیزی در ساختار این خانه ها پیدا نمی کنید. این تنها شامل لایه بندی ها و رنگ ها نمی شود، بلکه تعداد تزئینات و قطعات مبلمان موجود در خانه های اسکاندیناوی نیز باید ظاهری مینیمال داشته باشند.

استفاده از سادگی

شومینه کوچک در گوشه اتاق

توصیه دیگری که در مورد طراحی داخلی اسکاندیناوی داریم این است که یک شومینه جمع و جور در گوشه اتاق ایجاد کنید. زیرا هم فضای خانه شما را زیبا می کند و هم از نظر کابرد مفید است. مردم اسکاندیناوی با در نظرگرفتن سادگی، از وسایل بزرگ و بیش از حد تزئینی اجتناب می کنند.

بخوانید!  ایده های طراحی دکوراسیون رستوران[کلاسیک،مدرن و سنتی]

آن ها سخت تلاش می کنند با انتخاب مصالح مناسب شومینه، مکان قراردادن آن را تبدیل به نقطه ای کانونی در اتاق کنند. این نکته بسیار مهمی در طراحی به سبک اسکاندیناوی می باشد.

یکی دیگر از اجزای مهم در چنین چیدمانی، ستون هایی می باشند که در گوشه اتاق قرار می گیرد و دیزاین خانه در قرن نوزدهم را به نمایش می گذارد.

شومینه کوچک در گوشه اتاق

هوای تازه

واژه “باز” بهترین صفتی است که می توانید برای توصیف ایده های دیزاین داخلی خانه و اتاق پذیرایی اسکاندیناوی استفاده کنید. به همین خاطر است که در این نوع طراحی به هر قیمتی از اتاق های کوچک یا کمدهای بسته دوری می شود و از قفسه بندی بر روی دیوار و تعبیه پنجره های باز استفاده می گردد.

در طراحی به سبک اسکاندیناوی زیاد از کمد استفاده نمی شود؛ زیرا آن ها جلوی جریان هوای تازه را می گیرند و باعث می شوند در گوشه و کنار فضا بی نظمی ایجاد شود.

اتاق پذیرایی اسکاندیناوی

پرینت های تایپی و گرافیکی

اکثر مواقع این پرینت ها ساده و کوچک هستند، بر روی دیوار تکیه داده شده اند و یا در مکان هایی دور از انتظار شناور هستند. یکی دیگر از روش های کاربرد پرینت ها استفاده از آن ها بر روی پتوها، پارچه های مبل و کوسن می باشد.

پرینت های تایپی و گرافیکی

هماهنگی با محیط زیست

دلیل دیگری که اجزای طبیعت در خانه های معمول اسکاندیناوی بسیار متداول هستند این است که کشورهای اروپای شمالی احترام باورنکردنی و حسی تحسین آمیز برای طبیعت قائل هستند.

هماهنگی با محیط زیست

در نتیجه مردم اسکاندیناوی خانه های خود را بسیار مطابق و هماهنگ با محیط زیست طراحی می کنند. به این طریق که برای پنجره های خود از عایق بندی های دوگانه یا سه گانه استفاده می کنند و توجه ویژه ای به سقف های شیب دار و همین طور جداسازی دیوارهای خانه از ساختار اصلی ساختمان مبذول می دارند.

گل و گیاه تازه

در سبک اسکاندیناوی از رنگ های ساده استفاده می شود. سایز مبلمان نیز بیش از اندازه بزرگ می باشد. ممکن است فکر کنید که چگونه خانه های این سبکی تا این حد زیبا می شوند؟

ممکن است در نگاه اول مشخص نباشد، اما طرح های اروپای شمالی از جزییات نو و کوچکی که تصویری زیبا خلق می کنند، ساخته شده اند. مردم اسکاندیناوی گل و گیاه تازه را جزء ملزومات می دانند نه وسیله ای صرفاً برای تزئین.

در اکثر مواقع، دیوارهای فرعی را می بینیم که با لاله های رنگارنگ تزیین شده و میزها با دسته های گل به دقت آراسته شده اند.

گل و گیاه تازه

فضای بیرون

بعد از گذشت زمستانی طولانی و سخت، مردم اسکاندیناوی سعی می کنند از تابستان خود نهایت استفاده را ببرند و خانه خود را باز کنند تا فضای داخل و خارج با یکدیگر ادغام شود. دیزاین اسکاندیناوی کاملاً براساس طبیعت و اجزایش می باشد.

به این منظور، خانه های معمول مینیمال اسکاندیناوی دارای بالکن های بزرگ و میزهای مطالعه لوکس و گرانقیمت که حتی برای صرف غذا و آشپزی نیز مناسب هستند، می باشند.

پر کاربرد و موثر

کاربرد داشتن الویت اول برای هر طرح اسکاندیناوی است، چرا که مردم این منطقه می دانند که باید مدت زمان زیادی را در خانه صرف کنند و می دانند محیط بیرون تا چه اندازه می تواند سرد و غیر قابل تحمل باشد.

این آگاهی در انواع دکورها خودش را نشان می دهد؛ از جمله دکور خانه های سوئدی، نروژی و یا دانمارکی. این امر به این معنا نیست که آنها به بخش زیبایی و ظاهری خانه بی اعتنایی می کنند و خانه آنها از تزئینات بسیار خالی است.

کلام پایانی

امیدواریم با مطالعه این عکس نوشته از ساختمانچی با ایده های طراحی خانه و منزل به سبک اسکاندیناوی آشنا شده باشید. در انتها تعدادی از زیباترین عکس های طراحی خانه به سبک اسکاندیناوی را برای شما به نمایش می گذاریم که امیدواریم جهت ایده گرفتن از آن ها استفاده نمایید.

تصاویر چشم نواز سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی
سبک اسکاندیناوی خانه
طراحی سبک اسکاندیناوی
آشپزخانه سبک اسکاندیناوی
خانه به سبک اسکاندیناوی
اتاق خواب سبک اسکاندیناوی
سالن نشیمن سبک اسکاندیناوی
پذیرایی سبک اسکاندیناوی
پذیرایی سبک اسکاندیناوی
غذاخوری سبک اسکاندیناوی
دیزاین سبک اسکاندیناوی
دکور سبک اسکاندیناوی
دکوراسیون سبک اسکاندیناوی
سبک اسکاندیناوی
سبک اسکاندیناوی آشپزخانه