آموزش رویت

ساختمانچی

حوله خشک کن یکی از انواع رادیاتور است که علاوه بر گرم کردن حمام باعث کم شدن غلظت رطوبت نیز می شود. رادیاتورهای حوله خشک کن در ساختمان نقش گرمایشی ایفا می کنند و جزء تجهیزات ساختمانی هستند که بر طبق دکوراسیون ساختمان در حمام و سرویس های بهداشتی نصب می شوند.

این رادیاتورها باید به نحوی انتخاب شوند که هم از نظر گرمایشی مناسب بوده و هم قیمت آن ها مقرون به صرفه باشد.

نکته اصلی در انتخاب رادیاتور توجه به شاخص راندمان بالا و مصرف انرژی پایین می باشد؛ زیرا رعایت این نکته منجر به انتخاب رادیاتوری ایده آل با ایجاد حرارت بهینه در فضای مورد نظر می شود.

در ادامه این مطلب از ساختمانچی به معرفی انواع حوله خشک کن، ویژگی و مزایای هریک از آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع حوله خشک کن از لحاظ جنس

این مدل رادیاتورها جنس های مختلفی دارند و در انواع شیشه ای، آلومینیومی و استیل به فروش می رسند. در ادامه به معرفی ویژگی های هر یک از این حوله خشک کن ها می پردازیم:

رادیاتور شیشه ای

سطح این مدل رادیاتورها از شیشه های سخت شده با مقاومت حرارتی بالا و در طیف وسیعی از طرح و رنگ ساخته می شود. وزن رادیاتور شیشه ای بسیار سبک است و نصب آن ها نیز آسان و بدون هزینه می باشد.

مزایای رادیاتور شیشه ای

  1. حوله خشک کن شیشه ای را می توان به صورت عمودی و یا افقی نصب نمود.
  2. این رادیاتور در برابر رسوب و خوردگی مقاومت بالایی دارد.
  3. گرما در سطح این رادیاتور به صورت یکنواخت پخش می شود.
  4. استفاده از رادیاتور شیشه ای باعث صرفه جویی 20 درصدی در مصرف انرژی می شود.
  5. این وسیله گرمایشی در تنوع بالایی از رنگ و مدل تولید شده و برخی از آن ها را می توان طبق سلیقه مشتری طراحی نمود.
  6. توان خروجی این رادیاتور بالا و میزان هواگرفتگی آن پایین می باشد.
  7. صفحه رادیاتور شیشه ای در برابر ضربه و شکستگی مقاومت بالایی دارد.
حوله خشک کن شیشه ای

رادیاتور آلومینیومی

حوله خشک کن آلومینیومی نوعی رادیاتور می باشد که به منظور تامین گرمایش حمام و یا سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. این رادیاتورها به دلیل داشتن ظاهری زیبا از جمله عناصر دکوراتیو محسوب می شوند. از رادیاتور الومینیومی می توان برای خشک کردن حوله و لباس استفاده نمود.

بخوانید!  انواع منبع انبساط و کاربرد آن ها

رادیاتورهای آلومینیومی بر روی دیوار نصب و به صورت لوله ای و تخت تولید می شوند. متریال به کاررفته در این رادیاتور، ورق های آلومینیومی می باشند که به دلیل وزن بسیار سبک نسبت به سایر رادیاتورها برتری دارند.

مزایای رادیاتور آلومینیومی

  1. گرمایش این رادیاتور از پکیج یا موتورخانه تامین می شود.
  2. رادیاتور آلومینیومی در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارد.
  3. این رادیاتور از نظر اقتصادی دارای بصرفه ترین سیستم گرمایشی می باشد.
  4. این رادیاتور وزن سبکی دارد.
  5. رادیاتور آلومینیومی با رنگ کوره ای سفید پوشش داده شده است.
حوله خشک کن آلومینیومی

رادیاتور حوله خشک کن استیل

رادیاتور استیل از جمله رادیاتورهایی محسوب می شود که با توجه به دکوراسیون خانه از بین طرح ها و مدل های مختلف انتخاب می شود.

این رادیاتورها با حفظ قابلیت گرمایشی خود نقش موثری در زیبایی دکوراسیون حمام ایفا می کنند و به دلیل استفاده از فولاد ضد زنگ در ساختار آن ها می توان سالیان سال آن ها را در حمام بدون نگرانی نگهداری نمود.

این رادیاتور هم به صورت ساده و هم رنگ شده در بازار موجود هستند، بنابراین قبل از خرید این دستگاه برای اطمینان از عدم رنگ پریدگی سعی کنید نمونه رنگ شده آن را خریداری نمائید. وزن رادیاتور استیل نسبت به دو مدل دیگر کمی سنگین تر می باشد.

مزایای رادیاتور استیل

  1. این رادیاتور مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکستگی از خود نشان می دهد.
  2. با استفاده از این رادیاتور می توان در مصرف انرژی صرفه جویی نموده و گرمایش حمام را با مصرف حداقل انرژی تامین نمود.
  3. تنوع طرح و رنگ حوله خشک کن استیل بسیار بالا است.
  4. این رادیاتور گرما را به صورت یکنواخت در فضا می پراکند.
  5. رادیاتور استیل دچار زنگ زدگی نمی شود و مقاومت بالایی در برابر رسوب و خوردگی دارد، بنابراین با اطمینان می توان آن را در حمام نصب نمود.
  6. نصب رادیاتور استیل بسیار آسان و سریع می باشد.
رادیاتور حوله خشک کن استیل

انواع حوله خشک کن از لحاظ نحوه کارکرد

حوله خشک کن ها از لحاظ کارکرد به دو نوع آبی و برقی تقسیم بندی می شوند:

رادیاتور آبی یا هیدرونیکی

نوع آبی این حوله خشک کن ها، توسط سیستم های حرارت مرکزی مانند پکیج یا موتورخانه ها کار می کند. رادیاتورهای آبی در واقع براساس سیستم گرمایشی ساختمان تعیین و تعبیه می شوند.

بخوانید!  انواع جعبه تقسیم فلزی و پلاستیکی [+مزایا و کاربرد]

نصب رادیاتورهای هیدرونیکی به سادگی حوله خشک کن های برقی نمی باشد و نیاز به لوله کشی دارد، زیرا آب و مواد سیال با فشار از لوله های رادیاتور عبور می کنند و سبب گرم شدن لوله ها می شوند.

این حوله خشک کن ها به زمان زیادی برای گرم شدن نیاز ندارند و فورا گرم می شوند. در صورتی که رادیاتورهای برقی به حداقل 15 دقیقه برای گرم شدن نیاز دارند.

رادیاتورهای هیدرونیکی نقطه ضعف هایی نیز دارند از جمله این که به سیستم گرمایشی ساختمان وابسته اند و در تابستان کاربردی ندارند. البته به منظور رفع این مشکل می توان از لوله خشک کن های دوگانه سوز استفاده نمود.

حوله خشک کن آبی یا هیدرونیکی

رادیاتور برقی یا الکتریکی

حوله خشک کن های برقی نیازی به لوله کشی نداشته و ضد زنگ می باشند. همچنین این رادیاتورها سبک هستند و دارای کلید روشن و خاموش می باشند. حوله خشک کن های برقی محدودیت مکانی ندارند و در همه جا می توان آن ها را نصب نمود.

نکات مهم هنگام خرید لوله خشک کن

در هنگام خرید لوله خشک کن علاوه بر نکاتی که در بالا ذکر شد، باید به نکات دیگری نیز توجه نمایید. دقت کنید کدام رادیاتورها برای فضای شما مناسب تر است. انواع لوله خشک کن ها براساس اندازه حمام، دارای لوله های متعددی می باشند.

به طور مثال اگر حمام کوچکی دارید، باید از رادیاتورهای 8 لوله ای استفاده نمایید. در حالی که برای حمام های بزرگ، لوله خشک کن های 14 لوله مناسب تر می باشند.

دقت کنید که لوله خشک کن شما از جنس ضد زنگ باشد، در غیر این صورت محیط مرطوب حمام پس از مدتی سبب زنگ زدگی آن می شود.

قیمت حوله خشک کن

قیمت حوله خشک کن به عوامل متعددی از جمله اندازه حوله خشک کن، تعداد لوله ها، جنس حوله خشک کن که شیشه ای است یا استیل و …، برند محصول و … بستگی دارد.

کلام پایانی

امیدواریم نکات ارائه شده در این نوشته از ساختمانچی اطلاعات مفید و ارزشمندی را در خصوص انواع حوله خشک کن و ویژگی های هرکدام در اختیار شما عزیزان قرارداده باشد. نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.