آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تاکنون به تزیین دیوار شومینه و اطراف آن فکر کرده اید؟ همانطور که می دانید امروزه از شومینه به عنوان عضوی زیبا در دکوراسیون داخلی نام برده می شود، به همین دلیل مهم است که از چه نوع مصالح ساختمانی در تزیین دیوار آن استفاده شود.

سنگ، چوب، فلز و آجر از جمله مصالحی هستند که در ساخت شومینه و دیوار اطراف آن مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بیان ایده هایی در خصوص تزیین دیوار شومینه می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

ایده های طراحی دیوار شومینه

استیل ضد زنگ

استیل از جمله محبوب ترین متریال ها در ساخت دیوار شومینه محسوب می شود. این متریال از درخشندگی و براقیت زیبایی برخوردار بوده و در بسیاری از محیط های داخلی مناسب می باشد. شومینه با دیواره استیل غالبا نمایی مدرن و صنعتی را به دکوراسیون داخلی سالن شما می بخشد.

شومینه استیل
شومینه فلزی
شومینه استیل مشکی

چوب

چوب از قدیمی ترین متریال هایی است که در ساخت شومینه مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع متریال هم در ساخت شومینه های سنتی و هم در ساخت شومینه های مدرن استفاده می گردد.

البته باید در ساخت این نوع شومینه ایمنی را در نظر بگیرید و محل موردنظر را از لحاظ مجاز بودن استفاده از این نوع متریال به خوبی بررسی کنید.

شومینه چوبی
دیوارچوبی شومینه
شومینه با دیوار چوبی
شومنه چوبی عمودی

بتن

استفاده از بتن به عنوان دیوار شومینه سبب ایجاد خطوط تمیز و یکنواخت می شود و احساس مدرن و لوکس بودن را به فضای شما القا می کند. همچنین این متریال با حفظ گرمای آتش، سبب گرم تر شدن فضا می شود.

بخوانید!  چه مدل صندلی مدیریتی برای شما مناسب است؟

این متریال انعطاف پذیر است و گزینه ای عالی در ساخت شومینه و دیوار اطراف آن محسوب می شود. استفاده از رنگ ها و بافت های مختلف در این نوع شومینه، طراحی منحصربفردی را در فضای شما ایجاد می کند.

شومینه بتنی
شومینه با دیوار بتنی
شومینه بتنی عمودی

سنگ

استفاده از انواع سنگ در اطراف شومینه جذابیت روستایی را به فضای مدرن می بخشد. سنگ سبب ایجاد بافت در فضا می شود و گرمای آتش را بهتر منتقل می کند و باعث می شود تا فضا به مدت بیشتری گرم بماند.

با استفاده از سنگ می توانید دیوار شومینه خود را به روش ها و سبک های مختلف بپوشانید و طیف گسترده ای از جلوه های زیبا را بوجود آورید.

شومینه با سنگ
شومینه سنگی
شومینه بزرگ سنگی
شومینه با دیوار سنگی

آجر

آجر، نمایی سنتی به شومینه می بخشد اما می توان از آن هم در دکوراسیون مدرن و هم در دکوراسیون سنتی استفاده نمود. آجرها در رنگ ها و اندازه های گوناگونی وجود دارند که می توان با استفاده از الگوهای مختلف چینش، ظاهری متنوع و شیک را ایجاد نمود. استفاده از آجر در ساخت شومینه یا دیوار اطراف آن سبب ایجاد بافت و گرما در فضا می شود.

شومینه آجری
شومینه دیوار آجری
شومینه با دیوار اجری
شومینه اجری زیبا

کاشی

استفاده از کاشی کاری می تواند یکی از ایده های منحصربفرد در ساخت و تزیین دیوار شومینه باشد. کاشی ها دارای رنگ، اندازه و بافت های بسیار متنوعی می باشند که می توان متناسب با نیاز، نوع و اندازه موردنظر را استفاده نمود. استفاده از کاشی ها در ساخت دیوار شومینه علاوه بر زیبایی، می تواند از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون بصرفه باشد.

شومینه کاشی کاری شده
شومینه با دیوار کاشی
شومنه یا کاشی
مدل شومینه کاشی کاری شده

سنگ مرمر

سنگ مرمر جزو سنگ های بسیار گران قیمت و مدرن محسوب می شود. اگر توانایی خرید بالایی دارید، سنگ مرمر می تواند بهترین انتخاب باشد. این سنگ علاوه بر زیبایی فوق العاده، به تنهایی می تواند مکان شما را به محیطی لوکس و مدرن تبدیل نماید.

بخوانید!  کاربرد گابیون در ساخت و ساز چیست؟

استفاده از سنگ مرمر در ساخت دیوار اطراف شومینه مزایای زیادی به همراه دارد از جمله این که این نوع سنگ بسیار محکم و مقاوم بوده و به راحتی نمی شکند.

شومینه مرمری
سنگ مرمر

گچ

یکی از ایده های ساده و مینیمال در خصوص طراحی دیوار شومینه می تواند استفاده از گچ باشد. با توجه به این که دیوار بسیاری از خانه ها از گچ ساخته شده، استفاده از این نوع متریال می تواند به هماهنگ شدن فضای اطراف شومینه با سایر دیوارهای خانه کمک کند. گچ متریالی ارزان قیمت است و شما می توانید با صرف هزینه ای بسیار پایین، دیوار اطراف شومینه خود را تزیین نمایید.

شومینه گچی
شومینه با گچ سفید
شومینه زیبای گچی

کلام پایانی

آن چه در این مقاله به آن پرداختیم در واقع بیان ایده هایی در زمینه طراحی دیوار اطراف شومینه و استفاده از متریال های گوناگون می باشد. همانطور که گفتیم در ساخت دیوار شومینه از متریال هایی چون سنگ، آجر، گچ، فلز و بتن استفاده می شود که هرکدام زیبایی و خصوصیات منحصربفرد خود را دارند.

امیدواریم این نوشته بتواند به شما کاربران گرامی در انتخاب متریال موردنظر برای ساخت و تزیین دیوار شومینه کمک کند. آیا شما در منزل خود از شومینه های دیواری استفاده کرده‌اید؟ در ساخت شومینه و دیوار اطراف آن از چه متریالی به عنوان تزیین استفاده کرده‌اید؟ عکس های جذاب خود را برای ما ارسال نمایید.