آموزش رویت

ساختمانچی

آیا ترفندهایی را می شناسید که به بهتر دیده شدن سرویس بهداشتی کوچک خانه شما کمک کند؟ همانطور که می دانید در معماری سنتی، سرویس های بهداشتی یکی از محقرترین مکان ها در ساختمان محسوب می شدند. اما با طراحی مدرن و ایده پردازی های جدید توسط معماران، توجه بسیاری به این مکان معطوف شده است.

اهمیت طراحی دکوراسیون توالت کم تر از دیگر فضاهای خانه نمی باشد و با به کارگیری تجهیزات مناسب می توان آن را به فضایی مدرن تبدیل نمود.

امروزه اکثر آپارتمان ها و منازل مسکونی با متراژ پایین بنا می شوند و سرویس بهداشتی آن ها نیز از فضای محدودی برخوردار است. با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با ترفندها و ایده های دیزاین توالت های کوچک آشنا شوید.

بهترین راه حل برای بزرگ نمایی و مدرنیته کردن توالت استفاده از مصالح و عناصر مناسب و متنوع می باشد. با به کارگیری ترفندهای جدید می توان سرویس های بهداشتی را به محیطی شیک و تمیز با فضایی بزرگ تبدیل نمود.

انتخاب کاشی و سرامیک مناسب

برای زیباسازی و بزرگ نمایی سرویس بهداشتی باید از کاشی و سرامیک همرنگ و متناسب با روشویی و توالت فرنگی استفاده کرد. اصولا استفاده از کاشی های رنگ روشن یا کرمی فضا را بزرگ تر نشان می دهند.

اگر کاشی هایی که برای دیوار انتخاب می شوند دارای خطوط افقی باشند، گام موثری در جهت بزرگنمایی این مکان بر می دارید.

سرویس بهداشتی

استفاده از آینه مناسب

استفاده از آینه از دیگر ترفندهایی است که توالت را بزرگ تر جلوه می دهد. سعی کنید آینه روشویی را تا حد ممکن بزرگ انتخاب کنید، زیرا انعکاس نور و تصویر در آینه باعث می شود فضا بازتر و دلگشاتر به چشم بیاید.

توالت کوچک

استفاده از توالت وال هنگ و سینک دیواری

توالت فرنگی ها و سینک روشویی های پایه دار اغلب بزرگ هستند و فضای زیادی را اشغال می کنند، بنابراین می توان از تجهیزات شناوری که نیاز به فضای محدود دارند استفاده نمود. توالت فرنگی های وال هنگ و سینک های روشویی دیواری نمونه ای از این المان ها محسوب می شوند.

عکس ترفندهای بهتر دیده شدن سرویس بهداشتی کوچک

استفاده از نورپردازی مناسب

نورپردازی در فضاهای کوچک تاثیر زیادی در بزرگ نمایی آن فضاها دارد. با استفاده از نورپردازی هم می توان فضا را زیباتر کرد و هم نمای آن را بزرگ تر نشان داد.

عکس ترفندهای بهتر دیده شدن سرویس بهداشتی کوچک

استفاده از روشویی های کابینت دار

در طراحی توالت سعی کنید روشویی هایی را انتخاب کنید که دارای کابینت یا طبقه و قفسه باشند. در فضاهای کوچک با استفاده از تجهیزات قفسه دار می توان کمبود فضا را مدیریت نمود.

عکس ترفندهای بهتر دیده شدن سرویس بهداشتی کوچک

استفاده از لوازم دکوری و اکسسوری ها

استفاده از دکوریجات و اکسسوری های تزئینی می تواند محیط سرویس بهداشتی شما را جذاب تر نماید. البته در استفاده از این وسایل باید دقت کنید که سبب شلوغی بیش از حد نشود، زیرا هرج و مرج و استفاده بیش از حد از لوازم سبب کوچک تر شدن سرویس بهداشتی شما می شود.

عکس ترفندهای بهتر دیده شدن سرویس بهداشتی کوچک

استفاده از رنگ های روشن

رنگ های روشن سبب بزرگ تر و بهترشدن دستشویی می شوند. استفاده از رنگ های روشن فضا را دلبازتر می کنند و انعکاس نور بیشتری را برای محیط فراهم می آورند.

عکس ترفندهای بهتر دیده شدن سرویس بهداشتی کوچک

استفاده از خطوط طولانی

علارغم این که شکل سرویس بهداشتی شما مربعی است یا دایره ای یا مستطیلی، باید کاری کنید تا خطوط، طولانی تر به نظر آیند.

بخوانید!  تراریوم یا باغ شیشه ای چیست؟

این کار سبب می شود تا المان ها پر رنگ تر به نظر آیند و توجه همه را به سمت خود جلب کنند. طولانی شدن خطوط در این محل در نهایت سبب بزرگ تر، دلبازتر و زیباتر شدن سرویس بهداشتی می شود.

عکس ترفندهای بهتر دیده شدن سرویس بهداشتی کوچک

استفاده از شیرآلات و یراق آلات مدرن و براق

استفاده از شیرآلات روشویی و دستشویی، دستگیره درب، آینه و… که به سبک مدرن طراحی شدند و براق و درخشان اند، علاوه بر لوکس شدن سرویس بهداشتی، این محل را به بهترین وجه ممکن طراحی می کند.

عکس ترفندهای بهتر دیده شدن سرویس بهداشتی کوچک

استفاده از کاغذ دیواری

از دیگر راهکارها برای بزرگ تر شدن سرویس بهداشتی های کوچک، استفاده از طرح های راه راه افقی یا عمودی می باشد. استفاده از این طرح ها توهم بلندتر شدن سقف یا بزرگ تر شدن طول را برای شما و دیگران به همراه دارد.

امروزه استفاده از کاغذ دیواری ضد آب در سرویس بهداشتی بسیار افزایش یافته است. استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح های مناسب و زیبا، می تواند بهترین گزینه برای زیباتر شدن سرویس بهداشتی کوچک شما باشد.

بهتر است از کاغذهایی با طرح های ساده و رنگ های خنثی و روشن استفاده کنید تا سرویس بهداشتی شما بزرگ تر شود.

به منظور طراحی سرویس بهداشتی با کاغذ دیواری ایده های دیگری نیز وجود دارد. شما می توانید یکی از دیوارها را با کاغذ دیواری طرح دار بپوشانید و دیوارهای دیگر را با کاغذهای ساده.

عکس ترفندهای بهتر دیده شدن سرویس بهداشتی کوچک

تلفیق حمام و سرویس بهداشتی

اگر حمام و سرویس بهداشتی شما در یک محل قرار دارد، بهتر است دوش حمام را جدا نکنید تا فضای شما کوچک تر نشود. در صورتی که تمایل به این کار ندارید، بهتر است از پارتیشن های شیشه ای به منظور جدا کردن دو قسمت استفاده نمایید تا علاوه بر زیبایی، فضا نیز کوچک تر به نظر نرسد. استفاده از پرده، دیگر راهکاری است که به منظور جداسازی این دو قسمت می توانید انجام دهید.

عکس ترفندهای بهتر دیده شدن سرویس بهداشتی کوچک

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی تکنیک های طراحی سرویس بهداشتی برای بزرگ تر و بهترشدن این محل پرداختیم. امیدواریم با استفاده از این ایده ها و تکنیک ها، بتوانید فضای سرویس بهداشتی خود را به نحو احسن طراحی نمایید.