آموزش رویت

ساختمانچی

عکس تاثیر افزایش قیمت آهن بر بخش مسکن

طبق اظهارات رییس اتحادیه فروشندگان آهن, از خرداد ماه امسال قیمت آهن افزایش 70 درصدی داشته است که این افزایش قیمت در شهریور ماه ثابت شد. وی دلیل گران شدن آهن و فولاد را افزایش قیمت جهانی و بالا رفتن قیمت مواد اولیه در کشور دانست.

محمد آزاد به تاثیر افزایش قیمت آهن و تاثیر آن بر صنعت ساخت وساز اشاره نمود و گفت: خریدها به طور مداوم در حوزه ساختمان سازی صورت گرفته است به طوری که شاهد افزایش 10 درصدی ساخت و ساز در شش ماهه اول سال بودیم. وی افزود افزایش قیمت آهن حدود 13 تا 14 درصد بر افزایش قیمت ساخت و ساز تاثیر گذاشته است.

وی در ادامه به صنایع لوازم خانگی اشاره نمود و اظهار داشت: صنایع لوازم خانگی نمیتواند دست از خرید آهن و فلزات بردارد. ممکن است شاهد افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت در بخش های مختلف باشیم. این افزایش قیمت بر اساس مجوزهای صادره از وزارت صنعت و شورای رقابت اعلام میشود. وی گفت: این موضوع که بالا رفتن قیمت آهن بر تولید بعضی صنایع تاثیر ندارد به دلیل کم بودن میزان مصرف آهن در این صنایع است. به طبع افزایش قیمت در حد همان 10 تا 20 درصد میزان استفاده از آهن بوده است.

محمد آزاد گفت: با اینکه با افزایش 70 درصدی قیمت آهن مواجه بودیم اما همچنان برخی اصناف اقدام به خرید این محصول میکنند. وی افزود: حتی اگر هم از میزان خرید آهن کاسته شده باشد همکاران ما با صادر نمودن آن این کاستی را جبران میکنند. قیمت شمش آهن به 525 دلار رسیده و حجم صادرات آهن نسبت به سال قبل 40 درصد رشد داشته است.

بخوانید!  مسابقه طراحی کارت عضویت سازمان نظام مهندسی تهران