آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تا به حال به بازسازی آپارتمان خود فکر کرده اید؟ آیا تا به حال به مراحل و هزینه های لازم برای اجرای این کار فکر کرده اید؟ به نظر شما برای بازسازی آپارتمان چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

اگر این ها سوالاتی است که برای شما هم ایجادشده است، در ادامه این مطلب از ساختمانچی همراه باشید و با نکات لازم در زمینه بازسازی آپارتمان آشنا شوید.

در بازسازی آپارتمان به چه مواردی باید توجه کرد؟

شرایط بازسازی آپارتمان هایی که در مجتمع های مسکونی قرار گرفتند، کمی متفاوت تر می باشد. چرا که در این میان مسائلی باید مورد توجه قرار گیرند. برای مثال قبل از اقدام به هرگونه بازسازی بهتر است در ابتدا مدیر مجتمع و سایر همسایه های مجاور را از تصمیم خود آگاه کنید.

هم چنین باید توجه داشته باشید در بیش تر موارد بازسازی آپارتمان ها تنها منوط به بازسازی داخلی آن ها می شود و نمی توان تغییرات اساسی در شکل ظاهری بیرونی آن ها ایجاد کرد.

در آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان در زمینه قوانین بازسازی آپارتمان ها به طور مفصل توضیحات لازم ارائه داده شده است که با مراجعه به آن می توانید از این قوانین آگاهی لازم را پیدا کنید.

بررسی میزان فرسودگی خانه

باید توجه داشت، که اگر از عمر آپارتمان زیاد گذشته است، تعمیرات ساختمان امری مهم و اساسی می باشد. چرا که در بلند مدت می تواند اثرات جبران ناپذیری در پی داشته باشد. بازسازی ساختمان می تواند تاثیرات روحی مناسبی هم در افراد ساکن در آپارتمان داشته باشد و لذت زندگی در آن را دوچندان کند.

آن چه که در ابتدای بازسازی آپارتمان باید مورد بررسی قرار داد، میزان فرسودگی و خرابی آپارتمان می باشد. در ابتدا باید از خود بپرسید که کدام یک از قسمت های خانه به تعمیرات نیاز دارند.

تعیین بودجه و انتخاب مصالح

از دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشت، میزان هزینه ای است که برای انجام این کار در نظر گرفتید. انتخاب مصالحی که در نظر دارید به این منظور مورد استفاده قرار دهید، از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

بخوانید!  مزایا و معایب زندگی در آپارتمان

برای مثال در برخی از بازسازی ها نسبت به تغییر و بازسازی کف و دیوارها نیز اقدام می شود. در این موارد تصمیم به استفاده از انواع کفپوش و دیوار پوش بر عهده صاحب آپارتمان می باشد.

الویت بندی بخش های خانه برای بازسازی

پس از بررسی موارد فوق نوبت به الویت بندی قسمت های مختلف برای بازسازی منزل می رسد. برای مثال در بیش تر موارد مشاهده می شود که آشپزخانه اولین قسمتی است که افراد نسبت به بازسازی آن اقدام می کنند.

در موارد دیگر سرویس بهداشتی، اتاق پذیرایی و نشیمن و سایر اتاق ها در الویت های بعدی قرار می گیرند. اما همان طور که گفتیم، این الویت بندی می تواند تغییر پذیر باشد.

در بازسازی خانه های قدیمی تعمیر دیوارها از مواردی است که عموما به آن می پردازند. در برخی موارد و به طور ویژه در آپارتمان های کوچک با خراب کردن دیوار غیر باربر می توان نسبت به بزرگ تر کردن فضای مورد نظر اقدام کرد.

بازسازی آشپزخانه

همان گونه که در بالا اشاره شد در بازسازی آپارتمان، آشپزخانه از جمله قسمت هایی است که در الویت قرار دارد. چرا که قلب هر خانه ای آشپزخانه است و زیبایی آن می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی آپارتمان داشته باشد.

در بازسازی آشپزخانه بهتر است در ابتدا لوله کشی را مورد بررسی قرار دهید. اگر لوله کشی نیاز به تعویض دارد، در وهله اول بهتر است نسبت به تعویض لوله ها اقدام نمایید.

تعویض کابینت از دیگر مواردی است که در بازسازی آشپزخانه انجام می شود. تعویض کفپوش نیز می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی فضای آشپزخانه داشته باشد.

بازسازی خانه

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

در بسیاری موارد افراد ترجیح می دهند، تعمیر حمام و سرویس بهداشتی را در الویت آخر قرار دهند. اما به یاد داشته باشید که اهمیت بازسازی این قسمت به اندازه سایر قسمت ها می باشد. در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی، تعویض لوله کشی در صورت فرسوده بودن آن ها باید در الویت قرار گیرند.

بخوانید!  مزایا و معایب ایزوگام طرح دار برای نما، استخر و پشت بام

تعویض دوش و شیرهای آب که از المان های اساسی در حمام به شمار می روند نیز از دیگر کارهایی است که در بازسازی این قسمت می توانید انجام دهید. تعویض کاشی و سرامیک از دیگر نکات مهم در این زمینه می باشد.

اگر طراحی حمام و سرویس بهداشتی به گونه ای است که از داخل سقف آن ها لوله های آب رد شد اند، بهتر است در هنگام بازسازی از سقف  کاذب استفاده نمایید. بنابراین در صورت ایجاد هرگونه نشتی لوله ها می توانید به راحتی نسبت به تعمیر آن ها اقدام نمایید.

بازسازی اتاق نشیمن و پذیرایی

برای بازسازی اتاق پذیرایی و نشیمن بهترین راهکار اجرای یک طراحی جدید برای دیوارها و کف می باشد. شما می توانید با تعویض کفپوش های آپارتمان و یا استفاده از کاغذ دیواری و حتی رنگ آمیزی دیوارها فضایی زیبا ایجاد کرده و تغییر و تحول اساسی در اتاق نشیمن و پذیرایی ایجاد کنید.

بازسازی آپارتمان چه مزایایی به همراه دارد؟

بازسازی آپارتمان نه تنها از جنبه زیبایی بلکه از لحاظ کاربردی نیز حائز اهمیت می باشد. چرا که در بازسازی آپارتمان زیر ساخت های اساسی تعمیر و مرمت می شوند. بنابراین می تواند در کاهش هزینه های بیش تر در زمینه بازسازی تاثیرگذار باشد. بازسازی آپارتمان می تواند به نوعی یک سرمایه گذاری نیز تلقی شود.

چرا که بدون شک قیمت یک آپارتمان بازسازی و یک آپارتمان قدیمی بسیار متفاوت می باشد. از زاویه ای دیگر می توان گفت اجرای بازسازی آپارتمان می تواند به بالا رفتن کیفیت زندگی هم کمک کند.

چرا که با نوسازی آپارتمان همه چیز با کیفیت بالا ارائه می شود که در رستای آن همین امر می تواند به افزایش کیفیت زندگی در آپارتمان نیز کمک کند.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به نکاتی در خصوص بازسازی ساختمان پرداختیم. آیا شما تاکنون ساختمان محل زندگی یا کار خود را بازسازی کرده اید؟ اگر در این خصوص تجربیاتی دارید، آن را با ما در میان بگذارید.