آموزش رویت

ساختمانچی

زمانی که تصمیم به اجرای روش های نورپردازی در ساختمان می گیرید، به احتمال زیاد نورپردازی حمام را به آخرین مرحله موکول می کنید. این درحالی است که حمام یکی از مهم ترین قسمت های خانه محسوب می شود. حمام مکانی است که روشنایی آن از اهمیت  ویژه ای برخوردار است.

اجرای نورپردازی این فضا امری چالش برانگیز به نظر می آید، اما اگر این کار درست انجام شود نتیجه خوبی در پی خواهد داشت. وسایل روشنایی مانند لامپ ها می توانند در قسمت های مختلفی از حمام مانند قسمتی که دوش نصب شده است یا قسمتی که لوازم بهداشتی خود را قرار می دهید نصب شوند.

حمام ها از سطوح سخت، تعداد زیادی شیشه و فلز ساخته شده اند. در فضای حمام معمولا از رنگ های زیادی استفاده نمی شود. شما می توانید با اجرای نور پردازی مناسب در حمام فضایی سرزنده ایجاد کنید. بنابراین باید در انتخاب روش مناسب دقت نمایید.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با نورپردازی حمام و نکات مهم در این زمینه آشنا شوید.

عکس معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام

نکات کاربردی نورپردازی حمام

  • انتخاب نوع شیشه بسیار مهم است. برای مثال انتخاب شیشه اوپال باعث پخش نور در کل فضای حمام می شود و استفاده از فلز باعث بازتاب یا جذب نور می شود.
  • استفاده از منبع نور مستقیم در بالای سینک دستشویی ایده خوبی نیست، چرا که در این صورت میزان نور زیادی به چشم شما خواهد خورد. به جای این کار می توانید از لامپ در یک طرف آینه دستشویی استفاده کنید تا از ایجاد سایه جلوگیری شود.
  • ایجاد ظاهر زیبا مهم است، اما الویت با نوع کاربرد نورپردازی می باشد، زیرا در آخر آن چه که از نورپردازی مناسب انتظار می رود، تولید نور مناسب در جهت بهتر دیدن خود در آینه می باشد.
  • دقت نمایید که لامپ ها در جایی مناسب و بی خطر نصب شوند و از تماس مستقیم با آب دور باشند، چرا که آب یک رسانای قوی است و در مواجهه با انرژی برق خطر آفرین می باشد. توصیه ما، استفاده از لامپ های مخصوص حمام می باشد. نورپردازی در حمام های مدرن، ترکیبی از نور طبیعی، نور محیط، نور جهت دار بر روی دیوارها و لامپ های سقفی می باشد. تنها با استفاده از انواع مختلف لامپ در کنار یکدیگر می توانید به نور مطلوبی که در نظر دارید دست یابید و فضایی دلپذیر در حمام ایجاد کنید.
  • تنظیم نور حمام می تواند در ایجاد فضایی آرام بخش به شما کمک کند. برای مثال ممکن است از آینه حمام برای آرایش استفاده کنید. در این صورت نیاز به نور بیش تری خواهید داشت. این در حالی است که برای ایجاد فضایی آرام بخش نیاز به استفاده از نور ملایم تری دارید. استفاده از لامپ های ال ای دی و در کنار آن استفاده از سیستم دیمر برای کنترل روشنایی می تواند ایده خوبی در این زمینه باشد.
عکس معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام

ایده های نورپردازی حمام

استفاده از لوسترهای کریستال

اگر به دنبال طراحی حمام لوکس و اسپا مانند هستید، پیشنهاد ما استفاده از لوسترهای کریستال می باشد. شاید در ابتدا استفاده از این وسیله روشنایی کمی نامانوس به نظر آید، اما به واقع این چنین نیست و استفاده از نمونه مناسب از آن ها می تواند نمایی زیبا در حمام ایجاد کند. استفاده از لوسترهای کریستال باعث ایجاد درخشندگی خاصی در فضای حمام می شود.

عکس معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام

استفاده از وسایل روشنایی آنتیک

اگر تمایل به ایجاد فضایی دراماتیک در حمام دارید، پیشنهاد ما استفاده از وسایل روشنایی آنتیک می باشد. در صورتی که از رنگ های تیره در طراحی حمام استفاده کرده اید، به کارگیری وسیله روشنایی با این ویژگی می تواند نمای بسیار زیبا و خاصی ایجاد نماید.

عکس معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام

استفاده از لامپ های دیواری

لامپ های کلاسیک نمونه ای از بهترین انواع وسایل روشنایی می باشند که می توان در طراحی حمام مورد استفاده قرار داد. استفاده از این لامپ ها می تواند باعث ایجاد فضایی آرام بخش در حمام شود.

عکس معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام

استفاده از وسایل روشنایی فانوسی شکل

آیا تا به حال به استفاده از وسایل روشنایی با طراحی ویژه در حمام فکر کرده اید؟ وسایل روشنایی فانوسی شکل نمونه ای از این وسایل روشنایی هستند که می توان از آن ها در جهت نورپردازی حمام استفاده کرد.

بخوانید!  تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی

نصب وسیله روشنایی به این شکل در بالای سینک روشویی می تواند نمایی زیبا ایجاد کند. پیشنهاد ما استفاده از این ایده در طراحی حمام های کوچک می باشد.

عکس معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام

استفاده از لایه های مختلف نورپردازی

بدون شک اجرای لایه های مختلف نورپردازی می تواند در زیبایی هرچه بیش تر حمام به شما کمک کند. برای مثال این امکان برای شما وجود دارد که از یک لوستر برای نورپردازی عمومی استفاده کرده و در کنار آن در صورت وجود پنجره ای در حمام از نورطبیعی نیز نهایت استفاده را داشته باشید.

استفاده از وسایل روشنایی در بالای آینه نیز می تواند نمونه ای از نورپردازی کاربردی باشد. لایه های مختلف نورپردازی می تواند فضای مناسبی بر اساس نیاز شما ایجاد نماید.

عکس معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام

استفاده از لامپ های کریستالی

لامپ های کریستالی می تواند مانند انواع لوستر کریستالی نمای زیبایی در حمام ایجاد نماید. کاربرد لامپ های کریستالی در کنار المان های چوبی مانند سینک های کابینت دار چوبی تلفیق مناسبی ایجاد می کند.

استفاده از این لامپ ها می تواند در ایجاد تعادل در محیط حمام نیز کارگشا باشد. بکارگیری لوستر کریستال در کنار لامپ های کریستالی می تواند درخشش و انعکاس بسیار زیبایی ایجاد نماید.

عکس معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام

استفاده از لامپ در بالای آینه حمام

استفاده از لامپ های سقفی در جهت ایجاد نورپردازی عمومی کاربرد دارند. در کنار آن استفاده از وسیله روشنایی مناسب در بالای آینه از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از این وسیله روشنایی در جهت نورپردازی کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد.

عکس معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام

استفاده از لامپ با نور مناسب

بدون شک استفاده از نور طبیعی مزایای زیادی در بر داشته و از انواع نورپردازی ها مناسب تر می باشد. امکان استفاده از نور طبیعی در طول روز وجود ندارد. از این رو استفاده از وسایل روشنایی که شباهت زیادی با نور طبیعی داشته باشد، نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. استفاده از انواع لامپ با نور سفید می تواند تا حد زیادی این شبیه سازی را انجام دهد.

عکس معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام

استفاده از لامپ های ال ای دی

لامپ های ال ای دی نمونه ای دیگر از انواع لامپ هایی است که استفاده از آن ها می تواند نمای زیبایی در حمام ایجاد کند. استفاده از این لامپ ها باعث ایجاد عمق بخشی به فضای حمام نیز خواهد شد. لامپ های ال ای دی نمونه های مختلفی دارند و استفاده از آن ها در طراحی حمام مدرن می تواند نتیجه بسیار خوبی در پی داشته باشد.

عکس معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام

استفاده از لامپ های سقفی

اگر به دنبال استفاده از وسایل روشنایی مناسب در طراحی حمام کوچک هستید، لامپ های سقفی می تواند پیشنهاد مناسبی باشد. استفاده از لامپ های سقفی این امکان را برای شما فراهم می کند که فضایی مناسب و به دور از هرج و مرج در اختیار داشته باشید.

عکس معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام

استفاده از لامپ های رنگی در حمام

بکارگیری لامپ های رنگی می تواند نمونه ای از تازه ترین ایده ها در این زمینه باشد. استفاده از سیستم کنترلی می تواند این امکان را برای شما فراهم کند که نور لامپ ها را تغییر دهید.

عکس معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام

نکات پایانی

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم ارائه نکاتی در زمینه نورپردازی حمام می باشد. معرفی این راهکارها می تواند امکان انتخاب روش نورپردازی مناسب در حمام را برای شما فراهم کند.

بخوانید!  چگونگی نورپردازی خانه

در کنار استفاده از وسایل روشنایی مناسب به یاد داشته باشید که از کلید برق مناسب نیز استفاده نمایید و در صورتی که از نمونه های قدیمی استفاده کرده‌اید، بهتر است نسبت به تعویض آن ها اقدام نمایید. شما کدامیک از ایده های گفته‌شده را در نورپردازی حمام خانه خود استفاده کرده اید؟