آموزش رویت

ساختمانچی

طراحی دوش حمام مانند طراحی سایر قسمت های خانه اهمیت بسیاری دارد. امروزه طراحان و معماران طرح های مدرن و متنوعی ارایه می دهند که قابل اجرا در حمام خانه های مدرن امروزی می باشند.

در عصر حاضر کابین دوش های بسیار زیبایی برای حمام طراحی می شوند که فضای آن را به طور کلی دگرگون می سازند. کابین اکثر دوش ها از جنس شیشه می باشد و علاوه بر جدا نمودن دوش از سایر قسمت های حمام، به گونه ای زیبا و جذاب به کل حمام مشرف می باشد.

پانل های شیشه ای جلوه زیبایی به حمام می بخشند و فضای حمام را بزرگ تر نشان می دهند. این پانل های شیشه ای هم در حمام های بزرگ و هم در حمام های کوچک کاربرد دارند و محدودیتی در استفاده از آن ها وجود ندارد.

در این نوشته از ساختمانچی به معرفی انواع مدل های کابین دوش پرداختیم. با استفاده از این ایده ها می توانید به طرح ایده آل خود برای طراحی حمام دست پیدا کنید. این مدل ها و ایده ها به شرح زیر می باشند. با ما همراه باشید.

ایده های طراحی کابین دوش حمام

دوش با کابین شیشه ای

اگر می خواهید محل دوش را از سایر قسمت های حمام جدا کنید، شیشه شفاف ایده آل ترین متریالی است که می توان بدین منظور به کار برد. درون این محفظه شیشه ای، یک سکو برای نشستن تعبیه می شود و قفسه های کاربردی و کوچک را مشاهده می کنید که در دیوار طراحی شدند.

علاوه بر آن دوش بزرگی که در سقف قرارگرفته زیبایی کابین شیشه ای را دوچندان می کند. حمام شیشه ای از زیباترین و مدرن ترین انواع حمام های در حال حاضر می باشد.

دوش با کابین شیشه ای

نصب پنجره بالای دوش

ساخت یک پنجره در هر اندازه تغییر شگرفی در نمای حمام ایجاد می کند. در واقع حضور نور و پنجره یک فاکتور اضافی اما اثرگذار در حمام محسوب می شود.

حسی که از مشاهده و لمس نور در زیر دوش پیدا می کنید حسی ناب است، خصوصاً اگر این نور، نور طبیعی خورشید باشد. علاوه بر آن نوع دکوراسیونی که برای این حمام در نظر می گیرید خود تفاوت بسیاری در زیبایی و انعکاس نور پنجره ایجاد می کند.

نصب پنجره بالای دوش

سونا در کابین دوش

طراحی سونا و دوش در یک مکان ایده مناسبی برای حمام های کوچک محسوب می شود. با این نوع طراحی شما یک سونای شخصی در خانه خود خواهید داشت.

محفظه دوشی که هم در آن می توان دوش گرفت و هم به عنوان یک اتاق بخار می توان از آن استفاده کرد باید دارای پنجره باشد تا در صورت لزوم بتوان بخار را به بیرون هدایت نمود.

سونا در کابین دوش

کابین دوش کوچک

اگر حمام خانه شما کوچک است می توانید با توجه به فضا در گوشه ای از حمام یک دوش کوچک طراحی کنید. فضای اطراف این دوش بسیار محدود می باشد و صرفاً برای دوش گرفتن سرپایی طراحی شده است.

به منظور بزرگ نمایی فضای حمام می توان از شیشه شفاف برای ساخت محفظه آن استفاده نمود. محفظه شیشه ای بدون قاب بهترین گزینه برای طراحی دوش در حمام های کوچک است.

کابین دوش کوچک

سونای خانگی

اگر فضای حمام شما به اندازه کافی بزرگ است می توانید یک سونای خصوصی در آن تعبیه کنید. در تصویر زیر شما یک محفظه بخار زیبا و بزرگ را می بینید که دیوار آن با موزائیک پوشیده است و یک سکوی سنگی برای نشستن در آن تعبیه شده است.

بخوانید!  معرفی بهترین رنگ ها در طراحی خانه کوچک

تورفتگی دیوار فضای کافی برای قرار دادن وسایل موردنیاز برای دوش‌گرفتن فراهم می کند. پنجره بزرگی که در سمت چپ تصویر مشاهده می کنید نور کافی برای روشنایی حمام تامین می نماید.

سونای خانگی

دوش با کابین شیشه ای گرد

مهم ترین چیزی که در طراحی دوش حمام به ذهن خطور می کند، شکل ظاهری کابین دوش است که به عنوان یک فاکتور جزئی می تواند دیزاین حمام را دگرگون سازد.

کابین های گرد زیبایی بی نظیری دارند خصوصاً اگر با شیشه شفاف تولید شوند، اما آن ها برای حمام های کوچکی که فضای کافی برای دوش ندارند مناسب نمی باشند.

عکس ایده های طراحی کابین دوش حمام[+معرفی انواع مدل های دوش]

الهام از طبیعت

اگر فردی طبیعت دوست هستید ممکن است حین دوش گرفتن تمایل داشته باشید المان های طبیعی پیش رویتان باشند. در این صورت در طراحی حمام خود باید از متریال های طبیعی نظیر سنگ و چوب استفاده کنید.

سعی کنید ترکیبی از متریال های طبیعی را در کنار هم به کار ببرید و با ایجاد کنتراست یک دیزاین بی نظیر ایجاد نمائید. شما می توانید از سنگ معمولی یا سنگ های رودخانه ای برای پوشش کف حمام و از چوب به عنوان یک عنصر دکوراتیو در حمام استفاده کنید.

الهام از طبیعت

دوش بدون کابین

ممکن است شما به دوش هایی که با پانل های شیشه ای، پرده یا دیوار جداکننده از سایر قسمت های حمام جدا شدند عادت داشته باشید.

هر چند دوش ها در اکثر حمام ها به صورت جدا از سایر قسمت ها می باشند. اما لزوماً نیازی به تفکیک آن ها نیست. شما می توانید دوش را بدون محفظه در حمام خود قرار دهید، اینگونه حمام شما بزرگ تر به نظر می آید.

عکس ایده های طراحی کابین دوش حمام[+معرفی انواع مدل های دوش]

دوش داخلی و خارجی

شما می توانید دوش های داخلی و خارجی را در کنار هم طراحی کنید. با استفاده از دیوارهای شیشه ای به آن ها اجازه دهید به یکدیگر مشرف باشند و بین آن ها ارتباط وجود داشته باشد. در این صورت نور نیز وارد کابین دوش درونی می شود و فضای آن را روشن جلوه می کند.

عکس ایده های طراحی کابین دوش حمام[+معرفی انواع مدل های دوش]

دوش لوکس

این که بگوییم چه فاکتوری فضای حمام را لوکس جلوه می دهد کار مشکلی است. لوکس شدن حمام به چگونگی ترکیب متریال های مختلف، رنگ ها و نوع دکوراسیون آن بستگی دارد.

یک دوش لوکس با محفظه شیشه ای کوچک از نظر بصری کاملاً بی نقص است. در طراحی این دوش ها تمام عناصر موردنیاز به صورت ایده آل ردیف می شوند و همیشه یک عنصر متفاوت باعث می شود حمام لوکس تر به نظر آید.

دوش لوکس

انواع مدل های دوش حمام

دوش دیجیتال

دوش های برقی سر آغاز دیجیتالی شدن دوش ها بودند، امروزه شما می توانید از بین دوش های معمولی، پمپی یا مدل های ترکیبی یکی را انتخاب کنید. چرا دوش دیجیتال را انتخاب می کنیم؟

چون قادر است دمای آب را با ترموستات (از طریق یک جعبه پردازنده کوچک) تنظیم کند و خطر سوختگی های غیرمنتظره و دردناک را هنگام حادثه از بین ببرد.

از دوش هوشمند باید برای برآورده کردن همه نیازهای حمام شما استفاده شود. از یک حمام بدون کابین کوچک تا یک حمام دو نفره بزرگ استفاده از این تکنولوژی بسیار خوشایند است.

دوش دیجیتال

دوش مدور

آیا مایل هستید موقع بازسازی حمام یک طرح کمی متفاوت را انتخاب کنید؟ این طرح به شما کمک می کند که یک حمام منحصر به فرد ایجاد کنید. سرپوش های لوکس برای دوش حمام می تواند برای طراحی شما جذاب باشند و زیبایی آن را افزایش دهند.

بخوانید!  راهکارهای تهویه حمام و سرویس بهداشتی

به علاوه، شما می توانید از اشکال زیبای کابین های دوش برای ایجاد طرح های زیبا برای حمام استفاده کنید. برای مثال شما می توانید تا جایی که اندازه حمام شما اجازه می دهد از کابین های دوش مدور استفاده کنید.

مدل کابین های شیشه ای در اشکال مختلفی وجود دارد، بنابراین با دیدن مدل ها می توانید بهترین طرح مناسب با نیازتان را انتخاب کنید.

دوش مدور

دوش آب گرم کن

آیا تاکنون درباره دوش های برقی چیزی شنیدید؟ این مدل دوش موقعی که آب از لوله خارج می شود آن را گرم می کند. این مدل دوش ها نسبت به دوش های معمولی گران تر هستند اما آن ها سرمایه گذاری دراز مدت می باشند که می توانند به شما در تامین هزینه آبگرمکن های گران قیمت یا هزینه انرژی کمک کنند.

دوش برقی ظاهرا عالی به نظر می رسد اما آیا واقعا همین طور است؟ دوش های برقی دارای معایبی هستند: جریان آب و قدرت آن ها در مقایسه با دوش های معمولی خیلی کم است و به احتمال زیاد مشکل گچ گرفتگی دارند.

البته دوش های برقی بسیاری وجود دارند که حاوی یک پمپ تنظیم کننده هستند و می توانند بهترین دوشی که تاکنون تجربه کرده اید را برای شما فراهم کنند، با طراح خود صحبت کنید تا شیک ترین و بهترین دوش را از نظر کارکرد نصب کنید.

عکس ایده های طراحی کابین دوش حمام[+معرفی انواع مدل های دوش]

دوش افقی

یکی از بهترین دوش ها در دنیا دوش افقی است که واقعا لوکس است! این دوش ها مخصوص ریلکسیشن و درمان خانگی استرس هستند. اگر به دنبال دوش های لوکس هستید این دوش یک انتخاب عالی است.

دوش افقی

دوش های کوچک

اگر به دنبال حمام های کوچک برای فضاهای کوچک هستید، حمام های مدرن گزینه ای ایده آلی هستند. این حمام ها با شیوه زندگی سریع تطابق دارند یعنی برای یک دوش گرفتن سریع مناسب می باشند و زمان کمی برای لذت بردن از آبتنی در آن ها وجود دارد.

در این حمام ها، ارجحیت برای شما کاربرد است. ایده های طراحی حمام های مدرن به شما کمک می کنند که نه تنها یک حمام شیک و جذاب داشته باشید بلکه کاربردی نیز باشد. طراحی حمام های مدرن، ایده های فوق العاده عالی برای حمام های کوچک پیشنهاد می کند.

به طور ایده آل، این حمام ها به شکل مربع های شیکی تولید می شوند که یک سرپوش دوش کوچک به سقف آن متصل است. در هر حال، اگر شما بخواهید حمام پرزرق و برق و جذاب به نظر برسد می توانید از سردوش های پر ابهت استفاده کنید.

برای بازسازی حمام خود، تصاویر حمام ها را ببینید تا بهترین آن ها را انتخاب کنید. به این صورت می توانید یک حمام زیبا داشته باشید که هم مدرن و هم کاربردی باشد. 

دوش کوچک

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی ایده های برتر در زمینه طراحی کابین دوش حمام و همچنین معرفی مدل های مختلف دوش پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت برده باشید.

گالری عکس ها و مدل های دوش

مدل دوش
مدل های دوش
عکس ایده های طراحی کابین دوش حمام[+معرفی انواع مدل های دوش]
دوش حمام
مدل دوش حمام
کابین دوش حمام
دوش دوبل
مدل دوش دوبل
دوش زیبا
کابین دوش شیشه ای
دوش توکار