آموزش رویت

ساختمانچی

زمانی که صحبت از دیزاین خانه به میان می آید، بسیاری از ما طراحی قسمت ورودی خانه را فراموش می کنیم. به یاد داشته باشید که طراحی این قسمت از خانه نیز به اندازه سایر قسمت ها اهمیت دارد. اگر طراحی قسمت ورودی خانه به درستی انجام پذیرد، به ایجاد انسجام در خانه کمک می کند.

شاید در بیشتر خانه ها قسمت ورودی از نور کافی برخوردار نباشد، اما می توان با اجرای روش های نورپردازی به یک طراحی زیبا برای این قسمت دست یافت.

در ادامه به بیان نکاتی در مورد طراحی دیوار قسمت ورودی که به جذابیت فضای فضای منزل نیز می افزاید، خواهیم پرداخت. با ساختمانچی همراه باشید.

ایده های طراحی ورودی خانه

استفاده از رنگ مناسب برای رنگ آمیزی دیوار

شاید شما هم شنیدید که استفاده از تکنیک رنگ آمیزی بهترین و ارزان ترین راه برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی است و باعث جلب توجه افراد مختلف می شود.

یکی از روش هایی که می توانید در طراحی دیوار قسمت ورودی از آن استفاده کنید، رنگ آمیزی دیوار می باشد. به این منظور می توانید از تکنیک های مختلف رنگ آمیزی استفاده نمایید.

انتخاب رنگ مناسب را فراموش نکنید. رنگی که برای ورودی خانه انتخاب می کنید باید با رنگ دیوار سایر قسمت های خانه نیز هماهنگی داشته باشد.

از آن جایی که میزان نور طبیعی در این قسمت از خانه کم می باشد، بهتر است از رنگ های روشن برای انجام این کار استفاده نمایید. این کار باعث می شود فضای قسمت ورودی عریض تر به نمایش دراید.

استفاده از رنگ مناسب برای رنگ آمیزی دیوار

استفاده از رنگ های خنثی

انتخاب رنگ مناسب برای ورودی خانه از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که در بدو ورود تاثیر زیادی بر افرادی که وارد اتاق می شوند، می گذارد. پیشنهاد ما استفاده از رنگ های خنثی می باشد، چرا که استفاده از این رنگ ها در ورودی خانه باعث ایجاد فضایی روشن می شود.

استفاده از رنگ هایی مانند زرد، صورتی، آبی، سبز و دیگر رنگ های پاستیلی نیز می توانند گزینه های مناسبی باشند. بکارگیری از این رنگ ها در دراز مدت تاثیر بهتری خواهد گذاشت.

استفاده از رنگ بنفش

با استفاده از رنگ های زیبا و تیره در جهت ایجاد فضایی دنج اقدام نمایید. برای مثال استفاده از رنگ بنفش می تواند گزینه خوبی باشد. این رنگ بیش تر حال و هوایی زمستانی به خانه شما می بخشد. به این خاطر استفاده از رنگ های آبی و سفید در کنار این رنگ، می تواند این حس و حال را تا حدی تعدیل نماید.

استفاده از رنگ بنفش

استفاده از رنگ خاکستری

استفاده از رنگ خاکستری تاثیرگذاری خوبی برای قسمت ورودی خانه خواهد داشت. با استفاده از این رنگ حس آرامش را به قسمت ورودی خانه دعوت کنید.

استفاده از دو طیف مختلف از رنگ خاکستری نیز ایده خوبی است. بهتر است برای قسمت های پایین تر از طیف تیره تر و برای قسمت های بالایی از طیف روشن استفاده نمایید.

برای روشن شدن این قسمت می توانید از لوازم تزئینی شیشه ای استفاده نمایید. استفاده از این رنگ بسیار تطبیق پذیر می باشد. در کنار این رنگ به فکر استفاده از رنگ های آبی و صورتی باشید و از بافت های طبیعی نیز در کنار آن ها استفاده نمایید.

استفاده از رنگ خاکستری

استفاده از طیف رنگی آبی و سبز

آنچه که در تصویر مشاهده می کنید نمونه ای از سبک روستیک برگرفته از سبک سنتی می باشد. با استفاده از یک سری ایده های هوشمندانه، زیبایی چشم نوازی به آن اضافه شده است.

شما می توانید از طیف رنگ های آبی و سبز برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نمایید. استفاده از این طیف رنگ در آرامش روحی نیز تاثیر زیادی می گذارد.

استفاده از طیف رنگی آبی و سبز

استفاده از رنگ مرجانی

بکارگیری رنگ مرجانی برای رنگ آمیزی دیوارها و در کنار آن به کارگیری یک وسیله چوبی حس و حال ساحلی به فضای قسمت ورودی خانه شما خواهد بخشید و باعث ایجاد آرامش به محض ورود به خانه خواهد شد.

در ایجاد چنین تِمی از رنگ آبی تیره استفاده نکنید. به جای آن می توانید از رنگ هایی مانند رنگ ماسه ای، خاکستری و صورتی کم رنگ استفاده نمایید.

استفاده از رنگ مرجانی

ترکیب رنگ ها

طراحی قسمت ورودی خانه این امکان را برای شما فراهم می کند که ایده های طراحی خود را مورد آزمایش قرار دهید. در تصویری که مشاهده می کنید، استفاده از رنگ های پاستیلی و در کنار آن استفاده از کاغذ دیواری با طرح مرمریت نمای بسیار زیبایی ایجاد کرده است.

اگر تمایل به استفاده از چند رنگ ندارید، می توانید تنها از یک کاغذ دیواری با طرح مرمریت و رنگ خنثی استفاده نمایید. کاغذ دیواری های راه راه نیز می توانند گزینه خوبی برای استفاده در قسمت ورودی خانه باشند.

ترکیب رنگ ها

استفاده از اِلمان های طبیعت

با استفاده از طرح های گل دار طبیعت را به خانه خود بیاورید. اگر قسمت ورودی خانه شما به اندازه ای هست که بتوانید یک کاناپه در آن قرار دهید، استفاده از یک طرح گل بر روی دیوار و کاناپه می تواند تاثیرگذاری زیادی داشته باشد. سعی کنید از کاغذ دیواری هایی که طرح آن ها شلوغ است استفاده نمایید.

استفاده از اِلمان های طبیعت

نصب یک تابلو بزرگ

با توجه به سلیقه شخصی خود یک اثر هنری زیبا خریداری کرده و با نصب آن به دیوار قسمت ورودی خانه، به طراحی خود هویت ببخشید.

استفاده از طرح های سیاه و سفید می تواند گزینه مناسبی باشد اما پیشنهاد ما این است که اگر طراحی های شاد و سرزنده را ترجیح می دهید، به دنبال طرح های رنگی باشید.

رنگ دیوار را در نظر بگیرید و با توجه به آن قاب و تصویر موردنظر خود را انتخاب نمایید. استفاده از رنگ سفید درخشان می تواند گزینه خوبی باشد. اگر از یک تصویر آبی در کنار این رنگ استفاده نمایید به طور قطع نمایی چشمگیر ایجاد خواهید کرد.

نصب یک تابلو بزرگ

استفاده از یک طراحی شاد در قسمت ورودی خانه

با استفاده از رنگ زرد و المان های چوبی، نمایی از نورخورشید و شادابی و روشنایی آن را به خانه بیاورید. استفاده از رنگ زرد درخشان نمای زیبا و فضایی شاد را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

استفاده از یک طراحی شاد در قسمت ورودی خانه

عدم ایجاد هرج و مرج

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام طراحی قسمت وروردی خانه باید به یاد داشته باشید، عدم ایجاد هرج و مرج در این قسمت می باشد. به این منظور بهتر است انتخاب المان تزئینی را با توجه به فضایی که در اختیار دارید انجام دهید.

بخوانید!  بازسازی و تغییر در دکوراسیون خانه های قدیمی

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب کمد یا قفسه هایی است که بتوان از آن به منظور قراردادن کفش ها در ورودی خانه استفاده کرد. این کار از ایجاد در هم ریختگی جلوگیری می کند.

عدم ایجاد هرج و مرج

اجرای طراحی کاربردی

اگر به دنبال طراحی قسمت ورودی خانه هستید، در نظر داشته باشید که از یک طراحی کاربردی استفاده نمایید. برای مثال اگر در نظر دارید از یک تِم خاص استفاده کنید، باید از تمامی المان هایی که در این زمینه به شما کمک می کند را استفاده نمایید.

اجرای طراحی کاربردی

استفاده از جذابیت های معماری

استفاده از جذابیت های معماری در جهت طراحی قسمت ورودی خانه می تواند ایده ای بسیار کاربردی باشد. به این منظور یکی از ایده هایی که می توانید از آن استفاده نمایید، نصب دیوارپوش های چوبی می باشد. انجام این کار باعث می شود قسمت ورودی به نصب شلف و یا قاب های تزئینی نیازی نداشته باشد.

استفاده از جذابیت های معماری

تبدیل قسمت ورودی به یک گالری هنری

قسمت ورودی خانه می تواند مکان مناسبی برای در معرض نمایش قراردادن عکس ها و نقاشی های مختلف باشد. شما می توانید از این قسمت برای نمایش کارهای هنری خود نیز استفاده نمایید. انجام این کار و دیدن این تصاویر توسط شما و افراد خانواده و مهمانان باعث ایجاد حس خوشایندی می شود.

تبدیل قسمت ورودی به یک گالری هنری

استفاده از میز کنسول

اگر در نظر دارید از یک میز مناسب در این قسمت استفاده نمایید، بهتر است به دنبال یک میز باریک و مستطیلی شکل باشید. از این میز می توانید به منظور قرار دادن المان های تزئینی در ورودی خانه استفاده نمایید. قرار دادن یک گلدان گل بر روی آن نیز می تواند نمای بسیار زیبایی ایجاد کند.

استفاده از میز کنسول

استفاده از یک نیمکت کوچک

استفاده از یک نیمکت کوچک در قسمت ورودی خانه باعث ایجاد فضایی دنج می شود. به این منظور می توانید از یک نیمکت که در ساخت آن از چوب استفاده شده است، استفاده نمایید.

قراردادن چند کوسن رنگی بر روی آن بدون شک باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی خواهد شد. بکارگیری نیمکت رنگی در این قسمت نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند.

استفاده از یک نیمکت کوچک

استفاده از آینه ها

استفاده از یک آینه در ابعاد بزرگ بهترین گزینه ای است که می توانید از آن برای تزئین دیوار ورودی خانه استفاده نمایید. انجام این کار نه تنها به بزرگ تر نشان دادن فضای ورودی خانه کمک می کند، بلکه باعث ایجاد عمق در ورودی خانه نیز می شود.

استفاده از آینه ها

ایجاد فضایی جزیره مانند

به منظور ایجاد فضایی جزیره مانند می توانید یک میز دایره ای در قسمت میانی ورودی خانه قرار دهید. از این میز می توانید برای قراردادن یک المان تزئینی غالب استفاده نمایید. انجام این ایده برای ورودی های بزرگ امکان پذیر می باشد و بدون شک اجرای آن نمای بسیار لوکس و زیبا ایجاد می کند.

قرار دادن یک گلدان بزرگ گل بر روی آن نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد کرد. استفاده از یک میز چوبی یا مرمری دایره ای شکل هر آن چیزی است که برای اجرای این ایده به آن نیاز دارید.

ایجاد فضایی جزیره مانند

طراحی مشابه اتاق نشیمن

اگر فضای قسمت ورودی خانه بزرگ است، می توانید به آن به چشم یک اتاق نشیمن کوچک نگاه کنید و طراحی مشابه با اتاق نشین در آن اجرایی نمایید. این بدان معناست که می توانید از یک کاناپه کوچک به همراه یکی میز عسلی در این قسمت استفاده نمایید. انجام این کار می تواند نمایی کلی از طراحی خانه در چشم بیننده ایجاد می کند.

طراحی مشابه اتاق نشیمن

استفاده از یک تابلو عکس یا نقاشی

اگر برای رنگ آمیزی دیوار قسمت ورودی از یک رنگ استفاده کردید، بهترین گزینه برای تزئین آن استفاده از یک تابلو عکس یا نقاشی که در آن از رنگ های مختلف استفاده می شود، می باشد. انجام این کار بدون شک نتیجه خوبی در پی خواهد داشت.

استفاده از یک تابلو عکس یا نقاشی

استفاده از کاغذ دیواری

آیا تا به حال به استفاده از کاغذ دیواری برای طراحی قسمت ورودی خانه فکر کرده‌اید؟ یکی از بهترین راهکارهایی که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید، به کارگیری کاغذ دیواری می باشد.

آن چه که در ادامه به بیان آن می پردازیم، ارائه ایده هایی در زمینه استفاده از بهترین طرح کاغذ دیواری در طراحی راهرو و قسمت ورودی خانه می باشد.

استفاده از کاغذ دیواری خاکستری رنگ

خاکستری نمونه ای از رنگ های خنثی می باشد و از این رو به راحتی با سایر رنگ ها تطبیق می پذیرند. به همین خاطر استفاده از کاغذ دیواری که در طراحی آن از رنگ خاکستری استفاده شده باشد می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب و استفاده در طراحی قسمت ورودی خانه باشد.

استفاده از المان های سبز رنگ مانند گیاهان طبیعی در کنار این کاغذ دیواری می تواند نمای بسیار زیبایی ایجاد نماید. به این منظور می توانید از انواع کاغذ دیواری خاکستری رنگ ساده و طرح دار استفاده نمایید.

استفاده از کاغذ دیواری خاکستری رنگ

استفاده از کاغذ دیواری رنگ روشن

از دیگر ایده هایی که می توانید با استفاده از کاغذ دیواری در طراحی راهرو اجرایی کنید، استفاده از انواع کاغذ دیواری طرح دار با رنگ های ملایم است.

استفاده از کاغذ دیواری که از طیف روشن رنگ های خنثی در آن استفاده می شود و در کنار آن الگوهای تیره رنگ در آن وجود دارند، می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

استفاده از کاغذ دیواری رنگ روشن

استفاده از کاغذ دیواری طرح گل

به کارگیری کاغذ دیواری طرح گل، می تواند در زیباسازی قسمت ورودی خانه نقش اساسی داشته باشد. به این منظور بهتر است از انواع کاغذ دیواری گل دار با رنگ خنثی، استفاده نمایید. استفاده از چنین کاغذ دیواری می تواند در ایجاد انسجام در فضای موردنظر نیز به شما کمک کند.

استفاده از کاغذ دیواری طرح گل

استفاده از کاغذدیواری تیره رنگ

در صورتی که در طراحی قسمت ورودی و راهرو خانه از رنگ های تیره استفاده کرده‌اید، به کارگیری کاغذ دیواری با طرح گل و رنگ های شاد، می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

بخوانید!  دکوراسیون داخلی منزل و 85 ایده جدید و شیک[+تصاویر باکیفیت]

استفاده از کاغذ دیواری با طرح غالب نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد کرد. هم چنین اجرای این ایده می تواند در ایجاد بافت در این قسمت به شما کمک کند.

استفاده از کاغذدیواری تیره رنگ

استفاده از کاغذ دیواری خاکستری طرح دار

همان گونه که قبلا نیز به این نکته اشاره شد، استفاده از کاغذ دیواری خاکستری رنگ از جمله ایده هایی است که می توانید در طراحی قسمت ورودی خانه مورد استفاده قرار دهید.

در این میان استفاده از کاغذ دیواری خاکستری رنگی که از الکوهای غالب در آن استفاده شده است نیز می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد.

در صورت استفاده از کاغذ دیواری با این ویژگی، از طراحی ساده برای سایر المان ها استفاده نمایید. این کار از ایجاد هرگونه هرج و مرج در فضای راهرو جلوگیری به عمل می آورد.

استفاده از کاغذ دیواری خاکستری طرح دار

استفاده از کاغذ دیواری با رنگ متالیک

استفاده از کاغذ دیواری که از رنگ های متالیک مانند طلایی در طراحی آن ها استفاده شده است، می تواند تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی قسمت ورودی داشته باشد.

از این کاغذ دیواری می توان برای طراحی یک دیوار و یا حتی برای طراحی سقف استفاده کرد. استفاده از المان هایی که در کنار کاغذ دیواری متالیک رنگ ایجاد کنتراست کند، می تواند نمای بسیار زیبا و منحصربفردی ایجاد نماید.

استفاده از کاغذ دیواری با رنگ متالیک

استفاده از طراحی مینیمال

اگر به دنبال استفاده از ایده های ساده و مینیمال برای طراحی قسمت ورودی خانه هستید، پیشنهاد ما استفاده از کاغذ دیواری ساده و تک رنگ می باشد.

اگر تمایل به استفاده از کاغذ دیواری ساده و تک رنگ دارید، به کارگیری طیف رنگ های تیره می تواند انتخاب مناسبی باشد. استفاده از المان هایی که در کنار این کاغذ دیواری کنتراست ایجاد کند می تواند در ایجاد فضایی زیبا به شما کمک کند.

استفاده از طراحی مینیمال

استفاده از کاغذ دیواری آبی رنگ

رنگ آبی نمونه ای از رنگ هایی است که می تواند تطبیق پذیری مناسبی با سایر رنگ ها ایجاد نماید. به همین خاطر می توانید از انواع طیف های روشن و تیره رنگ آبی استفاده نمایید. پیشنهاد ما استفاده از کاغذ دیواری است که طیف مناسب این رنگ در آن بکار رفته است.

استفاده از کاغذ دیواری آبی رنگ

استفاده از کاغذ دیواری با طرح راه راه

اگر در انتخاب کاغذ دیواری مناسب فضای راهرو دچار تردید هستید، پیشنهاد ما استفاده از کاغذ دیواری با طرح راه راه می باشد. به این منظور می توانید از رنگ مورد علاقه خود استفاده نمایید. پیشنهاد ما استفاده از رنگ های خنثی می باشد. اجرای این ایده بدون شک می تواند نمای زیبایی در قسمت ورودی خانه ایجاد نماید.

استفاده از کاغذ دیواری با طرح راه راه

استفاده از فرش مناسب

از جمله ایده های دیگری که در طراحی دکوراسیون ورودی آپارتمان می توان از آن ها استفاده نمود فرش، قالیچه، میز، آثار هنری و وسایل دکوراتیو و… می باشند. برای آشنایی با انواع فرش ایرانی به مطلب مورد نظر مراجعه نمائید.

هنگامی که برای ورودی آپارتمان فرش انتخاب می کنید حتماً به الگوی آن توجه کنید. فرش های خط دار بهترین گزینه می باشند. آن ها بسیار ساده اما در عین حال زیبا هستند و میهمانان را به سمت خانه هدایت می کنند.

استفاده از فرش مناسب

استفاده از میز شناور

گاهی اوقات در برخی ورودی ها فضای کافی برای قرار دادن میز کنسول وجود ندارد، اما به راحتی می توان یک میز سنگی زیبا همانند تصویر زیر بر روی رادیاتور ایجاد نمود.

این میز نه تنها ذره ای از فضای کف را اشغال نمی کند بلکه فضای کافی برای گلدان، مجسمه و… فراهم می نماید. حتی اگر فضای آپارتمان شما کوچک است، با ایده های خلاقانه زیباترین ورودی را برای میهمانان خود به ارمغان بیاورید.

استفاده از میز شناور

نکات پایانی

همان طور که می دانید ورودی منزل اولین قسمتی است که مهمانان در بدو ورود با آن روبه رو می شوند. از این رو طراحی آن نمایانگر نمای کلی خانه می باشد و به همین خاطر طراحی این قسمت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آن چه که در بالا به آن اشاره شد، تنها بخشی از نکاتی است که می توانید برای تزئین دیوار قسمت ورودی از آن استفاده نمایید. استفاده از خلاقیت فردی نیز می تواند کمک شایانی در این زمینه انجام دهد.

توجه به کاربردی بودن طراحی نکته مهمی است که باید در طراحی ورودی خانه به خاطر داشته باشید. یکی از نکات دیگری که باید به یاد داشته باشید، استفاده از نورپردازی مناسب در این قسمت می باشد؛ چرا که همان طور که گفتیم، این قسمت از نور طبیعی کمی برخوردار است و همین امر اهمیت اجرای نورپردازی مناسب در ورودی را چند برابر می کند.

سوالات متداول

برای طراحی ورودی خانه، چه ایده هایی را می توان به کار برد؟

استفاده از رنگ مناسب برای رنگ آمیزی دیوار، چگونگی انتخاب رنگ مناسب، عدم ایجاد هرج و مرج، اجرای طراحی کاربردی، استفاده از جذابیت های معماری، تبدیل قسمت ورودی به یک گالری هنری، استفاده از میز کنسول، استفاده از آینه ها، استفاده از یک تابلو عکس یا نقاشی

استفاده از چه رنگ هایی در طراحی ورودی خانه بهتر است؟

رنگ هایی مانند زرد، صورتی، آبی، سبز و دیگر رنگ های پاستیلی می توانند گزینه های مناسبی باشند. استفاده از این رنگ ها در دراز مدت تاثیر بهتری خواهد گذاشت.

در صورت استفاده از میز در ورودی خانه، بهتر است میز به چه شکلی باشد؟

بهتر است به دنبال یک میز باریک و مستطیلی شکل باشید. از این میز می توانید به منظور قرار دادن المان های تزئینی در ورودی خانه استفاده نمایید. قرار دادن یک گلدان گل بر روی آن نیز می تواند نمای بسیار زیبایی ایجاد کند.

استفاده از آینه بزرگ در ورودی خانه چه مزایایی دارد؟

انجام این کار نه تنها به بزرگ تر نشان‌دادن فضای ورودی خانه کمک می کند، بلکه باعث ایجاد عمق در ورودی خانه نیز می شود.