آموزش رویت

ساختمانچی

طراحی دیوار پشت تلویزیون، یکی از کارهایی است که سبب ایجاد نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی می شود. تزیین و زیباسازی این قسمت، بی شک در جذاب تر شدن خانه تاثیرگذار می باشد.

در این نوشته از ساختمانچی قصد داریم راهکارهایی را برای طراحی محل قرارگیری تلویزیون در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با استفاده از آن ها این قسمت از خانه را به نقطه کانونی در دکوراسیون اتاق نشیمن تبدیل نمائید. این راهکارها شامل موارد زیر می باشند:

استفاده از شلف دیواری و اکسسوری ها

قراردادن قفسه های چوبی یا فلزی در اطراف تلویزیون نه تنها کاربرد بسیاری دارد بلکه توجه افراد را نیز به خود جلب می کند. علاوه بر ایجاد زیبایی در فضای اتاق، از این قفسه ها می توان برای نگهداری اشیاء تزئینی یا وسایل ضروری نیز استفاده نمود.

شلف و اکسسوری

ایجاد یک دیوار هنری

اگر می خواهید تلویزیون شما نمایی بی نظیر داشته باشد، آن را جزئی از یک گالری دیواری در نظر بگیرید. تلویزیون خود را با آثار هنری پرمعنی، عکس های خانوادگی یا مجموعه ای از اشیاء احاطه کنید.

اشیاء اطراف تلویزیون را می توانید به صورت متقارن یا نامتقارن در اطراف تلویزیون قرار دهید، این امر به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

دیوار هنری

دیوار پشت تلویزیون کناف

کناف از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشد، به همین دلیل می توان با استفاده از آن طرح های زیبایی را بر روی دیوار پشت تلویزیون اجرا نمود.

می توان با استفاده از کناف، میز تلویزیونی را طراحی نمود که در اطراف آن قفسه ها و شلف هایی برای قراردادن اکسسوری های زیبا و تزئینی وجود داشته باشد.

کناف

استفاده از گچبری های زیبا

گچ متریالی است که شکل و ظاهر ساده و زیبایی دارد و به دلیل قیمت پایین آن، امروزه استفاده از آن در دکوراسیون داخلی افزایش یافته است.

در طراحی های مدرن معمولا از اشکال ساده و مینیمال گچ در دیوار پشت تلویزیون استفاده می شود. اما در طراحی های کلاسیک، از انواع گچبری حکاکی و کنده کاری شده استفاده می گردد.

همچنین پنل های گچبری شده پیش ساخته ای نیز وجود دارند که می توان آن ها خریداری و بر روی دیوار پشت تلویزیون از آن استفاده کرد.

گچبری

استفاده از قفسه کتاب

تعبیه‌کردن قفسه ها و شلف های مخصوص نگهداری کتاب در فضای اطراف تلویزیون جلوه ای زیبا و رسمی به فضای اتاق می بخشد.

این قفسه ها را می توان در بالای میز تلویزیون و یا در اطراف آن نصب کرد و به عنوان کتابخانه ای قابل دسترس از کتاب های آن استفاده نمود.

قفسه کتاب

قراردادن قاب دور تلویزیون

نصب یک قاب زیبا در اطراف تلویزیون روشی مناسب برای زیبایی آن است. این قاب می تواند بزرگ تر از تلویزیون باشد و تلویزیون شما در وسط آن قرار گیرد.

قاب ها تنوع بسیاری دارند که با توجه به سلیقه خود و نوع دکوراسیون می توانید اقدام به انتخاب آن ها نمائید.

استفاده از قاب

استفاده از سنگ آنتیک

سنگ از جمله متریال ساده و پرکاربرد در طراحی داخلی می باشد. سنگ آنتیک نمونه ای از سنگ های تزئینی برشمرده می شود که می توان از آن برای زیباسازی دیوار پشت تلویزیون استفاده نمود. نورپردازی مخفی در این سنگ های آنتیک می تواند نمای زیبای آن را دوچندان کند.

سنگ آنتیک

استفاده از میز پایه دار

قراردادن تلویزیون بر روی یک میز پایه دار زیبا تلویزیون را به یک نقطه کانونی تبدیل می کند. میز تلویزیون در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار وجود دارد و زیبایی بی نظیری به فضای اتاق نشیمن می بخشد.

میز تلویزیون

استفاده از کاغذ دیواری طرح دار

برای متفاوت نشان دادن دیوار پشت تلویزیون می توان از کاغذ دیواری طرح دار استفاده نمود؛ در حالی که دیگر دیوارهای اتاق نشیمن ساده می باشد.

بخوانید!  کاربرد ام دی اف MDF در دکوراسیون داخلی ساختمان

برای جلب توجه بیشتر این نقطه از اتاق بهتر است کنتراست را رعایت نمود، مثلاً اگر رنگ بقیه دیوارها تیره است این دیوار را با کاغذ دیواری روشن پوشش دهید. استفاده از کاغذ دیواری الگودار و نصب آن بر روی دیوار پشتی تلویزیون باعث ایجاد نمای زیبایی در این قسمت می شود.

نکته کلیدی در اجرای این ایده ساده نگه داشتن سایر دیوارها می باشد. به این منظور می توانید برای طراحی آن ها از رنگ یا انواع کاغذ دیواری ساده استفاده نمایید.

استفاده از کاغذ دیواری طرح دار

دیوار پشت تلویزیون کاشی های تزئینی ساده

نصب تلویزیون بر روی دیوار بیش تر در طراحی های مینیمالیست مورد استفاده قرار می گیرد و آن چه که در طراحی مینیمال حائز اهمیت می باشد، استفاده از متریال با کیفیت و مقاوم می باشد.

انتخاب المانی باکیفیت برای استفاده در طراحی دیوار پشت تلویزیون از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. نمونه ای از این متریال ها که می توان از آن برای طراحی دیوار پشت تلویزیون استفاده کرد، انواع کاشی های تزئینی می باشد.

استفاده از کاشی های تزئینی ساده

استفاده از المان های مدرن متالیک

نصب تلویزیون بر روی دیوار را می توان از ایده های طراحی مدرن در نظر گرفت. آن چه که در طراحی مدرن کاربرد دارد، استفاده از متریال مختلف در کنار یکدیگر و ایجاد فضایی زیبا و چشم نواز می باشد.

استفاده از سازه ای از جنس متال می تواند ایده خوبی برای استفاده در پشت تلویزیون و طراحی این دیوار باشد.

استفاده از المان های مدرن متالیک

استفاده از رنگ غالب

اگر به دنبال اجرای ایده ای هستید که به واسطه آن فضایی شاد و سرزنده در اتاق ایجاد شود، می توانید از یک رنگ غالب و شاد برای رنگ آمیزی دیوار پشت تلویزیون استفاده نمایید. رنگی که به این منظور استفاده می نمایید باید غالب باشد و با سایر المان های مورد استفاده در فضای موردنظر هماهنگ باشد.

استفاده از رنگ غالب

استفاده از پنل های چوبی

از دیگر متریال هایی که می توانید به منظور طراحی دیوار پشت تلویزیون مورد استفاده قرار دهید، چوب می باشد. استفاده از پنل های چوبی به این منظور می تواند نمای زیبایی در پشت تلویزیون ایجاد نماید.

استفاده از انواع چوب های تیره رنگ می تواند انتخاب مناسبی برای انجام این کار باشد. این ایده در طراحی سبک روستیک نیز کاربرد دارد.

استفاده از پنل های چوبی

دیوار پشت تلویزیون بتن نما

بتن نما، نمونه ای متریال هایی است که در طراحی مدرن کاربرد داشته و بسیاری از طراحان از آن ها استفاده می نمایند. حال سؤال این جاست که چگونه می توان از این متریال برای طراحی دیوار پشت تلویزیون استفاده کرد؟

بخوانید!  سبک کلاسیک، اصیل ترین سبک دکوراسیون داخلی

این امکان وجود دارد که با پوشاندن دیوار پشت تلویزیون به وسیله لایه نازکی از بتن نما به یک طراحی ساده و در عین حال مدرن دست یابید.

استفاده از این متریال به دلیل بافت هایی که بر روی دیوار به وجود می آورد، نمای زیبایی ایجاد می کند. استفاده از این ایده در طراحی سبک مینیمال نسبت به سایر سبک ها بیشتر مورد توجه قرار دارد.

استفاده از بتن نما

دیوار پشت تلویزیون سنگ مرمر

یکی از زیباترین ایده هایی که می توانید در این زمینه اجرایی کنید، استفاده از سنگ مرمر برای طراحی این دیوار می باشد. سنگ مرمر نمونه ای از انواع متریال های طبیعی می باشد که استفاده از آن نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند.

استفاده از این متریال برای طراحی دیوار پشت تلویزیون نیز می تواند ایده خوبی باشد. بکارگیری انواع رنگ ها در کنار این طراحی نیز برای شما امکان پذیر می باشد.

استفاده از سنگ مرمر

استفاده از پنل های دیواری ال ای دی

امروزه پنل های دیواری متنوعی تولید شده اند که می توان از آن ها در طراحی دیوار پشت تلویزیون استفاده کرد. این پنل ها انواع مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به سبک طراحی و سلیقه شخصی نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

آن چه که در این تصویر مشاهده می نمایید، نمونه ای از انواع پنل هایی ال ای دی است که می توان در طراحی این قسمت مورد استفاده قرار داد.

استفاده از پنل های دیواری ال ای دی

بکارگیری دو طیف مختلف یک رنگ

از دیگر ایده هایی که می توانید در طراحی دیوار پشت تلویزیون مورد استفاده قرار دهید، استفاده از دو رنگ برای طراحی دیوار می باشد. به این منظور بهتر است از دو طیف مختلف یک رنگ استفاده نمایید.

انجام این کار باعث ایجاد نمای زیبایی در اتاق نشیمن خواهد شد. برای مثال این امکان وجود دارد که از دو رنگ مختلف چوب برای طراحی این قسمت استفاده نمایید.

بکارگیری دو طیف مختلف یک رنگ

دیوار پشت تلویزیون سیاه و سفید

اگر در طراحی فضای مورد نظر از رنگ سفید استفاده کرده اید، به کارگیری رنگ سیاه برای رنگ آمیزی دیوار پشت تلویزیون می تواند ایده مناسبی باشد. انجام این کار باعث ایجاد کنتراست دیداری می شود و نمای زیبایی ایجاد می کند.

دیوار پشت تلویزیون سیاه و سفید

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی با شما در میان گذاشتیم ارائه ایده هایی در زمینه طراحی دیوار پشت تلویزیون می باشد. همان طور که قبلا اشاره کردیم، نصب تلویزیون بر روی دیوار در جهت اشغال فضای کمتر و در بیشتر مواقع در طراحی های مدرن و مینیمالیست کاربرد دارد.

آن چه که در این جا مهم است استفاده از ایده هایی در زمینه دست یابی به یک طراحی زیبا در جهت طراحی دیوار پشت تلویزیون می باشد.

انجام این کار باعث می شود تلویزیون به نقطه کانونی در اتاق تبدیل شود. از این رو ایجاد جذابیت دیداری از اهیمت ویژه ای برخوردار می باشد.

استفاده از ایده های ارائه شده و مشورت با یک متخصص می تواند در این زمینه راهگشای شما باشد. استفاده از مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند.