آموزش رویت

ساختمانچی

آن چه که در این مطلب به بیان آن خواهیم پرداخت، راهنمای انتخاب پرده پذیرایی می باشد. استفاده از این ایده و راهکارها می تواند در انتخاب پرده مناسب و طراحی فضایی زیبا به شما کمک کند. قبل از انتخاب پرده مناسب اتاق پذیرایی، باید به مواردی توجه داشته باشید.

برای مثال جنس پرده، بافت آن، طول، استایل و رنگ آن از جمله نکات قابل توجه در این زمینه می باشد. انتخاب هوشمندانه این موارد و استفاده از یک ترکیب زیبا از تمامی آن ها، نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید و با تمام این نکات آشنا شوید.

انتخاب پرده مناسب سالن پذیرایی

توجه به المان های موجود در پذیرایی

انتخاب پرده پذیرایی باید به گونه ای باشد که با سایر المان های مورد استفاده در این فضا مانند مبلمان، فرش و سایر وسایل هماهنگی داشته باشند. برای مثال آن چه که در تصویر می بینید، استفاده از رنگ آبی تیره برای پرده و ایجاد کنتراست در کنار رنگ خنثی در طراحی اتاق نشیمن می باشد.

پرده پذیرایی

انتخاب جنس پارچه مناسب برای پرده پذیرایی

یکی از عواملی که در انتخاب جنس پرده باید به آن توجه کنید، میزان نور طبیعی است که به فضای اتاق نشیمن وارد می شود. اگر تمایل دارید در طول روز از مقدار نور طبیعی به اندازه کافی استفاده نمایید، بهتر است از پارچه های سبک مانند حریر استفاده کنید. در مقابل استفاده از پارچه های مخمل تا حد زیادی از ورود نور به فضای اتاق نشیمن جلوگیری می کند.

انتخاب جنس پارچه مناسب برای پرده

انتخاب رنگ پرده پذیرایی

انتخاب رنگ پرده از دیگر نکات مهم در زمان انتخاب پرده می باشد. استفاده از پرده هایی که از رنگ های تیره در طراحی آن ها استفاده می شود، می تواند در ایجاد فضایی چشم نواز به شما کمک کند.

اگر تمایل به استفاده از پرده های تیره رنگ دارید بهتر است از نمونه هایی که به راحتی کنار می روند استفاده نمایید، در این صورت می توانید در طول روز از نور طبیعی خورشید استفاده نمایید. پرده اتاق نشیمن می تواند علاوه بر زیبایی تاثیرات دیگری نیز داشته باشد.

بخوانید!  امکانات هتلینگ آپارتمان چیست؟

برای مثال انتخاب طول پرده می تواند در نمایش ارتفاع سقف به شما کمک کند. استفاده از پرده های بلند باعث بلندتر کردن سقف می شود. همچنین استفاده از پرده ای با رنگ مناسب می تواند به عنوان مکمل مبلمان نیز درنظرگرفته شود.

انتخاب رنگ پرده

استفاده از پرده های چند لایه برای پذیرایی

استفاده از پرده های چند لایه نیز می تواند از دیگر راهکارها برای انتخاب پرده باشد. پرده های دو یا سه لایه که از رنگ های مکمل در طراحی آن ها استفاده می شود، نمای بسیار چشم نوازی ایجاد می کند.

استفاده از پرده های چند لایه

توجه به سبک طراحی سالن پذیرایی

همانطور که گفتیم، انتخاب پرده باید به گونه ای باشد که با دیگر المان ها به خوبی تلفیق شود. به این منظور باید در هنگام انتخاب رنگ و جنس آن به طراحی و رنگ دیوارها، فرش، وسایل روشنایی و عواملی از این دست توجه نمایید.

استراتژی مورد استفاده در دیزاین اتاق نشمین از دیگر عوامل تاثیرگذار در انتخاب پرده می باشد. انتخاب مدل پرده به میزان زیادی به سبک طراحی مورد استفاده در طراحی اتاق نشیمن بستگی دارد.

توجه به سبک سالن پذیرایی

توجه داشته باشید که انتخاب یک پرده مناسب می تواند تغییر چشمگیری در فضای پذیرایی ایجاد نماید. استفاده از پرده هایی که طول بلندی دارند، می توانند در طراحی فضایی کلاسیک به شما کمک کنند.

در طراحی سبک کلاسیک استفاده از پرده هایی که از رنگ طلایی در آن ها استفاده می شود، می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد. انتخاب پرده مناسب در طراحی سبک سنتی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

در طراحی سبک سنتی استفاده از یک طراحی چشمگیر برای انتخاب پرده نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. آن چه که در هنگام انتخاب پرده در پذیرایی با سبک مدرن باید به یاد داشته باشید، انتخاب پرده ای با طراحی ساده می باشد.

بخوانید!  معرفی بهترین رنگ ها در طراحی خانه کوچک

نکته کلیدی در انتخاب پرده در سبک مدرن استفاده از نمونه ای است که باعث ایجاد هارمونی در فضای اتاق نشیمن شود. برای مثال استفاده از پرده های سفید رنگ ساده می تواند ایده مناسبی باشد.

نتخاب پرده در سبک مدرن

استفاده از الگوها

از جمله ایده های دیگری که می توانید در انتخاب مدل پرده اتاق نشیمن مورد استفاده قرار دهید، استفاده از یک پرده به رنگ ساده با الگوهای مختلف می باشد. برای مثال همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در طراحی کوسن ها از الگوهای راه راه استفاده است.

در این طراحی الگوهای مورد استفاده در طراحی پرده به عنوان الگوی دوم، نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند و باعث حفظ تعادل در طراحی اتاق نشیمن می شود.

استفاده از الگوها

استفاده از رنگ های خنثی

رنگ ها از جمله عوامل تاثیرگذار در زیبایی دکوراسیون داخلی شناخته می شود. رنگ های خنثی نمونه ای از بهترین رنگ ها برای انتخاب پرده می باشد. استفاده از پرده ای که از رنگ های خنثی در آن استفاده می شود، می تواند نمایی زیبا و چشم نوازی را در پذیرایی ایجاد کند.

هم چنین استفاده از پرده ای با این ویژگی هیچ گاه قدیمی نمی شود. استفاده از سایر رنگ های خنثی مانند رنگ بژ در کنار رنگ خاکستری می تواند نمایی زیبا در طراحی پذیرایی ایجاد نماید.

مدل پرده والان

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه انتخاب پرده مناسب پذیرایی می باشد. به نظر شما کدام یک از نمونه های مذکور می تواند گزینه بهتری برای انتخاب در طراحی اتاق نشیمن باشد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.