آموزش رویت

ساختمانچی

تعبیه اکسسوری کابینت در آشپزخانه از جمله بهترین راهکارهایی است که می توان از آن برای نگهداری ظروف، ابزارها و مواد غذایی خشک استفاده کرد. در واقع می توان گفت این المان نقش سازماندهی و نظم دهی به فضای آشپزخانه و اشیاء موجود در آن را به عهده دارد.

هیچ چیز به اندازه چیدمان مرتب، دکوراسیون آشپزخانه را تحت تاثیر قرار نمی دهد، به همین دلیل استفاده از اکسسوری کابینت این روزها یکی از موضوعات بسیار مهم برای طراحان و صاحب خانه ها به شمار می آید.

اگر کابینت فضای کافی برای نگهداری وسایل نداشته باشد، بهم ریختگی و آشفتگی در فضا به چشم می خورد. کابینت ها باید امکاناتی جهت استفاده بهینه از فضا را داشته باشند تا هم نظم و ترتیب در آشپزخانه ایجاد کنند و هم فضای آن را زیباتر نشان دهند.

اکسسوری

در دکوراسیون سنتی چندان به بهینه سازی فضا توجه نمی شود، اما در آشپزخانه های مدرن رعایت این اصل بسیار ضروری است، زیرا متراژ منازل بسیار کوچک تر از قدیم است و عدم استفاده از این المان منجر به شلوغی فضا خواهد شد.

طراحان و معماران امروزی با طرح های نوین خود، گامی موثری در زیباسازی محیط آشپزخانه برداشته اند. اکسسوری از جمله طرح هایی است که به منظور ایجاد فضای بیشتر در کابینت اجرا می شود و علاوه بر زیبایی، بهینه سازی در فضای آشپزخانه را به ارمغان می آورد.

اکسسوری ها در کابینت آشپزخانه تعبیه می شوند و برای نگهداری وسایل و دسترسی آسان به فضای کابینت استفاده می شوند. با این مقدمه در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی این المان کاربردی و جذاب می پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع اکسسوری

سبدهای سوپر مارکت

سوپر مارکت کابینتی در ابعاد و اندازه های مختلف با توجه به فضای مورد نظر تولید می شوند. سبدهای سوپر مارکت شامل سبد سوپر زمینی، سبد نصب از کف، سبد مواد شوینده، سبد نصب از بغل، سوپر یخچالی و سوپر وسط می باشند.

اکسسوری سوپرمارکت کابینتی

مجیک کرنر

بعضی از کابینت ها عمق زیادی دارند و دسترسی به آن ها سخت می باشد. قسمت انتهایی این کابینت ها همیشه آشفته و بهم ریخته است. مجیک کرنر بهترین اکسسوری برای استفاده از فضای دور از دسترس کابینت هایی می باشد که در گوشه آشپزخانه قرار دارند.

بخوانید!  ایده های طراحی دیوار آجری و سنگی

اکثر افراد گمان می کنند فضای گوشه همواره بدون استفاده خواهد ماند. اما با این راهکار می توان از این مکان به بهترین شکل برای قراردادن وسایل استفاده کرد.

اکسسوری کابینت

اکسسوری کشویی

در آشپزخانه های کوچک، فضا برای قراردادن وسایل یا مواد خشک غذایی بسیار محدود است. اما با بهینه سازی فضای کابینت می توان همه چیز را مرتب قرار داد و از آشفتگی و بهم ریختگی آشپزخانه جلوگیری کرد.

از اکسسوری های کشویی برای مرتب‌کردن فضای داخل کشو استفاده می شود. به تصویر زیر نگاه کنید. با طبقه بندی فضای کشو و تفکیک آن می توان قاشق، چنگال، چاقو و سایر ابزارهای کاربردی را مرتب چید.

اکسسوری کابینت کشویی

سطل زباله

قرار دادن سطل زباله در فضای آشپزخانه جلوه خوشایندی ندارد. به همین منظور سعی‌شده تا در فضای کابینت اکسسوری برای قرار دادن زباله ها تعبیه شود. با این روش می توان زباله های خشک و تر را از هم جدا کرد و همواره آشپزخانه ای تمیز و مرتب داشت.

اکسسوری در کابینت

آویزهای داخل و بیرون کابینت

با صرف هزینه بسیار کم می توان در خارج یا داخل کابینت آویزهایی برای نصب قابلمه، چاقو، دستکش و دیگر لوازم قرار داد. با انجام این کار وسایل را می توان بعد از هر بار استفاده به راحتی آویزان کرد و از انباشتن ظروف روی هم جلوگیری کرد.

آویز لیوان

سبدهای آب چکان

برای مرتب قرار دادن ظرف و ظروف شسته‌شده می توان از سبدهای آب چکان در آشپزخانه استفاده نمود. این سبدها از تجمع ظروف بر روی همدیگر جلوگیری می کنند.

در حال حاضر کارخانه های تولید کننده سینک ظرفشویی مدرن این امکانات را همراه سینک به مشتریان ارائه می دهند، اما در صورتی که سینک شما فاقد سبد آب چکان بود می توانید این وسیله ضروری را از فروشگاه ها تهیه نمائید.

اکسسوری ابچکان

نگهدارنده درب قابلمه

اگر همیشه به دنبال درب های قابلمه ها می گردید یا فضایی برای آن ها ندارید، پیشنهاد می کنیم از اکسسوری های نگهدارنده درب قابلمه در کابینت استفاده نمایید. این ابزار به درب کابینت متصل می شود و شما می توانید درب های قابلمه را به آن ها متصل کنید.

نگهدارنده درب قابلمه

مراکز و فروشگاه های تهیه اکسسوری کابینت

مراکز تهیه و خرید اکسسوری های کابینت در تمام نقاط ایران در دسترس می باشند. برای خرید این محصول می توانید به فروشگاه های عرضه کننده کابینت یا مراکز فروش ابزار و تجهیزات آشپزخانه مراجعه فرمایید. در این بخش تعدادی از خیابان های مهمی که این فروشگاه ها در آن قرار دارند را در شهرهای اصفهان و تهران بررسی می کنیم.

بخوانید!  برترین ایده های طراحی راه پله مدرن

تهران

در تهران خیابان های میرزای شیرازی، خیابان سهروردی بعد از خیابان شهید بهشتی و خیابان شریعتی مرکز و بورس خرید تجهیزات و وسایل آشپزخانه می باشند.

همچنین برای تهیه اکسسوری کابینت می توانید به خیابان امام خمینی بعد از خیابان میردامادی، میدان رسالت خیابان هنگام نبش کوچه شریعتی و خیابان اشرفی اصفهانی مراجعه فرمایید.

همچنین در میدان حسن آباد، بازار یراق آلاتی وجود دارد که تجهیزات آشپزخانه مانند اکسسوری ها را به قیمت های مناسبی به مشتریان عرضه می نمایند.

اصفهان

برای سفارش و خرید اکسسوری کابینت در اصفهان می توانید به خیابان فیض جنب بانک صادرات، خیابان کهندژ مقابل دانشگاه پیام نور، خیابان امام خمینی بین چهارراه امام رضا و سه راه ملک شهر، خیابان شیخ صدوق و خیابان مشیر کوچه یخچال مراجعه و اکسسوری های زیبا و جذاب را سفارش و خریداری نمایید.

کلام پایانی

امیدواریم این نوشته توانسته باشد ایده های جذاب و کاربردی استفاده از اکسسوری کابینت را برای شما عزیزان فراهم آورده باشد.

در انتها تعدادی عکس جذاب و دیدنی دیگر را جهت ایده در اختیار شما کاربران گرامی قرار می دهیم که امیدواریم از دیدن آن ها لذت ببرید. اگر شما نیز در آشپزخانه خود از اکسسوری کابینت استفاده کرده اید، عکس های آن را با ما به اشتراک بگذارید.

اکسسوری کابینت
اکسسوری خوراکی
تقسیم کننده فضا
اکسسوری کشوی کابینت
اکسسوری کمد
اکسسوری زیبا
مدل اکسسوری
اکسسوری کشو
اکسسوری کوچک
تقسیم کننده فضا کشو