آموزش رویت

ساختمانچی

آیا می دانید کاغذ دیواری آشپزخانه با کاغذ دیواری سایر قسمت های خانه چه تفاوتی دارد؟ کاغذدیواری های آشپزخانه اصولا به صورت ضد آب و ضد رطوبت طراحی می شوند و قابلیت شستشو دارند تا بتوانید به راحتی اثر چربی های مانده بر روی آن را پاک کنید.

همانطور که می دانید کاغذ دیواری از گذشته تا به امروز در آشپزخانه مورد استفاده قرارگرفته است. کاغذ دیواری ها نسبت به گذشته تنوع بیشتری پیدا کرده‌اند و در انواع شکل و طرح وجود دارند.

هم چنین برای ساخت آن ها نیز از متریال های مختلف استفاده می شود. استفاده از کاغذدیواری ها در طراحی سبک های مختلف آشپزخانه از کلاسیک تا مدرن کاربرد دارد. تنها لازم است با توجه به سبک طراحی آشپزخانه طرح مناسبی از آن را انتخاب نمایید.

استفاده از این کاغذ دیواری ها در طراحی آشپزخانه باعث ایجاد تغییرات چشم گیری می شود. در ادامه به بیان نکاتی در مورد چگونگی انتخاب طرح مناسب و محل مناسب برای نصب کاغذ دیواری در آشپزخانه می پردازیم. با ساختمانچی همراه باشید.

ایده های استفاده از کاغذ دیواری در آشپزخانه

استفاده از کاغذ دیواری طرح سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی از بهترین سنگ هایی است که می توان در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار داد. با وجود این که این سنگ از زیبایی برخوردار است، اما قیمت بالایی نیز دارد. به همین دلیل امکان تهیه آن برای همه افراد وجود ندارد.

شما می توانید با انتخاب کاغذ دیواری طرح سنگ مرمر، این زیبایی را به آشپزخانه بیاورید. استفاده از این کاغذدیواری باعث القای بافت به فضای آشپزخانه شما نیز خواهد شد.

استفاده از کاغذ دیواری طرح سنگ مرمر

استفاده از کاغذ دیواری در قسمت غذاخوری آشپزخانه

اگر طراحی آشپزخانه شما مانند آن چه که در تصویر مشاهده می کنید از قسمت جدایی برای غذاخوری برخوردار است، می توانید از یک کاغذدیواری با طرحی غالب برای دیوار پشتی آن استفاده نمایید.

کاغذ دیواری که در آن از الگویی زیبا استفاده می شود، نمای زیبایی در آشپزخانه ایجاد می کند و باعث ایجاد سرزندگی در آشپزخانه می شود.

استفاده از کاغذ دیواری در قسمت صبحانه خوری

استفاده از کاغذ دیواری با طرح گل

استفاده از کاغذدیواری با طرح گل به رنگ سیاه و سفید باعث ایجاد نمای زیبایی در آشپزخانه می شود. اگر به استفاده از این دو رنگ علاقه ندارید، می توانید از کاغذ دیواری های گل دار به رنگ خنثی استفاده نمایید. توجه کنید که این طرح کاغذ دیواری بیشتر برای طراحی آشپزخانه های سنتی کاربرد دارد.

استفاده از کاغذ دیواری با طرح گل

استفاده از کاغذ دیواری با الگوی سیاه و سفید

استفاده از کاغذ دیواری هایی که در آن از الگوهای سیاه و سفید استفاده می شود، نمونه ای از کاغذدیواری هایی است که می توانید در طراحی آشپزخانه استفاده نمایید.

بخوانید!  رنگ هلویی در طراحی دکوراسیون منزل

در کنار استفاده از چنین کاغذ دیواری می تواند از سایر رنگ ها نیز استفاده کنید. استفاده از این مدل کاغذ دیواری در طراحی مدرن و طراحی به سبک صنعتی کاربرد دارد.

استفاده از کاغذ دیواری با الگوی سیاه و سفید

استفاده از کاغذ دیواری برای دیوار بین کابینتی

هیچ چیز به اندازه استفاده از رنگ ها نمی تواند باعث ایجاد تغییر در فضای موردنظر شود. یکی از ایده هایی که می توانید با استفاده از کاغذ دیوای در طراحی آشپزخانه پیاده سازی کنید، استفاده از یک کاغذدیواری با رنگی غالب برای دیوار بین کابینتی می باشد.

برای انتخاب چنین کاغذ دیواری بهتر است از رنگ های غالب استفاده نمایید. استفاده از این روش باعث ایجاد نمای متفاوتی در آشپزخانه می شود.

استفاده از کاغذ دیواری برای دیوار بین کابینتی

استفاده از کاغذ دیواری با طرح هندسی

کاغذ دیواری هایی با طرح های هندسی یکی از پرکاربردترین انواع کاغذدیواری در طراحی آشپزخانه ها محسوب می شوند. استفاده از چنین کاغذ دیواری هایی باعث ایجاد انسجام و زیبایی در فضای آشپزخانه می شود.

استفاده از کاغذدیواری هایی با طرح هندسی که در آن از رنگ های سیاه و سفید استفاده می شود، برای طراحی آشپزخانه به سبک مینیمال مناسب می باشد.

شما می توانید از این مدل کاغذ دیواری در طراحی مدرن نیز استفاده کنید. به یاد بسپارید که در انتخاب رنگ آن ها نیز هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد و این کار باید براساس طراحی صورت گرفته در آشپزخانه و سایر المان ها انجام شود.

استفاده از کاغذ دیواری با طرح هندسی

استفاده از کاغذ دیواری با طرح میوه

استفاده از کاغذ دیواری که در طراحی آن از اشکال میوه ها استفاده شده است، انتخاب مناسبی برای آشپزخانه ها محسوب می شود. تنها به یاد داشته باشید که از سطح وسیعی برای استفاده از این نوع کاغذ دیواری استفاده نکنید.

بخوانید!  انواع مدل های حمام شیشه ای[ریلی،لولایی،فریم دار و بدون فریم]

این امکان برای شما وجود دارد که مانند آن چه که در این تصویر مشاهده می نمایید از یک قسمت کوچک مانند دیواری که پنجره بر روی آن قرار گرفته است، برای انجام این کار استفاده نمایید. طرح لیمو یکی از پر طرفدار ترین انواع طرح ها برای استفاده در آشپزخانه می باشد.

استفاده از کاغذ دیواری با طرح میوه

استفاده از کاغذ دیواری با طرح استوایی

طرح استوایی از جمله طرح های شاد و سرزنده به شمار می آید. به همین خاطر استفاده از انواع کاغذدیواری با طرح استوایی باعث ایجاد فضایی سرزنده در آشپزخانه می شود.

برای انجام این کار بهتر است دیوار اصلی را انتخاب نمایید. به کارگیری رنگ های خنثی در کنار این کاغذدیواری برای طراحی آشپزخانه به سبک مدرن کاربرد دارد.

استفاده از کاغذ دیواری با طرح میوه

استفاده از کاغذ دیواری با طرح آبی رنگ

استفاده از کاغذ دیواری که در آن از الگوهای آبی رنگ استفاده شده است، نمای زیبایی در آشپزخانه ایجاد می کند. اگر از یک کاغذ دیواری با طرح غالب استفاده کردید بهتر است در کنار آن از رنگ های خنثی استفاده نمایید.

استفاده از کاغذ دیواری با طرح آبی رنگ

نکات پایانی

استفاده از کاغذ دیواری امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. تنوع آن ها نیز به اندازه ای است که می تواند پاسخگوی سلیقه های مختلف باشد. هم چنین با توجه به متریال مختلفی که در ساخت آن ها استفاده می شود، در انواع قیمت نیز وجود دارند.

استفاده از یک کاغذ دیواری مناسب در آشپزخانه می تواند باعث ایجاد تغییر چشمگیری در آشپزخانه شود. هم چنین به یاد داشته باشید که در هنگام خرید انواعی از آن که مناسب فضای آشپزخانه می باشد را انتخاب نمایید، چرا که کاغذدیواری هایی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند در برابر رطوبت و بخار آب مقاوم اند و می توان تا مدت ها از آن ها بدون ایجاد هرگونه آسیب دیدگی استفاده کرد.

همان طور که قبلا نیز اشاره شد، انتخاب کاغذ دیواری باید با توجه به سبک مورد استفاده در طراحی آشپزخانه صورت پذیرد. مشورت با یک متخصص و اجرای ایده های مذکور می تواند به شما در انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب و استفاده صحیح از آن کمک کند.