آموزش رویت

ساختمانچی

مبلمان فضای زیادی در خانه به خود اختصاص می دهد و اولین چیزی است که به محض ورود به هر خانه مورد توجه قرار می گیرد. در کنار انتخاب مبل، چیدمان مبل منزل نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

بنابراین در این نوشته سعی کردیم تا انواع مبل را به شما معرفی کنیم و شما را در انتخاب‌مبلمان منزلتان یاری نمائیم. فراموش نکنید که انتخاب مبلمان‌شیک تاثیر بی اندازه ای در زیبایی خانه شما خواهد داشت. با ساختمانچی همراه باشید.

انواع مبلمان

مبلمان راحتی

مبل راحتی نوعی از مبلمان است که با نشستن و تکیه دادن بر روی آن می توان خستگی روزانه را رفع کرد و به حسی سرشار از آرامش دست یافت. این نوع مبل‌ها در دو نوع نیمه راحتی و کاملا راحتی تولید می شوند.

مبلمان کاملا راحتی جنبه شخصی دارند و ظاهر آنها به نحوی است که بیشتر برای استراحت مورد استفاده قرار می گیرند. مبل‌های نیمه راحتی تا حدودی رسمی هستند و علاوه بر استفاده شخصی، برای پذیرایی از مهمانان نیز مناسب می باشند.

مبل‌های راحتی در تنوعی از طرح، رنگ و جنس تولید و متناسب با هر نوع دکوراسیون داخلی طراحی می شوند. این مبل‌ها را می توان به راحتی با توجه به دکوراسیون خانه انتخاب نمود. مدل راحتی می تواند گزینه ای مناسب برای مبلمان اتاق خواب باشد.

مبلمان راحتی

مبلمان سلطنتی

این نوع مبلمان همانطور که از اسمش پیداست حالت سلطنتی دارد و مناسب سلیقه افرادی است که پیرو زندگی به سبک سلطنتی هستند. این مبل‌ها دسته ها و پایه های متنوع و پر از نقش و نگاری دارند که با هنر دست انجام می شود.

قاب این مبلمان بیشتر به رنگ طلایی و بژ است. این رنگ های براق و جذاب زیبایی بی نظیری به این مبل‌ها می بخشند. استفاده از وسایل دکوراتیو در کنار مبلمان‌سلطنتی نمای این مبلمان را شیک تر نشان می دهد. این مدل نمونه ای از مبلمان لاکچری نیز شناخته می شود.

مبلمان سلطنتی

مبلمان ال شکل

امروزه به دلیل کوچکی فضای خانه ها از مبل ال شکل برای دور تا دور فضای اتاق نشیمن استفاده می شود. این مبل‌ها بر اساس فضای موردنظر تولید می شوند و از مزیت های آن می توان به ایجاد فضای بیشتر برای نشیمن افراد، تفکیک فضای نشیمن از دیگر فضاها و هماهنگی با دکوراسیون داخلی خانه های کوچک اشاره نمود.

مبلمان ال شکل نمونه ای از مبلمان‌مدرن می باشد. اگر به فکر انتخاب مدل‌مبلمان آپارتمان کوچک هستید، پیشنهاد ما خرید مبلمان ال شکل می باشد.

مبلمان ال شکل

مبلمان کلاسیک

مبل‌های کلاسیک اصولا در طراحی داخلی منزل به سبک کلاسیک کاربرد فراوانی دارند. سبک کلاسیک از قدیمی ترین و در عین حال زیباترین و اصیل ترین سبک در دکوراسیون داخلی است. این سبک در طراحی خانه های امروزی نیز با توجه به سلیقه افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

نمای شیک و زیبای دکوراسیون به سبک کلاسیک با انتخاب مبل کلاسیک تکمیل می شود، مبلی که استفاده از رنگ طلایی در قاب دور تا دور آن ویژگی اصلی آن محسوب می شود.

در طراحی برخی از این مبل‌ها از هنر منبت کاری استفاده می شود که نمای فوق العاده زیبایی به این مبلمان می بخشد. با طراحی مبلمان کلاسیک مدرن، امکان استفاده از آن ها در سبک مدرن نیز فراهم می شود.

مبل کلاسیک

اگر به دنبال مبلمانی‌فاخر و شیک هستید، پیشنهاد ما استفاده از مبل استیل می باشد. استفاده از این مدل‌مبلمان در سبک کلاسیک زیاد به چشم می خورد. در ساخت این گونه مبل‌ها از چوب و در طراحی آن از نقش و نگارهای ظریف استفاده می شود.

مبل استیل

مبلمان چرمی

مبل‌های چرمی در تنوعی از طرح و رنگ طراحی و تولید می شوند. مبل‌های چرمی طول عمر بالایی دارند و تمیز کردن آن ها به راحتی انجام می شود.

این مبل‌ها را می توان در طراحی به سبک معاصر مورد استفاده قرار داد و رنگ چرم آن را مطابق با دکوراسیون داخلی خانه انتخاب نمود. هنگام خرید مبلمان‌چرمی باید به موارد زیادی توجه داشته باشید؛ از جمله این که چرم باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

به طور کلی می توان گفت چرم هایی که از کیفیت خوبی برخوردارند نرم هستند، اما در مقابل چرم هایی با کیفیت پایین تر خشک اند و دچار ترک خوردگی می شوند. هم چنین باید بدانید که این مدل مبل به مراقبت زیادی نیاز دارد تا دچار ترک خوردگی نشود.

مبل چرمی

مبلمان چوبی

این نوع مبلمان از چوب تولید می شود و حسی گرم و صمیمی به فضای خانه می بخشد. در انتخاب مبلمان‌چوبی باید مقاومت و استحکام چوب مدنظر قرار گیرد. در ساخت مبل‌های چوبی از چوب انواع درختان از جمله راش، گردو، بلوط، چنار، توسکا و… استفاده می شود.

مبل چوبی

مبلمان مدرن

مبلمان‌مدرن در ظاهر تفاوت زیادی با مبلمان‌سنتی دارد. در ساخت مبلمان‌مدرن از طراحی های پیچیده استفاده نمی شود و مبلمان ظاهری ساده و شیک دارد. برای ساخت این گونه مبل‌ها از انواع متریال مانند فلز، چوب و… استفاده می شود.

ترکیب رنگی که در طراحی مبلمان‌مدرن استفاده می شود، معمولا خنثی می باشد. چرم، متداول ترین متریالی است که به منظور ساخت مبلمان‌مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.

مبلمان مدرن

مبلمان معاصر

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین و در عین حال نمونه ای مبلمان که توصیف ظاهری آن نسبت به سایر مبلمان‌ها سخت می باشد، مبلمان معاصر می باشد.

دشواری این امر به این خاطر است که مفهموم و تعریف کلی این مبلمان در طول زمان و با توجه به المان هایی که در زمان مشخص از محبوبیت بیشتری برخوردار است، تغییر می کند.

در بعضی مواقع کلمه و مفهوم معاصر با کلمه مدرن جا به جا می شود، اما به واقع معنای این دو با یکدیگر متفاوت می باشد. در ساخت مبلمان به سبک معاصر، از انواع ویژگی های مختلف استایل های متفاوت استفاده می شود.

ممکن است ظاهر مبلمان‌معاصر که امروزه تولید و مورد استفاده قرار می گیرد با آن چه که در گذشته تولید می شد، متفاوت باشد.

با توجه به این ویژگی می توان گفت یکی از تطبیق پذیرترین انواع مبلمانی که می توان در طراحی داخلی مورد استفاده قرار داد، مبلمان‌معاصر می باشد. در ساخت این مبلمان بیشتر از رنگ های خنثی و به طور ویژه از رنگ خاکستری استفاده می شود.

مبلمان معاصر

مبلمان تلفیقی معاصر و کلاسیک

همان طور که از نام این سبک مبلمان پیداست، در طراحی آن از ترکیب سبک های معاصر و کلاسیک استفاده می شود. در ساخت بدنه این گونه مبل‌ها از سبک کلاسیک استفاده می شود، ولی برای انتخاب رنگ و بافت پارچه مبلی نمونه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.

همین امر باعث می شود که این گونه مبلمان به نمونه ای تطبیق پذیر برای استفاده در طراحی داخلی تبدیل شود. به همین خاطر بسیاری افراد به استفاده از آن علاقمند هستند.

استفاده از این نمونه مبلمان برای آن دسته از افرادی که از سبک خاصی در خانه استفاده نکرده‌اند و به دنبال تنوع بیشتری در طراحی خانه خود هستند، مناسب می باشد.

استفاده از رنگ های خنثی در طراحی این گونه مبلمان ها در الویت قرار دارد. از انواع پارچه هایی مانند چرم، مخمل و کتان در ساخت این مبلمان ها استفاده می شود.

مبلمان تلفیقی معاصر و کلاسیک

شزلون

شزلون به یک نوع مبل‌تکی می گویند که دارای یک دسته قوسی شکل است. این مدل مبلمان بیشتر جنبه تزئینی دارد و برای زیبایی چیدمان مبلمان و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. شزلون نوعی مبل‌دکوراتیو است و استفاده از آن برای استراحت مناسب نیست، زیرا حس راحتی و آرامش ایجاد نمی کند.

شزلون

مبل چستر

نمونه ای دیگر از انواع مبلمان که می توان انتخاب و مورد استفاده قرار داد، مبل چستر می باشد. این مدل مبلمان عموما با پارچه های پرزدار مانند مخمل و دکمه های زیاد و دسته های لوله ای شکل شناخته می شوند. از این مبلمان می توان در طراحی سبک کلاسیک و مدرن استفاده کرد.

مبل چستر

مبلمان حصیری

به احتمال زیاد زمانی که نام مبلمان‌حصیری به گوش شما می خورد، به یاد مبلمان فضای باز می افتید. اما انتخاب نمونه ای مناسب از آن می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

از آن جایی که رنگ حصیر به رنگ خاکی می باشد و این رنگ نمونه ای از رنگ های خنثی شناخته می شود، استفاده از آن در کنار سایر وسایل امکان پذیر می باشد.

مبل حصیری

ایده های طراحی مبلمان در دکوراسیون داخلی

استفاده از مبلمان طرح دار

استفاده از مبلمانی که در پارچه آن از الگو و طرح استفاده شده باشد، نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند. اگر از چنین مبلمانی در طراحی اتاق نشیمن استفاده کردید، بهتر است از یک طراحی ساده برای سایر المان ها استفاده کرده و اجازه دهید این الگوها خودنمایی کنند. برای جلوگیری از ایجاد یکنواختی می توانید از یک میز عثمانی به رنگی به غیر از رنگ مبل استفاده نمایید.

استفاده از مبلمان طرح دار

استفاده از کوسن های طرح دار

استفاده از کوسن های طرح دار بهترین المان برای تزئین مبلمان می باشد. بکارگیری کوسن ها باعث القای بافت به فضای اتاق می شود. این امکان برای شما وجود دارد که از چند نمونه کوسن با طرح های مختلف که مکمل یکدیگر هستند را در کنار یکدیگر استفاده نمایید.

استفاده از کوسن های طرح دار

استفاده از مبلمان سفید و قرمز

رنگ سفید از جمله رنگ های خنثی است که به راحتی با دیگر رنگ های غالب از جمله رنگ قرمز ترکیب می شود. استفاده از رنگ قرمز در کنار مبلمان سفید رنگ باعث ایجاد انسجام در فضای اتاق می شود و نمای زیبایی ایجاد می کند. به این منظور می توانید از المان های تزئینی قرمز یا کوسن هایی به این رنگ استفاده نمایید.

استفاده از مبلمان سفید و قرمز

استفاده چند منظوره از مبلمان

آیا به دنبال مبلمان چند منظوره با بهترین طراحی هستید؟ به تصویر زیر نگاه کنید، مبلی که مشاهده می کنید دوکاره است و از قفسه کتاب و مکان مناسب برای دراز کردن پاها برخوردار می باشد.

بخوانید!  کابینت درب شیشه ای آشپزخانه

با خرید این مدل دیگر نیازی به قفسه کتاب مجزا ندارید؛ زیرا به راحتی می توانید کتاب های خود را در کنار مبل قرار دهید. چیدمان مبلمان منزل کار آسانی نیست، اما با انتخاب مدل زیر این کار را به راحتی می توانید انجام دهید؛ زیرا این مبل در گوشه ای از فضا قرار می گیرد و نیازی به الگوهای پیچیده برای چیدمان ندارد.

استفاده چند منظوره از مبلمان

استفاده از مبل کوچک

مبلی که در تصویر زیر مشاهده می کنید دارای پشتی و دسته های بلند می باشد، از این رو مبل بزرگ تر از آنچه که هست به نظر می آید. همانطور که مشاهده می کنید رنگ آن زرد است و این توهم را به وجود می آورد که گویی فضا بزرگ تر می باشد.

استفاده از مبل کوچک

استفاده از مبلمان‌اسپرت

اگر قصد استفاده از مبلمان‌اسپرت دارید بهتر است چیدمان آن به صورت U مانند صورت گیرد. استفاده از یک میز کوچک در کنار پنجره می تواند ایده خوبی در جهت ایجاد نقطه کانونی محسوب شود. این میز باید به دور از مبلمان و به گونه ای باشد که توجه افراد را جلب نماید.

استفاده از مبلمان اسپرت

استفاده از گوشه های اتاق برای قرار دادن مبلمان

انجام این کار می تواند در ایجاد توازن در محیط نیز کارگشا باشد. انجام این کار با استفاده از انواع مبلمان امکان پذیر می باشد. شما می توانید از یک مبل و میز، هم محور با مبلمانی دیگر استفاده نمایید. وجود یک فرش یا شومینه می تواند ترکیب خوبی ایجاد کند.

استفاده از گوشه های اتاق برای قرار دادن مبلمان

بایدها و نبایدهای چیدمان مبل

مبلمان را در مقابل پریز های برق قرار ندهید

قرار دادن مبلمان در مقابل پریزهای برق باعث از بین رفتن کاربرد پریزها می شود. با انجام این کار میزان دستیابی شما به پریزها در موقع نیاز کم می شود؛ بنابراین به یاد داشته باشید که در مقابل آن ها را باز بگذارید.

جلوی ورود نور به اتاق را نگیرید

مبلمان و وسایل را به گونه ای بچینید که جلوی ورود منبع نور قرار نگیرد. دلیل این که بیش تر افراد لوسترها را در وسط سقف نصب می کنند، اطمینان از پخش نور در سراسر اتاق می باشد.

وسایل روشنایی برای قسمت هایی که نیاز به نور بیشتری دارد مورد استفاده قرار می گیرند و به ایجاد فضایی دنج در اتاق کمک می کنند.

جلوی ورود نور به اتاق را نگیرید

مبلمان را به دیوار نچسبانید

انجام این کار نه تنها باعث ایجاد آسیب زدگی به دیوارها می شود، بلکه به فضا جوی سرد القا می کند. چیدمان مبلمان باید بیش تر به قسمت داخلی و مرکز اتاق نشیمن متمرکز شود.

در هنگام انتخاب مبلمان و صندلی و تلفیق آن ها باید به سایز هر یک توجه نمایید تا در ایجاد توازن در محیط دچار مشکل نشوید.

مهم ترین امر در نحوه چیدمان‌مبل ایجاد هارمونی در اتاق نشیمن می باشد. به یاد بسپارید که اندازه مبلمان نقشی اساسی در ایجاد توازن و در نتیجه ایجاد یک هارمونی در اتاق دارد.

مبلمان را به دیوار نچسبانید

از فرش مناسب استفاده نمایید

اگر از یک فرش در اتاق نشیمن استفاده می کنید بدون شک تنها راه استفاده از آن در وسط اتاق می باشد. انجام این کار همیشه نتیجه ای مثبت در پی دارد، مخصوصا در زمانی که از یک فرش بزرگ و جذاب استفاده شود.

اگر تمایل به استفاده از بیش از یک فرش دارید می توانید از فرش های کوچک در یک گوشه از اتاق استفاده کنید. استفاده از فرش می تواند در جهت جداسازی قسمت های موردنظر نیز صورت گیرد. همچنین فاصله بین دیوار و فرش را رعایت کنید.

از فرش مناسب استفاده نمایید

مبلمان را به صورت مساوی در اتاق پخش کنید

اشتباه بزرگی که باید از انجام آن اجتناب شود، استفاده از مبلمان تنها در یک قسمت و تمرکز بر آن قسمت می باشد. برای مثال برخی از افراد تنها به یک گوشه از اتاق برای چیدمان مبلمان تمرکز می کنند. این کار نمایی نامتقارن ایجاد می کند. بنابراین در چیدمان‌مبل به شکل متقارن دقت نمایید.

مبلمان را به صورت مساوی در اتاق پخش کنید

از تضاد و کنتراست استفاده نمایید

استفاده از قانون کنتراست تنها به چگونگی استفاده از رنگ ها محدود نمی شود. برای مثال استفاده از طرح های راه راه در کنار طرح های پیچ و تاب دار نیز نمونه ای از کنتراست هستند و نمایی جذاب ایجاد می کنند.

از تضاد و کنتراست استفاده نمایید

نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید مبلمان

در جهت صحیح انتخاب‌مبلمان توجه به نکته هایی حائز اهیمت می باشد؛ بنابراین اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که تصمیم به تعویض‌مبلمان یا خرید آن دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

میزان بودجه

اگرچه ممکن است همه افراد تمایل به خرید مبلمانی با شکوه و گران قیمت داشته باشند، اما یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید مبلمان باید به آن توجه کنید، میزان بودجه ای است که قصد دارید برای انجام این کار هزینه کنید. اولین نکته مشخص‌کردن میزان بودجه ای است که برای این کار در نظر دارید. توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد.

سبک‌مبلمان

توجه به سبک از نکات مهم و اساسی در هنگام انتخاب‌مبلمان می باشد. امروزه تنوع مبلمان ها به قدری زیاد است که گزینه های نامحدودی برای انتخاب در مقابل شما قرار دارد. شاید همین امر باعث ایجاد سردرگمی در افراد شود و افراد نتوانند به راحتی در این زمینه تصمیم گیری کنند.

زمانی که سبک مبلمانی که قصد استفاده از آن در طراحی خانه را دارید انتخاب کردید این گزینه ها برای شما محدودتر می شود و تصمیم گیری برای شما راحت تر می گردد. همانطور که در بالا گفتیم، مبلمان در انواع سبک های مدرن، کلاسیک، سنتی، مینیمال و… وجود دارند.

سبک، طراحی و رنگ مبلمان

جنس پارچه

پارچه های درون مبلمان، دور دوزی ها، پدهای نشیمن و فنرهایی که در مبلمان به کار می روند جنس های متفاوتی دارند و میزان سفتی یا راحتی مبل را تعیین می کنند.

در اکثر مبلمان از فنرهای دو سر مخروطی، فنرهای ساده و فنرهای مارپیچی و زیگ زاگی کویل که توسط یک گیره بهم متصل هستند، استفاده می شود.

درون مبلمان نیز با فوم پلی یورتان، پلی استر و پارچه پر می شود. فوم پلی یورتان وزن سبکی دارد و مقاومت آن بالا است و در برابر بید آسیب نمی بیند.

کیفیت این فوم ها متفاوت است و نوع متراکم آن ها دارای یورتان بیشتری می باشد و باکیفیت تر است. برای روکش مبلمان نیز پارچه های مصنوعی و طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

جنس روکش مبلمان بر قیمت آن اثرگذار است و هر چه پارچه جنس و کیفیت بهتری داشته باشد، قیمت‌مبل گران تر خواهد بود. بنابراین در انتخاب مبلمان به جنس روکش و مواد مورد استفاده در آن نیز توجه کنید.

طراحی مبلمان

توجه به نوع طراحی مبلمان نیز از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال اگر در طراحی خانه از انواع کاغذ دیواری با الگوهای بزرگ و یا از انواع پرده های طرح دار استفاده کرده اید، بهتر است برای انتخاب‌مبلمان نمونه ای ساده از آن ها را انتخاب نمایید.

انتخاب انواع مبل‌های طرح دار در کنار پرده و کاغذ دیواری طرح دار باعث ایجاد هرج و مرج در فضای اتاق می شود. در مقابل اگر از یک طراحی ساده برای دیوارها استفاده کرده‌اید، می توانید از انواع مبل‌هایی که طرح دار هستند، استفاده نمایید.

طراحی مبلمان

رنگ‌مبلمان

انتخاب رنگ مناسب از نکات بسیار مهم در هنگام خرید مبلمان است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال اگر خانه بزرگی در اختیار دارید، امکان استفاده از مبلمانی که از رنگ های دراماتیک و تیره در طراحی آن ها استفاده شده است، برای شما وجود دارد.

اما در مقابل اگر در خانه ای کوچک زندگی می کنید، بهتر است برای انتخاب مبلمان از رنگ های روشن و خنثی استفاده نمایید. توجه به رنگ سایر المان ها از جمله رنگ دیوار نیز نکته مهمی است که باید به آن توجه نمایید. برای انتخاب‌مبلمان در خانه های کوچک هر چه از طیف های رنگی برابر استفاده شود، نتیجه کار بهتر خواهد بود.

اندازه مبلمان

یکی از نکات مهم و تاثیرگذار توجه به اندازه فضایی است که قصد استفاده از مبلمان در آن را دارید. صرف نظر از این که شما به استفاده از مبلمان های بزرگ و مجلل علاقمند هستید باید از استفاده آن ها در طراحی فضای کوچک خودداری نمایید.

چرا که نه تنها باعث می شود اتاق موردنظر کوچک تر از آن چه که هست نمایش داد شود، بلکه هیچ گونه زیبایی نیز در پی نخواهد داشت. در مقابل، استفاده از مبل‌های کوچک در فضای اتاق های بزرگ نیز جلوه مناسبی ندارند و باعث می شوند اتاق خالی به نظر آید. بنابراین در انتخاب مبلمانی با اندازه مناسب هوشمندانه عمل نمایید.

اندازه مبلمان

کاربرد مبلمان

نکته مهم دیگری که در هنگام خرید مبلمان باید به آن توجه داشته باشید، کاربردی بودن آن می باشد. برای مثال اگر شما خانواده ای سه نفره هستید، انتخاب میز ناهارخوری دوازده نفره چندان لازم نیست، چرا که به جز در مواردی که از آن ها برای پذیرایی مهمان استفاده می کنید، در مواقع دیگر کارایی نخواهد داشت. خرید این المان نه تنها کاربردی نیست، بلکه باعث اشغال فضای زیادی در خانه نیز خواهد شد.

مراکز خرید مبلمان در شهرهای مختلف کشور

مراکز خرید مبلمان در تهران

در پایتخت مناطقی وجود دارند که در مقیاس وسیع و به صورت تخصصی به عرضه انواع‌مبل از راحتی گرفته تا استیل می پردازند. بازار مبل یافت آباد یکی از بزرگ ترین بازارهای مبل در تهران است. سه شعبه از بازار مبل ایران که بزرگ ترین مجتمع صنایع چوبی کشور است در این بازار قرار دارند.

علاوه بر آن نمایشگاه مبل خلیج فارس به صورت دائمی در این مکان واقع شده است. شما می توانید مبلمان موردنظر خود را از فروشگاه های لوکس این بازار با قیمتی مناسب و یا از کارگاه های تولیدی آن با قیمت حراجی خریداری نمائید.

بخوانید!  طراحی ورودی خانه با جذاب ترین ایده ها

در بازار مبل حسن آباد نیز علاوه بر برندهای معروف، تولیدات کارگاه های شخصی نیز به مشتریان ارائه می شوند. علاوه بر دو بازار بزرگ یافت آباد و حسن آباد، می توانید به نمایندگی های فروش مبلمان در خیابان های میرداماد، ولیعصر، پارک وی، شریعتی و… مراجعه کنید. مبل‌هایی که در این مراکز به فروش می رسند قیمتی بسیار بالایی دارند و اغلب از جنس کتان، مخمل، چرم و… هستند.

مراکز خرید مبلمان در البرز

بازار مبل کوروش که در کرج، بلوار چمران، رو به روی تقاطع شاه عباسی قرار دارد با سابقه ای بیش از 10 سال به ارائه و فروش انواع مبلمان راحتی، استیل، اداری و… مشغول است.

در این بازار فروشگاه های متعددی به عرضه محصولات با قیمت های مختلف از ارزان گرفته تا بسیار بالا می پردازند و شما می توانید مبلمان موردنظر را با توجه به بودجه خود خریداری نمائید.

بازار مبل امام علی نیز در کرج، مشکین دشت، بلوار مبل امام علی با وسعتی بالغ بر ۳۵۰۰۰۰ متر مربع در حوزه فروش مبلمان فعالیت دارد. در این بازار  انواع مبلمان از جمله مبلمانفرحی، مبلمانراحتی، سرویس خواب، میز پاتختی، میز ناهار خوری و… به مشتریان ارائه می شوند.

مراکز خرید مبلمان در شیراز

بازار مبل دهکده و بازار مبل خاورمیانه از جمله بازارهای مبل در شیراز هستند که به عنوان مدرن ترین و شیک ترین مراکز تخصصی عرضه مبلمان و لوازم دکوراسیون داخلی معروف اند.

خریداران می توانند کالاهایی نظیر مبلمان‌رنگی، مبلمان مناسب فضای سبز، سرویس نهارخوری، سرویس خواب و… را از این مکان ها خریداری نمایند.

بازار بزرگ مبل دهکده در کیلومتر 25 جاده شیراز، روبروی شهرک صنعتی آب باریک، ورودی متل دنا و بازار مبل خاورمیانه در بلوار صنایع الکترونیک، بعد از حسابی 16، جنب بانک صادرات قرار دارند.

مراکز خرید مبلمان در همدان

شهرستان ملایر از جمله شهرهای تولیدکننده و ارسال‌کننده انواع مبلمان به سایر شهرها می باشد. قیمت‌مبلمان تولید شده در کارگاه های این شهر ارزان تر از سایر شهرها می باشد و به راحتی می توان مبلمان موردنظر را مستقیماً از تولیدی ها خریداری نمود.

بازار مبل ملایر انواع مبل‌کلاسیک، راحتی، استیل، سرویس خواب، بوفه و… را به مشتریان عرضه می دارد. بازار مبل مریانج نیز از دیگر بازارهای عرضه مبلمان و سرویس چوبی در استان همدان است.

خریداران مبل می توانند با مراجعه به تولیدی ها و کارگاه های این بازار که در شهرستان مریانج واقع شده، مبل موردنظر خود را خریداری نمایند. در این بازار نیز همانند سایر بازارهای مبل، انواع مبلمان طبق سلیقه و بودجه مشتری به فروش می رسند.

مراکز خرید مبلمان در اصفهان

بازار مبل رهنان یکی از مراکز تهیه و فروش انواع مبلمان در شهر اصفهان است. در این بازار علاوه بر فروشگاه های متعدد، کارگاه های مختلف نیز به ارائه انواع مدل مبلمان می پردازند.

این بازار در خیابان شریف شرقی در اصفهان واقع شده است. علاوه بر آن در خیابان های آمادگاه و شیخ صدوق نیز می توان فروشگاه های لوکس برای خرید مبلمان پیدا کرد.

آموزش چیدمان مبل

آشنایی با چگونگی چیدمان‌مبلمان می تواند در زیبایی هرچه تمام تر اتاق نشیمن به شما کمک کند. همان طور که می دانید عوامل مختلفی بر چیدمان مبلمان تاثیر می گذارد.

برای مثال توجه به درب ورودی اتاق، شکل هندسی فضای مورد نظر و اندازه اتاق، از جمله عوامل تاثیرگذار در این زمینه می باشد. نکته مهمی که قبل از چیدمان‌مبل باید به یاد داشته باشید، انتخاب‌مبلمان مناسب می باشد.

برای مثال انتخاب مبلمانی که اندازه آن متناسب با اندازه اتاق بوده و با سبک طراحی فضا هماهنگی داشته باشد، از نکات قابل توجه می باشد.

مرحله اول: طراحی فضای موردنظر

آن چه که در ابتدا باید انجام دهید، نقشه برداری از فضای موردنظر می باشد. به این منظور در ابتدا باید نسبت به اندازه گیری تمامی المان های موجود در اتاق اقدام نمایید. با انجام این کار می توانید به یک نسبت از چگونگی چیدمان وسایل با توجه به اندازه فضای اتاق دست یابید.

طراحی فضای مورد نظر

در این مرحله با توجه به اندازه های به دست‌آمده نسبت به نقشه کشی اتاق بر روی کاغذهای گراف اقدام نمایید. در ابتدا لازم نیست محل قرار گیری مبلمان مشخص شود. بلکه بهتر است نمادی از هر کدام طراحی کنید و آن را با قیچی ببرید و آن را در فضای طراحی‌شده اتاق قرار دهید.

کاغذهای گراف

اگر این امکان برای شما وجود دارد، بهتر است نسبت به طراحی اتاق با استفاده از نرم افزارهای ویژه اقدام نمایید. گزینه های زیادی برای انتخاب نرم افزاهای طراحی در مقابل شما قرار دارد. استفاده از این نرم افزارها به شما کمک می کند که محل قرار گیری، رنگ، استایل و اندازه سایر المان ها را مشخص نمایید.

استفاده از نرم افزارهای ویژه

مرحله دوم: مشخص کردن نقطه کانونی

در این مرحله نوبت به انتخاب و مشخص کردن نقطه کانونی اتاق می رسد. انتخاب نقطه کانونی باید با توجه به نوع کاربری اتاق مشخص شود. برای مثال نقطه کانونی اتاق نشیمن می تواند شومینه، تلویزیون یا تابلو یک تصویر باشد.

نقطه کانونی در اتاق خواب، تخت خواب و در اتاق غذاخوری میز غذاخوری می باشد. انتخاب نکته کانونی در طراحی اتاق به چگونگی چیدمان‌مبل کمک می کند، چرا که مبلمان باید در اطراف این نقطه چیده شود.

مشخص کردن نقطه کانونی

مقیاس بندی صحیح از دیگر نکات مهمی است که باید به یاد داشته باشید. برای مثال از تخت خواب یا میز غذاخوری در ابعاد بزرگ در اتاق استفاده نکنید. برای انتخاب این گونه المان ها در نظر بگیرید که فضای اطراف آن ها باید تا اندازه ای خالی باشد که استفاده از آن ها را برای شما راحت تر کند.

مقیاس بندی صحیح

در صورتی که المانی که به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته اید، قابل جا به جایی می باشد، بهتر است در صورت نیاز آن را جا به جا کنید. بهتر است محل قرارگیری نقطه کانونی به گونه ای باشد که با نگاه اول در معرض دید شما باشد.

در معرض دید بودن نقطه کانونی

پس از انتخاب نقطه کانونی، چیدمان وسایل باید به گونه ای باشد که توجه افراد در بدو ورود به اتاق به آن جلب شود. برای مثال در طراحی اتاق خواب باید از میز پاتختی، آباژور و سایر المان ها در این قسمت استفاده نمایید. در طراحی اتاق نشیمن انتخاب محل قرارگیری تلویزیون به عنوان نقطه کانونی می تواند انتخاب خوبی باشد.

چیدمان وسایل

مرحله سوم: چیدمان وسایل با توجه به نقطه کانونی 

در این مرحله با توجه به نقطه کانونی، نسبت به چیدمان سایر المان ها اقدام نمایید. همان گونه که قبلا نیز به این نکته اشاره شد، توجه داشته باشید که مبلمان از اندازه متناسب با اتاق نشیمن برخوردار باشد.

هم چنین انتخاب فاصله مناسب بین المان ها و نقطه کانونی نیز از دیگر نکات مهمی است که باید به یاد داشته باشید. توجه کنید که تنها از یک المان در سایز بزرگ استفاده کنید و فضای اتاق را با انجام این کار پر هرج و مرج نکنید. انجام این کار نمای زیبایی ایجاد نخواهد کرد.

چیدمان وسایل با توجه به نقطه کانونی 

چیدمانمبل باید به گونه ای باشد که فضایی باز در اختیار شما قرار دهد. اهمیت این مسئله در هنگام ورود به اتاق دوچندان می باشد؛ بنابراین از قرار دادن صندلی یا هر وسیله دیگر در محل ورود به اتاق خودداری نمایید.

عکس انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

از گوشه های اتاق به درستی استفاده نمایید. در صورتی که ابعاد اتاق نشیمن بسیار بزرگ است و تعداد مبلمان به اندازه ای نیست که فضای اتاق را به طور کامل پر کند، می توانید از مبلمان در گوشه اتاق استفاده نمایید.

استفاده از مبلمان در گوشه ها

زمانی که نسبت به چیدمان مبلمان اقدام می کنید، فاصله بین آن ها را رعایت کنید. در هنگام چیدمان، فاصله بین صندلی ها نباید زیاد به هم نزدیک یا از یکدیگر دور باشند. برای مثال رعایت فاصله 1.8-2.4 متری برای مبل‌هایی که در مقابل یکدیگر قرار می گیرند، فاصله مناسبی می باشد.

فاصله بین مبلمان

مرحله چهارم: انتخاب میز مناسب

پس از چیدمانمبل، انتخاب یک میز متناسب با مبلمان نیز از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید.

انتخاب میز مناسب

توجه کنید در صورتی که از یک میز به عنوان المانی تزئینی در گوشه اتاق استفاده کرده‌اید، طول آن باید بیشتر از میز عسلی و میز جلو مبلی باشد.

میز به عنوان المانی تزئینی

از انتخاب میز جلو مبلی و میزهای عسلی که اندازه بزرگی دارند، خودداری نمایید؛ چرا که انتخاب چنین میزهایی باعث می شود دسترسی و رفت و آمد در اتاق با مشکل رو به رو شود.

میز جلو مبلی

در صورتی که بیش از دو ورودی برای اتاق وجود دارد، به یاد داشته باشید که راه مناسب برای دسترسی به آن ها وجود داشته باشد.

دو ورودی برای اتاق

از قفل کردن راه های عبور و مرور و چسباندن مبل‌ها به یکدیگر به طور جدی بپرهیزید. برای مثال از قرار دادن صندلی در این فواصل جدا خودداری نمایید.

مبل ها را بهم نچسبانید

توجه داشته باشید دسترسی به المان هایی مانند پریز برق برای افرادی که بر روی مبلمان می نشینند، فراهم باشد.

دسترسی به پریز برق

در صورتی که فضای اتاق نشیمن بزرگ می باشد، می توانید نسبت به جداسازی فضای اتاق اقدام نمایید. برای انجام این کار می توانید از المانی مانند یک کتابخانه برای جداسازی فضا و استفاده از قسمتی از آن یه عنوان فضای غذاخوری استفاده نمایید.

استفاده از پارتیشن

کلام پایانی

امیدواریم توضیحات جامع و کاملی که در خصوص انواع مبلمان در این نوشته از ساختمانچی به شما عزیزان ارائه کرده‌ایم توانسته باشد شما را در رسیدن به هدف خود یاری کند. نظرات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.