آموزش رویت

ساختمانچی

آیا شما نیز از جمله افرادی هستید که به استفاده از رنگ صورتی علاقمند هستید؟ آیا تا به حال به استفاده از این رنگ در طراحی خانه فکر کرده‌اید؟ استفاده از رنگ اگر هوشمندانه باشد و در کنار آن از سایر رنگ ها مانند رنگ های خنثی استفاده شود، می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

آن چه که در ادامه این مطلب از ساختمانچی با شما در میان می گذاریم، ارائه ایده هایی در زمینه استفاده از این رنگ می باشد. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به دنبال استفاده از صورتی در طراحی خانه خود می باشید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ایده های طراحی خانه با رنگ صورتی

استفاده از فرش صورتی

شاید در ابتدا این گونه تصویر کنید که استفاده از فرشی صورتی کمی نامتعارف می باشد، اما به واقع این چنین نیست. انتخاب طیف مناسب از این رنگ در هنگام انتخاب فرش و استفاده از آن در کنار مبلمانی که در آن از رنگ طلایی استفاده شده است، می تواند نتیجه بسیار خوبی در پی داشته باشد. استفاده از فرش در جهت القای بافت و عمق بخشی به فضای اتاق می تواند به شما کمک کند.

استفاده از فرش صورتی رنگ

استفاده از پرده صورتی در طراحی خانه

پرده از آن جهت که باعث القای بافت به فضای اتاق می شود، المانی مهم در طراحی داخلی محسوب می شود. اگر از مبلمانی به رنگ خنثی در طراحی دکوراسیون استفاده کرده اید، به کارگیری یک پرده که در آن از طیف مناسبی از صورتی استفاده شده است، می تواند نمای زیبایی ایجاد کند. استفاده از چنین پرده ای می تواند آن را به نقطه کانونی در طراحی خانه تبدیل نماید.

استفاده از پرده صورتی رنگ در طراحی خانه

استفاده از مبلمان صورتی

اگر به دنبال اجرای یک طراحی زیبا و چشم نواز در خانه خود هستید، استفاده از انواع مبلمان مخمل صورتی می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد. این امکان وجود دارد که برای کاناپه بزرگ از این رنگ و برای صندلی ها و مبلمان های تک نفره از رنگ های خنثی مانند خاکستری استفاده نمایید.

انجام این کار بدون شک نمای زیبایی در فضای موردنظر به وجود می آورد. استفاده از چنین مبلمانی می تواند آن را به نقطه کانونی در اتاق نیز تبدیل نماید.

استفاده از مبلمان صورتی رنگ

استفاده از میز و صندلی غذاخوری به صورتی

اگر برای طراحی قسمت غذاخوری به دنبال استفاده از صورتی هستید، بهتر است برای انتخاب صندلی ها از این رنگ استفاده نمایید. استفاده از این رنگ در طراحی مدرن بسیار کاربرد دارد.

بهتر است برای انتخاب صندلی ها از یک رنگ دیگر نیز در کنار صورتی استفاده نمایید، رنگ های خنثی نمونه ای از بهترین رنگ هایی هستند که می توان در کنار این رنگ مورد استفاده قرار داد.

استفاده از میز و صندلی غذاخوری به رنگ صورتی

رنگ آمیزی دیوار با استفاده از صورتی

اگر تمایل به اجرای این ایده در طراحی خانه دارید، به یاد داشته باشید که از این رنگ تنها برای رنگ آمیزی یک دیوار استفاده نمایید. هم چنین نکته مهم دیگری که باید به یاد داشته باشید، انتخاب طیف مناسب از این رنگ می باشد.

رنگ آمیزی دیوار با استفاده از رنگ صورتی

استفاده از گل های طبیعی صورتی

گل های طبیعی صورتی که در آن ها از طیف های مختلف این رنگ استفاده شده است، نمایی بسیار زیبایی در اتاق ایجاد می کند.

استفاده از گل های طبیعی صورتی رنگ

استفاده از گل های طبیعی یکی از بهترین راهکارهایی است که می توان برای ایجاد حس سرزندگی در طراحی خانه مورد استفاده قرار داد. این امکان وجود دارد که از چند گلدان گل در قسمت های مختلف خانه استفاده نمایید.

بخوانید!  چگونه موکت مناسب برای خانه انتخاب کنیم؟

استفاده از صورتی در طراحی اتاق خواب

استفاده از این رنگ برای طراحی اتاق خواب بیش تر در طراحی اتاق خواب دخترانه صورت می پذیرد. از این رو روش های زیادی برای استفاده از صورتی در طراحی اتاق خواب وجود دارد. برای مثال شما می توانید از یک روتختی به این رنگ استفاده نمایید.

استفاده از رنگ صورتی در طراحی اتاق خواب

ترکیب و ست کردن صورتی با رنگ های دیگر

بدون شک ترکیب این رنگ با سایر رنگ ها می تواند زیباترین ترکیب رنگ ها را در طراحی خانه ایجاد کند. برای مثال این امکان وجود دارد که از خاکستری، بژ و سفید در کنار صورتی استفاده نمایید. استفاده از طیف های روشن و تیره در کنار هم می تواند نمای زیبایی ایجاد کند.

عکس استفاده از رنگ صورتی در طراحی خانه

استفاده از صورتی در طراحی آشپزخانه

آیا به دنبال اجرای تغییر در طراحی آشپزخانه هستید؟ انتخاب رنگ متفاوت برای ایجاد تغییر در طراحی آشپزخانه ساده ترین راهکاری است که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید.

صورتی، رنگی است که می تواند باعث ایجاد تغییری چشمگیر در طراحی آشپزخانه شده و فضایی چشم نواز ایجاد کند. به این منظور می توانید از این رنگ برای رنگ آمیزی دیوار غالب و یا حتی به استفاده از یک جزیره صورتی رنگ فکر کنید.

توجه داشته باشید که انجام این کار زمانی نتیجه خوبی در پی خواهد داشت که سایر رنگ های استفاده شده در طراحی آشپزخانه ترکیب مناسبی با این رنگ ایجاد کنند.

استفاده از رنگ صورتی در طراحی آشپزخانه

انتخاب رنگ صورتی به عنوان رنگ غالب

نکته مهمی که برای استفاده از صورتی باید در نظر داشته باشید، استفاده به اندازه از این رنگ می باشد. به همین خاطر شما می توانید تنها از یک اِلمان صورتی در طراحی اتاق مورد نظر استفاده کنید. برای حاصل شدن نتیجه ای بهتر، از صورتی در قسمت هایی که کمتر احتمال استفاده از این رنگ وجود دارد، استفاده کنید.

انتخاب رنگ صورتی به عنوان رنگ غالب

استفاده از ایده های شخصی

اگر فضای اتاق شما به گونه ای است که نیاز به جذاب و انرژی بخش بودن دارد، از صورتی برای طراحی آن استفاده نمایید. در کنار صورتی می توانید از متریال های مختلف مانند پارچه های کتان، مخمل، حریر و غیره استفاده نمایید.

انتخاب رنگ صورتی پر رنگ

استفاده از صورتی برای رنگ آمیزی دیوار، آن را به نقطه کانونی در اتاق تبدیل می کند. این کار در طراحی های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد و باعث ایجاد جذابیتی چشم گیر در اتاق خواهد شد.

استفاده از وسایلی تزئینی صورتی پررنگ و قرار دادن آن ها در نقطه مرکزی اتاق نیز باعث ایجاد نقطه کانونی در اتاق می شود. برای انجام این کار می توانید تنها از فریم های صورتی استفاده نمایید. انجام این کار به تنهایی تاثیر استفاده از این رنگ در اتاق را خواهد گذاشت.

انتخاب رنگ صورتی پر رنگ

استفاده از رنگ های صورتی و سیاه

از آن جایی که صورتی رنگ ملایمی در نظر گرفته می شود، می توان از آن در کنار رنگ سیاه یا متالیک استفاده کرد و نمای زیبایی به وجود آورد. در هنگام استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر توجه داشته باشید که از هیچ کدام به میزان زیاد استفاده نکنید.

استفاده از رنگ های صورتی و سیاه

استفاده از وسایل تزئینی صورتی رنگ

بسیاری از افراد تمایل به استفاده از صورتی برای رنگ آمیزی دیوارها ندارند. استفاده از وسایل تزئینی مانند کوسن های صورتی یکی از شیوه های جذاب و منحصربفرد در استفاده از این رنگ می باشد.

استفاده از وسایل تزئینی صورتی رنگ

استفاده صحیح از صورتی

رنگ صورتی زمانی که در قسمت هایی که انتظار استفاده از آن نمی رود، به کار گرفته شود نمای بسیار زیباتری ایجاد می کند. شما می توانید از صورتی در قسمت های مختلف اتاق استفاده نمایید. از رنگ صورتی در اتاق های کوچک زیاد استفاده نکنید، زیرا به نوعی باعث ایجاد هرج و مرج در اتاق خواهد شد.

بخوانید!  کاغذ دیواری اتاق خواب و نکاتی که باید بدانیم!

اگر تمایل به افزودن ظاهری نو به صورتی دارید، می توانید از تعدادی المان نارنجی یا زرد رنگ در کنار آن استفاده نمایید. این کار جذابیت صورتی را دو چندان می کند. استفاده از تخت یا مبلمانی سفید رنگ در کنار صورتی نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد کرد.

استفاده صحیح از رنگ صورتی

استفاده از رنگ صورتی و سبز

ترکیب صورتی و سبز ملایم اگر به درستی صورت گیرد، نمای زیبایی ایجاد خواهد کرد. برای مثال استفاده از یک گیاه سبز رنگ در کنار صورتی سرزندگی خاصی به اتاق می بخشد. بهتر است اِلمان های سبز رنگ زیادی را در کنار صورتی به کار نبرید.

استفاده از رنگ صورتی و سبز

تاثیرگذاری کوچک ترین المان های صورتی

استفاده از جزئیات، نکته ای اساسی در زیباسازی خانه می باشد. به همین خاطر پیشنهاد ما استفاده از جزئیاتی در اتاق که در آن ها از صورتی استفاده می شود، می باشد. برای مثال استفاده از شمع های صورتی یا قاب عکس هایی به این رنگ از ایده هایی است که می تواند تاثیرگذار باشد.

ترکیب طیف های مختلف رنگ صورتی

طراحان دکوراسیون داخلی عقیده دارند که در هنگام استفاده از صورتی، طیف های مختلف آن را در کنار یکدیگر به کار ببرید. استفاده از حداقل سه طیف صورتی می تواند نمای بسیار زیبایی ایجاد کند.

ترکیب طیف های مختلف رنگ صورتی

استفاده از صورتی در کنار رنگ های تیره

زمانی که از صورتی در ترکیب با دیگر رنگ ها استفاده شود، میزان انرژی بخشی این رنگ بیش تر نمایان می شود. در هنگام استفاده از صورتی در کنار رنگ های تیره، نقش این رنگ ایجاد توازن در محیط و خارج‌کردن آن از فضای کسل‌کننده می باشد. استفاده از صورتی در کنار رنگ تیره بیشتر در طراحی های سنتی و کلاسیک به چشم می خورد.

استفاده از رنگ صورتی در کنار رنگ های تیره

نکات پایانی

به نظر شما کدام یک از ایده های تغییر دکوراسیون با چالش بیش تری رو به رو می باشد؟ آیا شما نیز از جمله افرادی هستید که فکر می کنید انتخاب رنگ در طراحی خانه کاری سخت و دشوار است؟

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم ارائه ایده هایی در زمینه استفاده از صورتی در طراحی خانه می باشد. در سایر مطالب ارائه شده در ساختمانچی می توانید به ایده های استفاده از سایر رنگ ها در طراحی خانه نیز دسترسی داشته و با توجه به سلیقه خود نمونه ای از رنگ مناسب را انتخاب نمایید.

به یاد داشته باشید که انتخاب رنگ باید با توجه به فضایی که قصد استفاده از رنگ مورد نظر در آن را دارید، صورت پذیرد. استفاده از مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین و هم چنین مشورت با یک متخصص می تواند در این زمینه راهنمای خوبی برای شما باشد. با ارائه نقطه نظرات خود ما را در ارائه مطالب در ساختمانچی یاری رسانید.

عکس استفاده از رنگ صورتی در طراحی خانه