آموزش رویت

ساختمانچی

همراهان گرامی ساختمانچی در این مطلب با مهم ترین اخبار ساختمانی در هفته سوم اردیبهشت ماه 99 در خدمت شما هستیم. در ادامه با ما همرا باشید.

زمان اعلام نتایج ثبت نام طرح مسکن ملی

به گفته محمود محمودزاده معاونت وزیر راه و شهرسازی، نتایج بررسی های متقاضیانی که به صورت اینترنتی ثبت نام کرده اند، اواخر اردیبهشت ماه اعلام می شود. در مرحله دوم ثبت نام طرح مسکن ملی حدود یک میلیون و سیصد و شصت هزار نفر نام نویسی کرده اند که از این تعداد 500 هزار نفر از طریق سامانه اینترنتی و مابقی از طریق پیامک ثبت نام کرده اند.

به گفته محمود محمودزاده، آن دسته از افرادی که از طریق پیامک ثبت نام کرده اند، در صورت مهیا شدن شرایط مراجعه حضوری، باید نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام نمایند. وی اذعان داشت، با وجود بیماری کرونا، باید تاریخی برای دیگر متقاضیان واجد شرایط مشخص شوند تا بتوانند تشکیل پرونده داده و در صورت کامل بودن مدارک به بانک مراجعه نمایند.

معاونت وزارت راه و شهرسازی، از آغاز عملیات اجرایی بخشی از واحدهای طرح اقدام مسکن ملی فرهنگیان نیز خبر داد. به دنبال تنظیم تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی از روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه، احداث 170 هزار واحد مسکونی فرهنگیان آغاز شد.

اعلام جزئیات نحوه ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید

در مراسم آغاز ساخت 14 هزار و 500 واحد مسکونی فرهنگیان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، حبیب الله طاهرخانی مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، جزئیات طرح ساخت واحدهای مسکن ملی را تشریح کرد. به گفته وی در این پروژه 29 پارک و فضای سبز، 7 مرکز درمانی، 37 مجموعه ورزشی و 11 مرکز فرهنگی در شهرهای جدید ساخته خواهد شد.

بخوانید!  وضعیت مسکن در اسفند۹۸؛ قیمت‌گذاری بالاتر از توان خرید مردم است

به گفته وی در شهرهای جدید، ظرفیت ساخت واحد مسکونی از نظر اراضی موجود می باشد.  در همین راستا افزود: ساخت مسکن به تنهایی کافی نبوده و برای افزایش جذابیت سکونت نیز باید خدمات زیربنایی و روبنایی توسعه یابد.

به نقل از مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، یکی از راهکارهای گسترش شهرهای جدید، دسترسی آن ها به شهرهای مادر از طریق گسترش حمل و نقل ریلی می باشد. به گفته وی اصلی ترین روش اجرای طرح مسکن ملی در مشارکت با بخش خصوصی به گونه ای است که پروانه ساختمانی و زمین از طریق شرکت های عمرانی شهرهای جدید، ارائه می شود و هزینه ساخت بر عهده بخش خصوصی می باشد.

وی از آغاز ساخت 12 هزار و 800 واحد مسکونی در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی خبر داد. طاهرخانی زمان تعیین مالکیت واحدها را پس از تکمیل اسکلت و زدن سقف ها اعلام کرد. به گفته وی پس از این مرحله، پیش فروش از سوی سرمایه گذار و شرکت های عمرانی شهرهای جدید آغاز می شود

هشدار افزایش قیمت مسکن در دوران پسا کرونا

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور از افزایش قیمت مسکن به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح در حوزه ساخت و ساز خبر داد. به گفته وی، شیوع ویروس کرونا ساخت و ساز در حوزه تولید مسکن را کامل متوقف کرده و همین امر مشکلات زیادی برای تولید کنندگان و متقاضیان فراهم کرده است. وی افزود این مشکل در حال حاضر و با بازگشایی واحدهای تولید ساختمان و کارگاه های عمرانی تا حدودی برطرف شده است و امید داریم تولید کنندگان بتوانند تولید ساختمان و تقویت ساخت و ساز را در کشور افزایش دهند.

بخوانید!  جزئیات بازار مسکن؛ از خانه های 35 متری تا افزایش قیمت مسکن

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن اذعان داشت: با ارائه شیوه نامه برای بازگشایی کارگاه های عمرانی، بسیاری از سازندگان این خطر را قبول کرده و به فعالیت خود در حال حاضر ادامه خواهند داد.

هم چنین در خصوص وضعیت قیمت مسکن در شرایط کنونی هم اعلام داشت که تاکنون برنامه ریزی صحیحی در این زمینه نداشته ایم و همین امر باعث افزایش قیمت مسکن شده است و باید در این زمینه اقدامات مناسبی صورت پذیرد. وی افزود برای بهبود بازار مسکن در دوران پسا کرونا باید پایداری مناسبی در اقتصاد کشور وجود داشته باشد.

افزایش قیمت آهن آلات و انتقاد انبوه سازان

جمشید برزگر رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور در طی نامه ای از افزایش 40 درصدی قیمت انواع آهن آلات به رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت انتقاد کرد. در طی این نامه سهم بخش ساختمان از فولاد تولید کشور، 51 درصد بوده که بزرگترین مصرف کننده در این بخش می باشد. اما با این حال با وجود صادرات محصولات فولادی بدون توجه به بازار داخلی باعث افزایش بی رویه فولاد شده است.