آموزش رویت

ساختمانچی

وجود یک دیوار آجری در خانه می تواند نمایی جدید و زیبا به خانه شما ببخشد. طراحی بسیاری از خانه های قدیمی به این گونه است که در زیر گچ بدون شک یک دیوار آجری وجود دارد.

از جمله ایده هایی که می توانید در این زمینه اجرایی کنید، تبدیل آجر به آجر نما و ایجاد یک دیوار آجری زیبا می باشد. انجام این کار سختی زیادی نخواهد داشت.

در عین حال نمای زیبایی به وجود خواهد آورد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید سالم نگهداشتن آجر در هنگام انجام کار می باشد.

بهترین ابعاد برای آجر در جهت ایجاد این دیوار، عرض 6.5 سانتی متر و طول 12 سانتی متر می باشد. آن چه که در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، آموزش ساخت دیوار آجری می باشد. با ما همراه باشید.

مرحله اول

در مرحله اول قسمت کوچکی از گچ که در زیر آن دیوار آجری قرار دارد را می تراشیم. عمق تراش باید به اندازه ای باشد که آجر از زیر آن نمایان شود. آجر نمونه ای از انواع متریالی است که در قرن 19 استفاده از آن بسیار رواج داشته است.

توجه کنید که در بعضی مواقع جنس آجر مورد استفاده مرغوب نیست و از این رو برای طراحی دیوار آجری چندان مناسب نمی باشد.

با تست‌کردن قسمت کوچکی از دیوار این اطمینان برای شما حاصل می شود که آیا آجر مورد استفاده در ساخت دیوار برای انجام این کار مناسب می باشد یا خیر.

آجر نباید شکستگی داشته باشد. همچنین باید عاری از ترک های عمیق باشد. اگر آجر از شرایط خوبی برخوردار بود، به انجام سایر مراحل بپردازید.

دیوار اجری

مرحله دوم

در مرحله دوم بهتر است کف اتاقی که قصد ایجاد دیوار آجری نما در آن را دارید، با پلاستیک بپوشانید؛ چرا که انجام این کار بدون شک با ایجاد گرد و خاک همراه است و با انجام این کار از نفوذ گرد و خاک به سایر وسایل جلوگیری می شود.

بخوانید!  چگونه لکه رنگ را از روی چوب پاک کنیم!

همچنین انجام این کار تمیز کردن اتاق بعد از اتمام کار را برای شما راحت تر می کند. بهتر است در زمان انجام این کار پنجره ها را نیز باز بگذارید تا هوای داخل اتاق تهویه شود.

پوشاندن کف

مرحله سوم

در مرحله بعد با استفاده از یک سنگ تراش نسبت به زدودن گچ از روی دیوار اقدام نمایید. برای انجام این کار وسیله سنگ تراش را به صورت زاویه دار بر روی دیوار قرار دهید و با استفاده از یک چکش گچ را از روی دیوار بتراشید.

اگر گچ روی دیوار ترک خوردگی دارد می توانید کار را از این قسمت شروع کنید. در این صورت قسمت بیشتری از گچ فرو می ریزد و در تسریع انجام کار به شما کمک خواهد کرد.

ریختن گچ

مرحله چهارم

در مرحله چهارم با استفاده از یک برس سیمی باقیمانده گچ را از روی آجرها پاک کنید. برای انجام این کار برس سیمی را با فشار ملایم بر روی آجر حرکت دهید. بهتر است این کار را از بالا به پایین انجام دهید.

برس سیمی

مرحله پنجم

در این مرحله با استفاده از یک سطل آب گرم و شوینده لباس، از بالا به پایین نسبت به پاکسازی و تمیز کردن دیوار اقدام نمایید. در صورت نیاز، بهتر است آب سطل را مدام تعویض کرده و از آب تمیز استفاده نمایید.

راهکارهای دیگری نیز برای پاکسازی آجرها وجود دارد. برای مثال می توانید از برخی اسیدهای مناسب نیز به این منظور استفاده کنید. اما در این میان آب می تواند به عنوان یک پاک کننده قوی و در دسترس مورد استفاده قرار گیرد.

پاکسازی دیوار

مرحله ششم

در مرحله ششم، نوبت به استفاده از سیلر مخصوص آجر بر روی دیوار آجری می رسد. از آن جایی که گچ به نوعی نقش ضربه گیر بر روی سطح آجر دارد، عدم وجود آن می تواند موجب آسیب دیدگی آجر شود.

بخوانید!  بهینه سازی مصرف انرژی در منزل

استفاده از سیلر مخصوص این امکان را فراهم می کند که ترک های احتمالی موجود در آجر نسبت به شرایط محیطی مقاوم شوند.

در انتها می توانید برای ایجاد نمایی طبیعی تر از سیلر مات بر روی آجر استفاده نمایید. در غیر این صورت دیوار نمای بسیار براقی خواهد داشت.

سیلر زدن

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به آموزش آن پرداختیم، ساخت دیوار آجری می باشد. وجود دیوار آجری در طراحی سبک صنعتی و مینیمالیست رواج دارد.

بدون شک وجود چنین دیواری در خانه می تواند باعث القای گرما به فضای خانه شود و نمایی زیبا و جدید ایجاد نماید؛ بنابراین اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به دنبال اجرای ایده های نو در این زمینه هستید، پیشنهاد ما ساخت یک دیوار آجری می باشد.

انجام این ایده هزینه زیادی در بر ندارد و می توان از آن به عنوان ایده ای مقرون به صرفه یاد کرد. در صورتی که این ایده از نظر شما جذاب و کاربردی می باشد، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.