آموزش رویت

ساختمانچی

آن چه در این مطلب به بیان آن خواهیم پرداخت، آموزش رنگ کردن سطوح لمینت می باشد. به طور خلاصه می توان گفت برای انجام این کار نیاز به سمباده زنی و استفاده از پرایمر قبل از رنگ آمیزی آن می باشد. رنگ آمیزی لمینت راهکاری ارزان قیمت برای ایجاد نمایی تازه و زیبا می باشد. پس در ادامه این مطلب از ساختمانچی با ما همراه باشید.

رنگ آمیزی لمینت

پاکسازی سطح لمینت

آن چه که در ابتدا باید انجام گیرد، حاضرسازی لمینت می باشد. برای انجام این کار باید نسبت به پاکسازی سطح لمینت اقدام نمایید. می توانید از تری سدیم فسفات استفاده کنید. به این منظور 59 میلی لیتر از تری سدیم فسفات را با 3.8 لیتر آب گرم مخلوط نمایید.

سپس با استفاده از یک پارچه ضخیم و محلول تری سدم فسفات سطح لمینت را تمیز کنید. توجه داشته باشید که نقاط چرب را بیشتر از سایر نقاط تمیز کنید. بعد از انجام این کار با استفاده از یک پارچه خیس، بر روی سطح موردنظر بکشید.

با انجام این کار سطح موردنظر به طور کامل تمیز می شود. توجه داشته باشید محلول تری سدیم فسفات ماده شیمیایی خطرناکی است. به همین خاطر در هنگام استفاده از آن حتما از دستکش استفاده نمایید.

پاکسازی سطح لمینت

سمباده زنی

در این مرحله نوبت به سمباده زنی سطح موردنظر می رسد. برای انجام این کار از کاغذ سمباده 150 استفاده نمایید. سمباده زنی را تا زمانی که براق‌بودن سطح لمینت از بین برود، ادامه دهید.

توجه کنید که انجام این کار به مقدار زیاد نیز باعث ایجاد حفره در سطح لمینت می شود. بعد از انجام این کار با استفاده از پارچه نم سطح موردنظر را تمیز کنید و اجازه دهید به طور کامل خشک شود.

سمباده زنی

پوشش قسمت هایی که نیاز به رنگ آمیزی ندارند

در این مرحله قسمت هایی که تمایل به رنگ آمیزی ندارید با استفاده از نوار کاغذی بپوشانید. اگر سطح موردنظر بزرگ بود می توانید با استفاده از روزنامه سطح آن را بپوشانید.

پوشاندن قسمت هایی که نیاز به رنگ آمیزی ندارند

استفاده از پرایمر

در این مرحله نوبت به استفاده از پرایمر فرا می رسد. برای انجام این کار از پرایمر با پایه روغنی استفاده نمایید. به این منظور از یک قلمو نرم استفاده کرده و لایه ای نازک از پرایمر بر روی سطح موردنظر استفاده نمایید.

پرایمر

خشک شدن پرایمر

توجه کنید بعد استفاده از پرایمر، از نشستن هرگونه گرد و غبار بر روی سطح لمینت خودداری نمایید. برای انجام این کار بهتر است از باز کردن پنجره های خودداری نمایید.

بخوانید!  آموزش رنگ کردن سقف[+راهنمای انتخاب رنگ مناسب]

برای خشک‌شدن پرایمر هفت روز زمان لازم می باشد. توجه کنید که قبل از اقدام به رنگ آمیزی از خشک‌بودن پرایمر به طور کامل اطمینان حاصل کنید.

خشک شدن پرایمر

انتخاب رنگ مناسب

در این مرحله نوبت به رنگ آمیزی سطح لمینت می رسد. آن چه که در ابتدا باید انجام دهید، انتخاب رنگ مناسب می باشد. از آن جایی که ممکن است سطح مورد نظر در مقابل رطوبت قرار داشته باشد، بهتر است از یک رنگ ضد آب استفاده نمایید.

هم چنین استفاده از رنگ هایی که از پوشش بالایی برخوردار می باشند، از دیگر نکات مهمی است که باید به یاد داشته باشید. بهتر است از یک رنگ براق یا نیمه براق برای انجام این کار استفاده نمایید. برای انتخاب رنگ می توانید از فروشنده کمک بگیرید.

رنگ آمیزی سطح لمینت

مخلوط کردن رنگ

بعد از انتخاب رنگ، قبل از استفاده از آن رنگ را به خوبی مخلوط نمایید. این کار را تا زمانی که رنگی یکدست به دست آورید، ادامه دهید. سپس با استفاده از یک قلمو نسبت به رنگ آمیزی سطح لمینت اقدام نمایید.

برای انجام این کار 1/3 قلمو را داخل رنگ فرو ببرید. توجه کنید رنگ اضافی قلمو را بگیرید. انتخاب سایز قلمو باید متناسب با سطح موردنظر صورت پذیرد.

مخلوط کردن رنگ

رنگ آمیزی گوشه ها

با استفاده از قلمو قسمت هایی مانند گوشه ها را رنگ آمیزی کنید. برای سایر قسمت ها می توانید از غلطک رنگ آمیزی استفاده نمایید.

رنگ آمیزی گوشه های سطح لمینت

رنگ آمیزی سطح لمینت

بعد از رنگ آمیزی گوشه ها با استفاده از قلمو، به وسیله یک غلطک رنگ آمیزی سطح لمینت را رنگ آمیزی نمایید. برای انجام این کار مانند آن چه که در تصویر مشاهده می نمایید در جهت فلش ها غلطک را حرکت دهید.

بخوانید!  چطور سیستم امنیتی وایرلس راه اندازی کنیم؟

در طول انجام این کار فشار دست خود را ثابت نگه دارید. قبل از رنگ آمیزی لایه دوم به مدت 24 ساعت اجازه دهید لایه اول رنگ خشک شود. در طول خشک‌شدن رنگ از نشستن گرد و غبار بر روی سطح لمینت خودداری نمایید.

رنگ آمیزی سطح لمینت

رنگ آمیزی مجدد

بعد از گذشت 24 ساعت و خشک شدن لایه اول رنگ، نسبت به رنگ آمیزی لایه دوم اقدام نمایید. برای رنگ آمیزی لایه دوم نیز از روش رنگ آمیزی لایه اول استفاده نمایید.

رنگ آمیزی مجدد

خشک شدن سطح

بعد از رنگ آمیزی لایه دوم به مدت یک هفته اجازه دهید رنگ به طور کامل خشک شود. در طول این یک هفته، از قرار دادن هرگونه وسیله بر روی سطح آن و یا دست زدن به آن خودداری نمایید. بعد از گذشت یک هفته سطح موردنظر برای استفاده حاضر است.

خشک شدن سطح

کلام پایانی

ما در این مقاله از سایت ساختمانچی به بیان مراحل رنگ آمیزی سطوح لمینت و نکات مربوط به این کار پرداختیم. با اجرای مرحله به مرحله، سطحی زیبا حاصل از یک روش اصولی رنگ آمیزی را بوجود آورده و از استفاده از آن لذت خواهید برد.