آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تاکنون به ایجاد یک آشپزخانه فضای باز در حیاط خانه یا باغ خود فکر کرده اید؟ آیا دوست دارید در فضاهای باز خانه مانند پاسیو، حیاط خلوت یا تراس یک آشپزخانه فضای باز کوچک و زیبا بسازید و از بودن در آن مکان لذت ببرید؟

وقتی هوا گرم و دلپذیر است، هیچ چیز راضی کننده تر از خوردن یک وعده غذایی در خارج از منزل نیست. با استفاده از ایده های آشپزخانه در فضای باز، می توانید غذای خود را در زیر آفتاب گرم یا ستاره های درخشان تهیه و لذت ببرید.

امروزه با جستجو در مجلات دکوراسیون یا منابع آنلاین، طرح هایی برای طراحی آشپزخانه در هر سبک، از شیک و مدرن تا روستیک، در فضای باز پیدا خواهید کرد. در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با ایده های طراحی آشپزخانه در فضای باز آشنا شوید.

برای ساخت آشپزخانه بیرونی چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم؟

مانند هر پروژه ساختمانی که در بیرون از منزل ایجاد می شود، باید در مورد موارد زیر فکر کنید:

  • بودجه
  • اندازه فضا
  • محل
  • متریال ساخت
  • هر چند وقت یکبار از آن استفاده خواهید کرد
  • تجهیزات و لوازم خانگی مانند اجاق گاز، باربیکیو، کابینت و …
  • در دسترس بودن سوخت مانند گاز یا برق
  • مناسب بودن وسایل و مقاومت آن در برابر شرایط آب و هوایی
  • روشنایی
آشپزخانه بیرونی

مراحل اولیه ایجاد آشپزخانه در فضای باز

  1. اول از همه، مکانی را انتخاب کنید.
  2. مهم است که نحوه استفاده از فضا را در نظر بگیرید.
  3. به آنچه در حال پخت و پز و آن چه برای این کار نیاز دارید فکر کنید.
  4. از خود بپرسید آیا می خواهید از گاز، زغال یا چوب استفاده کنید؟
  5. آیا ترجیح می دهید پیتزا درست کنید یا کباب یا هر دو؟
  6. آیا این مکان برای مهمانی های شام صمیمی یا اجتماعات بزرگ تر است یا صرفاً برای استراحت و درست کردن کباب برای خانواده خواهد بود؟

این موارد نه تنها عناصری مانند میزان صندلی مورد نیاز شما را تعیین می کند، بلکه اندازه و ظرفیت وسایل مورد نیاز را نیز تعیین می کند.

شروع به تحقیق در مورد طراحان یا شرکت های طراحی آشپزخانه در فضای باز کنید تا به شما کمک کنند و یک طرح مناسب را متناسب با نیازهای شما ارائه دهند. در صورت نیاز به مجوز، با شورای محلی و شهرداری منطقه خود مشورت کنید.

بخوانید!  جذابترین ایده های طراحی آشپزخانه[ال،لوکس،مدرن و مینیمالیسم]

ایده های طراحی آشپزخانه فضای باز

صندلی راحت و شومینه فضای باز

در حالی که برگرها را کباب می کنید، مکانی جذاب برای استراحت مهمانان ایجاد کنید. برای نشستن در اطراف شومینه، مبلمان راحتی و مناسب فضای باز بخرید.

آشپزخانه فضا باز

استفاده از رنگ مناسب

به آشپزخانه فضای باز خود با استفاده از رنگ ها شخصیت ببخشید و با رنگ آمیزی وسایل و تجهیزات موجود در آشپزخانه، بافت های زیبا و گوناگون را به فضا بیافزایید.

استفاده از رنگ مناسب

استفاده از مینی یخچال و فریزر

یک آشپزخانه در حیاط بدون یک یخچال کوچک پر از نوشیدنی های خنک و گوارا، کامل نیست. از یخچال و فریزر می توانید برای نگهداری مواد غذایی نیز استفاده کنید تا مجبور نباشید هر بار برای استفاده از این مواد به آشپزخانه داخلی منزل مراجعه کنید.

استفاده از مینی یخچال و فریزر

استفاده از میز ناهارخوری معمولی

میز ناهارخوری در فضای باز نباید فانتزی باشد. از مبلمان چوبی مقاوم در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کنید. شما می توانید به راحتی میز را با پارچه ها و وسایل زیبا تزئین کنید. استفاده از یک فرش در فضای باز، عمق و بافت زیبایی را به آشپزخانه شما وارد می کند.

استفاده از میز ناهارخوری معمولی

استفاده از سقف

روزهای بارانی می تواند موجب شود تا شما نتوانید به آشپزخانه فضای باز خود بروید. از طرفی آشپزی و غذاخوردن در منظره ای که باران می بارد نیز می تواند تجربه شگرف و جذابی باشد.

از این رو می توانید قسمتی از آشپزخانه که وسایل قرار دارند را سقف بزنید تا از باران در امان بماند. در این صورت شما می توانید هم بدون استرس از خیس‌شدن به آشپزی بپردازید و هم از وجود باران در اطراف خود لذت ببرید.

استفاده از سقف

استفاده از وسایل بازیافتی به عنوان ایده تزئینی

بطری های خالی را به یک اثر هنری تبدیل کنید و آن ها را به نمایش بگذارید. بطری های شیشه ای جاسازی شده جذابیت بصری را به این نوار گچی و منطقه پخت کباب اضافه می کنند.

استفاده از وسایل بازیافتی به عنوان ایده تزئینی

ساخت آشپزخانه در کنار استخر

می توانید آشپزخانه بیرونی خود را در کنار استخر بسازید و با قراردادن محل نشیمن، از غذاخوردن و همنشینی و گفتگو با اعضای خانواده خود در این مکان زیبا لذت ببرید.

ساخت آشپزخانه در کنار استخر

استفاده از گیاهان

در کنار آشپزخانه فضای باز خود از گیاهان و گل های باطراوت و شاداب استفاده کنید و روحی تازه به این محیط ببخشید. به طور حتم آشپزی و صرف غذا در کنار طبیعت می تواند تجربه ای فراتر از انتظار شما باشد.

استفاده از گیاهان

انتخاب باربیکیو مناسب

همانطور که می دانید اجاق گاز قلب آشپزخانه های داخل منزل محسوب می شود. به این ترتیب باربیکیو و کباب پز نیز قلب آشپزخانه فضای باز می باشد.

بخوانید!  کدام نوع هود عملکرد بهتری دارد؟

گزینه های زیادی در انتخاب باربیکیو در مقابل شما قرار دارد. شما می توانید از باربیکیو سنگی، باربیکیو زغالی، باربیکیو گازی، باربیکیو برقی و یا باربیکیو آجری استفاده نمایید.

انتخاب باربیکیو مناسب

اگر طراحی محیط شما به سبک روستیک و سنتی است، بهتر است از کباب پز سنگی و زغالی استفاده کنید. اگر فضایی مدرن و شیک را طراحی کرده‌اید، باربیکو گازی و برقی می تواند انتخابی درست و به جا برای شما باشد.

 سبک روستیک و سنتی

استفاده از شمع

اگر بودجه خرید لوازم و وسایل تزئینی لوکس و گران قیمت را ندارید، می توانید از چند شمع استوانه ای در ابعاد کوچک و بزرگ بر روی میز غذاخوری استفاده کنید و این مکان را شاعرانه و عاشقانه جلوه دهید. در کنار شمع ها از گل های زیبا و ظروف میوه نیز برای افزودن بافت بیشتر استفاده نمایید.

استفاده از شمع

استفاده از لوستر روستیک

بکارگیری یک لوستر چوبی به سبک روستیک می تواند جلوه خارق العاده و جذابی به محیط آشپزخانه شما ببخشد. در کنار لوستر، می توانید از وسایل دور ریختنی مانند بطری های آب به عنوان گلدان استفاده نمایید و فضایی خلاقانه را بوجود آورید.

استفاده از لوستر روستیک

گالری عکس های طراحی آشپزخانه در فضای باز

در ادامه، جذاب ترین ایده های طراحی آشپزخانه در محیط های بیرونی و فضای آزاد را برای شما قرار می دهیم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید و جهت ایده پردازی از آن ها استفاده نمایید.

 طراحی آشپزخانه در محیط های بیرونی و فضای آزاد
جذاب ترین ایده های طراحی آشپزخانه در محیط های بیرونی
جذاب ترین ایده های طراحی آشپزخانه
جذاب ترین ایده های آشپزخانه در محیط فضای آزاد

کلام پایانی

ما در این عکس نوشته از ساختمانچی به بیان نکات مهم و ایده های طراحی آشپزخانه در فضای باز پرداختیم. آیا تاکنون به ایجاد چنین محیطی در بیرون از خانه خود فکر کرده اید؟ در صورتی که ایده یا تجربه ای در این زمینه دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.