آموزش رویت

ساختمانچی

رنگ آبی فیروزه ای یکی از آرام بخش ترین رنگ هایی است که می توان در طراحی دکوراسیون داخلی و دیزاین خانه مورد استفاده قرار داد.

شاید شنیدن نام این رنگ برای شما هم یادآور سنگ های قیمتی و آب های دریای کارائیب باشد. به همین خاطر استفاده از این رنگ همیشه پیشنهاد خوبی برای استفاده در دیزاین خانه می باشد.

رنگ آبی فیروزه ای در بیش تر مواقع با رنگ هایی هم چون  سبز آبی و آبی روشن اشتباه گرفته می شود. اگرچه این رنگ به نمونه های نامبرده شباهت زیادی دارد، اما به واقع آبی فیروزه ای یک رنگ منحصربفرد است که از ترکیب رنگ هایی همچون آبی روشن، سبز روشن و کمی زرد ایجاد می شود.

این رنگ نمونه ای از رنگ هایی است که به راحتی می توان آن را با سایر رنگ ها ترکیب کرده و به یک پالت رنگی زیبا دست یافت. شاید این سوال شما هم باشد که چگونه می توان از این رنگ در دکوراسیون داخلی استفاده کرد؟ در ادامه پیشنهاداتی خوبی برای شما داریم. با ساختمانچی همراه باشید.

ایده های استفاده از آبی فیروزه ای در دکوراسیون داخلی

به کارگیری سلیقه شخصی

آبی‌فیروزه‌ای یکی از رنگ های غالب و تاثیرگذار می باشد. یکی از بهترین راهکارها برای استفاده از این رنگ، به کارگیری اکسسوری هایی به این رنگ و یا استفاده از فرش و پرده می باشد.

به یاد داشته باشید از آبی فیروزه ای به تنهایی استفاده نکنید و در کنار آن از رنگ های دیگر یا طیف های مختلف این رنگ استفاده نمایید.

آبی فیروزه ای

تقارن سازی

تقارن سازی در دیزاین داخلی ایده ای مناسب برای طراحی فضایی راحت می باشد. در صورتی که شما هم به استفاده از این ایده در خانه خود علاقمند هستید می توانید از یک المان مانند یک فرش، لوستر و کاناپه به این رنگ در میان اتاق استفاده نمایید.

رنگ آمیزی دیوار با رنگ آبی فیروزه ای

آبی فیروزه ای نمونه ای از رنگ های مدرن و غالب می باشد که می توان از آن برای رنگ آمیزی دیوار غالب استفاده کرد. این رنگ علی رغم این که باعث القای انرژی می شود می تواند فضایی آرام و سراسر انرژی مثبت ایجاد نماید.

رنگ آمیزی دیوار با رنگ آبی فیروزه ای

بازی با طیف های مختلف آبی فیروزه ای

یکی از باورهای غلط در مورد آبی فیروزه ای در این است که بسیاری افراد تصور می کنند تنها استفاده از آبی فیروزه ای روشن می تواند نمای بصری پایداری ایجاد نماید. این رنگ مانند سایر رنگ ها طیف های مختلفی دارد.

بخوانید!  معرفی بهترین رنگ ها در طراحی خانه کوچک

برای استفاده از آبی فیروزه ای در ابتدا فضای اتاق را همچون یک بوم نقاشی سفید تجسم کنید و به چگونگی استفاده از آن فکر کنید.

استفاده از طیف روشن این رنگ می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. استفاده از طیف های روشن و تیره این رنگ در کنار یکدیگر نیز می تواند در ایجاد فضایی زیبا کمک کند.

فیروزه ای در دکوراسیون خانه

ترکیب رنگ ها با رنگ آبی فیروزه ای

اگر تمایل به ترکیب این رنگ با سایر رنگ ها دارید، به یاد بسپارید که در انجام این کار حساسیت به خرج دهید تا به یک ترکیب زیبا دست یابید.

برای استفاده از سایر رنگ ها در کنار این رنگ باید بدانید بیش از یک طیف روشن از رنگ موردنظر در کنار رنگ آبی فیروزه ای استفاده نکنید. به بیان دیگر از استفاده تعدادی رنگ با طیف روشن در کنار آبی فیروزه ای در یک اتاق پرهیز کنید.

ترکیب رنگ ها با رنگ آبی فیروزه ای

ایجاد حس خوب

همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، رنگ آبی فیروزه ای نمونه ای از رنگ های تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی است و می توان به راحتی آن را با سایر رنگ ها ترکیب کرد.

پیشنهاد ما برای ایجاد حس خوب در فضای موردنظر، ترکیب این رنگ با رنگ یاسی یا صورتی می باشد. رنگ قهوه ای در کنار این رنگ نیز نمایی بسیار جذاب ایجاد می کند و انرژی زیادی به فضای اتاق القا می نماید.

ایجاد حس خوب با رنگ آبی فیروزه ای

استفاده از الگوهای مختلف در کنار آبی فیروزه ای

استفاده از المان هایی مانند کوسن که در آن از الگوهایی به آبی فیروزه ای استفاده شده است نیز می تواند در ایجاد نمایی زیبا در خانه نقش داشته باشد. با انجام این کار می توانید این رنگ را به عنوان رنگ غالب در طراحی خانه نیز به معرض نمایش بگذارید.

استفاده از الگوهای مختلف در کنار رنگ آبی فیروزه ای

آبی فیروزه ای در اتاق نشیمن

تاثیر آرام بخش رنگ آبی فیروزه ای، می تواند از عوامل تاثیرگذار برای انتخاب این رنگ در اتاق نشیمن های بزرگ باشد. برای مثال می توانید از کاغذ دیواری، مبلمان یا فرشی به این رنگ استفاده نمایید.

بخوانید!  جذاب ترین ایده های طراحی حمام کوچک و بزرگ[لوکس،مدرن و شیک]

آن چه که امروزه در بسیاری از دیزاین ها و طراحی اتاق نشیمن با استفاده از این رنگ مشاهده می شود، استفاده از کاغذ دیواری به رنگ آبی فیروزه ای که در آن رگه های طلایی وجود دارد، می باشد.

رنگ آبی فیروزه ای در اتاق نشیمن

آبی فیروزه ای مناسب برای پرده ها

آبی فیروزه ای می تواند یک رنگ مناسب برای پرده ها باشد. ترکیب این رنگ با نور آفتاب می تواند نمایی بسیار زیبا را برای شما به ارمغان آورد.

آبی فیروزه ای رنگی مناسب برای پرده ها

استفاده از آبی فیروزه ای در طراحی اتاق خواب

آبی فیروزه ای یک رنگ جذاب و بی نظیر برای استفاده در اتاق خواب می باشد. اما باید در استفاده از آن دقت کافی به خرج دهید. نکته مهم در استفاده از این رنگ در اتاق خواب، ایجاد تعادل در فضای اتاق می باشد.

استفاده از رنگ آبی فیروزه ای در طراحی اتاق خواب

استفاده هوشمندانه از آبی فیروزه ای

استفاده هوشمندانه و صحیح از این رنگ می تواند نمایی بسیار جذاب و چشم نواز برای شما به ارمغان آورد. برای مثال می توانید در کنار مبلمان به رنگ خاکستری تنها از یک کاناپه به این رنگ استفاده نمایید.

استفاده هوشمندانه از رنگ آبی فیروزه ای

همچنین این امکان وجود دارد که از یک فرش، کوسن و یا المان های تزئینی به رنگ آبی فیروزه ای استفاده نمایید. با این کار می توانید دکوراسیونی جذاب و چشم نوار ایجاد نمایید.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه نکاتی در زمینه استفاده از آبی فیروزه ای می باشد. آیا شما به استفاده از این رنگ علاقمند می باشید؟

به نظر شما استفاده از این رنگ در کدام قسمت خانه می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد؟ در صورت تمایل می توانید نظرات خود در این زمینه را با اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.

در انتها چند تصویر زیبا از رنگ فیروزه ای در دکوراسیون داخلی خانه را برای شما عزیزان به نمایش می گذاریم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید و جهت ایده از آن ها استفاده نمایید.

رنگ فیروزه ای در دکوراسیون داخلی خانه
فیروزه ای در دکوراسیون داخلی خانه
رنگ فیروزه ای در دکوراسیون
رنگ فیروزه ای در دکوراسیون خانه
فیروزه ای در خانه
رنگ فیروزه ای
رنگ فیروزه ای در طراحی داخلی خانه
رنگ فیروزه ای در نشیمن