آموزش رویت

ساختمانچی

آیا می دانید گواهینامه مدیریت پروژه چیست؟ همانطور که شاهد هستید سالیانه هزاران پروژه ساختمانی در سراسر دنیا مدیریت و هدایت می شوند. پرداخت هزینه به مجریان و مدیران بر اساس تجربیات و مهارت های آن ها صورت می گیرد.

مدیران پروژه تقریباً در هر شهر و منطقه ای می توانند فرصت های شغلی مناسب برای خود فراهم کنند. مدیریت پروژه با مدیریت ساخت متفاوت است و هر کدام مفهومی متفاوت را در بر می گیرند.

یک مدیر ساخت و ساز همانند سرپرست ایفای نقش می کند. همچنین یک گروه از افراد را به منظور تکمیل کار در زمان مشخص و طبق بودجه معین هدایت می نماید.

مدیر پروژه نیز اهدافی مشابه دارد. معمولاً بیشتر درگیر فرآیندها و جنبه های سازمان یافته کار ساخت است. همچنین با مدیر سایت و دیگر اعضای تیم مهندسی کار می کند تا مطمئن شود کار بر اساس برنامه ریزی و دستورالعمل های مشخص به خوبی پیش می رود.

مدیران پروژه های ساختمانی با جمع آوری الزامات مناسب و تراز هزینه ها به روش داده محور، به مزایده پروژه ها کمک می کند. آن ها برای پیمانکاران یا شرکت های ساختمانی این امکان را فراهم می کنند تا با دقت بیشتری به مزایده بپردازند.

هنگامی که یک پروژه برنده می شود، مدیر آن برنامه ریزی ها، منابع و امور اجرایی را درون و بیرون سایت مدیریت خواهد نمود.

برخی از مهارت های لازم و ضروری برای حرفه مدیریت پروژه ساختمانی شامل دانش اتوکد، مذاکره قرارداد، مدیریت زمان و کیفیت، زمان بندی CPM، مدیریت ایمنی و مدیریت هزینه می باشند. با این مقدمه در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با گواهینامه مدیریت پروژه آشنا شوید.

چرا به دنبال دریافت گواهینامه مدیریت پروژه ساختمانی هستید؟

از آن جایی که شرکت های صنایع مختلف با هزینه های رو به رشد و یک نیاز مستمر برای پیشرفت و دستیابی به مرز رقابت دست و پنجه نرم می کنند، به سمت مدیران پروژه روی می آورند تا تیم ساخت و ساز را به سمت موفقیت هدایت کنند.

مدیر پروژه در هر رشته آموزش می بیند تا به تیم کاری در جهت پس انداز مالی کمک کند. او همچنین تلاش می کند تا موانع پیشرفت کار را برطرف نماید.

بخوانید!  7 نکته پیرامون کنترل پروژه برای افزایش سرعت

هنگامی که موجب پس انداز پول شرکت ها و پیمانکاران می شوید و به آن ها کمک می کنید پروژه های خود را با ایمنی و کیفیت و طبق بودجه و زمان بندی مشخص به پایان برسانند و تکمیل نمایند.

مطمئن باشید بسیار ارزشمند هستید، زیرا نحوه مدیریت شما منجر به کسب درآمد بالا، دستیابی به امنیت شغلی و برداشتن گامی موثر به سوی شغل های دیگر نظیر مهندسی و مدیریت ساخت و ساز خواهد شد.

انواع گواهی مدیریت پروژه

قبل از آن که به مسیر ساخت و ساز قدم بگذارید حتماً باید آموزش ها و مهارت های لازم را کسب کنید. این که شما چگونه می توانید یک مدیر پروژه ساختمانی شوید، به این که اکنون در چه مرحله ای هستید بستگی دارد.

آیا دبیرستان خود را تمام کردید و به دنبال تحصیلات دانشگاهی هستید یا از تجربه سال ها ساخت و ساز برخوردار می باشید و قصد دارید گامی فراتر در شغل خود بگذارید و پیشرفت کنید.

گواهی آنلاین

صدور گواهینامه آنلاین به شما این امکان را می دهد تا گواهی مدیریت پروژه حرفه ای (PMP) و یا برنامه ریزی و زمان بندی حرفه ای (PSP) خود را با تأکید بر ساخت و ساز سریع و بدون کلاس های ضروری مطالعات عمومی اخذ نمائید.

اکثر برنامه های دریافت گواهی آنلاین بر ابزارها و مهارت های مدیریت پروژه تاکید می کند. همچنین آن ها را در صورت لزوم به یک رشته تخصصی مرتبط می کند. این یک گزینه خوب برای فردی است که قبلاً تجربه ساخت و ساز داشته و می خواهد مهارت های جدید به رزومه خود اضافه کند.

همچنین برخی دانشکده ها گواهی تحصیل شغلی برای مدیریت پروژه ساختمانی پیشنهاد می دهند. یک برنامه کسب گواهی سریع ترین راه برای تقویت مدارک تحصیلی به منظور دستیابی به چشم اندازهای شغلی گسترده است.

مدرک کاردانی

مدرک کاردانی در رشته مدیریت ساخت یا سایر رشته ها ممکن است بهترین انتخاب برای فردی باشد که تجربه کاری وی بسیار کم است و می خواهد حرفه خود را توسعه دهد.

بخوانید!  اشتباهات رایج در برآورد هزینه پروژه

دریافت این مدرک حدوداً دو سال طول می کشد. علاوه بر این که دانشجو مباحث مربوط به مدیریت پروژه و ساخت و ساز را مورد مطالعه قرار می دهد باید در یکسری کلاس های کلی شرکت کند. اگر خواهان شغل مدیریت پروژه هستید، حتی با مدرک کاردانی باز هم نیاز به دریافت گواهی مدیریت پروژه دارید.

مدرک کارشناسی

اگر قصد دارید شرکت ساختمانی خود را راه اندازی کنید و یا به سطح ایده الی از پیشرفت در این دوره از زمان دست یابید، مدرک کارشناسی بدین منظور بسیار ضروری است.

شما می توانید با لیسانس علوم کاربردی در مدیریت ساخت شروع کنید. اما ممکن است با توجه به اهداف نهایی خود مدرک مهندسی یا بازرگانی را انتخاب کنید.

افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستند و یا از تجربه کافی در صنعت ساخت و ساز برخوردار می باشند ممکن است با پیشنهاد شغلی مدیریت پروژه مواجه شوند. البته این در صورتی است که آن ها حتی اگر دارای گواهینامه مدیریت پروژه ساخت نیستند، مهارت های مدیریتی را کسب کرده باشند.

گواهی آموزش نرم افزارهای ساختمانی

علارغم این که برای کسب گواهینامه مدیریت پروژه ساخت باید آموزش های لازم را ببینند، نیازمند کسب دانش و آگاهی در خصوص استفاده از ابزارهای مختلف این حوزه نیز می باشید.

نرم افزارهای مدیریت پروژه نظیر Primavera P6 یکی از ابزارهایی است که باید با طرز کار آن آشنا شوید. افرادی که به دنبال کار مدیریت پروژه در صنعت ساخت و ساز هستند می توانند به صورت آنلاین از فرصت های یادگیری کار با این نرم افزار بهره مند شوند.

آموزش های آنلاین به شما کمک می کنند با ابزارهای جدید و نحوه عملکرد آن ها آشنا شوید. حتی اگر از تجربه کافی در زمینه مدیریت برخوردار هستید. دنیای ساخت پر از فرصت های آموزشی است که درون خانه یا بیرون از آن برای شما فراهم می شوند، بنابراین هوشمندانه از آنها استفاده کنید.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی گواهینامه مدیریت پروژه ساختمانی پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت ببرید. در صورت تمایل نظرات خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.