آموزش رویت

ساختمانچی

کابینت پلی گلاس، یکی از باکیفیت ترین و مقاوم ترین انواع کابینت می باشد. پلی گلاس در مقایسه با هایگلاس مقاومت بالاتری دارد و از نظر زیبایی نیز برتر است و سطحی صاف تر و مقاوم تر را به نمایش می گذارد. با این مقدمه در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی جزئیات این نوع کابینت می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

پلی گلاس چگونه تولید می شود؟

برای ساخت کابینت پلی گلاس یک لایه پلی استر بر روی سطح MDF که دو طرف آن با ملامین پوشیده‌شده است، قرار می گیرد. رنگ نهایی آن نیز با توجه به رنگ لایه ملامین که زیر پوشش پلی استر قرار گرفته است تعیین می شود.

پلی گلاس

ویژگی های کابینت پلی گلاس

  • شکل ظاهری پلی گلاس شبیه به شیشه است، اما وزن آن نسبت به شیشه سبک تر و مقاومت آن بالاتر می باشد.
  • وجود روکش پلی استر در سطح کابینت ها باعث ایجاد ویژگی های منحصربفردی در آن ها می شود، به همین دلیل کابینت پلی گلاس از جمله بهترین انواع کابینت می باشد.
  • در ورق های پلی گلاس می توان حالت مات و براق را به طور همزمان ایجاد نمود و همین امر عاملی موثر در زیبایی این نوع کابینت محسوب می شود.
  • این کابینت به صورت تک رنگ یا ترکیبی از دو رنگ طراحی و تولید می شود و سطح آن صاف و براق است و نور طبیعی یا نور لامپ را منعکس می کند. به همین دلیل استفاده از این کابینت ها در آشپزخانه های کوچک باعث روشن تر و بزرگ تر شدن فضا می شود.
  • علاوه بر زیبایی بی نظیری که کابینت پلی گلاس دارد و از سایر نمونه ها متمایز می باشد، مقاومت بالای آن از دیگر ویژگی های منحصربفردی است که می توان به آن اشاره نمود.
  • این مدل به کابینت به ضد خش بودن معروف است و به راحتی بر روی آن جای خراش نمی ماند.

مزایای استفاده از کابینت پلی گلاس

این نوع کابینت در طرح ها و رنگ های متفاوت تولید می شود و با انواع دکوراسیون آشپزخانه هماهنگی دارد. از این رو با توجه به اهمیت دکوراسیون داخلی در دنیای امروز، این کابینت ها به خوبی نیاز مشتریان را برطرف می سازند و با تمام سلیقه ها سازگاری دارند. از جمله مزایای دیگر این مدل کابینت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کابینت پلی گلاس
  • این کابینت ها طول عمر بالایی دارند.
  • وزن آن ها بسیار سبک است، اما مقاومت و انعطاف پذیری آن ها بالا می باشد.
  • تمیز کردن کابینت های پلی گلاس بسیار آسان است و با یک دستمال مرطوب می توان گرد و غبار و آلودگی را از روی سطح آن تمیز نمود.
  • سطح این کابینت ها در مقایسه با نمونه های گلاس صیقلی تر و براق تر است.
  • مقاومت کابینت پلی گلاس در برابر تغییرات دمایی بالا است و خصوصیات آن ثابت می ماند.
  • آن ها مقاومت زیادی در برابر اشعه خورشید و مواد شیمیایی از جمله پاک‌کننده ها و مواد شوینده دارند.
  • پلی گلاس آنتی باکتریال است و امکان رشد قارچ و کپک در آن وجود ندارد.
  • مقاومت آن در برابر ضربه و خط و خش بسیار بالا می باشد.
  • این نوع کابینت آب و رطوبت را به خود جذب نمی کند و دچار پوسیدگی نمی شود.
بخوانید!  عکس انواع مجسمه چوبی، برنزی، پلی استر و سنگی

معایب کابینت پلی گلاس

  • این کابینت ها دارای لبه های تیز می باشند و باید در استفاده از آن ها جانب احتیاط را رعایت نمایید.
  • قیمت این کابینت ها در برابر کابینت هایگلاس بالاتر می باشد.
  • ساخت کابینت های پلی گلاس نیاز به نیروی کار ماهر و متخصص دارد.

انواع کابینت پلی گلاس

با توجه به رنگ ملامینی که بر روی ام دی اف خام کشیده می شود، رنگ بندی پلی گلاس متفاوت خواهد بود. کابینت پلی گلاس در طرح و رنگ های مختلف و در دو نوع براق و شفاف تولید می شود که می توانید براساس سلیقه خود، نوع آن را انتخاب نمایید.

نوع براق این مدل کابینت بازتاب و درخشش نور بیشتری نسبت به رنگ های مات دارد و نمایی مدرن تر و شیک تر به ظاهر آشپزخانه می بخشد. از این نوع کابینت می توان در آشپزخانه هایی که نور کمی دارد و کوچک است، استفاده نمود.

می توان هر دو نوع براق و مات را به طور همزمان در این کابینت ها اجرا نمود و در واقع کابینتی از ترکیب مات و براق را تولید کرد. این ویژگی بسیار منحصربفرد است و زیبایی بصری خاصی را به کابینت شما می بخشد.

کابینت

کابینت پلی گلاس، ایده آل برای آشپزخانه های کوچک

نور و رنگ از مهم ترین آیتم هایی است که در آشپزخانه کوچک باید مدنظر قرار بگیرد. کابینت های پلی گلاس به دلیل درخشندگی و بازتاب نوری که دارند سبب بزرگ تر نشان‌دادن محیط های کوچک می شوند و همچنین می توانند نور کم را زیاد جلوه دهند.

بخوانید!  انتخاب آینه مناسب در حمام

در آشپزخانه های کوچک می توان از رنگ های روشن مثل سفید، صدفی، کرم، طوسی روشن و قهوه ای روشن استفاده کرد تا متراژ آشپزخانه بزرگ تر از مقدار واقعی به نظر برسد. استفاده از رنگ های تیره به دلیل عدم بازتاب نور، سبب تیرگی و خفقان در فضای آشپزخانه و در نهایت کوچک تر کردن فضا می شود.

کلام پایانی

ما در این نوشته به معرفی نوعی کابینت مدرن و زیبا به نام کابینت پلی گلاس پرداختیم که شباهت زیادی به کابینت های هایگلاس دارد. همانطور که گفتیم این مدل کابینت دارای سطحی شیشه ای و براق است و از مقاومت زیادی در برابر خط و خش برخوردار می باشد.

این نوع کابینت در بین بهترین انواع کابینت محسوب می شود و نمایی زیبا و جذاب به دکوراسیون آشپزخانه شما می بخشد. امیدواریم اطلاعات موجود در این نوشته از ساختمانچی، شما عزیزان را به خوبی با کابینت پلی گلاس آشنا کند.

آیا شما در آشپزخانه خود از این مدل کابینت استفاده نموده‌اید؟ این کابینت ها چه مزایا و معایبی را برای شما در بر داشته‌اند؟ پاسخ های خود را با ما در میان بگذارید.