آموزش رویت

ساختمانچی

اگر به دنبال کابینت متفاوت و مطابق با سبک مدرن در دنیای پیشرفته امروزی هستید، کابینت استیل بهترین گزینه می باشد.

این کابینت ها اصولا از جنس استیل ضد زنگ تولید و به صورت تمام استیل و یا از قرار دادن ورق های فلزی بر روی تخته چوب ساخته می شوند. با این مقدمه در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی کامل این نوع کابینت می پردازیم. با ما همراه باشید.

مزایا

  • دوام و طول عمر کابینت استیل نسبت به سایر کابینت ها بالاتر می باشد.
  • این کابینت ها در صورت نگهداری و مراقبت، سالیان سال مانند روز اول باقی خواهند ماند و دچار پوسیدگی و یا رنگ پریدگی نمی شوند.
  • برای تمیز کردن کابینت استیل باید از یک دستمال مرطوب نخی استفاده کرد و برای برطرف‌کردن ذرات و لکه های چربی از روی آن بهتر است اسپری پاک‌کننده به کار برد.
عکس کابینت استیل, مدرن ترین نوع کابینت
  • این مدل کابینت ها، ضد زنگ هستند و مقاومت بالایی که در برابر نم و رطوبت دارند و هیچ گاه دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند.
  • استفاده از این نوع کابینت ها در آشپزخانه هایی که مدام با آب سر و کار دارند، گزینه ای بسیار مناسب می باشد.
  • یکی از ویژگی های منحصربفرد استیل این است که با هر نوع متریالی از جمله سنگ و چوب هماهنگی دارد. مثلا می توان درب کابینت استیل را چوبی انتخاب کرد یا برای کابینت های استیل کانتر سنگی انتخاب نمود.
  • استیل به دلیل وجود مقادیر بالای کروم و نیکل در ساختار آن، در برابر حرارت، زنگ و لکه نیز کاملا مقاوم است.
  • رویه کابینت استیل به هیچگونه روکش و لایه محافظتی نیاز ندارد.
  • این کابینت ها هزینه نگهداری و تعمیر بسیار پایینی دارند.
  • کابینت های استیل دوست دار محیط زیست بوده و آسیبی به آن وارد نمی کنند.
  • همچنین نصب این نوع کابینت ها به راحتی و سهولت انجام می پذیرد.
کابینت استیل

معایب

  • یکی از معایب کابینت استیل این است که سطح آن نسبت به خط و خش مقاومت بالایی ندارد. به همین دلیل نیازمند احتیاط و مراقبت می باشد و برای تمیز کردن آن نباید از سیم ظرفشویی استفاده نمود.
  • برخورد هر نوع اشیاء نوک تیز با سطح این کابینت ها باعث آسیب رساندن به آن می شود، بنابراین باید در استفاده از این نوع کابینت احتیاط کرد.
  • از دیگر معایب استفاده از این مدل کابینت به جا ماندن اثر انگشت و لکه بر روی آن هاست که می توان با دستمالی مرطوب آن ها را تمیز کرد.
  • قیمت کابینت استیل بالاست، زیرا از متریال گران قیمت فلز ساخته می شود.
  • این نوع کابینت طرح و شکل خاصی ندارد و باید به صورت ساده مورد استفاده قرار بگیرد.
  • همچنین این کابینت ها قابلیت رنگ پذیری ندارند.
  • در صورتی که مراقبت های لازم از کابینت های استیل صورت نگیرد یا استیل از متریال باکیفیتی ساخته نشده باشد، پس از گذشت زمان درخشندگی و براق بودن خود را از دست می دهد و کدر می شود.
  • از دیگر معایب این نوع کابینت، صدای آن می باشد. به طوری که هنگام قرار دادن یا برخورد ظروف یا اشیا بر روی آن، صدای زیادی تولید می شود.
مدل کابینت استیل

ایده های طراحی کابینت استیل برای آشپزخانه

کابینت استیل مدل جزیره

می توانید قسمت جزیره آشپزخانه خود را از جنس استیل ضد زنگ بسازید و در زیر آن چند کشو با دستگیره های مخفی را تعبیه کنید. استفاده از گاز استیل یا ظرفشویی از همین جنس بر روی جزیره می تواند ایده ای جذاب باشد و آشپزخانه شما را به محلی مدرن و امروزی تبدیل کند.

کابینت استیل مدل جزیره

ترکیب استیل با ام دی اف

اگر به فکر ایجاد یک طراحی خاص و منحصربفرد برای آشپزخانه خود می گردید، ترکیب کابینت استیل با ام دی اف می تواند ایده ای خلاقانه محسوب شود.

بخوانید!  میز پاتختی و مدل های مختلف آن

در این نوع طراحی می توانید نقطه کانونی آشپزخانه را با کابینت استیل و دو طرف آن را با کابینت ام دی اف طراحی کنید. همچنین می توانید یک طرف را استیل و طرف دیگر را ام دی اف بزنید.

ایده های بسیار زیادی در ترکیب دو جنس متفاوت کابینت وجود دارد. بهتر است با یک طراح حرفه ای در این مورد صحبت کنید و در نهایت طبق سلیقه خود و نظر طراح، ایده ای جذاب و منحصربفرد را اجرا نمایید.

ترکیب استیل با ام دی اف

کابینت استیل با درب شیشه ای

از دیگر ایده های طراحی کابینت استیل، استفاده از درب کابینت هایی از جنس شیشه به جای استیل می باشد. استفاده از استیل برای آشپزخانه می تواند فضایی بسیار براق را بوجود آورد که چشم را می زند.

بنابراین ترکیب کابینت استیل با سایر المان ها می تواند از این خیرگی بکاهد و فضا را متعادل تر کند. درب کابینت شیشه ای نمای بسیار زیبایی به کابینت های استیل می بخشد و زیبایی آن را دو چندان می نماید.

دب شیشه ای کابینت استیل

آشپزخانه تمام استیل

در آشپزخانه تمام استیل، تمام المان های آن از جمله گاز، یخچال و لباسشویی از استیل یا به رنگ استیل می باشند. از این طراحی معمولا در رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها و کترینگ ها استفاده می شود، زیرا بهداشت محیط در این مکان ها بسیار مهم است و اجزای آشپزخانه باید به گونه ای طراحی شوند که قابل شستشو باشند و به راحتی خراب نشوند.

آشپزخانه تمام استیل

اکسسوری کابینت

اکسسوری کابینت المان هایی بسیار جذاب هستند که علاوه بر زیبایی، به منظور کاربرد مفید از فضا مورد استفاده قرار می گیرند. مدل اکسسوری های کابینت استیل بسیار زیبا هستند. شما می توانید از آبچکان ها، سبدهای سوپرمارکت، درب هایی با مجیک کرنر و آویزهای استیل استفاده نمایید.

اکسسوری کابینت

کلام پایانی

امروزه کابینت استیل بدون شک از جمله گران قیمت ترین و مدرن ترین انواع کابینت محسوب می شود که طرفداران خاص خود را دارد. همانطور که در بالا ذکر کردیم، این کابینت ها در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند و فضایی شیک و مدرن را برای آشپزخانه به ارمغان می آورند.

بخوانید!  انواع پارتیشن بندی خانگی

آیا شما نیز در طراحی کابینت های آشپزخانه خود از این متریال استفاده کرده‌اید؟ این کابینت ها چه مزایا و معایبی را برای شما در بر داشته‌اند؟

نظرات و عکس های جذاب کابینت های آشپزخانه خود را با ما به اشتراک بگذارید. اهالی ساختمانچی مشتاقانه منتظر ارسال های جذاب شما کاربران عزیز می باشند.