آموزش رویت

ساختمانچی

کابینت مدرن چیست؟ در دکوراسیون آشپزخانه های مدرنی که دارای فضای باز و مرتبط با اتاق نشیمن هستند، هیچ فاکتوری به اندازه کابینت نمی تواند در دکوراسیون خانه تاثیرگذار باشد. به همین دلیل طراحی یک کابینت شیک و مناسب با فضای آشپزخانه اهمیت زیادی برای طراحان دکوراسیون داخلی دارد.

امروزه با ارائه طرح های نوین و خلاقانه در این زمینه، هیچ نگرانی در مورد انتخاب کابینت برای انواع آشپزخانه وجود ندارد؛ زیرا هر طرح، مدل و جنسی که مد نظر شما باشد در بازار کابینت یافت می شود.

در این نوشته از ساختمانچی قصد داریم به بررسی انواع طرح و مدل ها و ایده های طراحی آشپزخانه های امروزی با کابینت های مدرن بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

انواع کابینت های مدرن براساس جنس

کابینت چوبی

کابینت چوبی گرما، عمق و صمیمیت را به آشپزخانه های مدرن می بخشد. حضور کابینت چوبی در فضای آشپزخانه طبیعت را وارد خانه می کند و دکوراسیونی بی نظیر با محصولی کاملاً طبیعی به نمایش می گذارد.

این مدل برای افرادی که دوستدار محیط زیست هستند، بسیار مناسب است. قیمت کابینت های تمام چوب نسبت به انواع روکش دار کمی گران تر است، اما زیبایی آن ها دوچندان می باشد.

کابینت چوبی

کابینت استیل

در دکوراسیون مدرن هیچ چیزی مانند استیل ضد زنگ شیک و لوکس به نظر نمی آید. در دنیای مدرن امروزی اکثر صاحب خانه ها به دنبال کابینت های براق استیل هستند.

این مدل ها زیبایی بی نظیری دارند و به راحتی تمیز می شوند. آن ها از نظر بهداشتی کاملاً ایده آل هستند، زیرا با تمیز کردن آن ها امکان رشد قارچ و باکتری به هیچ عنوان وجود ندارد.

همچنین مقاومت آن ها بسیار بالاست و به دلیل خاصیت ضد زنگ خود در صورت مجاورت با آب و رطوبت دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند. تنها عیب این کابینت ها این است که لکه و اثر انگشت بر روی آن ها می ماند و در برابر خراشیدگی مقاومت پایینی دارند. قیمت این مدل در مقایسه با MDF بالاتر است.

کابینت استیل

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس نمونه ای از جدیدترین کابینت هایی است که می توانید در طراحی آشپزخانه مدرن مورد استفاده قرار دهید. از جمله مزیت های استفاده از این کابینت ها سهولت در تمیز کردن آن ها با استفاده از پارچه تمیز خیس می باشد.

این گونه کابینت ها در رنگ های متفاوت وجود دارند، از این رو تمامی سلیقه ها را پاسخ می دهند. از آن جایی که این گونه کابینت ها سطح بازتابنده ای دارند، می توانند در روشن تر و بزرگ تر نشان‌دادن فضای آشپزخانه به شما کمک کنند؛ از این رو بهترین انتخاب برای آشپزخانه های کوچک تلقی می شوند.

کابینت هایگلاس

ترکیب کابینت چوبی، هایگلاس و استیل

در آشپزخانه های مدرن می توان از ترکیب چند نوع کابینت استفاده نمود. به طور مثال کابینت های قسمت پایین را چوبی و قسمت بالا را هایگلاس سفید انتخاب کرد؛ یا اینکه قفسه های شناور تولید شده از فولاد ضد زنگ را در بالا و کابینت های چوبی را در پایین قرار داد.

آشپزخانه های مینیمالیسم را نیز می توان با ترکیب چند کابینت در کنار هم طراحی نمود. به تصویر زیر نگاه کنید. این آشپزخانه ترکیبی از مدل های چوبی، هایگلاس و استیل می باشد.

ترکیب کابینت چوبی، هایگلاس و استیل

کابینت های بامبو

اگر به دنبال استفاده از المانی طبیعی بدون آسیب به طبیعت هستید، پیشنهاد ما استفاده از کابینت های بامبو می باشد. چرا که بامبو از جمله گیاهانی است که به سرعت رشد می کند؛ از این رو استفاده از آن ها آسیبی به طبیعت نمی رساند.

اگر تمایل به استفاده از این کابینت ها دارید، نمونه ای با کیفیت از آن ها را انتخاب نمایید. استفاده از کابینت های بامبو هیچ گاه قدیمی نمی شود و انتخابی مناسب برای طراحی آشپزخانه های مدرن در نظرگرفته می شود.

استفاه از کابینت های بامبو

کابینت ام دی اف

کابینت های ام دی اف از خرده چوب، چسب و رزین تولید می شوند و امروزه به وفور در آشپزخانه هایی به سبک سنتی، مدرن، کلاسیک و مینیمالیسم استفاده می شوند.

این نوع کابینت نسبت به انواع تمام چوب طبیعی، هایگلاس و ممبران ارزان تر است و سطح یکنواخت آن جلوه زیبایی به طراحی مدرن آشپزخنه می بخشد.

کابینت ام دی اف خاکستری

کابینت ممبران

کابینت ممبران جزء جدیدترین کابینت های مدرن محسوب می شود که با طرح و نقش زیبای خود گزینه ای مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه های کلاسیک و مدرن به شمار می آید.

بخوانید!  انواع وان حمام و ایده های طراحی آن

در ساخت این مدل هم از چوب طبیعی و هم از ام دی اف استفاده می شود. چوب طبیعی از چوب درختان جنگلی بدست می آید و دارای رنگ و بافتی خاص و متفاوت است.

ممبران

ایده های استفاده از کابینت های مدرن در آشپزخانه

استفاده از کابینت سفید رنگ

آشپزخانه ای که با کابینت سفید رنگ طراحی می شود فضایی پرنور و بزرگ خواهد داشت. رنگ سفید نور خورشید یا لامپ را منعکس می کند و فضا را روشن تر نشان می دهد. آشپزخانه شما با هر نوع دکوراسیونی طراحی شده باشد، استفاده از رنگ سفید در آن باعث می شود فضا تمیزتر و روشن تر به نظر بیاید.

اگر در آشپزخانه ای که کابینت های آن با رنگ سفید انتخاب شده اند ظرف کثیف روی کانتر باشد و یا آشپزخانه کمی بهم ریخته باشد باز هم فضا آن به نسبت تمیزتر به نظر می آید. برای داشتن آشپزخانه ای تمیز و روشن بهتر است کابینت های خود را به رنگ سفید انتخاب کنید.

عکس ایده و نمونه های استفاده از کابینت مدرن در آشپزخانه های امروزی

استفاده از کابینت طرح دار رنگی

به کابینت های طرح دار سبز رنگ در آشپزخانه زیر نگاه کنید. آن ها سطحی صاف، تمیز و یکدست دارند. رنگ روکش کابینت های چوبی را می توان به دلخواه با توجه به دکوراسیون دیگر قسمت های خانه انتخاب نمود.

محصولاتی که بافت چوب در آن ها مشخص است زیبایی بی نظیری دارند و حسی گرم و طبیعی به فضا می افزایند. کابینت های چوبی را می توان رنگ آمیزی کرد و برای جلوگیری از هر نوع آسیب بر روی آن ها لاک زد.

کابینت طرح دار رنگی

حذف کابینت های بالایی

در آشپزخانه های مدرن امروزی برای داشتن فضایی باز و مدرن می توان کابینت های بالایی را از آشپزخانه حذف نمود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید دکوراسیون آشپزخانه به رنگ سیاه و سفید است و در آن فقط از کابینت های پایینی استفاده شده است.

به جای استفاده از کابینت های بالایی می توان در جای آن ها یک دیوارپوش تا ارتفاع سقف نصب کرد و یا یک هود زیبا قرار داد. البته این روش برای افرادی که برای نگهداری ظرف و ظروف خود به فضا بیشتری نیاز دارند مناسب نیست، زیرا حذف کابینت های بالایی باعث ایجاد هرج و مرج در آشپزخانه آن ها می شود.

حذف کابینت های بالایی

استفاده از کابینت های دو رنگ

از جمله ایده های نو که می توانید در طراحی آشپزخانه مدرن و در انتخاب کابینت مورد استفاده قرار دهید، انتخاب کابینت های دو رنگ می باشد. دو راهکار برای انتخاب کابینت های دو رنگ در مقابل شما وجود دارد. یکی از این راهکارها استفاده از یک رنگ با دو طیف متفاوت می باشد.

به این منظور از یکی از طیف ها برای کابینت های پایینی و از دیگری برای کابینت های بالایی استفاده نمایید. بهتر است از طیف تیره تر برای کابینت هایی که در قسمت پایین قرار دارند استفاده کرده و از طیف روشن تر برای کابینت های قسمت بالا استفاده نمایید.

راهکار دیگری که برای انتخاب کابینت های دو رنگ در مقابل شما وجود دارد، استفاده از دو رنگ متفاوت می باشد. به یاد داشته باشید که انتخاب رنگ اگر به خوبی صورت نگیرد می تواند باعث ایجاد هرج و مرج در فضای آشپزخانه شود.

برای مثال این امکان وجود دارد که از یک رنگ غالب در کنار یک رنگ خنثی استفاده نمایید. همچنین می توانید از یک کابینت که رنگ فریم آن متفاوت می باشد استفاده کرد و برای انتخاب رنگ دوم از رنگ مورد استفاده در فریم استفاده نمایید.

استفاده از کابینت های دو رنگ

استفاده از کابینت سبک روستیک در آشپزخانه مدرن

اگر به دنبال ایده ای منحصر بفرد در طراحی آشپزخانه مدرن هستید، می توانید از کابینت های سبک روستیک استفاده نمایید. استفاده از کابینت های سبک روستیک در کنار استفاده از وسایل برقی آخرین مدل و کانتری زیبا می تواند فضایی زیبا، گرم و مدرن به ارمغان آورد.

استفاده از کابینت سبک روستیک در آشپزخانه مدرن

استفاده از کابینت های چوبی با رگه های سفید

کابینت هایی که در طراحی آن ها از چوب با رگه های سفید استفاده می شود، در اروپا طرفداران زیادی دارد. استفاده از این کابینت ها در طراحی آشپزخانه سبک مدرن نمایی زیبا ایجاد کرده و فضایی سرزنده برای شما به ارمغان می آورد.

استفاده از کابینت های چوبی با رگه های سفید

استفاده از کابینت شناور

طراحی این گونه کابینت ها کاملا به صورت ارگونومیک است و برای استفاده در آشپزخانه های مدرن کوچک بسیار مناسب می باشند. استفاده از نوارهای ال ای دی در زیر آن ها می تواند نمای زیبایی ایجاد کند.

استفاده از کابینت شناور

استفاده از کابینت با نمای دارای بافت

به نظر شما استفاده از چه متریال دارای بافت، برای ساخت کابینت مناسب می باشد؟ چوب نمونه ای از انواع متریالی است که ظاهر آن مانند چوب درخت دارای بافت می باشد.

بخوانید!  استفاده از رنگ های پاستیلی در دکوراسیون داخلی

استفاده از کابینت های چوبی رنگ روشن با طراحی جدید از ایده هایی است که می توانید در طراحی آشپزخانه مدرن مورد استفاده قرار دهید. رگه های موجود در چوب می تواند باعث القای بافت و جذابیت دیداری در کابینت شود.

استفاده از کابینت با نمای دارای بافت

استفاده از کابینت های چوبی تیره رنگ

نمونه هایی که در طراحی آن ها از رنگ قهوه ای تیره استفاده شده، برای ایجاد جذابیت دیداری و نمایی چشم نواز پیشنهاد می شود. استفاده از این مدل ها در طراحی آشپزخانه های اپن نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند.

در صورت استفاده از رنگ های روشن در کنار رنگ های تیره، کنتراست زیبایی ایجاد شده و به آشپزخانه جلوه ای بی نظیر می بخشد. برای مثال این امکان وجود دارد که از یک کانتر که در طراحی آن از رنگ روشن استفاده‌شده، در کنار کابینت های چوبی تیره رنگ استفاده نمایید.

استفاده از کابینت های چوبی تیره رنگ

کابینت های سیاه رنگ در کنار سنگ مرمر

استفاده از مدل هایی که در طراحی آن ها از رنگ سیاه استفاده شده و در کنار آن، استفاده از سنگ مرمر سفید می تواند ایده ای خوبی برای استفاده در طراحی آشپزخانه مدرن باشد. این دو المان در کنار هم در ایجاد فضایی چشم نواز در طراحی آشپزخانه نقش دارد.

کابینت های سیاه رنگ در کنار سنگ مرمر

استفاده از رنگ غالب

اگر تمایل به استفاده از رنگ های غالب برای انتخاب کابینت دارید، به فکر استفاده از رنگ هایی باشید که به کارگیری آن ها باعث ایجاد انسجام در طراحی آشپزخانه شود.

برای انتخاب رنگ نیز نمونه ای از رنگ هایی که باعث ایجاد سرزندگی در طراحی آشپزخانه می شود، انتخاب نمایید. استفاده از رنگ هایی که در کنار یکدیگر کنتراست ایجاد می کنند نیز نمای بسیار زیبایی در آشپزخانه به وجود می آورند.

عکس ایده و نمونه های استفاده از کابینت مدرن در آشپزخانه های امروزی

استفاده از رنگ خاکستری مات

رنگ خاکستری نمونه ای از رنگ هایی است که طرفداران زیادی داشته و بسیاری از افراد به استفاده از این رنگ در طراحی خانه علاقمند می باشند. استفاده از مدل هایی که در طراحی آن ها از رنگ خاکستری مات استفاده می شود و در کنار آن استفاده از یک جزیره به این رنگ، در بزرگ تر کردن فضای آشپزخانه می تواند به شما کمک کند.

بنابراین می توان گفت استفاده از کابینت هایی با این ویژگی می تواند پیشنهاد خوبی برای استفاده در طراحی آشپزخانه کوچک باشد.

استفاده از رنگ خاکستری مات

استفاده از درب شیشه ای

استفاده از یک مدل که از درب شیشه ای برای طراحی آن استفاده شده باشد، می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب در طراحی سبک مدرن و مینیمالیست باشد. از این کابینت مدرن می توان برای قرار دادن ظروف و بشقاب های تزئینی استفاده کرد.

همچنین قرار دادن المان های تزئینی در آن ها نیز می تواند ایده خوبی باشد. به یاد بسپارید که در صورت استفاده از این المان ها همیشه باید فضای داخل آن مرتب باشد و از ایجاد فضایی شلوغ در آن خودداری نمایید.

استفاده از درب شیشه ای

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه انتخاب نمونه ای از کابینت هایی است که می توان در طراحی مدرن مورد استفاده قرار دارد.

شما چه نوع سبکی برای طراحی آشپزخانه خود می پسندید؟ آیا سبک مدرن از سبک های مورد علاقه شما برای استفاده هستند؟ اگر شما به این سبک ها علاقمند هستید، آشنایی با انواع مدل هایی که می توانید در طراحی آشپزخانه استفاده نمایید الزامی می باشد.