آموزش رویت

ساختمانچی

برخی از کارشناسان مسکن بر این باورند که در سال 98 تشنج بازار مسکن فروکش کرده و نرخ رشد قیمت ها کاهش خواهد یافت. بنا به گفته یکی از آن ها، در سال 98 بازار مسکن نسبت به افزایش قیمت واکنش نشان نخواهد داد. وی گفت: با توجه به اینکه وضعیت اقتصاد کشور با توجه به تحریم ها متغیر است، شاید قیمت مسکن کمی افزایش داشته باشد اما با بالا رفتن قیمت، میزان معاملات کاهش یافته و خرید و فروش از رونق می افتد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک نیز با اظهار امیدواری از تناسب قیمت مسکن با نرخ تورم گفت: امسال رشد قیمت مسکن در مقایسه با نرخ تورم عمومی در سطح پایین تری قرار خواهد گرفت. وزیر راه و شهرسازی نیز سال جدید را سال رونق مسکن و افزایش ساخت و ساز نامید. وی اظهار داشت وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد پروژه احداث 400 هزار واحد مسکونی را در برنامه خود قرار دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران نیز پروژه احداث 400 هزار واحد مسکونی را هم از نظر اشتغال و هم از نظر گردش مالی بسیار حائز اهمیت دانست. بنا به گفته وی با افزایش حجم معاملات، اقتصاد رونق خواهد گرفت زیرا 174 شغل اصلی در کشور به حوزه مسکن مرتبط هستند. وی افزود در سال گذشته قیمت مسکن بیش از حد افزایش یافت اما امسال قیمت ها هم تراز نرخ تورم و یا حتی پایین تر از آن قرار خواهند گرفت.