آموزش رویت

ساختمانچی

پله پیش ساخته نمونه ای از راه پله آماده است که از آن ها در ساختمان سازی استفاده می شود. برای ساخت این پله ها از متریال و مصالح گوناگونی استفاده می شود.

آن چه که در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، معرفی انواع پله های پیش‌ساخته ای است که می توان در ساختمان سازی مورد استفاده قرار داد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

پله پیش ساخته چیست؟

این پله ها نمونه ای از سازه هایی هستند که ساخت آن ها قبل از انتقال به محل موردنظر صورت می گیرد. در نهایت پس از انتقال نسبت به نصب آن ها اقدام می شود.

به کارگیری این پله در ساختمان سازی می تواند تا اندازه زیادی باعث صرفه جویی در زمان شود. چرا که تنها مختصر زمانی به نصب آن ها اختصاص می دهند.

به کارگیری این پله ها در محیط های متفاوت همچون فضای داخلی، فضای خارجی، در مراکز تجاری و اماکن عمومی، پله های اضطرای و… امکان پذیر می باشد. این گونه پله ها عموما به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند. پله استاندارد و سفارشی در این دسته بندی قرار می گیرند.

پله استاندارد

در نمونه های کارخانه ای، پله براساس ضوابط استاندارد تولیدشده و به بازار عرضه می گردد. ساخت این گونه پله ها متناسب با شرایط استاندارد ساختمانی صورت می گیرد.

این گونه پله ها معمولا دارای دفترچه راهنما هستند و مشخصات پله به طور دقیق در آن درج می شود. این امکان را برای مشتری فراهم می کند که با توجه به ابعاد فضای موردنظر نمونه ای متناسب با نیاز خود خریداری و مورد استفاده قرار دهید.

پله سفارشی

نمونه دیگر از انواع این پله ها، پله های سفارشی نام دارند. همان گونه که از نام آن ها پیداست متناسب با فضای موردنظر و بر اساس سفارش مشتری ساخت و عرضه می گردند.

ساخت این گونه پله ها نسبت به نمونه های کارخانه ای که بر اساس استانداردها صورت می گیرد، زمان بیشتری می برد و هزینه بالاتری نیز در بر دارد.

آن چه که در ساخت این گونه پله ها بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد، اندازه گیری دقیق فضایی است که قرار به استفاده از پله ها در آن می باشد. در صورت بروز کوچک ترین خطا در اندازه گیری، امکان استفاده از آن وجود نخواهد داشت.

پله پیش ساخته سفارشی

انواع پله های پیش‌ساخته بر اساس متریال کاربردی

در ساخت پله‌های پیش‌ساخته از متریال مختلفی استفاده می شود. مصالح مختلف این امکان را فراهم می کند که با توجه به سلیقه و مکان مورد نظر برای نصب نمونه ای مناسب تهیه و مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه به معرفی این گونه پله ها می پردازیم.

بخوانید!  سفارش بازسازی ساختمان در تهران و اصفهان[+استعلام هزینه ها]

پله فولادی

در ساخت این گونه پله ها از ورقه های فولادی به ضخامت 6 میل استفاده می شود. به کارگیری پله های فولادی در هر محیطی امکان پذیر است و نصب آن به راحتی صورت می گیرد. تعداد پله های آن بستگی به ارتفاع مکان موردنظر دارد و طول هر پله بین 70 تا 130 سانتی متر در نظر گرفته می شود.

پله استیل

این گونه پله ها برای ساخت نیاز به دقت و مهارت بالایی دارند. از جمله مزایای استفاده از این مدل پله می توان به دوام و مقاومت بالای آن ها اشاره کرد. آن چه که در ساخت این گونه پله ها مورد استفاده قرار می گیرد، استیل ضد زنگ می باشد.

ابعاد کف پله در نمونه استیل بین 30 تا 45 سانتی متر است. قیمت این نمونه پله ها متفاوت است و براساس نوع استیل مورد استفاده در آن متغیر می باشد.

پله پیش ساخته استیل

پله چوبی

پله های چوبی نمونه ای از پر طرفدارترین انواع پله ساختمان می باشند که می توان از آن ها در انواع سبک ها استفاده کرد. چوبی که برای انجام این کار مورد استفاده قرار می گیرد، چوب روس، راش و ام دی اف می باشد. قیمت این مدل پله با توجه به کیفیت چوبی که برای ساخت آن ها مورد استفاده قرار گرفته است متفاوت است.

پله شیشه ای

اگر به دنبال استفاده نمونه ای از پله های مدرن در ساختمان هستید، پیشنهاد ما پله های شیشه ای می باشد. در ساخت این گونه پله ها از شیشه سکوریت استفاده می شود، چرا که این گونه شیشه ها از مقاومت خوبی برخوردار می باشند.

بخوانید!  انواع پله ساختمان[+ضوابط اجرایی]

این نمونه پله برای استفاده در محیط و فضای کوچک بسیار مناسب می باشد، چرا که باعث می شود فضای موردنظر بزرگ تر از آن چه که هست نمایان شود.

پله با سیستم نوری

این گونه پله ها دارای سیستم نوری پنهان می باشند و از این رو برای استفاده در شب بسیار مناسب هستند. بدون شک استفاده از این پله ها زیبایی بی اندازه ای به همراه خواهد داشت.

مزایای استفاده از پله های پیش ساخته

به کارگیری این مدل پله ها مزایای زیادی به همراه دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب این گونه پله ها بسیار آسان است و مدت زمان زیادی صرف انجام این کار نمی شود.
  • استفاده از این پله ها باعث کاهش و صرفه جویی در هزینه ها می شود و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.
  • این امکان وجود دارد که از این مدل پله ها در مکان ها و ساختمان های مختلف استفاده شود.
  • یکی از ویژگی های بارز این گونه پله ها قابلیت سفارش آن ها در ارتفاع دلخواه می باشد.
  • همان گونه که در قسمت قبل مشاهده کردید، این گونه پله ها از تنوع بالایی برخوردار اند. همچنین امکان انتخاب آن ها بر اساس سلیقه مشتری و با توجه به مکان موردنظر و سبک طراحی دکوراسیون داخلی فراهم می باشد.
  • اینگونه پله ها قابلیت این را دارند که به راحتی نصب و در صورت نیاز دمونتاژ شوند و در مکان دیگری استفاده شوند. البته به شرط این که مدل موردنظر قابلیت استفاده در مکان مورد نظر را داشته باشد.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی نوعی از پله های ساختمانی با نام پله پیش‌ساخته پرداختیم. همانطور که گفتیم این پله ها انواع و مدل های متنوعی دارند. آن ها به دو صورت کارخانه ای و سفارشی قابل دسترسی می باشند. این پله ها با متریال هایی چون فلز، استیل، فولاد، بتن، شیشه، چوب و… تولید می شوند.

امیدواریم مطالعه این نوشته به خوبی شما را با انواع پله های پیش‌ ساخته آشنا کرده باشد. در صورت تمایل نظرات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.