آموزش رویت

ساختمانچی

انواع پانل چوبی از نظر زیبایی بی نظیر هستند، به نحوی که اگر به خانه های مدرن امروزی نگاهی بیندازید متوجه زیبایی و جذابیت منحصربفرد آن ها خواهید شد.

پانل های چوبی در این خانه ها برای پوشش دیوار، سقف و کف به کار می روند و یکی از مهم ترین المان های دکوراتیو برای آن ها محسوب می شوند.

در حال حاضر پانل های قهوه ای روشن تا تیره که جلوه ای براق دارند به راحتی جایگزین چوب های قدیمی و رنگ و رورفته می شوند و فضا را مدرن تر و شکیل تر نشان می دهند.

افراد همواره سعی می کنند راه های هوشمندانه برای استفاده از پانل های چوبی پیدا کنند تا سبک های متفاوت مدرن را به نمایش بگذارند. با یک سبک خلاقانه و اعمال نورپردازی، این پانل ها به خوبی با سبک مدرن همخوانی پیدا می کنند.

آیا علاقمند به استفاده از پانل های چوبی در خانه مدرن خود هستید؟ ما در این نوشته از ساختمانچی راهکارهای متفاوتی را به شما معرفی می کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید این پانل ها را به بهترین شکل در خانه خود نصب نمائید.

ایده های استفاده از پانل های چوبی

استفاده از پانل های چوبی برای ایجاد خطوط صاف و صیقلی

عکس کاربرد پانل های چوبی در طراحی داخلی

یکی از ویژگی های پانل های چوبی ایجاد نمایی منسجم با خطوط صاف و صیقلی است. اگر این پانل ها را به پانل های باریک تر برش دهید، خطوط بیشتری را در فضا به نمایش خواهید گذاشت و از نظر هندسی نمای دیوار غنی تر خواهد شد.

یکی از نکاتی که همواره در طراحی دکوراسیون مدرن مورد توجه قرار می گیرد جذاب تر کردن فضا با استفاده از اشکال هندسی است. از این رو پانل های چوبی بهترین گزینه برای استفاده در طراحی به سبک مدرن می باشند.

تصویر بالا نشان می دهد که تغییر جهت پانل های دیوار و سقف از نظر بصری جذابیت بیشتری ایجاد می کند و از نظر هندسی نیز نما را برجسته کرده است.

شما می توانید پنل های سقفی را باریک تر از پنل های دیواری انتخاب کنید و برعکس. در هر صورت تغییر جهت پنل ها خود به تنهایی جذابیت فضا را دوچندان می کند.

تفکیک فضا با پانل های چوبی

تفکیک فضا با پانل های چوبی

یکی دیگر از روش های استفاده از پانل های چوبی درفضای خانه، کاربرد آن ها تنها در بخش کوچکی از اتاق نشیمن است. در تصویر بالا، قسمت محدودی از پنل ها که با دیوارهای سفید احاطه شده است، باعث می شود فضا مدرن تر به نظر برسد.

بخوانید!  لیست کامل سیسمونی پسرانه و دخترانه[+نکات مهم خرید]

این قسمت از اتاق که با چوب تزئین شده یک تغییر ناگهانی در بافت ایجاد نموده و از نظر بصری جذابیت و زیبایی به فضا بخشیده است.

علاوه بر آن، پنل های چوبی به عنوان یک مانع دیداری برای نشیمنگاه مقابل تلویزیون در نظر گرفته می شوند. آن ها نقش تفکیک‌کننده فضا را ایفا می کنند و نمایی مدرن به خانه مورد نظر می بخشند.

کاربرد پانل های چوبی در طراحی خانه به سبک روستیک

کاربرد پانل های چوبی در طراحی خانه به سبک روستیک

یکی از رایج ترین سبک های طراحی داخلی مدرن، سبک روستیک است. در این سبک، المان های طراحی روستیک با المان های مدرن ترکیب می شوند.

برای مثال، در عکس بالا، دیوارپوش روستیک به خوبی با صندلی های سفید رنگ همخوان می شود و فضا را تکمیل می کند. طرح چپ و راست دیوار نمایی هندسی برای آن ایجاد می کند و زیبایی بافت چوب جذابیت فضا را افزایش می دهد.

ایجاد نمای سه بعدی با پانل های چوبی

ایجاد نمای سه بعدی با پانل های چوبی

یکی از مدرن ترین روش های استفاده از پانل های چوبی، ایجاد نمایی سه بعدی توسط آن هاست. انجام این کار بسیار ساده است و به خوبی با سبک مدرن همخوانی پیدا می کند. سبک مدرن از جمله سبک هایی است که سعی می شود در آن از طرح های سه بعدی و اشکال هندسی خلاقانه استفاده شود.

به تصویر بالا نگاه کنید. شما می توانید پانل های بزرگ چهارگوش با ارتفاع متفاوت یا پانل های کوچک تر با سایزهای مختلف را انتخاب کنید. سپس آن ها را برای ایجاد طرحی مانند تصویر بالا به کار ببرید

استفاده از پانل های چوبی با رنگ روشن

استفاده از پانل های چوبی با رنگ روشن

برای ایجاد تازگی و سرزندگی در یک اتاق مدرن، از پانل هایی که رنگ آن ها روشن است استفاده کنید. به طور کلی، رنگ های روشن فضا را روشن تر و دلبازتر نشان می دهند.

رنگ روشن دیوارها منجر به شکست در نمای سقف و کف می شود و سنگ های خاکستری دیوار شومینه یک نقطه کانونی بی نظیر ایجاد کرده است.

بخوانید!  کابینت استیل, مدرن ترین نوع کابینت

افرادی که از ذوق و سلیقه بالا برخوردار هستند ترجیح می دهند از چوب به وفور در فضای خانه خود استفاده کنند. این کار سبب می شود تا این مکان به محیطی دنج تبدیل شود.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید استفاده از چوب روشن برای سقف و کف نور طبیعی را بیشتر در اتاق منعکس کرده است. پانل های چوبی هیچ گاه ظاهری قدیمی پیدا نمی کنند.

استفاده از پانل های چوبی برای تزئین دیوار پشت تخت خواب

استفاده از پانل های چوبی برای تزئین دیوار پشت تخت خواب

تخت خواب در هر اتاق خوابی نقطه کانونی شناخته می شود. به همین دلیل باید سعی کنید دیوار پشت آن را به دیوار شاخص یا همان دیوار غالب تبدیل نمایید. پنل های چوبی یکی از بهترین ایده ها در این زمینه می باشند.

با کمک پانل های چوبی روشن یا تیره، نمای پشت تخت خواب خود را متفاوت و منحصربفرد جلوه دهید. همچنین می توانید با تعبیه شلف های چوبی بر روی این پنل ها و قراردادن اکسسوری های زیبا یا قاب عکس های خانوادگی، بر زیبایی این المان بیفزایید

استفاده از پانل های چوبی در دیوار شومینه

استفاده از پانل های چوبی در دیوار شومینه

یکی از زیباترین متریال برای تزئین دیوار اطراف شومینه، پنل های چوبی می باشد. با تزئین این قسمت با پنل های چوبی، شومینه شما به نقطه کانونی در سالن نشیمن یا پذیرایی تبدیل می شود. تزئین دیوار شومینه با پنل های چوبی ارزان تر از متریال های دیگری مانند سنگ و آجر نسوز می باشد.

کلام پایانی

با استفاده از ایده هایی که در این نوشته از ساختمانچی به شما ارائه شد، می توانید فضای خانه خود را بسیار مدرن جلوه دهید.

سبک روستیک سبکی است که در آن از المان های چوبی به وفور استفاده می شود، اما برای داشتن خانه ای مدرن می توانید از پنل های چوبی برای پوشش سقف، به عنوان کفپوش و یا به عنوان پارتیشن برای تفکیک قسمت های مختلف خانه استفاده نمائید.

چوب عنصری طبیعی است که زیبایی و گرمای بی نظیری به فضای خانه می بخشد، از این رو برای ایجاد خانه ای دنج و دوست داشتنی می توانید از پانل های چوبی استفاده کنید. در صورت تمایل ایده های خود را در خصوص استفاده از پانل های چوبی با ما در میان بگذارید.