آموزش رویت

ساختمانچی

پارتیشن شیشه ای از جمله پرکاربردترین و محبوب ترین انواع پارتیشن محسوب می شود که دارای طرح ها و مدل های بسیار متنوعی می باشد و در اداره ها، شرکت ها، مراکز تجاری و دکوراسیون داخلی منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی انواع پارتیشن شیشه ای و ویژگی های آن ها می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

انواع پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای براساس نوع نصب و نوع شیشه دارای انواع گوناگون و متنوعی می باشد. در ادامه به شرح انواع پارتیشن شیشه ای می پردازیم:

انواع پارتیشن شیشه ای براساس نوع نصب

پارتیشن ثابت

این نوع پارتیشن ها از شیشه سکوریت 10 میلی متری تولید می شوند و با فریم آلومینیوم و فریم استیل قابل ترکیب شدن می باشند. پارتیشن‌های ثابت را می توان با استفاده از سند بلاست مات کرد و یا طرح هایی مانند لوگو یا آرم شرکت را بر روی شیشه حک کرد. پارتیشن های ثابت قابلیت باز و بسته شدن ندارند و به مانند یک دیوارشیشه ای عمل می کنند.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن متحرک

معمولا دفاتر اداری یا شرکت ها به فضای زیادی از جمله دفتر جلسات، فضای کارگاهی و انباری و همچنین فضای آموزشی نیاز دارند، اما کمبود فضا سبب می شود تا نیازهای افراد به خوبی برآورده نشود.

برای چنین محل هایی استفاده از پارتیشن متحرک می تواند بسیار مطلوب باشد. پارتیشن متحرک این امکان را به شما می دهد که براساس نیاز، محیط کاری را تغییر و فضای موردنظر خود را تشکیل دهید.

با استفاده از پارتیشن متحرک می توانید دو اتاق کوچک جلسه را به یک اتاق بزرگ کنفرانس تبدیل نمایید و از حداکثر فضا استفاده مفید کنید.

پارتیشن متحرک

پارتیشن لولایی

این نوع پارتیشن ها مانند درب های ساده می باشند و به صورت 90 درجه باز می شوند. از مزایای این نوع درب ها می توان به اشغال فضای کم و سهولت در باز و بسته‌کردن آن اشاره نمود.

پارتیشن کشویی

درب های کشویی معمولا از شیشه های سکوریت 10 میلی متری تولید می شوند و یراق آلات استیل ضد زنگ دارند. این نوع پارتیشن ها به صورت کشویی باز می شوند و فضای کمتری را نسبت به درب های لولایی اشغال می کنند.

بخوانید!  جدیدترین مدل های کناف سقف و کاربرد آنها

پارتیشن های کشویی زیبایی و جلوه زیادی دارند و به عنوان عضوی دکوراتیو و کاربردی محسوب می شوند. این نوع پارتیشن ها به صورت فریم دار و بدون فریم قابل اجرا می باشند.

پارتیشن کشویی

پارتیشن فریم لس

در ساخت این نوع پارتیشن از حداقل میزان پروفیل استفاده می شود؛ به صورتی که پروفیل ها کمترین فضا را اشغال می کنند و این سبب می شود تا فضای بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد.

همچنین پارتیشن های فریم لس یا بدون فرم وضوح و شفافیت بیشتری را برای شما به نمایش می گذارند و طراحی ساده ای دارند. البته این نوع پارتیشن را می توان در انواع طرح دار، مات و رنگی نیز تولید نمود، اما نمونه شفاف آن کاربرد بیشتری دارد.

پارتیشن فریم دار

در پارتیشن های فریم دار بنا به سلیقه مشتریان از متریال های گوناگون به منظور ساخت فریم استفاده می گردد. فریم های آلومینیومی، چوبی و فلزی از جمله فریم های مورد استفاده در ساخت این نوع پارتیشن ها محسوب می شوند. در تولید قاب پارتیشن های شیشه ای باید ظرافت و دقت لازم را بکار برد تا زیبایی را برای پارتیشن به ارمغان بیاورد.

پارتیشن فریم دار

انواع پارتیشن شیشه ای براساس نوع شیشه

پارتیشن سکوریت

شیشه سکوریت یا نشکن از جمله بهترین انواع شیشه می باشد که در ساخت پارتیشن مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه های سکوریت در اصطلاح نشکن هستند. به این صورت که در هنگام شکست، ذرات شیشه در جای خود باقی می مانند و شیشه تنها ترک برمی دارد و خرد نمی شوند.

پارتیشن تک جداره معمولی

پارتیشن های تک جداره از یک لایه شیشه معمولی یا سکوریت تولید می شوند و به صورت شفاف می باشند. این شیشه ها مقاومت کمتری نسبت به شیشه های دوجداره دارند، اما زیبایی آن ها نسبت به شیشه های دوجداره بیشتر است. این پارتیشن های شیشه ای تک جداره، از ساده ترین انواع پارتیشن شیشه ای محسوب می شوند.

پارتیشن تک جداره

پارتیشن دوجداره

پارتیشن هایی که با استفاده از شیشه دو جداره تولید شدند، باعث کاهش حجم صدا در محیط می شوند و حریم خصوصی را به خوبی حفظ می نمایند.

در ساخت این نوع پارتیشن می توان از چوب، شیشه، ام دی اف یا فلز برای فریم استفاده نمود. همچنین شیشه های دوجداره امکان عبور تاسیسات و سیم کشی ها را نیز فراهم می کنند و می توان بین جداره های شیشه ای، این المان ها را تعبیه نمود.

بخوانید!  تفاوت کفپوش لمینت و چوبی

پارتیشن هوشمند

این نوع پارتیشن ها از شیشه هوشمند تولید شدند. شیشه های هوشمند قابلیت کنترل با ریموت را دارند و می توان آن ها را به صورت مات یا شفاف در آورد.

پارتیشن شیشه ای هوشمند

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای

  • پارتیشن های شیشه ای به خصوص اگر از نوع سکوریت یا دوجداره باشند، سبب کاهش سر و صدا در محیط می شوند و در واقع نوعی عایق صوتی به حساب می آیند.
  • استفاده از این پارتیشن ها سبب بهره وری از فضا می شود.
  • پارتیشن های شیشه‌ای قیمت مناسب تری نسبت به انواع چوبی دارند.
  • پارتیشن های شیشه‌ای قابل شستشو هستند و به راحتی می توان آن ها را تمیز نمود.
  • می توان از متریال های مختلفی چون چوب، شیشه، فلز و آلومینیوم در ساخت فریم این گونه پارتیشن ها استفاده کرد.
  • این نوع پارتیشن را می توان با متریال های دیگری از جمله چوب، ام دی اف و فلز ترکیب کرد.
  • پارتیشن شیشه ای علاوه بر کارایی، به عنوان عضوی زیبا و دکوراتیو در دکوراسیون اداری یا داخلی منزل نیز محسوب می شود.
  • نصب و راه اندازی آن ها راحت است و به سهولت انجام می گیرد.
پارتیشن شیشه ای اتاق خواب

معایب استفاده از پارتیشن شیشه ای

  • در صورت شفاف‌بودن شیشه ها، رابطه بصری بین محیط های مختلف برقرار است که این موضوع حریم شخصی را از بین می برد.
  • امکان شکستگی و خرد شدن شیشه های ساده وجود دارد.

عوامل موثر بر قیمت پارتیشن شیشه ای

قیمت این پارتیشن ها براساس نوع شیشه، یراق آلات، میزان استفاده از شیشه، ترکیبی بودن با سایر متریال، نوع نصب و متراژ مورد استفاده از این پارتیشن بستگی دارد.

کلام آخر

امیدواریم با خواندن این نوشته به اطلاعات مفیدی در خصوص انواع پارتیشن های شیشه ای و نکات مربوط به آن ها دست پیدا کرده باشید. نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این مطلب از ساختمانچی با ما در میان بگذارید.