آموزش رویت

ساختمانچی

سبک صنعتی نوعی سبک دکوراسیون داخلی است که در عین خاص بودن مورد استقبال خیلی از افراد قرار نمی گیرد، اما طرفداران مخصوص به خود را دارد. متریال هایی که در این نوع طراحی استفاده می شوند متریال های خام بدون پرداخت هستند.

در واقع شما به طور مستقیم می توانید مصالحی مانند آلومینیوم، آهن، بتن، آجر و… را در این نوع دکوراسیون مشاهده نمائید. علاوه بر آن، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، کابل های برق، لوله های تاسیسات و… کاملا قابل رویت هستند و هیچ پوششی برای تاسیسات در سبک صنعتی در نظر گرفته نشده است.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با این سبک و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید.

ویژگی های سبک صنعتی

آنچه در سبک صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، کاربردی بودن فضاست. عناصری که در طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک مورد استفاده قرار می گیرند کاملاً کاربردی هستند و جنبه تزئینی ندارند.

سبک صنعتی فضایی سرد و بی روح ایجاد می کند و استفاده از فلزات خصوصاً آلومینیوم دلیل اصلی این حس می باشد. یکی از ویژگی های اصلی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی استفاده از پلان باز است. فضاهایی که با این سبک طراحی می شوند اصولاً به صورت یکسره هستند و به ندرت تفکیک می شوند.

پالت رنگی در طراحی داخلی صنعتی شامل رنگ های خنثی مانند سیاه، سفید، خاکستری و قهوه ای می باشد. در سبک صنعتی نمی توان از رنگ های شاد و برجسته استفاده نمود.

تن رنگ های مورد استفاده باید سایه روشنی از رنگ های خنثی باشد. رنگ های سیاه و سفید اگر به همراه رنگ قهوه ای مورد استفاده قرار گیرند فضای خانه شما را دگرگون می کند و زیبایی آن را دوچندان می نماید.

سبک صنعتی

در سبک صنعتی می توان از وسایل مدرن و قدیمی در کنار هم استفاده نمود. سبک صنعتی بر پایه کاربردی بودن فضا طراحی می شود، بنابراین از پر کردن خانه با وسایل غیرضروری و نامناسب خودداری کنید.

این سبک بیشتر در کشورهای اروپایی کاربرد دارد و استفاده از رنگ های خنثی در آن باعث می شود این دکوراسیون کمی سرد به نظر برسد.

دکوراسیون صنعتی

ایده های طراحی سبک صنعتی شباهت زیادی به سبک مینیمالیست دارد، اما ایده های زیادی برای ایجاد فضای دراماتیک با استفاده از متریال های مختلف مانند هایگلاس و استفاده از ویژگی های سبک روستیک برای انتخاب کابینت و مبلمان وجود دارد.

استفاده از تیغه های چوبی، داکت هایی که به صورت روکار استفاده می شوند و حتی استفاده از لوله های روکار، از جمله ویژگی های سبک صنعتی مدرن می باشد.

ایده های طراحی خانه ای به سبک صنعتی

استفاده از لوله، تیغه چوبی و داکت روکار

همان گونه که قبلا نیز به این نکته اشاره شد، استفاده از المان هایی مانند لوله ها که عموما در اکثر طراحی ها مخفی می شوند، به صورت روکار و در معرض دید می باشند. ایده های طراحی سبک صنعتی مدرن، ویژگی های معماری سبک کلاسیک را به چالش می کشاند.

استفاده از لوله، تیغه چوبی و داکت روکار

استفاده از ایده های کاربردی و خلاقانه در کنار یکدیگر، در طراحی فضای سبک صنعتی مدرن به شما کمک می کند. بسیاری از طرفدارین این سبک بر این باورند از جمله تاثیراتی که استفاده از این سبک به همراه دارد، کاهش هزینه هایی است که برای مثال برای توکار کردن لوله ها باید پرداخت شود. هم چنین به بیان آن ها استفاده از این سبک تاریخچه ساخت خانه و ساختمان را نیز حفظ می کند.

سبک صنعتی مدرن

استفاده از چوب و فلز در کنار یکدیگر

تعامل چوب و فلز در کنار یکدیگر می تواند نمایی زیبا در طراحی سبک صنعتی مدرن به همراه داشته باشد. استفاده از چوب و لوسترهای فلزی از جمله ایده های پرطرفدار در طراحی سبک صنعتی مدرن می باشد.

استفاده از چوب و فلز در کنار یکدیگر

انتخاب رنگ در طراحی سبک صنعتی مدرن

انتخاب رنگ نکته مهم و تاثیرگذاری در انواع سبک های طراحی شناخته می شود. بیش تر رنگ هایی که در طراحی این سبک مورد استفاده قرار می گیرند، رنگ های خنثی می باشند.

توجه کنید که این سبک عموما در خانه ها بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو می توانید از الگوها به هر اندازه که خواستید در طراحی داخلی استفاده نمایید.

از آن جایی که در طراحی سبک صنعتی مدرن از فلز استفاده می شود و بسیاری از تاسیسات روکار می باشند، فضایی سرد ایجاد خواهد شد. به همین دلیل استفاده از برخی رنگ های گرم در کنار رنگ های خنثی و استفاده از الگوها می تواند در ایجاد فضایی گرم به شما کمک کند. رنگ خاکستری از جمله رنگ هایی است که در طراحی سبک صنعتی مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب رنگ در طراحی سبک صنعتی مدرن

طراحی دیوار در سبک صنعتی مدرن

ساخت دیوارهای آجری و دیوارهای بتنی در طراحی سبک صنعتی مدرن در جهت طراحی دیوار زیاد به چشم می خورد. شاید از جمله قسمت هایی که هر بیننده مجذوب آن شود، همین دیوارها باشد.

طراحی دیوار در سبک صنعتی مدرن

انتخاب کفپوش در طراحی سبک صنعتی

در طراحی سبک صنعتی از کفپوش های بتنی استفاده زیادی می شود. استفاده از این کفپوش ها در این سبک بسیار مقرون به صرفه اند و به خوبی با تم صنعتی در دیزاین خانه تطبیق می پذیرد.

بخوانید!  انواع مدل مبل استیل و نیمه استیل سلطنتی جدید

استفاده از کفپوش های سنگی نیز می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد. این کفپوش ها باعث القای گرما به فضای خانه نیز خواهد شد.

انتخاب کفپوش در طراحی سبک صنعتی

نورپردازی سبک صنعتی مدرن

یکی از چالش برانگیزترین قسمت ها در طراحی سبک صنعتی مدرن روش نورپردازی و انتخاب وسایل روشنایی مناسب می باشد. از جمله وسایل روشنایی که در طراحی سبک صنعتی به چشم می خورد، استفاده از آباژورهای پایه دار می باشد.

نورپردازی سبک صنعتی مدرن

ایده های تزئینی سبک صنعتی مدرن

از آن جایی که در طراحی سبک مدرن صنعتی بسیاری از المان ها در معرض دید می باشند، استفاده از وسایل تزئینی باعث ایجاد هرج و مرج در فضای خانه می باشد. بکارگیری کوسن و فرش می تواند باعث ایجاد تعادل دیداری در این سبک شود.

عکس ویژگی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی

استفاده از گیاهان

استفاده از گیاهان نیز می تواند در القای گرما به فضای خانه به شما کمک کند. اگر تمایل به استفاده از گیاهان در طراحی سبک صنعتی مدرن دارید، بهتر است نمونه های بزرگ از این المان را مورد استفاده قرار دهید.

عکس ویژگی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی

طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

یک آشپزخانه صنعتی ترکیبی عالی از طراحی کلاسیک و مدرن است. این آشپزخانه ها نماد بارزی از کاربرد آجر، فلز، تیرچه های بدون روکش، چوب طبیعی و کانترهای یکپارچه می باشند. اگر به دنبال طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی هستید با ما همراه شوید.

اکثر افرادی که می خواهند آشپزخانه خود را این گونه طراحی کنند در ابتدا نمی دانند از کجا باید شروع کنند. یک آشپزخانه صنعتی مدرن از تجهیزات و الگوهای نوک تیز و بعضاً لبه دار استفاده می کند.

پایه و اساس یک طرح خوب برای آشپزخانه، نوع کابینت های آن است. گزینه های بسیاری برای کابینت های آشپزخانه صنعتی وجود دارند که می توان از بین آن ها نمونه دلخواه را انتخاب نمود.

مهم ترین نکته در انتخاب کابینت این است که آن ها بتوانند تا حد ممکن فضا را بزرگ تر جلوه دهند؛ حتی در آشپزخانه های کوچک. کابینتی که فضای زیاد برای ذخیره سازی اشیاء و وسایل مورد نیاز داشته باشد می تواند به سازماندهی فضای آشپزخانه کمک کند و از هرج و مرج در فضا جلوگیری نماید.

المان ها و بافت های متضاد را با هم ترکیب کنید. از کابینت های چوب طبیعی با روکش پیوتر استفاده نمائید. کابینت های فلزی براق با درب های شیشه ای گزینه مناسبی برای آشپزخانه های صنعتی می باشند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک صنعتی هم می تواند براق و هم خشن صورت گیرد. کابینتی که شما استفاده می کنید نقش مهمی در نمای کلی آشپزخانه ایفا خواهد کرد.

طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

کابینت آشپزخانه صنعتی

برای دستگیره کابینت ها می توانید از هر چیزی که به نظر خوب می رسد استفاده کنید. دستگیره های فلزی ساده و یا آن هایی که از مواد بازیافتی تهیه می شوند بهترین گزینه برای دیزاین آشپزخانه صنعتی می باشند. 

رنگ های روشن و پلاستیکی در دکوراسیون صنعتی جایگاهی ندارند و باید از آن ها اجتناب نمود. دستگیره های بزرگ، آشپزخانه شما را کاربردی تر نشان می دهند و ویژگی بارز سبک صنعتی که کارآمد بودن فضا است را به خوبی به نمایش می گذارند.

قفسه بندی در آشپزخانه صنعتی

برای ایجاد تضاد در فضا علاوه بر استفاده از کابینت های بسته از قفسه های باز نیز استفاده کنید. قفسه های تولید شده با چوب طبیعی و بزرگ همانند قفسه های فلزی برنز یا استیل بسیار زیبا به نظر می رسند. از هر چیزی که بیش از حد ظریف به نظر می رسد، اجتناب کنید.

شما می توانید قفسه های چوبی را به گونه ای انتخاب کنید که همانند تیرهای چوبی ساده و بدون روکش سقف زیبا به نظر می رسند.

قفسه بندی در آشپزخانه صنعتی

قفسه های باز این فرصت را برای شما فراهم می کنند که بتوانید بشقاب ها و سایر وسایل خود را در آشپزخانه به نمایش بگذارید. از قوطی های کاربردی مانند جاادویه های زیبا که بر روی آن ها نوشته های پر رنگ حک‌شده، استفاده کنید.

بخوانید!  ویژگی سینک های آنتی باکتریال

شما نباید قفسه های آشپزخانه را با لوازمی که ظرافت را در فضا به نمایش می گذارند پر کنید. یک آشپزخانه صنعتی زیبایی ارگانیک خود را از چوب روکش‌نشده و عدم استفاده از گل و گیاه بدست می آورد.

سینک ظرفشویی آشپزخانه صنعتی

سینک ظرفشویی آشپزخانه صنعتی

سینک ظرفشویی در آشپزخانه صنعتی باید بزرگ و کاربردی باشد. این سینک های بزرگ برای آشپزی، شست و شو و خردکردن مواد غذایی بسیار مناسب هستند و اگر با رنگ روشن انتخاب شوند بسیار زیبا به نظر خواهند آمد. البته شما می توانید از سینک های مدرن کوچک نیز استفاده کنید.

اما در کل در یک آشپزخانه صنعتی سینک ظرفشویی بزرگ و زمخت بسیار مناسب تر می باشد. شما می توانید به صورت دلخواه نمای آشپزخانه خود را متفاوت به نمایش بگذارید. برای مثال اگر به سبک روستیک علاقمند هستید از تجهیزانی که کمی رنگ و رورفته و خشن هستند استفاده نمائید.

همچنین برای ایجاد جلوه ای مدرن تر می توانید از تجهیزات فلزی که ظاهری براق دارند استفاده نمائید. در کل لوازم و تجهیزات مناسب آشپزخانه صنعتی باید بزرگ و کاربردی باشند.

نورپردازی آشپزخانه صنعتی

نورپردازی آشپزخانه صنعتی

به دنبال ابزار روشنایی مدرن یا روستیک برای نورپردازی باشید. لامپ هایی که نور ملایم دارند برای آشپزخانه انتخاب کنید؛ زیرا یک نورپردازی ملایم فضای صنعتی را زیباتر و جذاب تر نشان می دهد.

البته این نکته لازم به ذکر است که حتما نور لازم برای فضا فراهم شود؛ زیرا آشپزی و پخت و پز به نور نیاز دارد. نورپردازی به فضای سرد و زمخت صنعتی حسی دعوت کننده می بخشد و آن را کمی ملایم تر به نمایش می گذارد.

اگر می خواهید در فضای آشپزخانه غذا سرو کنید بهتر است آن را با نورپردازی زیبا و ملایم تر کنید تا سردی و یکنواختی فضا از بین رود و حسی خوب از صرف غذا به شما دست دهد.

جزیره آشپزخانه صنعتی

جزیره آشپزخانه صنعتی

هنگامی که می خواهید در آشپزخانه خود جزیره قرار دهید باید به این نکته دقت کنید که جزیره آشپزخانه باید با سایر کانترها فاصله داشته باشد تا بتوان به راحتی در فضای آشپزخانه به فعالیت های پخت و پز پرداخت.

برای ساخت جزیره می توان از متریال های مختلفی استفاده نمود. شما می توانید از چوب و فلز در کنار یکدیگر برای ساخت جزیره در آشپزخانه استفاده کنید.

برای کانتر جزیره نیز سنگ گرانیت تیره یا روشن انتخابی مناسب می باشد. سنگ مرمر بسیار شیک است و سنگی لوکس در بین انواع سنگ ها به شمار می آید. با این حال این سنگ مناسب آشپزخانه طراحی‌شده به سبک صنعتی نمی باشد. از این رو به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید.

صندلی های آشپزخانه صنعتی

صندلی های آشپزخانه صنعتی

صندلی هایی که در آشپزخانه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند بهتر است راحت باشند اما نباید ظاهری نرم داشته باشند. مدل صندلی های دایره ای شکل همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید انتخابی مناسب می باشند.

در کل صندلی هایی را خریداری کنید که با نمای زمخت صنعتی همخوانی داشته باشند. برای مثال صندلی های فلزی و چوبی گزینه ایی ایده آل هستند. این صندلی ها تعادل خوبی بین فلز سخت و سنگ در فضا ایجاد می کنند.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تمام لوازم آشپزخانه از جمله اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و… باید از جنس استیل انتخاب شوند. کروم انتخاب مناسبی برای این مدل آشپزخانه ها نمی باشد. از نشان‌دادن وسایل و ابزارهای پخت و پز نیز نهراسید. شما می توانید آنچه را که لازم دارید با گیره های فلزی از دیوار آویزان نمائید.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، معرفی سبک صنعتی می باشد. این سبک نمونه ای از جدیدترین انواع سبک هایی است که در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا شما نیز به این سبک از طراحی علاقمندید؟ در صورتی که در میان دوستان خود افرادی هستند که به این سبک علاقمند می باشند، این مطلب را با آن ها نیز به اشتراک بگذارید.