آموزش رویت

ساختمانچی

آیا می دانید نوسازی ساختمان به چه صورت انجام می گیرد و در انجام این کار به چه نکاتی باید توجه شود؟ همانطور که می دانید در دنیای امروز که همواره با رشد و توسعه همراه است، تمایل افراد به زندگی در خانه های لوکس در حال افزایش می باشد.

ساخت یک بنای نوساز از نظر اقتصادی هزینه سنگینی در بر دارد. از این رو نوسازی و بازسازی ساختمان را راه حل مناسبی برای تغییر چهره ساختمان و تبدیل آن به مکانی زیبا و مناسب طبق سلیقه افراد در نظر می گیرند.

نیازهای افراد با گذر زمان تغییر می کنند. به همین دلیل ظاهر یک بنا باید به نحوی باشد که نیازها را برآورده سازد و محیطی آرامش بخش و دلخواه برای ساکنین فراهم نماید.

نوسازی خانه

یک فضای ایده آل مناسب با سلیقه افراد تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی و روحیات آن ها دارد. اینجاست که نوسازی همواره به عنوان موضوعی حائز اهمیت در بحث املاک مطرح می گردد.

با ساخت خانه های مدرن و جدید تمایل افراد به زندگی در محیطی زیبا و دارای امکانات، بیشتر می شود. حتی افرادی که در خانه های قدیمی زندگی می کنند سعی می کنند با مشورت طراحان دکوراسیون داخلی نسبت به بازسازی خانه خود اقدام نمایند.

امروزه به علت تنوع محصولات و مصالح در بازار امکان بازسازی ساختمان با هزینه های مناسب وجود دارد و افراد نگران این موضوع نیستند. در بحث نوسازی یکسری تغییرات جزئی و کلی انجام می شود که زیر نظر متخصصین صورت می گیرند.

اگر قصد دارید محل زندگی خود را بازسازی کنید، به افراد متخصص در زمینه تعمیر و بازسازی مراجعه کنید. آن ها بر اساس یکسری معیارها برای اجرای پروژه شما برنامه ریزی نمایند. این افراد طبق اولویت ها و بودجه شما نسبت به طراحی نقشه جدید اقدام کرده و شما را در امر نوسازی راهنمایی می نمایند.

افزایش قیمت خانه های ویلایی قدرت خرید افراد را پایین می آورد. به همین دلیل ساکنین اکثر ساختمان ها سعی می کنند با اندک هزینه فضای ساختمان را متحول نمایند.

در این نوشته از ساختمانچی به معرفی نکات مهم در نوسازی بنا می پردازیم که با آگاهی از آن ها می توانید راحت تر و آگاه تر اقدام به تغییر و نوسازی کنید. این موارد به شرح زیر می باشند:

نکات مهم در نوسازی ساختمان

تعیین اولویت ها

در نوسازی منزل اولویت های خود را مشخص کنید. تعیین کنید چه چیزی در دکوراسیون داخلی برای شما مهم تر است. آیا کفپوش بسیار اهمیت دارد یا نصب کابینت در آشپزخانه! لیستی از انتظارات خود تهیه کنید و آن ها را بر اساس اولویت مرتب کنید.

بخوانید!  بچینگ پلانت چیست؟

با انجام این کار راحت تر می توانید وقت و بودجه خود را طبق اولویت ها صرف نمائید. اگر برای بازسازی بودجه زیادی در نظر نگرفته اید باید تنها تغییرات جزئی در خانه اعمال نمائید و از صرف هزینه سنگین برای سایر امور خودداری کنید.

گاهی اوقات تغییراتی بسیار ساده نظیر رنگ آمیزی دیوار می تواند تغییری اساسی در چهره ساختمان به وجود آورد. با توجه به بودجه اولویت بندی کنید و برای نوسازی حاضر شوید.

نوسازی ساختمان

تعیین بودجه

نوسازی یک بنا باید بر اساس برنامه ریزی و بررسی معماری آن صورت گیرد؛ زیرا در غیر این صورت تلفات جانی و مالی به همراه خواهد آورد. بازسازی به منظور فروش یک بنا و یا تغییر در سبک زندگی انجام می شود که این دو امر نقش تعیین‌کننده ای در میزان بودجه برای این کار ایفا می کنند.

قبل از اقدام به بازسازی ساختمان باید میزان بودجه را در نظر گرفت. تنها با تخمین بودجه می توان یک برنامه ریزی دقیق و اصولی حاضر کرد و تکلیف مجریان طرح بازسازی را برای ارائه طرح روشن نمود.

گاهی اوقات ممکن است هزینه ای که برای نوسازی ساختمان محاسبه می کنید بالا رود. در این صورت با مشورت با طراحان می توانید راهکاری برای آن اندیشیده و طرحی مناسب با بودجه تهیه کنید.

زمان بندی انجام پروژه

مراحل انجام نوسازی ساختمان را طبق زمان بندی که از قبل حاضر نمودید، انجام دهید. زمان بندی به کارها نظم می بخشد و از سردرگمی جلوگیری می کند. علاوه بر آن روند اجرای پروژه با سرعت بیشتری صورت می پذیرد و از صرف هزینه های اضافی ممانعت می گردد.

تعیین معمار و مجری طرح

قبل از انتخاب معمار برای پروژه بازسازی منزل خود ابتدا نمونه کارهای وی را ببینید و از مهارت وی اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت مجبور به صرف وقت و هزینه بالا برای دستیابی به طرح خود توسط یک مجری ناکارآمد خواهید شد. انتخاب درست مجری طرح رابطه مستقیمی با کیفیت کار و زمان اجرای پروژه دارد.

تعویض تاسیسات ساختمان

تاسیسات آب، برق، گاز و تلفن را بررسی نمائید تا اگر مشکلی در عملکرد آن ها وجود دارد نسبت به تعمیر اقدام نمائید. بازسازی تاسیسات هزینه بالایی دارد؛ اما در هر صورت باید از سالم بودن آن ها مطمئن شوید تا بعد از نوسازی، مشکلی ایجاد نشود.

بخوانید!  تهاتر مصالح ساختمانی یا معامله پایاپای چیست و چه شرایطی دارد؟

 دقت در اندازه گیری ها

از جمله مواردی که عدم توجه به آن هزینه بسیاری بر دوش صاحب خانه می گذارد اندازه گیری المان های مختلف است. برای مثال اگر طول و عرض کابینت آشپزخانه کم یا زیاد شود نصب آن را با مشکل مواجه می کند. در این صورت برای ایجاد ابعاد جدید، متحمل به پرداخت هزینه اضافی به کابینت ساز خواهید شد.

نوسازی منزل

قیمت نوسازی ساختمان

در هزینه مربوط به نوسازی ساختمان عوامل متعددی مانند متراژ ساختمان، عمر بنا و قسمت هایی که نیاز به نوسازی دارند، موثر هستند. حتی شرکتی که پیمانکاری پروژه را بر عهده می گیرد، بنابر تاثیرش در بخش های مختلف بازسازی، در هزینه ها نقش مهمی ایفا می کند. در نتیجه برای نوسازی ساختمان باید با توجه به بودجه، اولویت ها را مشخص کرد و مطابق با آن ها اقدام نمود.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به مهم ترین نکات در خصوص نوسازی ساختمان پرداختیم. امیدواریم این نکات در بازسازی خانه و نوسازی آن به شما عزیزان کمک کرده باشد. در صورت تمایل می توانید نظرات خود در این باره را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

چرا در نوسازی ساختمان باید به اولویت ها دقت کرد؟

با انجام این کار راحت تر می توان وقت و بودجه را مطابق اولویت بندی هدایت کرد.

مراحل نوسازی ساختمان چیست؟

تعیین اولویت ها، تعیین بودجه، زمانبندی انجام پروژه، تعیین معمار و مجری طرح، تعویض تاسیسات ساختمان، دقت در اندازه گیری ها

دلیل زمان بندی پروژه در پروسه نوسازی چیست؟

زمان بندی به کارها نظم می بخشد و از سردرگمی جلوگیری می کند. علاوه بر آن روند اجرای پروژه با سرعت بیشتری صورت می پذیرد و از صرف هزینه های اضافی ممانعت می گردد.

تعویض تاسیسات در نوسازی ساختمان به چه معناست؟

تاسیسات آب، برق، گاز و تلفن باید بررسی سوند تا اگر مشکلی در عملکرد آن ها وجود دارد نسبت به تعمیر اقدام شود. بازسازی تاسیسات ساختمان بعضا هزینه بسیار بالایی دارد اما در هر صورت باید از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کرد.