آموزش رویت

ساختمانچی

قالیچه و فرش های کوچک نقش بسزایی در زیبایی دکوراسیون خانه ایفا می کنند. از همان لحظه ای که آن ها در خانه شما پهن می شوند همه چیز تغییر می کند و نمایی بی نظیر حاصل می شود.

خوشبختانه امروزه در بازار قالیچه های متنوعی به فروش می رسند که می توان با توجه به سلیقه شخصی و دکوراسیون مورد نظر آن ها را خریداری کرد و فضای خانه را مزین نمود.

شما می توانید هر ایده ای که در مورد فرش به ذهنتان خطور می کند را عملی کنید؛ زیرا فرش ها در طیف وسیعی از قیمت، رنگ، بافت و طرح در بازار یافت می شوند.

با تمام این اوصاف انتخاب بهترین فرش برای خانه امری چالش برانگیز است، زیرا انتخاب فرش دلخواه از بین فرش های رنگارنگ با طرح ها و سایزهای متنوع و جذاب نیازمند زمان و تصمیم گیری درست است. با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی به استفاده از قالیچه در دکوراسیون منزل می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مدل قالیچه

مزایای استفاده از قالیچه در خانه

ایجاد فضایی دنج

وجود فرش در اتاق نشیمن الزامی نیست، اما برای صمیمی تر کردن دکوراسیون به سبک صنعتی و مینیمالیسم که فضایی سرد و بی روح دارند می توان از قالیچه استفاده نمود؛ زیرا بافت نرم آن فضا را دنج تر و گرم تر می کند. علاوه بر اتاق نشیمن فرش در سایر نقاط خانه مورد استفاده قرار می گیرد؛ از جمله اتاق خواب، آشپزخانه و حتی حمام.

پوشاندن عیوب کف

یکی از مزیت های اصلی این عناصر دکوراتیو پوشش سطوح آسیب دیده در کف اتاق است. افرادی که در خانه های قدیمی زندگی می کنند تلاش می کنند ساییدگی و عیب های کف اتاق را پنهان کنند. به همین دلیل قالیچه ها گزینه ای ایده آل برای این کار محسوب می شوند.

قالیچه ها علاوه بر منعطف نشان دادن نقوش و تزئینات خانه، قسمت هایی از کف که نیازمند هزینه زیاد برای تعمیرات هستند را پوشش می دهند و مخفی می کنند. وقتی فرش به پالت رنگی مونوکروماتیک اضافه می شود باعث جلب توجه افراد می شود و به سرعت خانه را متحول می کند.

مزایای قالیچه

خلق نمایی زیبا بر روی کفپوش

امروزه اکثر صاحب خانه ها به دنبال کفپوشی شیک و بادوام هستند که بتوان به راحتی از آن مراقبت کرد، از جمله کفپوش های سنگی، چوبی، کاشی و… . این کفپوش ها زیبایی بی نظیری دارند و با ظاهر جذاب خود نمای زیبایی به خانه می بخشند.

فرش و قالیچه از جمله المان هایی هستند که در کنار این کفپوش ها زیبایی خانه را دوچندان می کنند. این المان های دکوراتیو در تمام سایزها و رنگ ها ارائه می شوند و هر نوع طرحی را در بر می گیرند. آن ها یکی از دارایی های ارزان و زیبا هستند که فضای خانه شما را خصوصی می کنند.

قالیچه سنتی

عایق صدا

قالیچه ها به میزان قابل توجهی از میزان سر و صدا در فضا می کاهند. با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می کنید و وجود تکنولوژی هایی نظیر تلفن، تلویزیون و… ممکن است مجبور به تحمل سر و صدا باشید، اما با پهن‌کردن فرش می توانید تا حدی میزان سر و صدا را کاهش دهید و از انتقال و انعکاس آن جلوگیری کنید.

بخوانید!  تاثیر رنگ مرجانی در دکوراسیون داخلی منزل

گرم کردن کف خانه

علاوه بر آن فرش ها در فصول سرد باعث گرم شدن کف اتاق می شوند و فضایی دنج و صمیمی در خانه به وجود می آورند. با پهن نمودن فرش های نرم و پرزدار می توان مکانی راحت برای کار، استراحت، نشستن و بازی با بچه ها فراهم نمود.

قالیچه مدرن

پوشش دیوارهای خانه

علاوه بر پوشش کف اتاق از قالیچه ها می توان برای پوشش دیوارهای ترک خورده و رنگ پریده استفاده نمود. قالیچه هایی که بر روی دیوار آویزان می شوند هم باعث پوشش قسمت های معیوب آن می شوند و هم زیبایی فضای خانه را دوچندان می کنند.

این قالیچه ها دارای طرح های متنوع از قبیل طرح اشیاء، حیوانات، گل و گیاه، اشکال هندسی و… هستند و با هم خوانی با دکوراسیون داخلی خانه باعث تکمیل‌شدن آن می شوند.

قالیچه دستباف

ایجاد نقطه کانونی در سبک مونوکروم

فرش و قالیچه مرکز توجه در هر اتاق هستند خصوصاً در اتاق هایی که دیزاین آن ها بر اساس سبک مونوکروماتیک صورت می گیرد. به همین دلیل انتخاب فرش مناسبی که در عین زیبایی حسی عالی به ارمغان بیاورد بسیار حائز اهمیت است.

جلوگیری از لیز خوردن افراد

از دیگر ویژگی های قالیچه و فرش می توان به ایجاد حس امنیت به هنگام راه رفتن بر روی آن اشاره نمود. آن ها از سرخوردن افراد و سقوط آن ها بر زمین جلوگیری می کنند. به همین دلیل از قالیچه های مخصوص در حمام و اتاق کودک برای افزایش حس آرامش و امنیت استفاده می شود.

قالیچه گرد

پوشش پله ها

علاوه بر آن، به خاطر داشته باشید که پله ها از جمله مکان های پرتردد در خانه محسوب می شوند. به همین دلیل برای پرهیز از سرخوردن می توانید در آن ها فرش پهن کنید.

ایده های استفاده از قالیچه در منزل

یکی از راهکارهای انتخاب فرش الهام از سایه ها و رنگ های مورد استفاده در رنگ آمیزی دیوار است. اگر رنگ دکوراسیون اتاق شما محدود و ساده است، استفاده از فرش های رنگارنگ با رنگ های زنده دکوراسیونی بی نظیر ایجاد می کند.

علاوه بر الهام از رنگ دیوارها، می توانید از رنگ بالشتک، پرده، مبلمان و … برای انتخاب رنگ فرش بهره ببرید. در مقابل اگر دکوراسیون خانه شما با رنگ های روشن و زنده طراحی شده بهتر است فرش خود را ساده و با طیف رنگ های محدود انتخاب کنید.

قالیچه ماشینی

خانه های مدرن اغلب با دکوراسیون به سبک مینیمالیسم طراحی می شوند، سبکی که بر ضرورت و سایز تاکید دارد. بنابراین قالیچه های کوچک ایده آل ترین گزینه برای تکمیل این دکوراسیون است. در خانه هایی که به سبک سنتی طراحی شدند شاهد حضور فرش های بزرگ هستیم.

بخوانید!  تفاوت کفپوش لمینت و چوبی

این فرش ها به میزان قابل توجهی از میزان سر و صدا در اتاق می کاهند. در طراحی دکوراسیون خانه های معاصر امروزی که تاکید بر بهینه سازی فضا و پرهیز از حضور لوازم غیر ضروری است استفاده از فرش های بزرگ رایج نمی باشد.

قالیچه ماشینی مدرن

عوامل موثر در قیمت قالیچه

قیمت قالیچه با توجه به جنس نخ و چله ها و هم چنین با در نظرگرفتن نوع بافت گره ها و طرح نهایی کار، بازه وسیعی را پوشش می دهد. علاوه بر موارد مذکور، بدیهی است که دستباف و یا ماشینی بودن قالیچه نیز از عوامل بسیار مهم در قیمت آن است. تراکم، تعداد رنگ و عواملی از این قبیل نیز در خرید قالیچه باید در نظر گرفته شوند.

کلام پایانی

آن چه در این نوشته از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در خصوص استفاده از قالیچه در دکوراسیون داخلی منزل می باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در صورت تمایل نظرات خود را به منظور بهبود کیفیت مطالب سایت با ما در میان بگذارید.

قالیچه کوچک

سوالات متداول

نقش قالیچه در زیباسازی فضای خانه چیست؟

قالیچه ها علاوه بر منعطف نشان‌دادن نقوش و تزئینات خانه، قسمت هایی از کف که نیازمند هزینه زیاد برای تعمیرات هستند را پوشش می دهند و مخفی می کنند.

استفاده از قالیچه چه مزایایی دارد؟

با پهن کردن فرش و قالیچه می توانید تا حدی میزان سر و صدا را کاهش دهید و از انتقال و انعکاس آن جلوگیری کنید. علاوه بر آن فرش ها در فصول سرد باعث گرم شدن کف اتاق می شوند و فضایی دنج و صمیمی در خانه به وجود می آورند. با پهن نمودن فرش های نرم و پرزدار می توان مکانی راحت برای کار، استراحت، نشستن و بازی با بچه ها فراهم نمود.

قالیچه در چه طرح هایی موجود می باشد؟

قالیچه ها دارای طرح های متنوع از قبیل طرح اشیاء، حیوانات، گل و گیاه، اشکال هندسی و… هستند و با هم خوانی با دکوراسیون خانه باعث تکمیل شدن آن می شوند.

قیمت قالیچه به چه عواملی بستگی دارد؟

جنس نخ و چله ها، نوع بافت گره ها و طرح نهایی کار، دستباف و یا ماشینی بودن قالیچه، تراکم، تعداد رنگ و…