آموزش رویت

ساختمانچی

فرش آنتیک یا قدیمی از آن دسته وسایلی است که اگر به نحو صحیحی مورد استفاده قرار گیرد، نمای بسیار زیبایی در خانه ایجاد کرده و به فضای اتاق عمق می بخشد.

در این مطلب از ساختمانچی، به چگونگی استفاده از فرش های آنتیک در طراحی دکوراسیون داخلی و دستیابی به یک طراحی به روز خواهیم پرداخت. تا انتها با ما همراه باشید.

ایده ها و نکات استفاده از فرش آنتیک

اندازه مناسب فرش

استفاده از فرش در جهت ایجاد توازن در محیط، امری اساسی تلقی می شود. استفاده از این المان با ابعاد مناسب، باعث ایجاد هارمونی در محیط می شود و توازن لازم را از جهت زیبایی شناسی ایجاد می کند. در هنگام انتخاب آن توجه کنید که سایز به گونه ای انتخاب شود که فرش با لبه دیوار فاصله داشته باشد.

اندازه مناسب فرش

استفاده از فرش در قسمت ورودی خانه

استفاده از انواع فرش، مانند نمونه های دستباف با ابعادی در حدود 3*5 یا 4*6 در قسمت ورودی خانه، باعث پخش رنگ در محیط خانه خواهد شد. کاربرد فرشی در این ابعاد در کنار تخت خواب نیز می تواند ایده خوبی باشد.

استفاده از فرش در قسمت ورودی خانه

تلفیق طراحی سبک امروزی

برخلاف تصور بیشتر افراد، استفاده از فرش آنتیک و قدیمی در طراحی مدرن هیچ گونه ممنوعیتی ندارد. امروزه در بیشتر طراحی هایی که به سبک مدرن صورت می گیرد، از فرش های آنتیک استفاده می شود.

جالب است بدانید که استفاده از وسایل آنتیک و قدیمی مانند فرش و ایجاد تلفیق میان عناصر جدید و قدیمی، روشی جالب برای اتصال این دو سبک به یکدیگر می باشد.

استفاده از یک مدل آنتیک می تواند نمادی از زیبایی شناسی در طراحی های مدرن و امروزی محسوب شود. تنها باید توجه کنید که رنگ آن با رنگ دیگر وسایل مورد استفاده در اتاق هماهنگی داشته باشد.

تلفیق طراحی سبک امروزی

استفاده از فرش آنتیک در کنار مبلمان یا کاغذ دیواری طرح دار

استفاده از مدل ساده در فضای اتاقی که در آن از کاغذ دیواری یا مبلمان طرح دار وجود دارد، نمای زیبایی ایجاد می کند. اگر مدل مورد نظر نیز طرح دار می باشد، بهتر است از کاغذ دیواری و مبلمان ساده استفاده نمایید.

با این کار، در اتاق توازن لازم برقرار خواهد شد. انجام این روش کنتراست زیبایی ایجاد می کند و باعث ایجاد هرج و مرج در اتاق نمی شود.

استفاده از فرش آنتیک در کنار مبلمان

ایجاد تم با استفاده از یک رنگ ساده

هنگامی که قصد استفاده از فرش آنتیک در اتاق را دارید به رنگ های موجود در اتاق و فرش توجه نمایید. برقراری تاثیر دیداری ایده ای هوشمندانه در طراحی اتاق می باشد.

بخوانید!  کناف دیوار، مزایا و کاربرد آن

برای مثال، استفاده از طرحی که رنگ های آبی و قهوه ای دارد در اتاقی که در آن کارهای هنری و یا کوسن هایی با این رنگ به کاررفته است، از گزینه های منحصربفرد برای طراحی داخلی به شمار می رود.

ایجاد تم با استفاده از یک رنگ ساده

رنگرزی فرش

با رنگ کردن فرش و استفاده از رنگ های مورد علاقه خود می توانید آن را مدرنیته کنید. با انجام این روش، فرش خانه رنگ و رویی تازه می گیرد و نقطه ای کانونی در اتاق به وجود می آورد. استفاده از طراحی مدرن در کنار ایده های شخصی باعث ایجاد نمای لوکس و زیبا در خانه می شود.

رنگرزی فرش

ست کردن وسایل منزل با فرش آنتیک

استفاده از فرشی که از رنگ های آن در وسایل و مبلمان منزل استفاده می شود، از ایده های کاربردی در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. برای مثال می توانید از ترکیب مبلمان قهوه ای رنگ و فرشی که در آن رنگ قهوه ای دارد، استفاده نمایید.

اگر در آن رنگ های خیره‌کننده وجود دارد و شما تمایل به استفاده از آن رنگ ها در طراحی دیوار یا وسایل بزرگ موجود در اتاق را ندارید، می توانید از آن رنگ در قسمت های کوچک تری مانند میز قهوه خوری یا وسایل تزئینی استفاده نمایید.

با استفاده از این تاثیرگذاری واحد، این اطمینان برای شما فراهم خواهد شد که الگوهای قالی همچنان برجستگی و غالب بودن خود را حفظ کنند.

ست کردن وسایل منزل با فرش

استفاده از فرش در فضاهای پر رفت و آمد

برای فضایی که عبور و مرور در آن زیاد است، بهتر است از فرش های طرح دار استفاده نمایید. بکارگیری آن ها در چنین فضایی باعث می شود آسیب دیدگی های ناشی از عبور و مرور زیاد کمتر به چشم آید.

استفاده از فرش در فضاهای پر رفت و آمد

استفاده از فرش ایرانی در اتاق نشیمن

استفاده از یک فرش شرقی یا ایرانی در اتاق نشیمن از ایده هایی است که به زیباسازی فضا کمک شایانی می کند. کاربرد یک مدل مناسب در اتاق نشیمن باعث ایجاد نمای درخشنده در اتاق می شود و زیبایی منحصربفردی به آن می بخشد.

استفاده از فرش ایرانی در اتاق نشیمن

استفاده از رنگ های خنثی در کنار فرش آنتیک

اگر در نظر دارید، فرشی که مورد استفاده قرار دادید نمای بهتری داشته و بیش تر خود را نشان دهد، می توانید در کنار آن از رنگ های خنثی استفاده نمایید. بکارگیری این روش نه تنها آن را به عنوان عنصری غالب در اتاق تبدیل می کند، بلکه از ایجاد هرج و مرج و شلوغی در اتاق نیز جلوگیری به عمل می آورد.

استفاده از رنگ های خنثی در کنار فرش

استفاده از فرش های آنتیک کوچک

بکارگیری یک فرش با ابعاد کوچک، در کنار تخت خواب از ایده های پرکاربرد در طراحی داخلی تلقی می شود. توجه کنید که عرض آن باید از عرض تخت بزرگ تر باشد.

استفاده از فرش های کوچک

استفاده از رنگ های مشابه

اگر تمایل به استفاده از چند رنگ در طراحی داخلی اتاق ندارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از یک رنگ مشابه با آن چه که در فرش به کاررفته است برای رنگ آمیزی دیوارها می باشد. استفاده از این رنگ مشابه می تواند در زمان خرید مبلمان و وسایل دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بخوانید!  امکانات هتلینگ آپارتمان چیست؟

الگوهای مورد استفاده در طراحی فرش می توانند به عنوان نمادی برای جلب توجه افراد به کار روند. با توجه به استفاده از رنگ مشابه در مبلمان و طراحی دیوارها، این الگوها نمای ملایم تری ایجاد خواهند کرد.

استفاده از رنگ های مشابه

استفاده از فرش آنتیک در کنار میز غذا خوری

اگر قصد دارید از فرش در زیر میز ناهارخوری استفاده نمایید، باید توجه داشته باشید که طول فرش شما باید بیشتر از طول میز ناهارخوری باشد. استفاده از این المان در این قسمت نه تنها باعث ایجاد زیبایی خواهد شد، بلکه راحتی در هنگام استفاده از میز غذاخوری را نیز در پی دارد.

استفاده از فرش در کنار میز غذا خوری

کلام پایانی

آن چه در این نوشته از ساختمانچی به بیان آن پرداخته شد، ارائه نکاتی در خصوص استفاده از فرش های ایرانی قدیمی و آنتیک می باشد. آیا شما نیز در دکوراسیون داخلی خانه خود از این گونه فرش ها استفاده کرده‌اید؟

چه ایده ای را برای چیدمان فرش آنتیک و المان های دیگر دکوراسیون داخلی در نظر گرفته‌اید؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.