آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تاکنون به تفاوت کاغذ دیواری و رنگ و مقایسه آن ها فکر کرده اید؟ امروزه استفاده از کاغذ دیواری در بین افراد طرفداران زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی تمایل به استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی دارند.

تنوع کاغذ دیواری ها به اندازه ای است که تمامی سلیقه ها را پاسخ می دهد و این امکان وجود دارد که با توجه به میزان هزینه ای که در نظر دارید نمونه ای مناسب از آن ها را تهیه نمایید. در ادامه نکاتی که به مقایسه کاغذ دیواری و رنگ می پردازد، ارائه می دهیم. با ساختمانچی همراه باشید.

استفاده از کدام یک در حمام بهتر است؟ رنگ یا کاغذ دیواری؟

حمام قسمتی از ساختمان است که طراحی آن باید به نوعی شخصی سازی شود. همچنین می توان از ایده های خلاقانه در این قسمت نیز به میزان زیادی استفاده کرد.

اگر به رنگی علاقمند هستید که استفاده از آن در طراحی اتاق نشیمن امکان پذیر نمی باشد، یکی از بهترین قسمت های خانه که می توانید از رنگ روغنی استفاده نمایید، حمام یا راه پله ها می باشد.

دیوارپوش های مدرنی که امروزه در بازار وجود دارند عموما از مقاومت بالایی برخوردار می باشند، اما برای استفاده در قسمت هایی که در آن بخار زیادی وجود دارد، مناسب نمی باشند.

استفاده از کاغذ دیواری های معمولی در طراحی حمام امکان پذیر نمی باشد و کاغذ دیواری دچار آسیب دیدگی می شود. به همین خاطر استفاده از رنگ در حمام گزینه ای بهتر نسبت به کاغذ دیواری می باشد.

اگرچه امروزه کاغذ دیواری هایی تولید شدند که با این شرایط سازگار می باشند، اما پیشنهاد ما استفاده از رنگ در طراحی حمام می باشد. بهترین راه برای طراحی دیوار این است که قسمت پایینی دیوار را با استفاده از کاشی بپوشانید و برای قسمت بالایی از رنگ استفاده نمایید.

برای انتخاب رنگی که در طراحی حمام مورد استفاده قرار می دهید نیز بهتر است انواع با کیفیت آن را انتخاب نمایید تا در طول زمان کمتر دچار آسیب دیدگی شود.

کاغذ دیواری ضد آب

تنوع طرح و رنگ

امروزه تنوع کاغذ دیواری ها به قدری بالاست که همه افراد در سلیقه های مختلف می توانند از آن ها در طراحی خانه استفاده نمایند. تنوع کاغذ دیواری ها در رنگ و طرح بسیار بالا می باشد. شما می توانید با توجه به نیاز خود نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایید.

بخوانید!  چگونه از رنگ های روشن در خانه استفاده کنیم!

استفاده از کاغذ دیواری هایی که در طراحی آن ها الگوی راه راه وجود دارد انتخابی است که هیچگاه قدیمی نشود و استفاده از آن نتیجه خوبی در پی خواهد داشت. همچنین استفاده از آن ها برای بزرگ تر یا کوچک تر نشان‌دادن اتاق نیز تاثیر دارند.

استفاده از کاغذ دیواری هایی با الگوی راه راه عمودی باعث بزرگ تر نشان‌دادن اتاق و الگوهای افقی باعث عریض تر نشان دادن اتاق می شوند. به این منظور اگر به دنبال تنوع بیشتری هستید، بهتر است از کاغذ دیواری استفاده نمایید.

اگر به دنبال انتخاب و استفاده از طیف خاصی از رنگ هستید، پیشنهاد ما استفاده از تکنیک رنگ آمیزی می باشد، چرا که در این صورت با ترکیب رنگ های مختلف می توانید به رنگ دلخواه دست یابید.

یکی از مزیت های دیگر استفاده از رنگ آمیزی این است که در صورتی که از رنگ خسته شدید، می توانید به راحتی نسبت به تغییر آن اقدام نمایید.

همچنین اگر در قسمتی دچار اشتباه شدید می توانید سریعا نسبت به رفع آن اقدام نمایید. در مقابل انجام این کارها برای کاغذ دیواری چندان راحت نمی باشد.

مقایسه رنگ و کاغذ

مقاومت

یکی از نکاتی که در مورد استفاده از رنگ باید به آن توجه کنید این است که رنگ به راحتی ورقه ورقه می شود. اگر تصمیم دارید از آن در محیط هایی که در آن بخار فراوانی وجود دارد، استفاده نمایید، باید از انواع ضد آب آن ها استفاده نمایید.

به طور کلی می توان گفت رنگ آمیزی هر 3 تا 5 سال باید تجدید شود. امروزه در ساخت کاغذ دیواری ها از انواع متریال با کیفیت استفاده می شود. همین امر باعث می شود تا این محصول از طول عمر بالایی برخوردار باشد.

برخی از انواع کاغذ دیواری ها قابلیت تمیز شدن نیز دارند. اگر در خانه خود فرزند کوچکی دارید یا از حیوانی خانگی مراقبت می کنید، پیشنهاد ما استفاده از کاغذ دیواری وینیلی می باشد.

بخوانید!  مدل های شلف دکوری دیواری برای تلویزیون و آشپزخانه

قیمت

معمولا استفاده از رنگ در طراحی اتاق نسبت به استفاده از کاغذ دیواری هزینه کم تری در پی دارد. کاغذ دیواری هایی که جنس خوبی داشته باشند عموما طول عمر بیشتری نسبت به رنگ دارند.

اگر تمایل به استفاده از رنگ در طراحی خانه دارید باید بدانید که برای دستیای به نتیجه بهتر، باید حداقل سه لایه رنگ آمیزی انجام شود. توجه به کیفیت رنگ نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

مانند رنگ، اگر برای انتخاب کاغذدیواری نیز نمونه ای بی کیفیت از آن ها را انتخاب نمایید، بدون شک در گذر زمان زود آسیب می بیند. اگر بودجه مشخصی برای انجام این کار کنار گذاشتید، بهتر است قبل از تصمیم گیری هر یک از جوانب بالا را بررسی نمایید.

نکته ای دیگر که بر روی قیمت پایانی استفاده از هریک تاثیر می گذارد، اندازه اتاقی است که قصد استفاده از رنگ یا کاغذدیواری در آن دارید.

قیمت رنگ و کاغذ دیواری

نکات پایانی

استفاده از کاغذ دیواری و رنگ هر یک زیبایی های خاص خود را به همراه دارد. بکارگیری هر یک کاملا به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد. استفاده از رنگ و کاغذ دیواری در کنار هم یکی از بهترین ایده هایی است که می توانید نسبت به انجام آن اقدام نمایید.

به این منظور می توانید نسبت به استفاده از کاغذ دیواری برای دیوار غالب و رنگ آمیزی سایر دیوارها اقدام نمایید. انجام این کار نتیجه بسیار خوبی در پی خواهد داشت. از این روش در طراحی های مدرن به میزان زیادی استفاده می شود.

نکته مهم دیگری که می توان در استفاده از هریک در نظر داشت زمان اجرای آن می باشد. بدون شک اجرای روش های رنگ آمیزی زمان بیشتری نسبت استفاده از کاغذ دیواری به دنبال دارد. مشورت با یک متخصص و طراح دکوراسیون داخلی می تواند در این زمینه به شما کمک کند.