آموزش رویت

ساختمانچی

اتاق کودک از جمله اتاق هایی است که همواره به طراحی دکوراسیون آن توجه ویژه ای معطوف می گردد. برخلاف تصور عموم که گمان می کنند تغییر دکوراسیون بسیار هزینه بردار است، گاهی اوقات با کمترین هزینه می توان ظاهر اتاق را دگرگون کرد و جلوه ای زیبا به آن بخشید.

در این نوشته سعی داریم ایده های زیبا و کاربردی برای دکوراسیون اتاق کودک را به شما معرفی نمائیم. این ایده ها به راحتی قابل اجرا هستند و باعث زیبایی و تحول اتاق می شوند. با ساختمانچی همراه باشید.

نکات مهم در طراحی اتاق کودک

طرح و برنامه

اتاق های کودک اصولاً فضای کوچکی دارند، خصوصاً اگر در آپارتمان و در مجاورت اتاق خواب پدر و مادر قرار گرفته باشند. با برنامه ریزی برای طراحی دکوراسیون و چیدمان اتاق می توان این فضای کوچک را به محیطی گرم، صمیمی و جذاب تبدیل کرد.

کودکان نیاز به فضای زیادی ندارند، همین که فضای مناسب برای خواب و حرکت داشته باشند، کفایت می کند. اما وقتی بزرگ می شوند نیاز آن ها به فضای بازتر بیشتر می شود. با ایده پردازی و تفکر خلاقانه می توان فضای مناسب برای آن ها فراهم نمود.

اتاق کودک مکانی مناسب برای اجرای ایده های گوناگون و عجیب و غریب است. حتی می توانید اتاق را به یک گالری زیبا از اشیاء دوست داشتنی تبدیل کنید.

اگر بودجه کافی ندارید توصیه می کنیم تنها آن چه که ضروری است را خریداری کنید و قبل از قرار دادن آن در اتاق با طرز کار آن آشنا شوید. با طرح و نقشه قبلی که در ذهن دارید وارد مغازه شوید و نسبت به خرید وسایل ضروری اقدام نمائید.

طرح و برنامه

فرش اتاق کودک

یکی از جذاب ترین ایده هایی که می توانید در طراحی اتاق کودک اجرا کنید، استفاده از تکه فرش هایی است که نمایی زیبا در اتاق ایجاد می کنند.

فرش های کوچک رنگارنگ بسیار دوست داشتنی هستند و زیبایی بی نظیری به فضای اتاق می بخشند. با پهن‌کردن فرش بر روی سرامیک و کفپوش می توانید احتمال سر خوردن کودک را به حداقل برسانید.

فرش اتاق کودک

رنگ اتاق کودک

جذاب ترین بخش طراحی اتاق کودک انتخاب رنگ آن است. افزودن یک رنگ جدید به اتاق فضای آن را به طور کلی دگرگون می کند. رنگ های سرد مخصوص اتاق پسران و رنگ های گرم مخصوص اتاق دختران می باشند.

رنگ هایی مانند سفید، آبی و سایه های نارنجی نیز بهترین انتخاب برای اتاق پسران محسوب می شود. رایج ترین ترکیب رنگی ترکیب آبی کلاسیک با سایه های نارنجی است. علاوه بر آن ترکیب سبز روشن و آبی نیز مورد علاقه آن ها واقع می شود، زیرا سرگرم کننده به نظر می آید.

علارغم این ترکیب رنگ ها، رنگ های آبی روشن و خاکستری جزء رنگ هایی هستند که هیچ گاه از مد نمی روند و اتاق کودک را بسیار جذاب نشان می دهند.

رنگ های صورتی، سفید و کرم مناسب ترین گزینه برای انتخاب رنگ اتاق دختران می باشند. این رنگ ها به تنهایی و حتی در ترکیب با یکدیگر نمایی بسیار لطیف و دوست داشتنی به اتاق می بخشند.

ترکیب رنگ خاکستری و بنفش نیز برای اتاق دختران مناسب است. علاوه بر آن آبی، طلایی و سفید نیز یک ترکیب ایده آل و مورد علاقه برای کودکان دختر است.

وقتی کودک بزرگ تر می شود سلیقه و حس او نسبت به رنگ ها تغییر می کند. رنگ آمیزی دیوارها با رنگ متفاوت یک تغییر اساسی ایجاد می کند و اتاق را جذاب تر نشان می دهد.

رنگ اتاق کودک

استیکرها

اگر اتاق کودک با تم خاصی طراحی شود کمک بزرگی به پرورش ذهن خلاقانه کودک می کند. اجرای یک تم خاص کمی هزینه بردار است و مدت زمان زیادی نیاز دارد. بهتر است با راهکارهای کم هزینه مانند رنگ آمیزی، نقاشی، استیکرها، عکس برگردان ها و… اتاقی دوست داشتنی برای کودک فراهم نمود.

یکی از روش های طراحی دکوراسیون اتاق کودک براساس بودجه شما، چسباندن کلاژ یا عکس برگردان بر روی دیوار است. کاغذ دیواری ایده مناسبی برای ایجاد تغییر در دکوراسیون اتاق محسوب می شود، اما برای پوشش قسمت وسیعی از دیوار مقرون بصرفه نیست.

به همین دلیل می توانید با ساخت کلاژ به دیوار بی روح و حتی درب اتاق جذابیت و زیبایی ببخشید. چسب برگردان یکی از چیزهایی است که کودکان همواره به آن علاقه دارند.

هر چه این عکس ها بزرگ تر باشند نمای آن ها بر روی دیوار بهتر خواهد بود. استفاده از این عکس ها بر روی دیوار نوعی خلاقیت در فضا به وجود می آورد.

عکس برگردان ها یکی از لوازم دکوراتیو از پیش آماده هستند اما برخی شرکت ها با توجه به سفارش افراد و دریافت قیمت بالاتر نسبت به چاپ تصاویر مورد علاقه اقدام می کنند.

این عکس برگردان ها را می توان به راحتی و بدون این که آسیبی به دیوار وارد کنند از آن جدا نمود. برخی از آن ها بعد از جداشدن از دیوار مجدداً قابل استفاده هستند.

این نکته را مدنظر بگیرید که این عکس ها به راحتی بر روی سطوح بافت دار نمی چسبند. لذا آن ها را باید روی سطوح سخت مانند درب یا دیوار چسباند.

استیکرها

تغییر چیدمان

اگر می خواهید بدون صرف هیچ هزینه ای تغییری شگرف در فضای اتاق ایجاد کنید، نحوه چیدمان مبلمان را تغییر دهید. یک تغییر جزئی نمای اتاق را به کلی دگرگون می کند. برای مثال تخت خواب را به دیوار یا گوشه ای متفاوت از اتاق تکیه دهید.

فضایی که ایجاد می شود کاملاً با فضای قبل متفاوت خواهد بود. اگر از گوشه و کنار اتاق بهترین استفاده را کرده اید مطمئن باشید فکرهای خلاقانه خود را به بهترین شکل اعمال نموده اید. قبل از اقدام به تغییر دکوراسیون در مورد این که می توانید فضای اتاق را گسترش بدهید فکر کنید.

سپس هنگام انتخاب وسایل دقت کافی به خرج دهید و تنها به لوازم موجود در فروشگاه های خاص بسنده نکنید. خلاقانه فکر کنید و تنها وسایل ضروری خریداری نمائید. برای نوسازی وسایل کهنه و موجود در اتاق نیز به دنبال طرح ها و ایده های جدید باشید.

تغییر چیدمان

نوسازی وسایل

به جای خرید وسایل جدید سعی کنید صندلی ها و کمدهای قدیمی را نوسازی کنید. اشیاء و لوازمی که در اتاق کودک قرار دارند را می توانید تودوزی یا رنگ آمیزی کنید.

انجام این کار ظاهری کاملاً متفاوت به اتاق می بخشد. شما می توانید این کار را تا زمانی که کودک بزرگ نشده انجام دهید و فضایی رنگارنگ و زیبا برای او فراهم نمائید.

یک جعبه یا یک میز را می توان با اسپری رنگ آمیزی کرد و در جایی دیگر مورد استفاده قرار داد. علاوه بر آن می توانید سرویس خواب را با یک رنگ جدید زیبا و نو کنید. همچنین رنگ آمیزی دیوار پشت قفسه کتاب می تواند تغییری بزرگ در اتاق ایجاد نماید.

این که اشیاء قدیمی را به اشیاء نو تبدیل کنید، امری هیجان انگیز و لذت بخش است. هزینه رنگ آمیزی در مقایسه با سایر روش های نوسازی وسایل ارزان تر است، لذا برای این کار هزینه زیادی لازم نیست.

نوسازی وسایل

پنجره

پنجره ها اصولاً یک المان غالب در دکوراسیون اتاق کودک می باشند. با افزودن پرده پارچه ای یا چوبی دکور پنجره را زیباتر کنید.

پرده نور ورودی به اتاق را ملایم تر می کند و از تابش نور مستقیم خورشید جلوگیری می کند، لذا برای ایجاد فضایی دنج با میزان نور مناسب بهتر است برای پنجره ها پرده نصب کنید.

پنجره

رختخواب اتاق کودک

تعویض رختخواب تغییری چشمگیر در دکوراسیون اتاق ایجاد می کند. شما می توانید چند دست رختخواب با رنگ های متنوع برای تخت کودک خود در نظر بگیرید و هر چند ماه یک بار از آن ها استفاده کنید و تغییر و تحول در اتاق ایجاد نمایید.

علاوه بر آن بالشتک های رنگارنگ برای کودک شما بسیار جذاب و دوست داشتنی خواهند بود. در انتخاب روتختی دقت کنید، مدلی را انتخاب کنید که متناسب با سایز تخت باشد. اولین چیزی که به محض ورود به اتاق به چشم می آید تختخواب است، بنابراین بر روی آن روتختی های رنگارنگ پهن کنید.

رختخواب

وسایل کمک آموزشی

برای زیبایی هر چه بیشتر اتاق کودک، کتاب های کلاسیک در آن قرار دهید. این کتاب های رنگارنگ نه تنها نمایی زیبا ایجاد می کنند بلکه به راحتی می توان آن ها را پیدا کرد.

علاوه بر آن کودک را ترغیب می کنند تا نگاهی به آن ها بیندازد. یک قفسه در اتاق قرار دهید و اشیاء مورد علاقه او را به نمایش بگذارید. این قفسه را می توانید با اسپری رنگ آمیزی کنید و ظاهر آن را بسیار نو جلوه دهید.

یکی دیگر از وسایل کمک آموزشی حروف الفبا است. حروف هایی که با چوب یا پارچه طراحی شده اند را می توان بر روی دیوار نصب کرد. آن ها حتی پس از مدت ها همچنان برای کودک جذاب خواهند بود و علاوه بر آن کمک شایانی به کودک می کنند تا حروف الفبا را یاد بگیرد.

حروف های بیشتری به دیوار بچسبانید. در کنار آن از الگوها، بافت ها و متریال هایی که باعث تقویت هوش می شوند نیز استفاده نمائید.

وسایل کمک آموزشی

میز مطالعه

کودکان بزرگ می شوند و قاعدتاً نیاز به فضای بزرگ تری برای انجام فعالیت های خود دارند. بهتر است یک میز مطالعه در گوشه ای از اتاق برای او قرار دهید تا بتواند تکالیف و سرگرمی های خود را روی آن انجام دهد.

قفسه های دیواری و میز مطالعه فضای کافی برای قرار دادن وسایل کودک شما فراهم می کنند. کودکان علاقه دارند یک فضای مشخص برای انجام علایق و سرگرمی های خود داشته باشند.

قفسه و میز مطالعه

وسایل چند منظوره

لوازم و اثاثیه چند منظوره مانند مبلمان، تخت خواب، میز کنار تخت و قفسه کتاب کارایی خود را در یک فضای کوچک به خوبی نشان می دهند. به دنبال قفسه های قابل تنظیم برای نگهداری و ذخیره لباس و اسباب بازی های کودک باشید.

این وسایل چند منظوره نه تنها در زمان کودکی بسیار کارآمد هستند، بلکه با بزرگ شدن کودک نیز فضایی مناسب برای نگهداری لوازم و وسایل فراهم می کنند.

قفسه هایی که در محدوده دید نیستند از جمله قفسه های زیر تخت خواب و زیر میز از گزینه های کاربردی و ایده آل در چیدمان اتاق کودک محسوب می شوند. آن ها فضای کافی برای ذخیره سازی اشیاء فراهم می کنند و مانع از ایجاد شلوغی و هرج و مرج می شوند.

وسایل چند منظوره

طراحی اتاق خواب کودک دختر

استفاده از طرح های غالب

استفاده از الگوها همیشه راهکاری مناسب در دیزاین داخلی محسوب می شود. در این میان استفاده از این ایده در طراحی اتاق خواب دخترانه نیز می تواند راهکاری مناسب باشد. به این منظور می توانید از انواع الگوهای غالب استفاده نمایید.

استفاده از الگوهای غالب در طراحی دیوار

استفاده از ایده های خلاقانه

شاید بتوان گفت رنگ های خنثی نمونه ای از بهترین رنگ هایی هستند که می توان در طراحی اتاق خواب از آن ها استفاده کرد. اما زمانی که صحبت از طراحی اتاق خواب دخترانه به میان می آید، بهتر است کمی خلاقانه تر عمل نمایید.

برای مثال استفاده از تخت خواب هایی با اشکال خاص می تواند ایده ای متفاوت باشد و از ایجاد فضایی یکنواخت جلوگیری به عمل آورد.

استفاده از ایده های خلاقانه

استفاده از ایده های بوهمیایی

ایده های بوهمیایی می تواند در ایجاد فضایی سرزنده در طراحی اتاق خواب دخترانه به شما کمک کند. استفاده از یک فرش الگودار و استفاده از یک میز عثمانی می تواند تغییر چشمگیری در طراحی اتاق خواب ایجاد کند.

استفاده از ایده های بوهمیایی

استفاده از رنگ ها و ترکیب آن ها

بکارگیری هوشمندانه از رنگ ها می تواند تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی اتاق خواب داشته باشد. استفاده از رنگ هایی که در کنار یکدیگر باعث ایجاد کنتراست می شوند، می توانند نمای زیبایی در طراحی اتاق خواب ایجاد نمایند.

بخوانید!  نمای مدولار پرسلان و مزایای آن

برای مثال استفاده از یک فرش خاکستری رنگ بر روی کفپوش چوبی نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند. این ایده می تواند در ایجاد عمق در فضای موردنظر نیز کارگشا باشد.

ترکیب رنگ های صورتی و خاکستری

استفاده از ترکیب رنگ های صورتی و خاکستری می تواند نمای زیبایی در طراحی اتاق خواب ایجاد نماید. استفاده از استیکرهای تزئینی نیز می تواند ایده خوبی در این زمینه می باشد.

ترکیب رنگ های صورتی و خاکستری

ترکیب رنگ های سفید و آبی

آیا تا به حال به استفاده از رنگ آبی و سفید برای طراحی اتاق خواب دخترانه فکر کردید؟ شاید ابتدا تصور کنید که از این رنگ تنها می توان در طراحی اتاق خواب پسران استفاده کرد.

با این حال استفاده از طیف روشن این رنگ می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در طراحی اتاق خواب دختران نیز باشد. ترکیب رنگ های آبی و سفید می تواند انتخابی بسیار مناسب برای طراحی اتاق خواب دخترانه باشد.

ترکیب رنگ های سفید و آبی فیروزه ای

ترکیب رنگ صورتی با آبی یا نارنجی

آن چه که در طراحی اتاق خواب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ایجاد فضایی آرام بخش می باشد. از این رو انتخاب رنگ می تواند نکته بسیار قابل توجهی باشد.

استفاده از رنگ های آبی روشن، در کنار رنگ صورتی یا نارنجی غالب نیز نه تنها باعث ایجاد تعادل در فضای اتاق خواب می شود بلکه نمایی زیبا و آرام بخش نیز ایجاد می کند.

ترکیب رنگ صورتی با آبی یا نارنجی

ترکیب رنگ های زرد و خاکستری

از جمله رنگ های دیگری که می توانید در طراحی اتاق کودک دختر مورد استفاده قرار دهید، رنگ خاکستری و زرد می باشد. رنگ زرد نمونه ای از رنگ های شاد و سرزنده و رنگ خاکستری از جمله رنگ های خنثی می باشد. تلفیق این دو رنگ با یکدیگر باعث ایجاد تعادل در فضای اتاق شده و نتیجه ای شگفت انگیز به همراه خواهد آورد.

ترکیب رنگ های زرد و خاکستری

استفاده از رنگ های صورتی و طلایی

ترکیب رنگ های صورتی و طلایی نیز از دیگر ایده های منحصربفرد در طراحی اتاق کودک دختر می باشد. استفاده از یک کاغذ دیواری که از این رنگ ها در طراحی آن استفاده شده است، می تواند نمایی منحصربفرد ایجاد کند.

استفاده از رنگ های صورتی و طلایی

تلفیق رنگ یاسی و رنگ خنثی

رنگ یاسی از جمله رنگ های زیبا برای طراحی اتاق کودک در نظر گرفته می شود. تلفیق این رنگ با رنگ های خنثی مانند رنگ بژ نتیجه ای باورنکردنی به همراه می آورد.

تلفیق رنگ یاسی و رنگ خنثی

استفاده از تم مدیترانه ای

اگر به دنبال ایجاد فضایی آرام بخش در اتاق کودک خود هستید و درکنار آن تمایل دارید از یک تم ویژه برای انجام این کار استفاده نمایید، تم مدیترانه ای می تواند ایده خوبی برای استفاده و اجرا باشد.

استفاده از تم مدیترانه ای

انتخاب پرده مناسب

در کنار انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی دیوارها، به فکر استفاده از نمونه ای پرده مناسب نیز باشید. نمونه ای از پرده هایی که می توانید در طراحی اتاق خواب از آن استفاده نمایید، پرده های طرح دار می باشد. از این نوع پرده می توانید در اتاق خواب هایی با رنگ های خنثی و ساده استفاده نمایید.

انتخاب پرده مناسب

استفاده از الگوها

آیا شما از جمله افرادی هستید که به استفاده از الگوها در طراحی اتاق خواب علاقمند هستید؟ اگر این چنین است می توانید در طراحی اتاق خواب دخترانه نیز از انواع الگوهای دلخواه استفاده نمایید.

استفاده از الگوها بر روی دیوار

استفاده از فرش، رو تختی، کاغذ دیواری و المان هایی این چنین که در طراحی آن ها از الگو استفاده شده است، می تواند نمای زیبایی در اتاق خواب ایجاد نماید.

استفاده از شلف دیواری

استراتژی دیگری که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید، استفاده از شلف دیواری می باشد. از این شلف ها می توان برای قرار دادن المان های تزئینی و کتاب هاب مورد علاقه خود استفاده نمایید. می توانید با استفاده از خلاقیت خود نمونه ای متفاوت از شلف ها را سفارش دهید و از آن ها استفاده نمایید.

استفاده از شلف دیواری

استفاده از المان های تزئینی بر روی دیوار

اگر فضای اتاق خواب به گونه ای است که سقف بلندی دارد، استفاده از المان های تزئینی که بر روی دیوار نصب می شود را فراموش نکنید. برای مثال استفاده از یک آینه با فریمی زیبا یا یک تابلو هنری می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

استفاده از المان های تزئینی بر روی دیوار

استفاده از کاغذدیواری مناسب

استفاده از کاغذ دیواری مناسب از دیگر ایده هایی است که می توانید در طراحی اتاق خواب دخترانه از آن استفاده نمایید. در تازه ترین ایده های طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از طرح گل جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

طرح گل انتخاب بسیار مناسبی برای اتاق خواب دخترانه می باشد. از این رو می توانید از یک کاغذ دیواری که در آن از طرح گل استفاده شده است، برای طراحی اتاق خواب دخترانه استفاده نمایید.

در کنار آن می توانید از رنگ هایی که در طراحی کاغذ دیواری مورد استفاده قرار گرفته است برای انتخاب سایر المان ها مانند روتختی، پرده و فرش استفاده کنید. استفاده از یک لوستر زیبا نیز می تواند در تکمیل این طراحی به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از کاغذدیواری مناسب

استفاده از الیاف طبیعی در طراحی اتاق کودک

در انتخاب وسایلی مانند پتو، پرده، فرش و المان هایی از این دست از نمونه هایی که از الیاف طبیعی در طراحی آن ها به کار رفته، استفاده نمایید. استفاده از طیف رنگ های روشن و آرام بخش برای انتخاب این المان ها را فراموش نکنید.

استفاده از الیاف طبیعی در طراحی اتاق کودک

طراحی اتاق لوکس

اگر به دنبال طراحی فضایی لوکس برای کودک دختر خود هستید، به فکر ایجاد فضایی باشید که در انیمیشن ها بیشتر دیده می شوند. برای مثال استفاده از رنگ صورتی پر رنگ در کنار استفاده از یک لوستر کریستال مناسب می تواند فضایی با این ویژگی ایجاد کند.

طراحی اتاق لوکس

استفاده از وسایل روشنایی

استفاده از وسایل روشنایی با طراحی ویژه می تواند در زیبایی اتاق کودک شما نقش بسزایی داشته باشد. لوسترهای چندشاخه و در اشکال مختلف و بچگانه می تواند در ایجاد فضایی دراماتیک به شما کمک کند.

استفاده از وسایل روشنایی مناسب

استفاده از اشکال حیوانات

استفاده از اشکال حیواناتی مانند جغد و خرگوش در طراحی اتاق کودک می تواند فضایی زیبا به ارمغان بیاورد. به کارگیری الگوها در کنار این طراحی می تواند در ایجاد فضایی جذاب به شما کمک کند. آن چه که در این تصویر مشاهده می نمایید، نمونه ای از اجرای این ایده می باشد.

استفاده از اشکال حیوانات

ایجاد فضای نشمین

ایجاد فضای نشیمن در طراحی اتاق کودک ایده بسیار مناسبی برای اجرا می باشد. آن چه که در این جا باید به آن توجه کنید، استفاده از میز و صندلی مناسب می باشد. استفاده از چند صندلی رنگی و یک میز مناسب فضای زیبایی در اتاق کودک ایجاد می کند.

ایجاد فضای نشمین

استفاده از یک فرش مناسب

یکی از المان های اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی، فرش می باشد. استفاده از یک فرش مناسب می تواند در ایجاد عمق بخشی و انسجام میان المان های مختلف موجود در اتاق خواب به شما کمک کند.

اگر تصمیم به خرید فرش برای اتاق کودک دارید، پیشنهاد ما استفاده از فرش هایی است که از رنگ ها و الگوهای مختلف در آن استفاده شده است.

انتخاب فرشی که رنگ های موجود در آن با رنگ های موجود در اتاق هماهنگی دارد، می تواند در زیبایی هرچه تمام تر اتاق کودک به شما کمک کند.

استفاده از یک فرش مناسب

طراحی اتاق خواب کودک پسر

رنگ و المان های اتاق خواب

برخی از رنگ ها مانند سبز، زرد و حتی بنفش رنگ هایی خنثی در نظر گرفته شده و قابلیت استفاده در طراحی اتاق خواب های دختر و پسر را دارند. استفاده از رنگ خاکستری در کنار این رنگ ها می تواند برای طراحی اتاق خواب پسرانه انتخاب مناسبی باشد.

برای مثال استفاده از رنگ های سبز و خاکستری می تواند ایده خوبی در این زمینه باشد. این دو رنگ نه تنها فضایی کسل بار ایجاد نمی کند، بلکه از ایجاد هرج و مرج در فضای اتاق خواب نیز جلوگیری به عمل می آورد.

رنگ و المان های اتاق خواب

استفاده از رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی در کنار رنگ های خنثی مانند خاکستری، سفید و سیاه می تواند ایده خوبی برای استفاده باشد.

استفاده از این رنگ ها باعث ایجاد فضایی سرزنده در اتاق خواب می شود. در کنار آن استفاده از رنگ های خنثی به ایجاد تعادل در فضای مورد نظر کمک کرده و از ایجاد هرج و مرج جلوگیری می نماید.

استفاده از رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی

انتخاب تم

انتخاب تم تنها به سلیقه شما بستگی داشته و می توان به آن به چشم یک گزینه نگاه کرد. تم و ایده های زیادی برای استفاده در طراحی اتاق خواب پسرانه وجود دارد.

برای مثال برای اجرای تم دریایی می توانید از یک تخت خواب به شکل کشتی استفاده کرده و در کنار آن برای انتخاب سایر المان ها از رنگ آبی و المان هایی با این ویژگی استفاده نمایید.

انتخاب تم

استفاده از تم هواپیمایی نیز می تواند ایده خوبی برای طراحی اتاق خواب پسران باشد. آن چه که در این تصویر مشاهده می نمایید، نمونه ای زیبا از اجرای این تم در طراحی اتاق خواب می باشد.

همان طور که مشاهده می کنید، استفاده از یک کاغذ دیواری که در طراحی آن از شکل آسمان استفاده شده است، می تواند در تکمیل این تم به شما کمک کند و نمای بسیار مناسبی در اتاق خواب ایجاد نماید.

استفاده از تم هواپیمایی

تم اسپایدرمن نمونه ای از تم هایی است که بیش تر پسرها به آن ها علاقمند می باشند. استفاده از این تم در طراحی اتاق خواب پسران و در کنار آن استفاده از کاغذ دیواری با این طرح می تواند در نظر بسیاری از پسران بهترین ایده برای اجرا باشد.

تم اسپایدرمن

استفاده از تم ساده و شیک

اگر به دنبال اجرای تم خاص و ویژه ای در طراحی اتاق خواب پسران نیستید، استفاده از یک طراحی ساده و تاثیرگذار نیز می تواند نمای زیبایی در اتاق خواب ایجاد کند. در این جهت استفاده از رنگ های خنثی بهترین گزینه ای است که می توانید انتخاب و از آن استفاده کنید.

هم چنین انتخاب المان هایی که از شکل ساده ای برخوردار هستند نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد. رنگ خاکستری نمونه ای از بهترین رنگ هایی است که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از تم ساده و شیک

در صورت استفاده از این تم در طراحی اتاق خواب بهتر است برای انتخاب برخی از المان ها مانند صندلی از یک رنگ غالب استفاده نمایید.

این کار از ایجاد فضایی یکنواخت در طراحی اتاق خواب جلوگیری به عمل می آورد. انتخاب انواع المان های تزئینی که در طراحی آن ها از رنگ های غالب استفاده شده است نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

طراحی اتاق خواب

استفاده از تخته سیاه در طراحی اتاق کودک

استفاده از یک تخته سیاه بزرگ در طراحی اتاق کودک می تواند یکی از ایده های نو در این زمینه باشد. این ایده بدون شک برای کودکان بسیار خوشایند است و از استفاده آن لذت خواهند برد.

بخوانید!  نکات مهم و ایده های کاربردی در طراحی مهد کودک

این راهکار می تواند امکان نقاشی و حتی درس خواندن را برای آن ها فراهم کند. وجود یک تخته سیاه در اتاق کودک پسر می تواند ایده مناسبی برای سرگرمی کودک شما و دوستانش نیز باشد و بدون شک از استفاده آن لذت خواهد برد.

استفاده از تخته سیاه در طراحی اتاق کودک

استفاده از المان های کاربردی

استفاده از المان های کاربردی از دیگر نکات مهمی است که در هنگام خرید وسایل اتاق کودک باید به آن توجه داشته باشید. بدون شک وسایل زیادی با این ویژگی وجود دارند و شما می توانید با توجه به نیاز خود، نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایید.

استفاده از المان های کاربردی

استفاده از چادرهای تزئینی

استفاده از چادرهای تزئینی نیز از دیگر ایده هایی است که می توانید در طراحی اتاق کودک مورد استفاده قرار دهید. بدون شک وجود چنین المانی بسیار برای کودک لذت بخش می باشد.

کودک شما می تواند از این چادر برای بازی و قرار دان وسایل و اسباب بازی های خود استفاده نمایید. بنابراین چادرهای تزئینی نه تنها در جهت زیباسازی اتاق پسرانه نقش دارند، بلکه می توان از آن ها به عنوان المانی کاربردی نیز یاد کرد.

استفاده از چادرهای تزئینی

طراحی دیوار غالب

از دیگر ایده هایی که می توانید در طراحی اتاق کودک مورد استفاده قرار دهید، طراحی یک دیوار غالب می باشد. بدون شک ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد. برای مثال به این منظور می توانید از یک رنگ غالب استفاده نمایید.

از دیگر راهکارهایی که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید، استفاده از نقاشی دیواری یا به کارگیری یک کاغذ دیواری مناسب می باشد. بدون شک انجام این ایده می تواند نمای زیبایی در اتاق کودک پسر شما ایجاد نماید.

طراحی دیوار غالب

استفاده از آباژور با ظاهری جذاب

استفاده از یک آباژور که از ظاهری زیبا و چشمگیر برخوردار است یکی از بهترین و کاربردی ترین المان های تزئینی است که می توان در طراحی اتاق کودک از آن استفاده نمایید. این المان بدون ایجاد هیچ گونه هرج و مرجی باعث ایجاد فضایی زیبا می شود.

استفاده از آباژور با ظاهری جذاب

استفاده از رو تختی زیبا

اگر تصمیم به انتخاب روتختی مناسب برای اتاق پسر خود داشته باشید معمولا از چه نمونه ای استفاده می کنید؟ آیا تمایل به استفاده از روتختی های ساده دارید یا ترجیح می دهید که از نمونه رنگی آن ها استفاده نمایید؟ به نظر شما انتخاب کدام یک صحیح تر می باشد؟

بر اساس نظریه طراحان داخلی از آن جایی که در طراحی اتاق کودک ایجاد فضایی شاد حائز اهمیت می باشد، استفاده از رو تختی که در آن از رنگ های مختلف استفاده شده باشد می تواند گزینه بهتری برای استفاده باشد.

استفاده از انواع روتختی هایی که در آن ها از الگوهای غالب استفاده شده است نیز گزینه ای مناسب برای انتخاب و استفاده در اتاق کودک می باشد.

استفاده از رو تختی زیبا

ایجاد یک گالری بر روی دیوار

استفاده از یک دیوار و طراحی آن به وسیله نقاشی های کودک یا تصاویری مناسب که از فریم سفید در طراحی آن ها استفاده می شود، ایده ای مناسب برای طراحی دیوار و ایجاد فضایی گالری مانند بر روی دیوار می باشد.

ایجاد یک گالری بر روی دیوار

ایده های ارزان طراحی اتاق کودک

استفاده از دستگیره های قدیمی

با استفاده مجدد از دستگیره های کلاسیک قدیمی به عنوان نگهدارنده پرده، کمی از جذابیت دنیای قدیم را به پوشش پنجره اتاق کودک بیفزائید. این گنجینه های تجملی اغلب می توانند در مغازه های قدیمی محلی و مغازه های فروش وسایل دست دوم یافت و برای اهدافی مفید به کاربرده شوند.

از آن ها به عنوان گیره نگهدارنده عکس ها نیز استفاده کنید یا چند دکمه کوچک مخصوص کمد را بر روی دیوار نصب کنید تا یک ردیف از قلاب های دستی داشته باشید.

استفاده از دستگیره های کلاسیک نگهدارنده پرده

طراحی دیوار چهل تکه

این دیوار جذاب چهل تکه از تکه پاره های کاغذ دیواری های قدیمی تولیدشده است. سپس با دقت برش داده و با هم چسبانده شده تا همانند یک پتوی زیبا و با ارزش قدیمی که به شما ارث رسیده به نظر برسد. آیا این ایده را دوست دارید؟

طراحی دیوار چهل تکه

صندوق های قدیمی چرخ دار

آیا به دنبال ایده های جذاب برای نگهداری وسایل در اتاق کودک یا اتاق بازی وی هستید؟ این چرخ های مخصوص را برای ایجاد جعبه های زیبا و متحرک برای نگهداری وسایل به جعبه های قدیمی اضافه کنید.

این صندوق های چوبی زیبا را می توان ارزان و مناسب خریداری نمود و برای نگهداری اسباب بازی های کوچک و کتاب ها به کار برد.

صندوق های قدیمی چرخ دار

قفسه های چوبی قدیمی

جعبه های چوبی روستایی نیز می توانند به راحتی به قفسه های دیواری کلاسیک و زیبا تبدیل شوند. این جعبه های عتیقه مخصوص بطری بوده و برای نمایش اتومبیل های کوچک و سایر گنجینه های کوچک کودک مناسب می باشند. به راحتی قلاب های تحمل کننده وزن را به پشت آن افزوده و آن را روی دیوار نصب کنید.

قفسه های چوبی قدیمی

لامپ های توری

آیا توری قدیمی و با کیفیت دارید؟ توری های عتیقه را به چیزی واقعا زیبا تبدیل کنید! تمام چیزی که شما نیاز دارید یک توپ ساحلی بادی و مقداری چسب است. پارچه توری خود را در چسب مخصوص خیس کنید و آن را روی توپ ساحلی بکشید.

لامپ های توری

اطمینان حاصل کنید که لبه های توری به همدیگر رسیده باشد. هنگامی که توری خشک و سفت می شود، باد توپ را خالی و آن را خارج کنید. یک سوراخ کوچک در قسمت بالای کار ایجاد نموده و یک لامپ وارد آن کنید.

کارهای هنری روی کارت

یک مجموعه از فلش کارت های قدیمی برای جذاب تر کردن دیوار در این اتاق کودک بکار رفته است. چند مورد از تصاویر مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آن ها را روی قاب کار کنید و یا کل مجموعه را بر روی یک بند نمایش دهید.

کارهای هنری روی کارت

صفحات چاپ شده از کتاب های داستان

صفحات یک کتاب داستان مصور کلاسیک را به قاب های دیواری در اتاق کودک تبدیل کنید! این کتاب ها در بسیاری از فروشگاه های عتیقه فروشی و کتابفروشی های دست دوم یافت می شوند، پیداکردن کتاب داستان های رمانتیک بسیار آسان است و معمولا تنها چند دلار برای شما خرج دارد. به سادگی صفحات مورد علاقه خود را برش دهید و آن ها را قاب کنید.

صفحات چاپ شده از کتاب های داستان

استفاده از میز ارایش دست دوم

یک میز آرایش دست دوم را به کار هنری کلاسیک تبدیل کنید! فروشگاه های عتیقه اغلب مجموعه های بزرگ و متنوعی از محصولات کاغذی قدیمی عرضه می کنند. بسیاری از این گنجینه های قدیمی با قیمت ارزان قابل خریداری هستند.

میز آرایش دکوپاژ شده

با استفاده از کارت پستال های قدیمی و بروشورهای سفر می توانید تم مسافرتی برای میز خود ایجاد کنید و یا از کاغذهایی با موضوع موسیقی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که تنوع و امکانات بی پایان هستند!

واگن کتاب

در این اتاق، یک واگن اسباب بازی عتیقه به عنوان یک قفسه کشویی دوبلکس برای نگهداری کتاب استفاده می شود. با طرحی الهام گرفته از وسایل قدیمی، به فضای اتاق کودک حس شادمانه تری بدهید.

واگن کتاب

تورهای متحرک

یک طرح متحرک زیبا با استفاده از توری های عتیقه طبق ایده های شخصی خود ایجاد کنید! هر تکه توری را در محلول چسب مخصوص قرار دهید و آن ها را صاف بخوابانید تا خشک شوند. هنگامی که خشک و جامد شدند ، آن ها را از یک حلقه پنبه ای بزرگ یا یک حلقه سبدی چوبی آویزان کنید.

تورهای متحرک

مدهای کلاسیک

آیا به دنبال ایجاد دیواری از چیزهای قدیمی هستید؟ لباس های قدیمی کودک می تواند یک انتخاب جذاب باشد! سعی کنید لباس های قدیمی یا ارثی را یا قاب بگیرید و یا آن ها را از قلاب های زیبا آویزان کنید. نمی توانید تصمیم بگیرید؟ هر دو کار را انجام دهید!

مدهای کلاسیک

استفاده مجدد از پنجره کرکره ای

سه پنجره کرکره ای را با رنگ مات و روشن ولی به شکلی که کمی کهنه به نظر برسد رنگ کنید، به نظرتان این پنجره های کرکره ای که مجدداً استفاده می شوند نمی توانند برای دکور دیوار جذابیت داشته باشند!

استفاده مجدد از پنجره کرکره ای

یکسری نوار پارچه ای تصویر را کامل می کند و این طرح را طوری به نظر می رساند که هر کس ببیند از قدیمی و شیک بودن ان لذت ببرد.

حلقه های توری ظریف

مجموعه ای از توری هایی که محکم بر روی حلقه های دست ساز قرار می گیرند باعث می شوند که دکورهای دیواری زیبا به چشم بیایند. حلقه ای را انتخاب کنید که کمی از توری کوچک تر باشد به طوری که تنها انتهای کار به حلقه چفت شود و حلقه شکل قاب را برای توری بگیرد.

مقدار کمی چسب را در اطراف لبه داخلی حلقه قرار دهید و تا حدی که جا دارد توری را به پایین فشار دهید تا محکم شود. بگذارید باقی کار از حلقه آویزان باشد و یا درصورت تمایل اضافه ها را بچینید.

حلقه های توری ظریف

ساخت حلقه با دستمال

با این ایده ساده دستمال های قدیمی و با کیفیت را به خانه خود بیاورید! این اقلام شخصی، کاربردی، نرم، ظریف و اغلب دست دوز عملاً یک اثر هنری به حساب می آیند! حتی با دوخت دکمه ها، کریستال ها، گل ها و دیگر فریم های بسیار زیبا می توانید کار خود را به یک خلاقیت تبدیل کنید.

ساخت حلقه با دستمال

چمدان های قدیمی

آیا تمایل دارید یک تم مسافرتی به اتاق کودک خود بدهید؟ این وسایل زیبای قدیمی یک فرصت عالی به شما ارائه می دهند! این چمدان زنانه را به جایی برای نگهداری پوشک بچه تبدیل کنید، یا از چمدان های بزرگ تر برای نگهداری اسباب بازی یا کتاب استفاده کنید. چرخ هایی به آن ها نصب کنید تا متحرک شوند یا این که خودتان قفسه های دیواری شگفت انگیز بسازید.

چمدان های قدیمی

شیشه های قدیمی برای نمایش وسایل

پایه و اساس کار در ایجاد طرح های قدیمی توجه به جزئیات است! از ظروف شیشه ای دهانه گشاد و یا دیگر ظروف برای نمایش گنجینه های کوچک مانند بلوک های چوبی، دکمه های قدیمی یا تیله ها استفاده کنید.

شما همچنین می توانید از شیشه های مخصوص دارو که درب دار هستند استفاده کنید. آن ها کمک خواهند کرد که گرد و غبار از اشیاء مورد علاقه شما دور شوند و همچنین اجازه نمی دهند بعضی ها کنجکاوی کنند و به وسایل دست بزنند.

شیشه های قدیمی برای نمایش دادن وسایل

گنجینه ای از خرت و پرت های متحرک

آیا عاشق جمع آوری کلکسیونی از چیزهای کوچک و براق هستید؟ با استفاده از کلیدهای قدیمی، لوازم آشپزخانه عتیقه و حتی تکه ای از طلا و جواهرشکسته می توانید آویز متحرک خود را که غرق از وسایل قدیمی است بسازید.

فقط اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات محکم بسته شده اند و این نکات ایمنی مهم را همیشه در ذهن داشته باشید.

گنجینه ای از خرت و پرت های متحرک

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه طراحی اتاق کودک می باشد. آن چه که در طراحی این فضا باید به یاد داشته باشید، ایجاد فضایی آرام بخش می باشد.

به نظر شما استفاده از کدام ایده و ترکیب رنگ می تواند نتیجه بهتری به همراه داشته باشد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.